سوالات متداول کاشت مو

1. آیا عمل کاشت مو فقط مناسب برای اقایان است؟

 همه افراد از ریزش مو رنج می برند ولی برای برطرف کردن ان و بهترین روش برای این مشکل کاشت مو و روش های مختلف ان است که برای جلوگیری از طاسی و ریزش موهای سر استفاده می شود،و روش FUE در بین اقایان پرطرفدار ترین روش کاشت مو که امروز اقایان بیشتر از انها استفاده می کنند ولی برای خانم ها که از الگوی اقایان پیروی می کنند این روش مناسب است.

 2. تولید فولیکول‌های اهدا کننده از کجا سرچشمه می‌گیرد؟

 برای اینکه از عمل کاشت مو نتایج بهتر به دست بیاوریم. و واحد فولیکول ها از قسمت سر یا بدن تولید می شوند. این فولیکول های از بدن شخص سالم به بدن شخص بیمار منتقل می شود ولی بدن فرد بیمار به ان واکنش نشان می دهد، در نتیجه ان را رد می کند فولیکول ها معمولا از نواحی مختلف بدن مانند پشت سر یا بالای گردن برداشته می شود. ولی اگر این قسمت های که نام برده شده موی کافی برای پیوند نداشته باشید برای برداشت فولیکول ها به سراغ قسمت های مختلف بدن از جمله بازو و سینه می روند.

 3. کاشت مو از چه روش های تشکیل شده است؟

 روش FUT قدیمی ترین روش شناخته شده کاشت مو است برای برداشت گرافت ها از پوست سر از روش FIT و FUE که نیاز به جراحی ندارد از ان استفاده می شود اما کاشت همچنان توسط شیارهای ایجاد شده انجام می شد. در سال های گذشته SUT در مورد ریزش مو و گرافت ها موثر ترین روش کاشت مو است که بیشتری افراد از این روش بهره می بردند، و بعد از آن تکنیک کاشت مو به روش DHI علاوه بر مزیت های روش قبل با پیوند بیشترین تعداد گرافت بدون نیاز به جراحی در مراکز پیشرفته کاشت مو استفاده می شود.

 4. ایا همه روش های کاشت مو درد زیادی به همراه دارد؟

در این مرحله پس از انجام کاشت مو به محل پیوند یا بانک مو بی حسی تزریق می کنند و بعد از چند دقیقه از تزریق بگذرد پوست سر کاملا بی حس می شود تا شما هیچ گونه دردی احساس نکنید. ولی بعد از تموم شدن عمل اثر بی حسی از بین می رود و فرد درد کمی را بعد از عمل حس می کند و برای این که بیمار کمتر درد بکشد به افراد تا چند روز قرص مسکن داده می شود.

5. کاشت مو چقدر زمان می برد؟

هر چه میزان ریزش مو بیشتر و قسمت که پیوند را انجام می دهند وسیع تر باشد در نتیجه کاشت مو زمان زیادی می برد اگر محل کاشت که موحب کم پشتی شود دراخر نیاز به جلسه های زیادی دارد. در کاشت مو نه تنها زمان مهم است بلکه نوع روش کاشت مو نیز بر روی زمان ان تأثیر دارد ولی روش های که جدیدن به روش های دیگر اضافه شده است طی یک جلسه شش ساعت انجام می‌گیرد .

6. جدیدترین روش که امروزه از ان بیشتر استفاده می کنند کدام اند؟

جدیدترین روش های کاشت مو روش SUT یا DHI این دو روش با دستگاه میکروموتورهای اتوماتیک انجام می شوند در نتیجه انتظار از این روش این است که کاشت پر تراکم بدون اسیب به گرافت های مو خواهند داشت. ساخت قلم ایمپلنتر در سال 2010 در روش DHIبا این قلم می توان بدون  نیاز به برش های کوچک در پوست سر کاشت مو را با این روش انجام داد. ولی کاشت موی مستقیم مثل همه روش ها شامل دو مرحله برش و کاشت میباشد، و در مدت کوتاهی موهای برداشته شده توسط این قلم به پوست سر پیوند زده می شود در اخر نتیجه طبیعی وموفقیت امیز خواهد داشت.

 7. پر طرفدار ترین و بهترین روش برای کاشت مو کدام اند؟

در این دو روش که در بالا ذکر شده است که با دستگاه اتوماتیک ان را انجام دادند. بسیاری از معایب های که به روش سنتی انجام می دادند از بین رفته است و مزایای این روش مانند، عدم نیاز به جراحی، عدم ماندگاری جای زخم و سلامت فولیکول های مو را در بر دارند. در روش کاشت مو مثل بقیه روش ها نیاز به عمل و بخیه و برش نمی باشد به همین دلیل دوران استراحت کمی برای این نوع افراد خواهد داشت. از دیگر مزیت برتری تکنیک کاشت مو به روش DHI نسبت به سایر روش ها پیوند تعداد 80 تا 90 فولیکول مو در سانتیمتر مربع می باشد که نسبت به روش FUE تراکم سه تا چهار برابر بیشتر را فراهم می کند.

8. دوران استراحت بعد از عمل کاشت مو چقدر است؟

در عمل کاشت مو به خاطر این که تهاجمی گفته می شودو البته  نیاز به بیهوشی های مکرر دارد در نتیجه دوران استراحت خیلی کمی دارد در طول این مدت کاشت مو تأثیر خود را در این روش خواهند گذاشت و در دوره ی استراحت بعد از عمل چه در روز های اول چه در روزهای بعد از ان  نیاز به مراقبت های ویژه برای کاشت مو خواهید داشت.

9. ایا هزینه کاشت مو بستگی به شرایط افراد دارد؟

هزینه کاشت مو بستگی به شرایط خود فرد دارد. ولی هزینه ان بستگی به قسمت محل پیوند دارد یعنی هر چه محل پیوند بیشتر باشد نیاز ان به فولیکول‌های مو بیشتر خواهند بود و عواملی که در هزینه کاشت مو موثر هستند عبارتند از:روش کاشت، اعتبار و تجهیزات کلینیک، تخصص و تجربه پزشک، باتوجه به این ها هزینه کاشت مشخص می شود.

10. ایا بعد از عمل کاشت موهای کاشته شده ریزش  خواهد داشت؟

وقتی عمل را در این قسمت انجام می دهند شاید به دلیل انجام ان شوک به پوست سر وارد شود و این شوک باعث ریزش مو خواهد شد ولی جای نگرانی نیست این ریزش مو بعد از مدتی برطرف خواهد شد. به خاطر فولیکول های که در پوست سر وجود دارد باعث می شود دچار ریزش موی شوید. بعد از گذشت سه الی چهار ماه فولیکول های مو با حفظ خوصصیات خود پوست سر دوباره به روند رشد خود ادامه می دهند.

11. کاشت مو برای افراد چه زمانی نتیجه بخش خواهد بود؟

شاید بعد از عمل کاشت مو متوجه ریزش مو در قسمت پیوند باشید افراد نگرانی را به دل خود راه ندهنر پس از ریزش مو بعد از چهار ماه شما شاهد رشد دوباره موها خواهید شد حتی برای افرادی که ریزش مو ندارند روند کند پیش می رود ولی اگر می خواهید به موی قوی و سالم دست یابد حدود12 الی 15 ماه طول می کشد تا بتوانید ان را ببینید.

 12.ایا بعد از عمل کاشت موها دائمی خواهند بود؟

موهای که اهدا می شود از نظر ژنتیکی در ردهای یکسان قرار می گیرند و هیچ گونه خطر در رد کردن پیوند وجود ندارد و فولیکول‌های مو در برابر طاسی مقاومت خیلی قوی دارند و در ادامه زندگی به روند رشد خود می پردازند شاید در محل مختلفت پوست سر متوجه ریزش موی اندکی شوید با نظر پزشک برای درمان ان از کاشت مو استفاده کنید.

 13. چه سنی برای کاشت مو مهم است؟

 معمولا بهترین سن کاشت مو بین 25 الی 50 سال برای افراد سن مناسب برای کاشت شناخته شده است ولی بعضی از افراد مجبور نیستن فقط در این رده سنی باشند اما در سن پایین چون مو ها تا سن 25 سال به رشد خود ادامه می دهند اگر کاشت را انجام دهید الگوی ریزش مو نامنظم و ادامه دار خواهند داشت ولی در سن های بالا تر به دلیل وجود بعضی از بیماری های مختلف امکان انجام این پیوند وجود نخواهد داشت.

 14. قبل از عمل کاشت مو باید از چه کارهای پرهیز کرد؟

مهمترین مراقبت های که قبل از عمل انجام می شود عدم مصرف از دخانیات عبارتند از(سیگار، قلیان، سیگار الکترونیکی و …) و نوشیدنی های الکلی در مدت یک هفته پیس از پیوند می باشد، زیرا نیکوتین موجود در دخانیات باعث خونریزی محل پیوند و مصرف الکل باعث رقیق شدن خون می شود. البته بهتر است برای تغذیه سالم با پزشک معالج خود مشورت کنید. در صورتی که از داروهای که موجب رقیق شدن خون می شود مثل اسپرین اگر استفاده می کنید باید سریعا به پزشک معالج خود در میان بگذارید ولی برای انجام کاشت مو یا پیوند مو توصیه می شود روش DHI را بررسی کنید.

15. قبل از انجام دادن کاشت باید موها تراشیده شود؟

در انجام عمل کاشت باید موهای طبیعی خود همچنان باقی بماند تا تراکم رشد ان برای موهای پیوند شده دیده شود. ولی در یکی از روش های کاشت مو  یعنی در روش FUE موها باید کاملا تراشیده شود تا موهای پیوند زده با موهای طبیعی همزمان رشد کنند و پزشک بتوانید راحت تر عمل را انجام دهد. ولی در روش DHI که جدید ترین روش کاشت مو است در ان روش موهای سر تراشیده نمی شود.

 16. ایا قبل از کاشت باید فرد بیهوش شود؟

در روش FUT برای انتقال گرافت ها به بانک مو ان را به صورت نواری از پوست سر برمی دارند برای این روش  از بیهوشی کامل استفاده می کردند اما در روش DHI برداشت مو با استفاده از ابزار میکرو انجام می شود این روش درد بسیار کمی به همراه دارد. ولی با داروهای بی حسی می توان از درد ان پیشگیری کرد.

 17. کاشت مو در چه فصلی انجام می شود؟

 هیچ تفاوت بین دور ها و فصل ها ندارد در همه دوره و فصل ها کاشت مو به راحتی انجام می شود.ولی در فصل تابستان چون نور خورشید شدید است در حین پیوند مو از بیرون رفتن در زیر نور مستقیم خورشید خودداری کنید  در فصل زمستان برای بیرون رفتن بعد از عمل کاشت نباید از کلاه یا شال بسیار ضخیم وتنگ استفاده کنیدو بهترین زمان برای کاشت زمانی است که فرد بتواند راحت در منزل استراحت کند و از بروز هر گونه حادثه ای خودداری کند.

 18. بعد از کاشت موباید از چه کارهای پرهیز کرد؟

بعد از کاشت مو تا شش ماه نباید از هیچ گونه وسایل های اصلاح برای مو استفاده کنید.  برای تقویت فولیکول های مو نباید از هیچ گونه مواد برای مراقبت و زیبایی مو مانند ژل، روغن، رنگ مو یا هر محصولی که با مواد شیمایی تهیه شده استفاده کنید. حتی زمانی که می خواهید نتیجه نهایی ان را ببینید نباید از هر گونه مواد شیمیایی استفاده کنید چون به فولیکول‌های مو اسیب می رساند.

 19. بعد از کاشت مو باید چه مواد غذایی مصرف کنیم؟

همچنین تغدیه های سالم برای تقویت موها و رشد ان مناسب ترین روش است ولی بعد از کاشت مو یک چرخه مناسب رژیم غذایی  از چیز هایی مانند میوه ها، سبزیجات، گوشت و غیره می تواند به رشد بهتر و نتیجه نهایی کمک کند. اگر در خونتان ویتامین و مواد معدنی مانند آهن، ویتامین D یا بیوتین کمبود ان را مشاهده کردید برای درمان ان با مشورت پزشک از قرص مولتی ویتامین برای کمبود ویتامین استفاده کرد.

20. در چه موقعی کاشت مو بدون نتیجه خواهد بود؟

 افرادی که برای کاشت مو اقدام می کنند باید شرایط مناسب مثل جسمی سالم، شرایط سنی، بانک موی مناسب و بسیاری شرایط دیگر داشته باشند. البته مهارت و تجربیات پزشک در پیوند مو تأثیر زیادی دارد. باید پزشک تشخیص دهد که ایا شما شرایط پیوند را دارید؟ با مراقبت های درست قبل و بعد از کاشت شما می توانید به نتیجه نهایی خود دست یابید.

 21. ایا بعد از کاشت اطرافیان متوجه می شوند؟

چون شما در کلینیک ستاره ساعی کاشت را انجام می دهید و بعد از کاشت با توجه به رشد دوباره ان  افراد متوجه هیچ گونه پیوند مو نخواهند بود چرا که خط رویش طبیعی و تراکم بالا که یکی از خصوصیات  تیم جراحی در این کلینیک است پیوند شما ظاهر کاملا طبیعی خواهد داشت.

 22. ایا ریزش مو با داروهای شیمیایی و طبیعی درمان می شود؟

تنها راه کم پشتی موی سر وبرطرف کردن ان کاشت مو می باشد با هر گونه دارویی موقتی و قابل برگشت است. داروها می تواند طول درمان را زیاد کند ولی در کل دائمی نبوده بعضی از داروها بعد از قطع ان موجب ریزش موی زیاد می شوند.

 23. ایا کاشت مو عوارض جانبی دارد؟

کاشت مو هیچ گونه عوارضی ندارد و برای بدن بدون خطر است می توان با خیال راحت کاشت را انجام داد.

 24. ایا ریزش مو یا ریزش سکه ای درمان می شود؟

خیر برای بهتر شدن این دو روش باید از داروها استفاده کنید و کاشت مو در این روش بی فایده است.

 25. ایا برای خانم ها کاشت مو مناسب است؟

بله با مراجعه به پزشک متخصص خود و تشخیص پزشک معالج می توانید کاشت مو را انجام دهید.

 26. هزینه کاشت مو برای انجام داد در کلینیک ستاره ساعی چقدر است؟

انجام کاشت در این کلینیک بستگی به شرایط افراد دارد البته بستگی به وسعت طاسی و ریزش مو دارد و مشاورین ما در این کلینیک درباره هزینه کاشت با شما گفتگو می کنند.

 27. برداشت مو از پشت سر باعث خالی جایی ان می شود؟

خیر بعد از عمل کاشت جاهای که مو برداشته شده بعد از مدت کوتاهی جای ان ناپدید می شود. با فیلم های کاشت مو می توانید برداشت مو برای پیوند را ببیند که چطور ناپدید می شود.

28. چه مدت بعد از کاشت موها به رشد خود ادامه می دهند؟

حداقل 5 الی 3 ماه فولیکول های مو به روند رشد خود ادامه می دهند و بعد از 4 الی 6 ماه کاملا متوجه رشد ان خواهید شد.

 

لینک های بیشتر

 

‫5/5 ‫(1 نظر)