7 نکته برای اقدامات موثر بعد از پیوند مو

مراقبت بعد از کاشت مو

کاشت مو برای افرادی که دچار طاسی و ریزش مو شده اند مناسب است. برای نتایج مثبت کاشت مو باید نکات مراقبت های بعد از عمل انجام شود. این موارد ها از جمله انتخاب پزشک متخصص، مراجعه به کلینیک معتبر، رعایت و مراقبت بعد از پیوند مو اهمیت دارد. بعد از ان که پزشک و کلینیک معتبر را انتخاب کردید می توانید با رعایت چند نکته ازسلامتی بعد از عمل بهره ببرید. قبل از شروع عمل در جلسه مشاوره همه این مواردها را برای افراد بیان می کنند و به صورت کاملا دقیق انجام می شود.

پس از کاشت مو چه باید کرد؟

برخی افراد می توانند طاسی یا ریزش مو را با کاشت مو رفع کنند. برای بدست اوردن نتایج مثبت از این عمل باید در انتخاب کلینیک و پزشک دقت کاملا را به کار ببرید و همینطور مراقبت های بعد از عمل بسیار مهم است. امروزه افراد زیادی از این مشکل ناراحت هستند. این موضوع بر روی زندگی انها تأثیر منفی گذاشته است. به همین خاطر برای درمان باید اقدامات لازم را انجام دهید. از گذشته تا به الان یکی از مشکلاتی که افراد بیشتر دچار ان شده اند ریزش مو است که برای بازگردادن مو نمی توانند کاری انجام دهند جای نگرانی نیست با وجود تکنولوژی‌های مدرن توانسته اند این مشکل را برطرف کنند.

عوامل های مانند سبک زندگی آدم‌ها و استرس‌های روزمره ریزش مو را در هر دو جنسیت بالا برده است اما برای این مشکلات درمان مختلفی وجود دارد. راهکارهای که با مراقبت درست و اصولی تأتیر گذار است. یکی از سوالاتی که بعد از عمل افراد زیادی از متخصص می پرسند برای مراقبت های بعد از عمل چه اقداماتی لازم است تا نتایج ان اثر بخش باشد. برخی از افراد فکر می کنند بعد از تمام شدن عمل دیگر نیاز به مراقبت انچنانی ندارد. اما با مراقبت های درست و اصولی به عوارض کاشت موی خود پایان دهید. تنها با مراقبت کاشت موی طبیعی نتایج کار را تضمین می شود.

پس از کاشت مو چه اتفاقی خواهد افتاد؟

دوران بعد از عمل برای افراد بازده زمانی خیلی حساسی هستند که تأثیر زیادی بر روی نتایج و نگه داشتن ان دارد. افراد باید بعد از عمل دستوراتی که پزشک برای مراقبت بعد از کاشت مو توصیه می کنند باید به درستی و طبق اصول ان را رعایت کنید. بعد از عمل ممکن است عوارض های کمی را به دنبال داشته باشند. اما این عوارض ها در همه افراد یکسان نیست شاید در برخی از انها اتفاق بیفتد.

  • عوارضی که بعد از عمل رخ می دهد تورم در قسمت پیوند زده دیده می شود و این علائم ما بین 48 الی 24 ساعت باقی می ماند در این بازده زمانی تورم به طور خفیفی وجود دارد و جای نگرانی نیست چون یک امر طبیعی است.
  • در کنار تورم موجود در قسمت چند عوارض دیگر هم دیده می شود مانند التهاب و خارش و سردرد خفیف در ناحیه پیوند مو می توان اشاره کرد و برای رفع این علائم باید تا 48 ساعت صبر کنید بعد از ان برطرف می شوند.
  • اما مشکلاتی که بعد از عمل برای افراد رخ می دهد و فرد را دچار استرس و نگرانی می کند ریزش مو بعد از ترمیم دوباره موها است. جای نگرانی ندارد چون موها تا چند مدت دچار ریزش مو می شوند و پس از مدتی موهای جدید دوباره شروع به رشد می‌کنند.

بیشتر بخوانید : توصیه های پزشکی کاشت مو و سوالات در مورد بانک موی افراد دیگر

  • شاید بعد از مدتی لکه های بر روی سطح ترمیم شده دیده شود اما هر علائمی در قسمت کاشت ظرف 15 روز برطرف می شوند.
  • بی حسی بعد از عمل پیوند مو رفع می شود. ولی شاید ده درصد از افراد دچار عوارض بی حسی شوند. شاید این عوارض تا چند ماه باقی بماند و به مرور زمان برطرف می شود.
  • کیست در قسمت پیوند مو زمانی قابل مشاهده است که افراد کاشت را با تراکم بالا انجام دهند. ولی خوشبختانه نوع این کیستی که در قسمت کاشت به وجود می اید دارای نوع خوش خیم است و چند مدت بعد رفع می شوند. این کیست ها معمولا با رنگ بنفش ظاهر می شوند.
  • زخم ها بیشتر در بانک مو به نسبت قسمت پیوند مو مشاهده می شوند. تجربه پزشک نقش زیادی در به وجود امدن زخم ها دارد. افرادی که قبلا در معرض زخمی به نام کلوئیدی قرار گرفته اند. بیشتر درگیر این نوع زخم ها می شوند. برای جلوگیری از این نوع زخم ها پزشک برای پیوند مو از روش های پیشرفته استفاده می کنند.

"</p

مراقبت پس از پیوند مو

  • یکی از عوامل مراقبت بعد از کاشت مو هنگام رفتن به حمام که اهمیت زیادی بر روی نتایج کاشت دارد. افراد بعد از عمل ترمیم مو تا دو هفته نباید محل پیوند زده را شستشو دهند. چون دچار ریزش موی دلمه ها می شوند. با دستور پزشک از شامپوی مخصوص برای شستشو بهره ببرید. زمان شستن موها باید توسط پزشک مشخص شود. بعد از عمل حتما برای حمام با پزشک مشورت کنید.
  • نباید تا دوهفته از سشوار برای خشک کردن موها بهره ببرید. چون فولیکول های تازه کاشته شده بسیار ضعیف و حساس هستند. و باد شسوار به ان صدمه جدی وارد می‌کند. در هنگام ریزش موی دلمه ها برای خشک کردن موها با شسوار با دستور پزشک متخصص استفاده کنید.
  • مراقبت های که باید قبل از عمل ایمپلنت مو ان را رعایت کنید طرز خوابیدن است که هنگام خوابیدن حتما باید از یک بالش بلند بهره ببرید به حالتی که سر بلندتر از اعضای بدن قرار بگیرد. ایا دلیل انجام این کار را می دانید؟ برای کمتر شدن تورم باید سر بالاتر از بدن باشد به خاطر جمع شدن مایعات در داخل زخم ها است با این کار از اسیب به انها پرهیز می شود.

بیشتر بخوانید : ترمیم موهای کم پشت با روش های مختلف

  • نباید به هیج عنوان قسمت کاشته شده بالش را لمس کند چون به دلمه ها اسیب جدی وارد می کند.
  • افراد بعد از عمل کاشت باید حتما از فعالیت های سنگین روزانه خودداری کنند. تا چند مدت به استراحت بپردازید تا ریکاوری شود و به حال کاملا نرمال برسد. تا زمان دستورات پزشک از ورزش کردن خودداری کنید.
  • نباید تا نتایج پیوند مو در زیر مسقیم نور خورشید قرار بگيريد. برخی افراد سه روز بعد از عمل کارهای روزمره خود را ادامه می دهند و از کارهای سبک شروع می کنند با این کار هیچ مشکلی برای کاشت مو وجود ندارد. ولی هنگام کارکردن نباید به موهای تازه کاشته اسیب وارد کنید.
  • در روز های اولیه بعد از عمل نباید از تغذیه غذایی خود غافل شوید و در مصرف غذاهای سنگین و چرب خودداری کنید و به جای ان از میوه و سبزیجات طبیعی بهره ببرید. برای بهتر شدن زخم ها ویتامین C تأثیر زیادی دارد و در صورت نیاز این ویتامین را در تغذیه غذایی هم می توانید پیدا کنید. بعد از عمل کاشت مصرف اهن و کلسیم تجویز می شود میوه های مانند اسفناج، کلم بروکلی و گوجه فرنگی در رشد موهای جدید و روزهای اولیه کاشت موثر است. با خوردن ماهی بدن در وضعیت مطلوبی قرار می گیرد.

نکات مورد نیاز و ضروری مراقبت بعد از کاشت مو

  • هنگام انجام دادن این عمل در قسمت مورد نظر تورم ایجاد می شود. تا چند روز این علائم باقی می ماند. برای برطرف کردن هر چه زوتر این عوارض از کمپرس یخ بهره ببرید. البته برای این کار اول باید با پزشک مشورت کنید. یخ را باید دورن یک پارچه تمیز بگذارید و به ارامی بدون فشار بر روی محل پیوند بگذارید.
  • برای مصرف داروهای بعد از عمل حتما از دستور پزشک بهره ببرید و برای اهمیت زیاد ان شخص باید به طور مرتب از ان استفاده کند. تا نتایج مثبتی در بهتر شدن زخم ها ایجاد شود.
  • افرادی که از مصرف دخانیات یا الکی بهره می برند باید توجه کنید که مصرف این نوع مواردها بر روی نتایج کاشت به روش ایمپلنت مو تأثیر منفی می گذارند تا 3 هفته قبل و بعد از عمل از مصرف ان خودداری کنید. تنباکو بر روی سطح اکسیژن خون موثر است چون اسیب به فولیکول‌های مو وارد می کند. مصرف این نوع موارد ها بر روی رقیق شدن خون اثر می گذارد و موجب خونریزی در هنگام پیوند مو می شوند. توجه کنید تا یک ماه از مصرف دخانیات و الکل خودداری کنید.
  • برای شستن موها بعد از عمل پزشک شامپوی مخصوص برای شما تجویز می کند. تا یک ماه باید با این شامپو موها را سشتشو دهید. علاوه بر این محصول یک لوسیون اختیاری برای شما تجویز می کند که از دو هفته اول از ان بهره ببرید.

بیشتر بخوانید : شانه زدن بعد از کاشت مو به چه صورت است؟

  • بعد از عمل کاشت تا سه ماه نباید به سونا یا جکوزی بروید.
  • بعد از عمل کاشت استفاده از هدبند برای این نوع افراد خیلی مفید است. هدبند از بعد از عمل فشاری که کاشت بر روی پیشانی می اورد از تورم در قسمت پیشانی و دور چشم جلوگیری می کند. فرد بعد از عمل 3 الی 4 روز به طور مداوم از ان استفاده کند ولی هنگام خواب ان را از روی سر بردارید.
  • حتما بابد از کلاه هنگام بیرون رفتن تا سه روز اول مداوم استفاده کنید. این کار موجب حفاظت از ناحیه کاشتی در برابر عوامل خارجی مثل آفتاب، باران و آلودگی هوا خواهد شد. این کلاه  هیچ فشاری به قسمت پیوند وارد نمی کند.
  • از خاراندن سر باید حتما خودداری کنید. در هنگام خارش شدید با توصیه پزشک می توانید از داروی ضد خارش بهره ببرید. خارش سر باعث از بین بردن گرافت های سر می شود.
  • فرد برای کمتر شدن درداز مسکن های مانند بروفن و ژلوفن نباید بهره ببرد زیرا باعث زیاتر شدن التهاب و تورم می شود.

"</p

از روند رشد مو عکس بگیرید

در انجام مراحل کاشت مو صبر و شکیبایی اهمیت زیادی دارد. کسی که مراحل کاشت مو را با عجله انجام دهد در اخر نتایج منفی از ان می گیرد. یا افرادی که با صبر و شکیبایی این کار را انجام می دهند بهترن نتایج را از عمل بدست می آورند. این تغییرات در کل زندگی همراه شما بوده و لازم به عجله کردن در عمل کاشت نیست. ولی ایمپلنت مو یک روش کاملا علمی برای برطرف کردن ریزش مو است. اکثر افراد برای فهمیدن تغییرات در روند رشد موهای کاشتی از مراحل بعد از عمل عکس می گیرند. تا متوجه مرحله به مرحله روند رشد موها باشند.

برای ظاهر جدید آماده باشید

کاشت مو معمولا برای تغییر حالت ظاهری شما است. باید خود را برای پیوند مو اماده کنید. در مرحله اول انتخاب کاشت مو برای فرد الزامی است. ولی شاید در مرحله اول دیگران نظرات متفاوتی در مورد کاشت مو داشته باشند. ولی برای انجام این عمل زندگی خود شخص مهم است چون فقط خود شخص با این تغییر زندگی می کند. بالا رفتن اعتماد به نفس و لذت از آن یکی از موارد بعد از کاشت موی طبیعی است.

دوران نقاهت بعد از کاشت مو

روش های مختلف پیوند مو خود به تنهایی یک عمل زیبایی است. اما امروزه در گروه عمل های غیر تهاجمی قرار دارند. بدون هیچ گونه عوارضی دوران استراحت طولانی مدت دارد. در کل برای افرادی که کاشت مو انجام می دهند چند دوره استراحت بعد از عمل وجود دارد. موارد بسیار زیادی مثل روش پیوند مو، وضعیت بدنی شما، تغذیه بعد از پیوند طبیعی مو، اقدامات و مراقبت ‌های پس از کاشت مو و مواردی از این قبیل، در مدت زمان دوره نقاهت و میزان عوارض جانبی تاثیرگذار خواهند بود.

برای نتایج مثبت کاشت صبر و شکیبایی داشته باشید و تا یک سال باید صبر کنید. تا ان موقع نباید از توصیه های پزشک و مراقبت از ان دست بکشید چرا که مراقبت درست و اصولی بر روی نتایج یک کاشت فوق العاده و جذاب تأتیر زیادی دارند.

سوال و جواب‌های رایج از زبان کاندیدهای کاشت مو

چند روز بعد از کاشت می‌توانم باند روی سر خود را بردارم؟

برداشت باندها بعد از عمل باید 24 ساعت طی بعد انجام شود. اگر از 24 ساعت ببشتر باشد. خطر عفونت این نوع افراد را تهدید می کنند.

چند روز بعد از کاشت می‌توانم مثل قدیم بخوابم؟

بعد از دو روز از عمل به راحتی می توانید بخوابید. با گذشت دو روز فولیکول ها محکم و ثابت و هیچ گونه اسیب به ان وارد نمی شود.

چند وقت بعد از کاشت مو می‌توانم حمام کنم؟

بعد از 72 ساعت الی دو هفته برای شستن موها اقدام کنید. این کار باید هر روز 10 دقیقه با اب خالی و ولرم انجام دهد و بعد از گذشت 4 روز می توانید با شامپوی مخصوص ان را بشویید.

از چه زمانی می‌توانم موهایم را با کلاه یا روسری بپوشانم؟

بعد از گذشت 5 روز از عمل می توانید از کلاه یا روسری بهره ببرید. اما فقط مدت کوتاه یا ساعتهای نه زیاد طولانی از ان استفاده کنید.

چقدر باید منتظر بمانم تا بتوانم دوباره از سونا استفاده کنم؟

نباید تا 4 هفته بعد از عمل کاشت وارد سونا یا جکوزی بشوید ولی مدت زمان ان بستگی به موهای فرد دارد. بدون اینکه فولیکول‌های مویتان در اثر گرما آسیب ببینند. شما همچنین می‌توانید در استخر عمومی، در دریا و در استخرهای کوچک خود شنا کنید.

تا چه زمانی از سولاریوم و حمام آفتاب باید اجتناب کنم؟

بعد از عمل تا 6 ماه نباید در معرض مستقیم نور خورشید قرار بگیرید.

از چه زمانی مجاز به کوتاه کردن موهایم هستم؟

بعد از گذشت 4 هفته می توانید برای اصلاح کردن موها اقدام کنید. اما باید طول موها از 3 سانتی متر کمتر نشود. بقیه ی قسمت های اهدا کننده را می توانید به دلخواه خود حالت دهید یا کوتاه کنید. نباید موهای کاشتی را تا 6 ماه از ته بتراشید. پس از آن شروع به اصلاح مو با ماشین اصلاح یا استفاده از تیغ اشکالی ندارد. اگر قبل از 6 ماه ان را انجام دهید باعث اسیب رساندن به فولیکول های مو می شود.

‫0/5 ‫(0 نظر)