۷۵۲۶ ۵۱۵ ۹۱۲ ۹۸+​

حتما قبل از مراجعه حضوری با شماره بالا تماس بگیرید

آدرس کلینیک

جردن – ابتدای دستگردی غربی – کلینیک ستاره ساعی

درمان طاسی اقایان و حالت های طاسی موهای سر چگونه است؟

درمان طاسی اقایان

امروزه ریزش مو در اقایان نسبت به خانم ها بیشتر شده و الگوی طاسی سر در اقایان شناخته شده است. به همین خاطر درصد عمل های کاشت مو در اقایان بیشتر از خانم هاست.  به ادامه این مطلب می پردازیم. تا راهکار، دلایل و درمان طاسی اقایان و درمان ان را به بهترین شکل بشناسیم.

الگوی طاسی اقایان و دلایل آن

الگوی طاسی که امروزه به نام علمی آندروژنی نیز گفته می شود. دشوار ترین نوع ریزش مو در میان اقایان وجود دارد. شاید تصور کنید فقط شما اولین نفری هستید که دچار این مشکل شده اید. این تصور کاملا غلط است. امروزه 50 درصد از اقایان که سن انها بالای 50 سال است. تا حدود زیادی دچار طاسی سر می شوند. برخلاف تصورات غلط عواملی مانند کلاه یا شامپوهای غیر ارگانیک و سایر محصولات مراقبت از مو دلیل شکل گیری الگوی طاسی مردانه نیست.

یکی از دلیل اصلی الگوی طاسی ارثی یا سابقه ی خانوادگی است. یکی از عامل های دیگر  که این مشکل با هورمون های اقایان به نام آندروژن تأثیر زیادی دارد. این هورمون ها کارایی زیادی در بدن افراد دارند یکی از این کارایی ها  تنظیم رشد مو را بر عهده دارند. اختلالات موجود در این هورمون ها بر روی چرخه رشد مو موثر است و در اخر موجب الگوی طاسی در اقایان می شود هر موی برای خود جداگانه چرخه رشد دارند.

بیشتر بخوانید : کاشت مو به روش سلول های بنیادی امکانپذیر است یا خیر

با وجود الگوی طاسی چرخه رشد شروع به کار می کند و باعث منقبض شدن فولیکول های مو می شود. در اخر باعث ضعیف تر و کوتاه تر شدن رشته های مو شده و سرانجام چرخه مو جداگانه برای هر موی به اخر می رسد و هیچ گونه موی در جای ان رشد نمی کند. گاهی وقت ها این مشکل دلیل کاملا جدی دارد مانند برخی سرطان ها، داروها، شرایط تیروئید و استروئیدهای آنابولیک. در صورت بروز ریزش مو بعد از مصرف برخی داروها بهتر است که به پزشک مراجعه کنید.

متخصصان امروزه برای تشخیص و درمان طاسی آقایان، ریزش مو را مورد بررسی قرار داده‌اند و با وجود تحقیقات به دنبال دلیل این نوع مشکل می گردند. مشکلاتی مانند قارچ پوست سر و اختلالات تغدیه ی موجب طاسی سر می شود و ازمایشاتی مانند بیوپسی پوست و ازمایش خون برای تشخیص ریزش مو انجام می شود تا درمان برای طاسی سر پیدا شود.

علائم و درمان طاسی اقایان:

اولین علائم  آلوپسی آندروژنی ریزش موی شدید است. ریزش مو می تواند خود را به شکل و اشکال مختلف نشان دهد از نازک شدن موها تا خالی شدن بعضی نقاط در سر در ریزش مو موثر است که موجب طاسی سر اقایان می شود. ممکن است هر سال به طور دائم شاهد ریزش مو نشوید. بهترین وفت برای ریزش مو هنگامی که صبح از خواب بیدار می شوید. توجه اینکه چه تعدادی از موها بر روی بالش ریخته شده. یا زمانی که از حمام بیرون می اید. موهایتان خیس هستند متوجه موهای ریخته شده و جای خالی انها در میان موها می شوید.

برخی از اقایان متوجه ریزش مو به شکل M می شوند. در هنگام ریختن موها از شقیقه به عقب برمی گردند. که موجب طاسی سر می شوند. در برخی از حالت ها طاسی سر معمولا از مرکز سر به سمت عقب شروع به کم شدن می کنند. امکان دیدن درست ان را ندارید. و جلوی اینه هم دیده نمی شود. و کاملا دیر متوجه ان می شوید. بهترین روش سلفی با موبایل از پشت سر قابل روئیت است.

تا به امروزه هیچ روشی برای جلوگیری از این مشکل پیدا نشده است بخصوص اگر سابقه خانوادگی یا ژنتیکی باشد. اما با توجه به تحقیقات، استرس با سطح تولید هورمونهای جنسی در بدن که باعث ریزش مو می شود. با این مشکل در ارتباط است. شما برای  شرکت در فعالیت های ارامش بخش حتما باید به پیاده روی، موسیقی آرامش بخش استرس را کاهش دهید. بهترین زمان برای رفتن به سراغ متخصص با دیدن اولین علائم است. و اولین اقدام برای درمان طاسی اقایان این مشکل در این صورت انجام می شود که برای شما اهمیت زیادی داشته باشد.

روش های درمان

هر وقت که متوجه ریزش مو در موهای سر شدید نباید هیچ گونه نگرانی یا استرس به دل خود راه دهید. امروزه خوشبختانه راه های زیادی برای درمان این مشکل وجود دارد. که می تواند برای حفظ و نگهداری موهای شما موثر باشد. به موهای از دست رفته جان دوباره می دهد. بهترین وقت برای رفتن به پزشک با دیدن اولین علائم است. برای درمان طاسی اقایان باید اقدامات لازم هر چه زودتر انجام شود.

معمولا طاسی اقایان بر اثر وجود هورمون های زیاد در بدن  ایجاد می شود. بهترین راه برای درمان طاسی اقایان جلوگیری از رشد هورمون ها است. تا بروی موهای افراد تأثیر انچنانی نداشته باشد. برای درمان ان مصرف چند داروی موثر زیر نظر پزشک راه چاره است. که البته برای درمان این مشکل باید مداوم از این داروها استفاده کنید. در صورت قطع هر گونه از این داروها دوباره دچار این مشکل می شوید. مصرف این دارو برای هر دو جنسیت عوارض جانبی کمی به همراه دارد.

برای درمان طاسی اقایان کدام بهتر است؟

روش مختلف یا دارو، این کار بر عهده خود پزشک می باشند. امروزه کاشت مو زیر نظر بهترین متخصص و کار درمان انجام می شود. بهترین گزینه برای برطرف کردن و درمان طاسی اقایان است. البته هزینه و تکنیک در کاشت کاملا متفاوت است و برخی از ان با بخیه همراه هستند. اما برای پیوند مو رشد موهای کاشتی ظاهر کاملا طبیعی و زیبایی با خود به همراه دارند. برای اشنایی کامل با این روش حتما باید برای کاشت مو از موهای خود فرد استفاده و به پوست سر پیوند داده می شود.

موهای قسمت پشت سر نسبت به آندروژن ها مقاوم تر هستند و در پیوند جراحی مورد استفاده قرار می‌گیرد. موهای قسمت طاسی نسبت به موهای  هورمونی اقایان مقاوم تر است و به همین دلیل ماندگاری زیادی به همراه دارد. برای درمان ان استفاده از شامپوی ضد ریزش مو محصولات معتبر در مراحل اولیه زیر نظر پزشک توصیه می شود. که حتما از شامپوی ضد ریزش که حاوی فرمول های قوی هستند بهره ببرید. بعضی وقت ها داروهای مانند فیناستراید و ماینوکسیدیل در نتایج این مشکل تأثیر زیادی دارد. یکی از راه های درمان این مشکل لیزر درمانی نام دارد که در ضعیف شدن ریزش مو موثر است.

‫0/5 ‫(0 نظر)

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *