کاشت مو با موی ریش و مزایا و معایب آن

کاشت مو با موی ریش

کاشت مو امروزه درمان ریزش مو و طاسی است. در اقایان بخاطر شدت زیاد ریزش مو برای کاشت بانک موی بسیار ضعیفی دارند و پزشکان نمی توانند به درستی روشی را برای انها انتخاب کنند و این نوع افراد را نمی توانند به نتایج دلخواه برسانند. ولی امروزه بخاطر تکنولوژی های مدرن برای این نوع افرادی که بانک موی ضعیفی دارند مناسب است. برای پیوند زدن بانک موی از نقاط مختلف بدن به غیراز پشت سر بهره ببرید. کاشت مو با موی ریش در اقایان مناسب است.

یکی از سوالاتی که ذهن افراد را به خود درگیر کرده است ایا موهای تازه پیوند زده ریزش مو دارند یا نه؟ در جواب به این پرشس بله ریزش مو در تمام نقاط مختلف بدن خیلی کم اتفاق می افتد ولی اگر بعد از عمل کاشت عوامل های مانند مراقبت ها، انتخاب کلینیک و پزشک باتجربه بر طبق اصول انجام شود بر روی درمان ان تأثیر زیادی دارد. البته راهکارهای زیادی برای رفع ریزش و تقویت موها وجود دارند که هیچ گونه اسیب جدی وارد نمی کند و تا حدی برای انجام ان بر طبق توصیه های پزشک استفاده می شود. اگر نگران موهای تازه کاشته شده هستید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مرحله به مرحله کاشت مو با ریش

برداشت ریش برای پیوند مو تا حدی برای افراد عجیب است چون تنوع زیادی در زاویه موهای ریش وجود دارد. برخی افراد می توانند برای کاشت مو از ریش خود حدودا 3000 الی 5000 تار مو برای پیوند بهره ببرید. انجام این مراحل به شرح زیر است که عبارتند از :

  •  پزشک قسمت مورد نظر را که قرار است بانک مو ازان برداشت  شود را با ماژیک مشخص می کند و همچنین قسمت سر که قرار است پیوند مو انجام شود هم تعیین می شود
  •  در مرحله بعدی بانک موی که از ریش و موهای سر برداشته می شود با دارو بی حس می کنند تا دردی احساس نشود
  •  در این قسمت متخصص موهای از ریش را که به صورت مورب در امتداد خط فک و ناحیه زیر فک وجود دارد با روشی به نام FUE به شکل تکی برداشت می شود. این قسمت توسط همه اقایان شیو می‌شود و در زیبایی تأثیر زیادی ندارد.
  •  با گذاشتن تکنسین‌ها گرافت‌ها کنار هم پزشک شروع به عمل کاشت در قسمت طاسی یا کم پشتی سر می کند.

بررسی ریزش موهای کاشت شده از ریش

افرادی زیادی دچار ریزش مو در طول زندگی خود می شوند که درمان ان اقدام به کاشت مو است ولی متخصصان در کلینیک زیبایی معمولا از فولیکول های مو در قسمت بانک مو هنگام پیوند در ناحیه ای که مو در حال ریزش است استفاده می کنند. اما برخی افراد ریزش موی آنها بسیار شدید هستند در اخر متخصصان نمی توانند برای پیوند از فولیکول های پوست سر برای این نوع افراد استفاده کنند. معمولا برای کاشت از فولیکول‌های ریش یا قسمت های مختلف بدن بهره می برند. معمولا مو‌ی ریش مردان به دلیل محکم‌تر بودن جهت کاشت مو مورد استفاده قرار می‌گیرد. ایمپلنت موی سر و ریش خود به تنهایی دارای مزایا و معایب های زیادی هستند که درادامه مطلب به ان اشاره شده است.

مزایای کاشت مو با موی ریش

  • ضخامت ریش نسبت به موهای سر بیشتراست. که موجب ظاهری پر پشت و زیبا می شوند.
  • پیوند زدن ریش به سر با این کار می توانید خود را از کوتاه کردن ریش خلاص کنید. چون موهای ریش در تصورات اقایان به عنوان موهای زائد شناخته شده است. آقایان که علاقه شدید به موهای ریش دارند ولی برای کوتاه کردن ان همیشه زیر گردن دردسرساز بوده است.

معایب کاشت مو با ریش

  • گرافت های ریش برای کاشته شدن نسبت به موهای سرتنگ تر است. معمولا در هر گرافت کاشته شده تنها یک تار و فولیکول های مو وجود دارد. ولی در کل داخل گرافت ها یک تا چهارتار مو وجود دارد. ولی در اخر پوشش دهی ریش نسبت به سر کمتر است.
  • کاشت مو طبیعی با استفاده از موهای صورت کار بسیار دشواری است چون پوست صورت در قسمت مشخصی از ان حساس است و چربی کمی به نسبت موهای سر دارد. در اخر این کار تثبیت پوست برای جداسازی گرافت ها را دشوارتر می کند.
  • ولی در برخی افراد رنگ ریش و مو باهم متفاوت است.

علت ریزش موهای کاشته شده از ریش چیست؟

یکی از دلایل مشکلات ریش با موهای سر ضخامت بیشتر و موج دار بودن موهای ریش نسبت به موهای سر است. این ضخامت بیش ازحدموهای ریش، کار را برای پیوند مو سخت تر می کند. هنگام عمل برداشت گرافت ها در ریش باید برش ها کمی بزرگ تر صورت گیرد و در هنگام گیرایی کاشت کمتر می شود. عملی که  پزشک انجام می دهد بر روی ریزش مو ریش تأثیر زیادی دارد. اگر پزشک با تجربه های زیادی که دارد فولیکول‌های گرفته شده از ریش را با فولیکول‌های پوست قسمت پر موی بدن ترکیب کند بر روی نتایج مثبت ان تأثیر زیادی می گذارد.

یکی از دلایل جلوگيري از ریزش موی ریش انتخاب پزشک باتجربه و مناسب است. پزشک نباید موها را در خط ریش پیوند بزند چون موهای نازک تری برای این کار لازم است بهتر است از موهای بدن بهره ببرید. داشتن موهای مناسب برای ریش یکی از عامل پیوند مو است. اگر فرد برای پیوند مو ریش زیادی داشته باشد می تواند فولیکول های بیشتری برای کاشت اماده کند. استفاده بیشتر و پیوند موی بیشتر در نواحی سر احتمال ریزش مو‌های کاشته شده با موی ریش را به حداقل می‌رساند.

افرادی که دارای موهای رنگی هستند باید قبل از عمل نکاتی را رعایت کنند. برای پیوند زدن این نوع افراد باید از تراکم کمتری برای ان استفاده کنید و برای پیوند مو 20 تراکم برای ریش مناسب است. برای بیشتر شدن تراکم ان باید فولیکول‌های گرفته شده از ریش با فولیکول‌های پوست سر ترکیب شوند. به خاطر این کار گیرایی کاشت مو بالاتر می رود و رنگ موهای ریش در پیوند موی سر تشخیص داده نمی شود. از ریش به عنوان بانک مو برای کچلی و طاسی در اینده بهره ببرید.

مراقبت و کنترل ریزش موهای کاشته شده

  • بعد ازعمل کاشت تا مدتی سر را با زاویه 45 بر روی بالش خود قرار دهید و بخوابید. برای هفته اول حتما از بالش گردنی بهره ببرید.
  • مصرف دخانیات و الکل را قبل و بعد از عمل تا دو هفته خودداری کنید.
  • از ورزش های سنگین تا مدت کوتاهی پرهیز کنید و از ورزش های مانند وزنه بردای به مدت 10 الی 14 روز خودداری کنید.
  • هرکار سنگین یا ورزش و ارتباط جنسی که باعث تعریق می شود تا یک هفته اول خودداری کنید.
  • تا مدتی از دوش گرفتن با اب گرم و قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید پرهیز کنید. یک هفته بعد از عمل نباید از سشوار یا اتو مو بهره ببرید.
  • بعد از سه روز از عمل می توانید دوش بگیرد ولی برای شستن موها نباید ان را چنگ بزنید یا به ان فشار وارد کنید تنها فقط با نوک انگشتانتان می توانید پوست سر را ماساژ دهید.
  • تا چند روز نباید موها پوشیده شوند باید از کلاه که پزشک معالج خود تجویز کرده است بهره ببرید.
  • برای کوتاه کردن موها بعد از سه ماه می توانید با قیچی این کار را انجام دهید ولی اصلاح کردن با ماشین باید 6 ماه صبر کنید.
  • حداقل تا یک ماه با موهای پیوند زده ی ریش به ارامی برخورد کنید. برای شانه کردن و پرهیز از هر گونه اسیبی می توانید از برس های نرم بهره ببرید.
  • برای هر سوالی درباره ی مراقبت موها بعد از عمل کاشت از پزشک معالج خود کمک بگیرید.

آیا ریزش موهای کاشته شده از ریش طبیعی است؟

ریزش مو بعد از عمل کاشت کاملا امر طبیعی است جای هیچ نگرانی ندارد و بر روی نتایج و رشد ان تأتیر منفی نمی گذارد دلیل ریزش مو بخاطر جابه‌جایی مو از مکان اصلی خود و همچنین تغییر مدل جریان خون به پیاز مو است. اگر ریزش مو بعد از 8 هفته تعیین شده متوقف نشود این ریزش طبیعی نیست باید با پزشک معالج خود مشورت کنید تا دلیل این مشکل را پیدا کند. بعد از یافتن علت این مشکل می توانید قبل از ریزش تمام موها، جلوی ان را بگیرید.

سیکل رشد تارهای مو بعد از کاشت مو از ریش

مرحله کاتاژن

این مرحله که به استراحت معروف است دو هفته قبل از مرحله تلوژن اتفاق می افتد. معمولا این مرحله بعد از آناژن رخ می دهد. در این مرحله بدن شماکاملا از کار می افتد تا کاری که در آناژن مشاهده شده رونمایی کند. در این مرحله بخاطر قطع جریان خون موها به رشد خود ادامه نمی دهند و مو ی اماده شده به مرحله تلوژن یا ریزش طبیعی واردمی شود.

مرحله تلوژن

این مرحله مانند مرحله کاتاژن هیچ مویی نمی تواند رشد کند. در ابن مرحله فولیکول های اخیر جای خود را به فولیکول های مدرن داده اند و این مراحل دوباره از اول تکرار می شود ولی هر چرخه به مدت 4 ماه به طول می انجامید. در این مرحله موهای اخیر کاملا اماده برای جابه جایی با موهای جدید هستند. به هم دلیل موقع شانه کردن یا خارانید موهای سر دچار ریزش مو می شوند.

مرحله اناژن

می تواند به مدت یک سال موها به روند رشد خود ادامه دهند. اما مراحل رشد این مرحله چند سال به طول می انجامید در این جا معلوم میشود که طول فاز ریش شما چقدر است. با افزایش سن، فاز آناژن موی ریش کاهش‌یافته و به استحکام آن اضافه می‌شود. در این مرحله رشد موها هر ماه یک سانتی متر رشدمی کنند. و حداکثر موها در مرحله رشد ان به 12 سانتی متر می رسد.

تفاوت فاز رشد موی سر و موی ریش

  • ولی در مورد موهای ریش و مرحله اناژن کوتاه تر از نسبت به کاتاژن و تلوژن چون این دو مورد طولانی تر هستند. چون روند رشد فولیکول های ریش دیرتر شروع می شوند معمولا بیشتر در مرحله تلوژن در حال استراحت باقی می ماند.
  • ولی این سه مرحله در مورد رشد موهای سر سال ها به طول می انجامید ولی در مورد ریش این سه مرحله تا چند ماه پایان می یابد همین کار باعث کاهش پوشش دهی می شود. چون برخی از موها در حال ریزش و استراحت ولی قسمتی از ان هم در حال رشد هستند.
  • رشد  موهای ریش بیشتر تحت تأثیر هورمونی به نام تسترون قرار گرفته است. بیشر از حد این هورمون ها کمک به رشد موهای ریش می کند. اما در موهای سر برعکس هستند. یعنی هر چه هورمون ها بیشتر موها حالت نرم و پرزی دیده می شود. که به کچلی و طاسی دچار می شوند.

ریزش موهای کاشته شده از ریش

  • مصرف داروهای ریزش مو مانند فیناستراید یا مینوکسیدیل شاید به موهای درحال ریزش کمک کند. مصرف این داروها باید زیر نظر پزشک انجام شود.
  • مصرف این دارو به نام روگائین که برای افرادی که زیر 30 سال و کسانی که کمتر از 5 سال هستند توصیه می شود. ولی مصرف این دارو تحمل بدن را بالا می برد. اما مصرف این دارو عوارض های مانند خارش چشم، خارش یا قرمزی محل تزریق و رشد ناخواسته‌ مو در سایر نقاط بدن همراه است.
  • برای کمتر شدن ریزش مو بعد از عمل مصرف به موقع مکمل اهن است. کمبود اهن یکی از دلایل ریزش مو است که این موارد بیشتر در افرادی که گیاه خوار هستند رخ می دهد. برای تشخیص ان با پزشک مشورت کنید.
  • نباید تا 6 ماه موها را لمس کنید. برای جلوگیری از ریزش موی ریش بهتر است هر روز موهای خود را مرطوب کنید و به صورت مرتب تا قبل از عمل هر روز ان را انجام دهید.

مشکلات و عوارض بعد از کاشت مو با موی ریش

  • باقی ماندن جای زخم یا همان اسکار در ناحیه ریش و یا سر
  • علائم عفونت در منطقه رویش ریش و منطقه کاشت در صورت عدم رعایت نکات توصیه شده توسط پزشک
  • عدم حصول نتیجه دلخواه فرد
  • ایجاد ورم و التهاب شدید در ناحیه سر
  • تشکیل دلمه‌های کوچک خونریزی دهنده در محل کاشت مو

نکات قبل و بعد از پیوند مو با موی ریش

بعد از کاشت

  • برای خوابیدن بعد از عمل کاشت بهتر است چند تا بالش را برای بلندتر کردن سر از سطح بدن انجام دهید. تا از تماس موهای سر با بالش و زمین جلوگیری شود.
  • تا باز بودن زخم ها باید از هر گونه اسیب تا بسته شدن زخم ها خودداری کنید.
  • تا 10 روز بعد از عمل باید برای شستن سر و صورت از لوسیون یا شامپوی مخصوص با دستور پزشک بهره ببرید.
  • باید حتما داروهای که با دستور پزشک تجویز شده را به طور منظم مصرف کنید.
  • از داروهای مانند التهابی، مکمل‌های گیاهی، داروهای ضد انعقاد خون، آسپرین و وافارین برای جلوگیری از عفونت و خون ریزی پرهیز کنید.
  • تا دو هفته نباید دخانیات یا الکل مصرف کنید چون باعث کندتر شدن روند رشد و بهتر شدن کاشت ریش می شوند.
  • تا دو هفته بعد از امپلنت مو بر روی ریش نباید در معرض مستقیم نور خورشید قرار بگیرید.
  • تا دو هفته نباید ورزش و فعالیت های سنگین انجام دهید.
  • بعد از عمل از مواد غذایی مانند گوشت انواع مرغ، گوشت قرمز، موز، آووکادو، برنج، آجیل و تخم­ مرغ بهره ببرید.
  • تا 10 روز از رابطه جنسی خودداری کنید.

قبل از کاشت

  • تا یک هفته قبل از عمل از داروی رقیق کننده خون بهره نبرید.
  • از داروهای تقویتی و ویتامین ها قبل از عمل خودداری کنید.
  • هفته قبل از کاشت از مصرف الکل و استعمال دخانیات شدیدن خودداری کنید.
  • نباید موهای قسمت ریش را لیزر کنید.

دوره نقاهت و بهبودی پس از کاشت مو از ریش به سر

دوران استراحت کاشت مو های سر و ریش معمولا10 الی 20 روز است و دوره های ان به عوامل گوناگون بستگی دارد. در انتخاب پزشک با تجربه بر روی نتایج ان تأثیر مثبتی به همراه دارد. اگر افراد برای کلینیک معتبر و پزشک با تجربه اقدام نکنند عوارض های خطرناکی به همراه دارد. علاوه بر این، با انجام مراقبت‌های ذکر شده در بالا طول مدت دوره بهبودی و نقاهت کاهش و سرعت رشد مو افزایش می‌یابد. باید این کارها دو هفته قبل از عمل کاشت مو و ریش صورت گیرد و باید تا روز عمل ادامه داشته باشد. اگر می خواهید اثار عمل بر روی ریش نماند باید در دوران استراحت از پمادی که پزشک تجویز می کند بهره ببرید.

نتایج نهایی حاصل از کاشت مو با ریش

برخی افرادی که برای کاشت مو از ریش بهره برده اند. نگران رنگ و تغییر حالت ان نباشید. چون چیزی در ان مشاهده نمی شود. و موها ویژگی های که در ریش خود دارند حفظ می کند. بنابراین، هنگام استفاده از موهای اهدا کننده ریش برای کاشت در سر، برنامه ریزی مناسب توسط پزشک درمانگر ضروری است.

میزان درصد موفقیت کاشت مو با استفاده از موی ریش چقدر است؟

روش های که بعد از کاشت فولیکول های مو در نظر گرفته شده است. باید جای خود را برای شروع رشد موها بعد از 3 الی 4 ماه صورت گیرد. اگر طی 8 یا 9 ماه بعد از ایمپلنت مو با بهره ‌گیری از فولیکول‌های ریش، موها به طور کامل و سالم رشد کرده باشند می‌توان به جرات گفت که کاشت مو از ریش موفقیت آمیز بوده است در این دوران باید طوری رفتار کنید که برای ریشتان هیچ چیز ی رخ نداده است و موها را می توانید دوباره روی سرتان داشته باشید.

هزینه کاشت مو با موی ریش

  • میزان دستمزد مصوب سالانه پزشک و تکنسین‌ها
  • سن فرد
  • پیچیدگی پروسه کاشت مو از ریش
  • تعداد فولیکول‌های موجود روی ریش فرد داوطلب
  • میزان گستردگی طاسی
  • انتخاب نوع روش کاشت
‫0/5 ‫(0 نظر)