موهای خشک و مراقبت از آن

تقویت موهای خشک

افکارهای افراد به داشتن موهای زیبا و براق مانند عکس های روی شامپوهای عرضه در بازار بر روی افراد تأثبر دارد. اقدامات لازم برای درمان موهای خشک مورد نیاز است حتما بابد از ان بهره ببرید. تا این مشکل را برطرف کنیدو نتایج دلخواه خود را به دست اورید.

علل شایع موهای خشک

دلایل زیادی برای خشک شدن موها وجود دارد. اما ریشه موهای خشک در یک جا نهفته است که پوست سر به اندازه کافی خود چربی طبیعی و سبوم تولد نمی کند. با این کار رطوبت خود را از دست می دهند. با بالا رفتن سن چربی طبیعی بدن کاهش می یابد. یکی از دلایل ان بالا رفتن سن است که بخاطر نرسیدن اب کافی به بدن نشانه برخی از بیماری ها و مصرف داروها، زندگی در شرایط محیطی خاص، گرما و سرمای بیش از حد و رژیم غذایی نامناسب از دیگر دلایلی است که به مشکلات موهای خشک کمک می کند.

البته این مشکل را با مراقبت درست و اصولی از موهای خشک می توانید ان را درمان کنید. برای جلوگیری از شدت این مشکل می توانید با یک متخصص عالی در این زمینه مشورت کنید. ولی بعضی وقت ها دلایل یک متخصص شدت خشکی موها را بیشتر می کند از جمله  بی اشتهایی عصبی، بیماری Menkes ، کم کاری تیروئید و سایر ناهنجاری های هورمونی هستند.

بیشتر بخوانید : موهای چرب و نحوه مراقب خانگی و شستشو

نحوه مراقبت از موهای خشک

تغییر دادن رژیم غذایی یکی از عوامل خشکی پوست سر است. با مصرف ویتامین های  مانندB3 و B5 یا امگا3 که رطوبت را باز می گرداند. همچنین باید روزانه مقدار کافی اب بنوشید تا موها و پوستی کاملا سالم و سرحال داشته باشید. و بهره برداری از شامپوی نامعتبر و شستشوی نادرست باعث از بین رفتن چربی طبیعی موها می شود. به علاوه رنگ کردن هم باعث این مشکل می شود.

و در حمام حتما از شامپوی مخصوص موهای رنگ شده بهره ببرید. حتما در خرید شامپو کمی دقت به کار ببرید چون شامپوی های که الکل دارد باعث خشکی و اسیب پذیری می شود. همراه با شامپو حتما از نرم کننده استفاده کنید. نباید در معرض مسقیم نور خورشید و باد شدید قرار دهید. موهای خشک کاملا با این مواردی که بیان شده این مشکل بیشتر می شود بهتر است ان را بپوشانید

نحوه صحیح شستشوی موهای خشک

انتخاب شامپوی مخصوص، حتما باید بدانید شستشوی 3 بار در هفته برای همه کافی است اگر از این بیشتر باشد باعث بیشتر شدن این مشکل می شود. حتما باید برای شستشو از اب ولرم بهره ببرید چون اب داغ باعث خشکی پوست سر می شود. افرادی که به موهای خود رنگ زده اند اگر با اب داغ حمام کنند. باعث کم رنگ شدن رنگ می شود. حتما برای دوش گرفتن از دوش حمام استفاده کنید چون مواد شیمیایی داخل اب از بین می رود.

اب تصفیه شده کمک زیادی نه تنها به موها بلکه برای پوست صورت هم موثر است. برای ماساژ دادن پوست سر حتما برای ماساژ دادن از فشار ارام بهره ببرید. از فشار زیاد خودداری کنید. برای خشک کردن تا حد امکان از وسایل گرمایشی بهره نبرید و بگذارید با هوای ازاد خشک شود یا بعد از خشک شدن از این وسایل ها استفاده کنید. توجه کنید افرادی که موهایشان خیس هستند. نباید از گیره ها و ابزار های مناسب موها بهره ببرند چون باعث اسیب خواهد شد.

بیشتر بخوانید : درمان ریزش مو با پی ار پی چیست و مزایا و معایب آن

درمان های خانگی برای موهای خشک

برخی از افراد می توانند برای درمان مشکلات موهای خشک از داروی خانگی بهره ببرند. این درمان خانگی علاوه بر این که کم هزینه هستند برای درمان این مشکلات بهترین نتایج را می توانید از درمان های خانگی بگیرید. در ادامه مطلب به مواردهای خانگی و طبیعی می پردازیم.

استفاده از ماسک موز

این محصول بخاطر داشتن پتاسیم و رطوبت بالا در میان مردم طرفداران زیادی پیدا کرده است. توجه کنید می تواند بر روی این مشکل موثر باشد طرز استفاده از آن ابتدا یک موز را له کرده و آن را کاملاً روی موهای خود بمالید از ریشه تا انتهای آنها. به مدت 1 ساعت بماند و بعد با آب ولرم بشویید

استفاده از تخم مرغ و مایونز

این دو محصول هر کدام جداگانه دارای پروتئین هستند که کمک به درمان خشکی و رفع شکنندگی موها می کند. طرز استفاده از آن ابتدا یک سفیده تخم مرغ را با 2 قاشق غذاخوری آب گرم مخلوط کرده و روی مو و پوست سر بمالید. برای چند دقیقه با نوک انگشتان و حرکات دایره ای  پوست سر را ماساژ دهید. با آب خنک شستشو و سپس شامپو بزنید. موها را حتما اول با اب ولرم خیس کنید و کمی از سس مایونز را به موها بمالید. در هنگام ماساژ این سس را باید تا انتهای ریشه ها ببرید. بعد ان را با کلاه یا روسری بپوشانید بگذارید چند ساعت بماند و بعد با اب ولرم بشویید.

استفاده از روغن های طبیعی

برای استفاده از این روغن ها اول کمی از میزان این روغن را با حرارت کم گرم کنید نباید زیاد داغ باشد بعد روی سر خود بمالید تا این مشکل برطرف شود. این نوع محصول الخصوص روغن زیتون درمان صدرصدی موهای خشک هستند. علاوه بر روغن زیتون، از روغن نارگیل، بادام ، کرچک، جوجوبا نیز می شود استفاده کرد همه این روغن ها دارای ویتامین E وانتی اکسیدان هستند. برای محافظت از لایه بیرونی و رطوبت کمک زیاد و در اخر اسیب های وارده را دوباره ترمیم می کند.

استفاده از ژلاتین

این محصول دارای پروتئین که باعث پوشاندن ریشه موها و رطوبت ان و صافی و براقی می شود. طرز استفاده از ان ابتدا اول  1 قاشق غذاخوری ژلاتین را با 1 لیوان آب گرم مخلوط کنید. آن را به مدت 5 دقیقه کنار بگذارید و بعد 1 قاشق چای خوری سرکه سیب به آن اضافه کرده و هم بزنید. مخلوط را روی موهای خشک و بعد از 10 دقیقه بشویید.

‫0/5 ‫(0 نظر)