شانه زدن بعد از کاشت مو به چه صورت است؟

شانه زدن بعد از کاشت مو

برخی افراد بعد از کاشت مو می خواهند بدانند که چه زمانی می توانند موهای خود را حالت دهند؟ یا زمان کوتاه کردن موها چه زمان بعد از عمل است؟ در ادامه این مطلب برای پاسخ به این پرسش ها با ما همراه باشید. بابد بدانید برای کوتاه کردن موها یا شانه زدن بعد از کاشت مو از کدام روش برای پیوند مو بهره برده اید. افرادی که موهای خود را با روشFUE کاشت کرده اند می توانند در حد خیلی کمی اصلاح کنند.

یا افرادی که با روشFUT پیوند مو انجام داده اند شاید لازم است موها را تا درجه 4 یا بلندتر کوتاه کنند که جای اسکار باقی بماند. اما بعد از عمل کاشت اصلاح مو امکان پذیر است؟ در قسمت پیوند زده زخم و تورم گاهی به وجود می اید. گرافت های تازه کاشتی در 5 روز اول بسیار ضعیف و شکننده خواهد شد. طبق توصیه های پزشک در دوره ی مراقبت نباید ان را لمس کنید.

باید برای کوتاه کردن مو بعد از عمل8 الی 10روز صبر کنید. بعد از گذشت این دوره گرافت ها قوی می شوند و می توانید موها را کمی بعد از پیوند مو کوتاه کنید یا ان را به داخواه خود حالت دهید. بعد از بهتر شدن جای زخم، موها ضخامت بیشتری می گیرند.

آیا شانه زدن بعد از کاشت مو صحیح است؟

امروزه داشتن موهای پر پشت برای افراد یک نوع زیبایی محسوب می شود. اگر دچار طاسی یا ریزش موی زیاد شدید ما به شما عمل پیوند مو پیشنهاد می کنیم. با وجود روش های مختلف و ایمپلنت مو این مشکل را برطرف کنید. برای حل مشکلات افراد راه درمان برای خود پیدا می کنند و در دوره های گذشته پیوندمو یک راه حل کار ساز شناخته شده است. یکی از سوالاتی که افراد از متخصصان می پرسند که ایا بعد از کاشت مو چه زمانی می توانید ان را انجام دهید. برای جواب این پرسش ها در این مطلب با ما همراه باشید.

معمولا کم پشتی برای افراد یک محدودیت به حساب می اید اما همه این مشکلات یک راهکار برای درمان ان دارند. همیشه سوالات زیادی در مورد این مشکل وجود دارد و کاشت مو می تواند تمام این مشکلات را برطرف کند.

بیشتر بخوانید : کاشت موی طبیعی و مراقبت های آن بعد از عمل

دوام و استحکام موهای کاشته شده چقدر است؟

روش های مختلفی برای ایمپلنت مو وجود دارد که در مراحل و شیوه آن موثر است و خود به تنهای معایب و مزایای زیادی دارد که با هم تفاوت دارند که موجب تمایز هم می شود. این اختلافات در اکثر روش ها با هم مشترک هستند و در این پیوند از موهای خود فرد استفاده می شود. برای عمل پیوند متخصصان فولیکول های موی موجود در قسمت سر که دارای موهای با کیفت و قوی هستند با دقت بالایی انتفال داده می شود و با روش های مختلفی به قسمت طاسی سر پیوند داده می شود. یکی از پرسش های که ذهن افراد را به خود درگیر کرده است این است که ایا عمل کاشت مو برای ترمیم دوباره مقاوم و محکم می باشد ؟

جواب این پرسش مثبت است چرا که با این دو روش می توانید بفهمید که اثبات شده است.

  • قبل از عمل پزشک موهای سر فرد را بررسی می کند که قسمت های مختلفی که موهای با کیفیت دارند را ثبت می کند و با دقت کامل و ظرافت فولیکول های مو را برداشت می کند و ان را به قسمت کاشت منتقل می کند. به همین خاطر موهای کاشت شده این قسمت دارای ضخامت بالایی است.
  • بعد از گذشت چند هفته از عمل موهای تازه کاشته شده محکم می شود و با شرایط موهای طبیعی خود فرد وقف می دهد. برای استحکام موهای کاشته شده نگرانی به دل خود راه ندید چون نمی توان به راحتی ترمیم مو انجام داد.

بعد از عمل تا چند ماه ریزش مو کاملا امر طبیعی است و نگرانی به دل خود راه ندید. بعد ازگذشت سه ماه استراحت موها دوباره به روند رشد خود ادامه می دهد. افرادی که این عمل را انجام می دهند تا مدتی دچار ریزش مو می شوند و دوباره شاهد رشد بهتر و با کیفیت تر از قبل می شوند. این دوران شبیه به دندان های دورا کودکی هستند. بعد از ریزش مو به یک دوره کاملا مستحکم تبدیل می شود. بعد از رشد دوباره باید مثل موهای خود از ان مراقبت کنید و برای کوتاه کردن موها اقدام کنید.

آیا می توان موهای کاشته شده را شانه کرد؟

یکی از سوالاتی که ذهن افراد را به خود درگیر کرده است شانه کردن بعد از کاشت مو است  که باید حتما به نکات ان توجه کنید. برخلاف عقاید گذشته شانه کردن موها باعث بیشتر شدن خون رسانی به پوست سر می شود. برای خون رسانی براساس توصیه های پزشک روزانه یک یا دو بار کافی است. اما با توجه به این که پس از ترمیم مو، مو‌های کاشته شده از استحکام و مقاوت کمی برخوردار هستند و هنوز نتوانسته‌اند در بستر جدید خود استحکام یابند، شانه کردن بعد از عمل پیوند تا یک ماه خودداری کنید.

پزشکان باید این نکات را به افراد توصیه کنند. بعد از یک ماه می توانید با روش های مختلف موهای خود را شانه کنید. بعد از عمل مراقبت های ان بسیار مهم است که باید ان را رعایت کنید. برای روزهای اول یا هفته اول ایمپلنت مو باید نکات مراقبت ان را در نظر بگیرید.

شاید با مراقبت نادرست این دوران در نتایج ان تأتیر بگذارد. مراقبت بعد از ان به همان اندازه مثل عمل کاشت مو بسیار مهم است. بعد از عمل بخاطر این که موهای تازه پیوند زده بسیار حساس هستند باید از باند پاسمان خوبی برخوردار باشد تا فولیکول ها دچار هیچ گونه اسیبی نشوند. شانه کردن بعد از عمل اسیب به جابه جایی فولیکول ها می زند و باعث عفونت شدید در این قسمت می شود که مشکلات زیادی با خود به همراه دارد.

بیشتر بخوانید : مراقبت از ابروها با ماسک های طبیعی

روش درست شانه زدن بعد از کاشت مو

بعد از تمام شدن عمل متخصصان روش مراقبت و نکات ان را به شما توصیه می کنند تا دچار مشکلات بعد از عمل نشوندو بتوانید نتایج دلخواه و مثبت از عمل بگیرید. برای کمک به مراقبت موها بهتر از قبل نگهداری کنید. اگر فرد قبلا روش مراقبت از ان کاملا غلط بوده با این کار بعد از عمل می تواند ان را تغییر دهد و روش های جدیدتر و درست تری برای مراقبت موهای پیوند زده داشته باشد. کاشت مو روش های شانه زدن موها را از بین نمی برد. افرادی که عمل کاشت را انجام داده اند می توانند روش های درست شانه زدن بعد از پیوند مو را به درستی انجام دهند.

برای رسید به نتایج ان باید کمی صبر و شکیبایی داشته باشید. هیجان زیاد برای نتایج کاشت مو بر روی عمل تأتیر زیادی دارد. معمولا این نوع افراد برای نتایج ان عجله زیادی به خرج می دهند. باید  صبر و شکیبایی برای شانه زدن موها و تغییرات جدید موها داشته باشند. از این به بعد زندگی دوباره برای موهای تازه کاشته شده فراهم می شود. این دوران مانند گذشته در مورد موهای‌شان آزادی عمل خواهد داد و باید توجه زیادی به جزئیات از قبل بیشتر باشد. مانند هر عمل زیبایی زخم های روز اول در پوست سر باقی می ماند برای شانه کردن موها باید به این زخم ها هم توجه کرد.

شانه کردن بعد از بهتر شدن موها یکی از نکات بسیار مهم است که باید افراد به ان توجه کنند. باید هنگام شانه کردن موها هم جهت با موهای تازه کاشته شده صورت گیرد و نباید برخلاف ان شانه کنید. در هنگام شانه کردن نباید به محل پیوند هیچ گونه فشاری وارد شود چون باعث اسیب به فولیکول ها می شود.

شانه زدن بعد از کاشت مو

یکی از نکات مراقبت بعد از عمل که بسیار اهمیت دارد شانه کردن بعد از عمل پیوند مو است. هر فردی برای شانه کردن می خواهد به هر جهت به موها حالت دهد. اما برای افرادی که پیوند مو انجام داده اند. کمی فرق دارد و باید با دقت کامل ان را انجام دهد. افراد نباید تا یک ماه کامل موهای تازه کاشتی را در جهت های دیگری حالت دهد. چون باعث اسیب به موها و ریزش می شود. حتما موها را در هنگام شانه کردن در جهت خود حالت دهید. یا اگر فردی می خواهد در جهت دیگری موها را حالت دهد باید به ارامی و به مرور زمان این کار را انجام دهد البته نباید موها را به جهت های مختلف حالت دهید.

آیا فرم دهی و تغییر استایل مو بعد از کاشت مو خطرناک است؟

بعد از گذشت 6 ماه از عمل می توانید موها را به جهت های مختلفی حالت دهید و به مدل دلخواه خود برسید. البته توجه کنید این کار باعث کند تر شدن دوره بهبود می شود یا شاید بر روی نتایج ان تأثیر داشته باشد. اما برای حالت دادن یا شانه زدن بعد از کاشت مو از مواد آرایشی و بهداشتی مانند ژل‌ها و اسپری‌های سالم و بی‌ضرر بهره ببرید. و حالت موها را به دلخواه خود تغییر دهید. یا افرادی که قصد تغییر کل موهای خود را داشته باشند باید حتما کل موها را اصلاح کننددر این صورت باید صبر کنید دوران استراحت ان کاملا طی شده باشد بعد از ان هیچ مشکلی برای این کار وجود ندارد.

حتما باید قبل از کوتاه کردن موها این موضوع را با ارایشگر درمیان بگذارید. البته در صورت اطلاع ندادن ان موهای کاشته شده اسیب نمی بیند. ولی گفتن این موضوع نقش مهمی در نتیجه نهایی ان دارد. تا چند ماه بعد از کاشت مو نباید از ماشین اصلاح استفاده کنید. ولی استفاده از قیچی برای کوتاه کردن گزینه مناسبی است. مرتب کردن موها بعد از چند ماه از عمل حس لذت بخشی برای افراد دارد. اما رسیدن به ان، رعایت نکات زیادی به همراه دارد.

‫0/5 ‫(0 نظر)