زخم بعد از کاشت ابرو و روش های درمان

زخم بعد از کاشت ابرو

زخم بعد از کاشت ابرو را با رعایت چند نکات و طبق گفته های پزشک ان تا حد زیادی کاهش دهد. کاشت ابرو برای افرادی که به دلایلی ابروها را از دست داده اند مناسب است. این دلایل از قبیل ژنتیکی، رژیم غذایی غلط، استفاده از لوازم آرایشی بی‌کیفیت و…  هستند.

اما برخی افراد که ابروهای کم پشت دارند می توانند با کاشت به ابروی دلخواه خود برسند. برای این عمل باید تمام نکات ان را بشناسید.  برای مثال اگر عمل کاشت ابرو انجام می دهید  عوارض های ان را بشناسید می توانید در مراقبت های بعد از عمل به درستی و طبق اصول از ان محافظت کنید تا به نتایج مثبت دست یابید. ولی این عوامل ها در هر فرد نسبت به هم متفاوت است.

آیا زخم بعد از کاشت ابرو حتمی است ؟

کاشت ابرو نسیت به تاتوی ابرو گزینه عالی برای پوشاندن این نوع مشکل است. این روش مانند اقدامات مشابه به عمل های زیبایی دارای معایبت و مزایای و عوارض های جانبی است که می تواند برای بعضی افراد استرس زا و نگران کننده باشد. یکی از سوالاتی که ذهن افراد را به خود درگیره کرده‌است این است که ایا بعد از عمل کاشت ابرو زخم ها تشکیل می شود. حتما بابد توجه کنید همه عمل های زیبایی با خود اندکی عوارض به همراه دارندو نمی توان اطمینان پیدا کنند که عوارض خاصی نداشته‌ باشد و بدون مشکل افراد به نتایج مثبت دست یابند.

ولی وجود رخم ها در افراد به عوامل و شرایط بستگی دارد شاید در برخی از انها به وجود اید یا در برخی افراد وجود نداشته باشند. در این مطلب به ان می پردازیم. به این سوال جواب دهید که ایا بعد از عمل زخم ها وجود دارد یا نه؟ باید در جواب ابن پرسش گفت بله امکان ان وجود دارد. البته دوره این زخم ها بر روی پوست کوتاه مدت است یعنی طی دو الی سه هفته بهتر می شود. در این حال با رعایت کردن چند نکات طبق توصیه های پزشک می توانید از بروز ان جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید : خارش بعد از کاشت ابرو و اقدامات لازم پس از خارش ابروها

روش های درمان زخم بعد از کاشت ابرو چیست؟

  • بعد از عمل نباید به هیچ عنوان  زخم ها را لمس کنید چون هر گونه عفونتی به درون زخم ها باعث پس زدن پیوند ابرو ها میشود.
  • برای بهبود یافتن التهاب و تورم از کمپرس یخ بهره ببرید. اما نباید این کار را مستقیم بر روی محل پیوند زده انجام دهید.
  • اما برخی افرادی که کاشت ابرو انجام می دهند بروز زخم ها ودلمه در قسمت پیوند زده دیده شده ولی جای نگرانی ندارد چون یک امر کاملا طبیعی است. برای عفونت نکردن زخم ها تا 48 ساعت نباید به قسمت پیوند زده اب برسد. برای شستشوی دلمه ها حتما با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید.
  •  نباید محل زخم ها را بخارانید چون باعث عفونت در زخم ها می شود.
  •  یعد از گذشت یک روز از ترمیم ابروها دلمه ها به وجود می ایند بعد از گذشت چند روز باعث عفونت در قسمت کاشت ایجاد می شوند. این عفونت ها به فولیکول های مو اسیب جدی وارد می کند و شاید بر روی نتایج ان موثر باشد. برای شستشو باید به وسیله اسفنج نرم و اغشته به اب این قسمت را بشویید.
  • برای شستن ان در کلینیک توسط متخصصان  این کار را به شما اموزش می دهند تا شما دچار هیچ گونه مشکلی نشوید.
  • زخم ها و دلمه برای درمان و برطرف کردن ان دو هفته نیاز دارند. افراد با صبر و شکیبایی کمک به بهتر شدن روند درمان می کند. نداشتن استرس، اضطراب و هراس، می‌تواند هر گونه عوارض را کاهش دهد تا از زخم ها و دلمه ها خلاص شوید وبا ظاهر کاملا زیبا در میان افراد زندگی کنید.

دلایل ایجاد زخم بعد از کاشت ابرو چیست؟

این زخم ها نه تنها بخاطر حساسیت نیست بلکه یک امر کاملا طبیعی در هنگام عمل اتفاق می افتد. میزان این زخم ها ارتباط مستقیم با سیستم ایمنی فرد دارد چون هر چه سیستم ایمنی افراد قوی تر باشد روش های عمل هر چه سریع تر کاهش می یابد. وجود زخم ها بعد از عمل کاشت ابرو بخاطر برش های برای برداشت فولیکول ها از بانک مو و سوراخ های ریزی برای کاشت فولیکول تشکیل می شوند. بدن هر فرد بخاطر سلامتی عمومی واکنش کم و مثبت برای نتایج کاشت از خود نشان می دهد ولی بدن هر فرد بخاظر ضعف موجود واکنش تندی در دراز مدت دارند که بر روی مشکلات در زندگی انها تأتیر زیادی دارد.

یکی از مراحل بسیار مهم در کاشت و برداشت فولیکول ها از بانک مو است که روش تولید ان در متدهای گوناگون ابرو فرق دارند. FUT بخاطر برش های زیادی که در برداشت فولیکول ها در پوست سر ایجاد می شود به همین خاطر زخم های بیشتری در این روش باقی می ماند. در روش های میکروگرافت و SUT برای برداشت فولیکول ها در هنگام کاشت ابرو از تجهیزات مدرن استفاده می کنند که نه تنها اسیب چندانی به ابرو وارد نمی کند بلکه زخم های بسیار ریزی بر روی پوست باقی می ماند این نوع زخم ها خیلی زود برطرف می شود تنها مراحل کاشت مو فقط به قسمت بانک مو ختم نمی شوند.

در هنگام کاشت برای انتفال کاشت فولیکول ها نیز زخم های کوچکی تشکیل می شود که علت همه انها سوراخ کردن بافت های پوستی هستند بعد از ان به بافت پوست اسیب جدی وارد می کند. برای بروز عفونت در قسمت سوراخ دلمه تشکیل می شود.

بیشتر بخوانید : کاشت مو با موی ریش و مزایا و معایب آن

عوامل موثر بر مدت زمان بهبود زخم بعد از کاشت ابرو

  •  مهارت متخصص در پیوند ابرو
  •  توجه به توصیه‌های متخصص قبل از کاشت ابرو
  •  قدرت سیستم ایمنی بدن فرد
  •  رعایت نکات مراقبتی بعد از کاشت
  •  روش برداشته و کاشت فولیکول

مراقبت از زخم بعد از کاشت ابرو

  • یکی از مراقبت ها بعد از عمل حفظ بهداشت و نظافت در قسمت زخم ها می باشد شخص باید هر نوع مراقبتی در خصوص زخم ها را رعایت کند. نباید تا 48 ساعت اب به ابروها کاشته شده برسد. بعد از ان می توانید با توصیه های پزشک این کار ها را انجام دهید.
  •  برخی از باور های افراد که تصور می کنند ماساژ دادن برای ابروهای کاشته شده مناسب است این تصور کاملا اشتباه است زیرا هر گونه اسیب با لمس این قسمت به خونریزی ان ختم می شود و برای بیشتر شدن زخم ها راه باز می شود.
  •  نباید در معرض مستقیم نور خورشید قرار بگیرد حتما قبل از خارج شدن از منزل برای پوشاندن موها از کلاه لبه دار بهره ببرید.
  •  برای بهتر شدن هر چه زودتر ان از دارو یا ژله های که پزشک تجویز کرده است بهره ببربد. معمولا برای همه افراد ژله آلوئه ورا همراه با شامپوی مخصوص تجویز می کنند.
  •  رژیم غذایی و مصرف ویتامین های مختلف برای بهبود زخم ها موثر است و نباید ان را فراموش کنید.  مثلا ویتامین A و ویتامین C که در اکثر سبزیجات و میوه‌ها وجود دارند، منبع مناسبی برای این نوع افراد است. دو هفته قبل از عمل مصرف این نوع ویتامین ها را فراموش نکنید.

بیشتر بخوانید : پرپشت کردن ابرو و راه حل های دائمی

پیشگیری از زخم بعد از کاشت ابرو

  • برای جلوگیری و بهبود جای زخم ها از پزشک در این زمینه کمک بگیرید.
  • پبرای ترمیم دوباره ابروها باید به پزشک معالج خود مراجعه کنید چون تأتیر زیادی بر روی نتایج ان دارد.
  •  نبابد قبل از عمل تا دو هفته از داروهای رقیق کننده خون بهره ببرید. چون به احتمال زیاد خون ریزی در هنگام عمل وجود دارد.
  •  مصرف دخانیات و الکل خطر ابتلا به عفونت در زخم ها را بیشتر می کند. نباید یک ماه قبل از عمل از این موارد ها استفاده کنید.
  •  از فعالیت های سنگین روزانه که خطر عفونت یا اسیب به فولیکول ها دیده می شود خودداری کنید. تا زخم ها بعد از عمل هرچه زودتر برطرف شود.

 نه تنها در روش های اخیر بلکه در روش های مدرن هم زخم های بسیار ریز و کوچک دیده شده. البته برای بیشتر شدن زخم ها نباید به سراغ روشی به نامFUT بروید. در عمل کاشت ابرو به روش FUT، از تیغ استفاده بیشتری و برای برداشت گرافت، یک لایه از پوست بانک مو بریده می‌شود. باید محل کاشت را بخیه بزنید. در این صورت کاشت با این روش مراقبت های زیادی لازم دارد. چون خطر عفونت زخم ها را تهدید می کند. یکی از روش های کاشت که خطر ابتلا به عفونت در زخم ها را کمتر می کند روش FIT است که در این روش با استفاده از ابزارهای مخصوص فولیکول ها را برداشت می کنند و مانند روش بالا نیاز به تیغ یا بخیه ندارد.

دلایل ایجاد خارش ابرو

  • بهبود طبیعی موضع مورد نظر
  •  ایجاد عفونت در محل پیوند ابرو
  •  تماس با عوامل حساسیت زا و تشدید درماتیت(التهاب پوستی) در این ناحیه

مهمترین راهکارهای کاهش خارش پس از کاشت ابرو

  • مرطوب کردن موضع پیوند ابرو
  •  استفاده از درمان پزشکی
  •  عدم تحریک موضع ایمپلنت ابرو
  •  عدم قرارگیری در برابر عوامل آلرژیک
  •  مشاوره از پزشک متخصص و رعایت نکات بهداشتی و مراقبتی

بیشتر بخوانید : درمان ریزش ابرو و دلایل ریزش ابرو در زنان چیست؟

خارش در محل کاشت ابرو تا چه زمانی به طول می‌انجامد؟

خارش های بعد از عمل کاشت مو در خصوص انجام پیوند ابرو هم رخ می دهد و تا یک هفته ادامه دارد. ولی در مورد شدت ان شاید تا یک ماه به طول بینجامد. خارش ابرو معمولا در روزهای اول ایمپلنت مو بیشتر رخ می دهد که افراد را وادار به درمان کردن ان می اندازد. معمولا شدت خارش های ابرو فقط شب ها قبل از خواب اتفاق می افتد. شاید برخی اوقات شدت ان انقدر زیاد باشد که فرد را وادار به تأخیر در زندگی روزمره خود کند.

راهکار کاهش خارش محل پیوند ابرو

بعد از عمل کاشت امروزه خارش ابرو یکی از شایع ترین انهاست که در پیوند مو رخ می دهد. خارش معمولا فقط در قسمت کاشت اتفاق می افتد تا دو هفته باقی می ماند. جای نگرانی نیست چون اغلب اوقات بعد از استفاده از داروهای که پزشک توصیه می کند درمان می شود. شاید بر هر فرد ازار دهنده باشد. البته این نوع خارش فقط مربوط به پیوند ابروها نیست بلکه در قسمت های که اهدا کننده انجام می شود رخ می دهد. ساده‌ترین توضیحی که برای چنین وضعیتی می‌توان ذکر کرد این است که چنین حالتی در اثر بهبود نواحی اهدا کننده و گیرنده یعنی ابروها می‌باشد. معمولا خارش با وجود موادی شیمیایی موسوم به هیستامین تشدید می شود.

عدم قرارگیری در برابر عوامل آلرژیک

در معرض مستقیم نور خورشید به مدت طولانی بر روی نتایج ابروی کاشتی موثر است. افرادی که عمل کاشت ابرو انجام داده اند باید از هوا الوده دوری کنند. یا غذاها و داروهای که روند حساسیت فرد را بعد از عمل بیشتر می کند باید زیر نظر پزشک مصرف کنند. و در صورت امکان از مصرف این داروها یا مواد غذایی نیز باید صرف نظر کرد. افرادی که سرکار با مواد شیمیایی سروکله دارد باید حتما از پزشک معالج خود مشورت بگیرید و تا مدتی کوتاه از این محیط دوری کنید.

استفاده از درمان پزشکی

برای میزان خارش حتما با توصیه های پزشک برای کمتر شدن ان از دارو استفاده کنید این دارو ها از قبیل آنتی‌هیستامین‌ها، شامپوهای دارویی، محلول‌ استریل، پماد‌های موضعی تسکین دهنده بهره ببرید. برای شدت خارش ابرو حتما به پز‌شک معالج خود مشورت کنید تا از عفونت و التهاب در قسمت کاشت ابرو جلوگیری شود. این کار همچنین به تسریع در روند بازسازی پوست ابروها و ترمیم نقاطی که کاشت ابرو نیز کمک کند. برای افرادی اتفاق می افتد که کاشت ابرو انجام می دهند و فاقد عوارض قبلی یا بیماری دیگری هستند و برای درمان ان توسط پزشک با داروها برطرف می شود.

بیشتر بخوانید : خوابیدن بعد از کاشت ابرو و توصیه های بعد از عمل کاشت ابرو

مرطوب کردن موضع پیوند ابرو

استفاده از مرطوب کننده که بدون مواد شیمایی هستند بعد از عمل کاشت بر روی نتایج ان موثر است. مرطوب کردن موضع در صورتی که به شکل پوسته، پوسته درآمده یا خشک شده باشد. یکی از بهترین راه‌هایی است که می‌تواند به التیام و بهبود موضع مورد نظر یاری برساند. این کار برای افرادی مناسب است که بعد از کاشت از خشکی بیش از حد پوست رنج می برند. ولی معمولا باید در زمان رشد و تثبیت وضعیف فولیکول ها انجام شود. برای مرطوب کردن ابروهای کاشته شده بعد از عمل حتما باید از کرم مخصوص بهره ببرید. این کرم ها بر روی روند رشد ابروها تأثیر زیادی دارد. باید توسط پزشک معتبر ترین کرم برای مرطوب کردن تجویز شود.

عدم تحریک موضع ایمپلنت ابرو

تحریک یا خارش بعد از عمل امپلنت مو موجب بروز مشکلات زیادی می شوند. از بین رفتن نتایج ناشی از پیوند ابرو و همچنین بخشی از پوست و موهایی که به تازگی در محل مورد نظر کاشته شده‌اند. در واقع موجب از بین رفتن دستاوردهای یک عمل موفق خواهد شد. هر گونه وسیله تیزی بر روی قسمت پیوند مو و تماس با ان اثر نامطلوبی به همراه دارد. به همین خاطر پزشکان توصیه می کنند نباید بعد از عمل محل کاشت را لمس کنید. هر گونه مواد شیمیایی باعث عفونت شدید در قسمت پیوند زده می شود.

‫0/5 ‫(0 نظر)