مراقبت از ابروها با ماسک های طبیعی

مراقبت از ابروها

بخشی از زیبایی صورت را ابروها تشکیل می دهند. امروزه افراد زیادی می خواهند ابروهای پر پشت و خوش حالت داشته باشند. مراقبت از ابروها امروزه کار بسیار مهمی است. برخی از محصولات ابرو کاملا غیر طبیعی است و فرم کاملا مصنوعی به ابروها می دهد. ماسک های خانگی و طبیعی بهترین گزینه برای تقویت ابروها است. این نوع ماسک هزینه زیادی ندارد و درست کردن آن کار بسیار آسانی است. این محصولات طبیعی عبارتند از :

مراقبت از ابروها با روغن بادام

این محصول را به میزان کم بر روی ابروها بریزید و ان را به شکل دایره وار ماساژ دهید. این روغن ها را باید شب قبل از خواب بزنید تا صبح بگذارید بماند و بعد ان را بشوييد. به تقویت و مراقبت از ابروها کمک می کند. این روغن حاوی انواع ویتامین ها هستند که شاید برای برخی افراد الرژی زا باشد.

روغن زیتون

میزان کمی از این روغن را روی انگشتانتان بریزید و بعد ابروها را با این روغن ماساژ دهید. بعد از چند دقیقه می توانید ابروها را بشویید. یک بار در روز استفاده از این روغن برای ابروها موثر است. این روغن به ویتامینه ی ابروها و ویتامین بدن کمک زیادی می کند. توجه کنید نباید روغن زیتون را با مواد شیمیایی ترکیب کنید.

روغن کرچک

این روغن را باید مثل ماسک های قبل روی انگشتانتان به مقدار کم بریزید و ابروها را با ان ماساژ دهید و بعد از چند دقیقه با دستمال مرطوب ان را پاک کنید و بعد صورت را با اب ولرم بشویید. انجام دادن ان هر روز به مدت 6 هفته نه تنها نتایج مثبتی به همراه دارد بلکه به استحکام و ضخامت ابروها کمک می کند. البته شاید هنگام زدن موجب خارش شود

مراقبت از ابروها با آلوئه ورا

بعد از پاک کردن آلوئه ورا می توانید پوست ان را بر روی ابروها بکشانید تا مایع درون آلوئه ورا جذب موها شوند. حتما بابد به مدت نیم ساعت بگذارید بر روی ابروها بماند و بعد بشویید. از این محصول می توانید در هفته چند بار از ان برای تقویت، رشد و محافظت ابروها بهره ببرید.

مراقبت از ابروها با پیاز و اب لیمو

پیاز متوسط را باید انقدر له کنید که به شکل مایع شود و ان را به ابروها بمالید و بعد از چند دقیقه پنبه اغشته به ابلیمو به ابروها بزنید این کار بوی بد پیاز را می گیرد. بابد حتما یک ساعت بر روی ابروها بماند این کار را به صورت یک روز در میان انجام دهید. پیاز که حاوی منابع غنی سولفور است برای تقویت ابروها یک ماده کاملا ضروری است.

مراقبت از ابروها با روغن نارگیل

گوش پاک کن را بردارید و به روغن نارگیل اغشته کنید و به ابروها بمالید تا جذب ان شود. این کار را باید شب قبل از خواب انجام دهید و تا صبح بگذارید بماند و بعد ان را با اب ولرم بشویید. این روغن ها مانند همه روغن ها باید چند بار در هفته برای نتایج مثبت ان انجام گیرد چون به تقویت و محافظت ابروها کمک می کند و برای رشد ابروها و پیشگیری از اسیب و مشکلات ابرو لازم است.

بیشتر بخوانید : مراقبت های بعد از کاشت ابرو

زرده تخم مرغ

حتما باید زرده را از سفیدی جدا کنید و ان را خوب هم بزنید تا کاملا حل شود بعد ان را به وسیله یک قلم مو زرده را بر روی ابروها بمالید و بعد از چند دقیقه می توانید ان را بشویید. این کار را باید سه الی دو بار در هفته انجام دهید. این محصول سرشاز از بیوتین است و کمک به تقویت ابروها می‌کند.

روغن جوجوبا

این روغن ها کمک به زیبایی ابروها می کند باید حتما شب قبل از خواب به ابروها بمالید تا صبح بماند و بعد ان را بشوييد. حتما باید از این روغن روزانه بهره ببرید. برخی افراد اگر قصد رشد دوبار ابروها را دارند از این روغن بهره ببرند. چرا که گزینه خوب و بدون مشکل برای رشد ابروها هستند.

مراقبت از ابروها با روغن ویتامین E

کپسول این نوع ویتامین را باید از وسط باز کنید و مواد داخل ان را به ابروها بزنید. حتما برای استفاده این نوع ویتامین را باید قبل از خواب به ابروها بزنید و تا صبح بگذارید بماند. این کار نه تنها به ریشه ابروها بلکه سبب برطرف کردن اسیب پذیری آن‌ها می شود.

روغن اسانس رزماری

ترکیب چند روغن با هم مانند روغن اسانس رزماری با جوجوبا و یا روغن زیتون ارگانیک، کمک به محافظت ابروها می کند. این مخلوط را شب قبل از خواب بر روی ابروها بمالید و بگذارید تا صبح بماند. اگر این کار را هر روز یا یک روز درمیان انجام دهید کمک به رشد بیشتری می کند. این مخلوط برای گردش خون موثر است.

روغن نارگیل و پوست لیمو

پوست لیمو و سه قاشق غذا خوری روغن نارگیل را با هم ترکیب کنید و به وسیله پنبه بر روی ابروها بمالید. برای نگه داشتن این ترکیب حتما ان را در یک بطره شیشه در بسته بگذارید و برای خراب نشدن ان را در جای خنک بزارید. اسفاده ی این ترکیب را باید شب قبل از خواب انجام دهید تا صبح بماند این کار باعث محافظت در ابروها می شود 

برگ کاری

این برگ را در اب خیس کنید و شب قبل از خوب روی ابروها بگذارید تا صبح بماند. این کار نه تنها  به تقویت ابروها بلکه روشی موثر بر روی تقویت مو و ابروها به حساب می اید.

مراقبت از ابروها با لیمو

یک لیمو را برش دهید و ان را بر روی ابروها به مدت چند دقیقه بگذارید. این کار کمک به از بین بردن روغن اضافه ابروها می کند. ولی استفاده زیاد از این محصول موجب تغییر رنگ ابروها می شود.

گل ختمی

این گل ها را باید به مدت سی دقیقه بر روی ابروها قرار دهید و بعد ان را با اب گرم بشویید. استفاده از آن باید روزانه انجام گیرد. در مقایسه برگ یا گل، برگ برای ابرو موثرتر است.

مراقبت از ابروها با روغن اسانس اسطوخودوس

این روغن را همراه با روغن زیتون ترکیب کنید و شب تا صبح بگذارید بر روی ابروها باشد چون کمک به رشد بیشتر ابروها می کند. حتما قبل از استفاده از این ترکیب بر روی دست خود تست کنید تا دچار الرژی نشوید.

بیشتر بخوانید : مراقبت از مو در زمستان و راههایی برای شستشوی بهتر موی خشک

دانه کتان

برای مالیدن این محصول به ابروها باید از یک ریمل خشک استفاده کنید و شب تا صبح بگذارید بر روی ابروها بماند. ولی در کل این محصول اگر به صورت روزانه از ان استفاده شود کمک به محافظت ابروها می کند.

مراقبت از ابروها با روغن چای

ترکیب این روغن با روغن سبزیجات اگر مثل همه روغن ها شب تا صبح بر روی ابروها بماند ریزش ابروها را از بین می برد. اما شاید برخی افراد به این ترکیب الرژی داشته باشند.

دانه شنبلیله

این دانه را باید اول کاملا خیس کنید بعد روی ابروها بگذارید و به مدت 45 الی 30 دقیقه بعد با اب گرم بشویید. استفاده از آن دو بار در هفته کمک به رشد و تقویت ابروها می کند.

دانه روغن کنجد

این روغن را بر روی ابروها به میزان کم بمالید و صبح تا شب بگذارید بماند بعد ان را با اب بشویید. اگر این کار را هر روز  انجام دهید کمک به رشد بیشتر و سریع تر ان می کند و کمک به ضخیم تر شدن ابروها می کند.

مراقبت از ابروها با شیر

اکثر افراد شیر را فقط برای نوشیدن می‌شناسند ولی خاصیت زیادی به همراه دارد. اگر یک چهارم لیوان شیر کامل را به همراه یک پنبه روی ابروها ماساژ بدهیم و آن را به مدت 15 دقیقه حفظ کنیم، مواد معدنی زیادی به ابروها منتقل داده می شود. این کار باید هر رور تکرار شود تا نتایج ان را ببینید.

ژله پترولیوم(وازلین)

این ژله را باید به مقدار کمی به ابروها بمالید بابد تا صبح بماند. این کار را باید به مدت چهار روز در هفته انجام دهید چون کمک به تقویت مو و ابروها می کند.

مخلوط روغن نارگیل، آب لیمو و روغن چای

4 قاشق غذاخوری روغن نارگیل، یک قاشق چایخوری آب لیمو، یک قاشق چای خوری شربت لیمو و یک قاشق چایخوری روغن چای یک ترکیب فوق العاده ساخته می شود و این ترکیب باید حتما 3 دقیقه بر روی ابروها بماند بعد ان را بشویید.

مخلوط روغن کنجد، شربت لیکو، روغن رزماری

ابن ترکیب عالی با دو قاشق غذاخوری روغن کنجد، نصف لیوان آب لیمو و 5 تا 6 قطره رزماری درست می شود. این ترکیب را همراه با یک پنبه به ابروها بمالید و بعد از یک ساعت می توانید این مواد را بشویید. این ترکیب کمک به رشد بیشتر ابروها می کند.

بایدها و نباید در مراقبت از ابرو

نباید از لوسیون های نامعتبر برای ابروها بهره ببرید. بند زدن ابروها به طور دائم برای ابروها ضرر دارد همانطور که ارایش بیش از حد برای ابروها مضر است. برای مراقبت درست و اصولی باید از این عوامل ها خودداری کنید. داشتن ابروی سالم باید از ماسک طبیعی بهره ببرید. برای سالم ماند ابروها یک رژیم یا مواد معدنی بر روی ان موثر است. بهره بردن از ویتامین ها و پروتئین ها به همراه خوردن اب و ماساژ ابروها بر روی سالم بودن ان تأتیر گذار است.

‫0/5 ‫(0 نظر)