پرپشت کردن ابرو و راه حل های دائمی

پرپشت کردن ابرو

ابروها به صورت زیبایی دوچندانی می بخشند. که برای جذابیت شما مهم است. امروزه پرپشت کردن ابرو و زیبا مورد پسند همه افراد است. ولی ابروهای کم پشت و باریک یکی از مشکلات امروزه خانم ها است. استفاده از وسایل و محصولات ارایشی شاید بتوانید این نقص را مخفی کند. اما این کار دوامی ندارد. برخی افراد ابروهای پر پشت و پرتراکم به صورت کاملا طبیعی را بیشتر دوست دارند. در ادامه مطلب به دلیل ابروهای خالی و شکل گیری نامنظم و کم پشت راهکارهای زیادی برای این مشکل وجود دارد که می توانید به ان بپردازید. این راهکارها باید با دقت زیاد و صبر شکیبایی همراه باشد و نتایجی که دوست دارید بدست می آورید.

دلایل خالی شدن ابروها چیست؟

این مشکل دلایل زیادی با خود به همراه دارد. که بعضی وقت ها این دلایل کاملا طبیعی اتفاق می افتد. برای پرپشت کردن ابرو یا جلوگیری از ان باید از این عوامل دوری کنید. با بالا رفتن سن میزان هورمون تغییر اساسی پیدا می کنند و با این کار تولید پروستاگلاندین طبیعی کمتر می شود. شاید امروزه این پرسش ذهن شما را درگیر می کند که ایا پروستاگلاندین چه ربطی به ابروهای خالی و کم پشت دارد؟ پاسخ به این سوال این است که وجود هورمون ها باعث رشد مژه ها و ابروها می شود.

بیشتر بخوانید : ابروی پرپشت و راهکارهایی برای تقویت و داشتن ابروی پرپشت

این پروستاگلاندین برای کمتر شدن رشد ابروها و تراکم مژه و ابروها است. شیمی درمانی بر روی موهای سر شما تأتیر زیادی می گذارد یا شاید بر روی قسمت های سایر بدن نیز تأثیر بگذارد. اگر مشکل تیروئید دارید فعالیت ان کاملا از حالت عادی بیرون می رود. با این کار علائم زیادی در بدن شما دیده می شود که یکی از این علائم ها ریزش موی سر و ابرو است. تغذیه نامناسب و کمبود اب مشکلات زیادی به همراه دارد. که اصلی ترین علائم ان ریزش مو سر و ابرو و از دست دادن تراکم می باشد. 

راه حل های موقت پرپشت کردن ابرو خالی

برای برطرف کزدن این مشکل راهکارهای زیادی وجود دارد که معمولا اثر ان موقتی هستند. محصولات ابرو فقط می توانند برای چند ساعت نقص ان را مخفی کند اما در برخی موقع طبیعی و مصنوعی ان کاملا مشخص است. اگر فردی این مشکل را تجربه کرده است یا ابروی روشن دارند بهتر است برای برطرف شدن این مشکل برای چند روز از رنگ کردن ابرو بهره ببرد. البته رنگ ان باید کم تیره تر از ابروی خود باشد تا تراکم ان کاملا مشخص باشد. معمولا به دلیل موادی که در رنگ وجود دارد تکرار زیاد این کار توصیه نمی شود.

میکروبلاستیک به معنای یک تاتو یا خال کوبی که استفاده از ان ماندگاری زیادی ندارد. در مقایسه با خال کوبی که به عمق بدن تزریق می کنند فرق دارد.  برای انجام دادن میکروبلاسیون از یک ابزار ریز یعنی سوزن استفاده می شود و برای تزریق نگران نباشید. چون کاملا سطحی صورت می گیرد. برای این کار دو جلسه لازم است و ماندگاری ان تا دو سال خواهد بود.

راه حل های دائمی پرپشت کردن ابرو خالی

دلیل این مشکل شاید بیماری های مانند تیروئید و کمبود تغذیه سالم است. حتما باید با پزشک معالج خود در این زمینه مشورت کنید. با کمبود تغذیه و رژیم غذایی می توانید این مشکل را برطرف کنید و ظاهری کاملا پر تراکم به وجود آورید. استفاده از سرم ها و کارهای بهداشتی برای برطرف کردن این مشکل مفید است. در شرطی زیر نظر پزشک معالج انجام گیرد تا به هیچ گونه عوارضی دچار نشوید. برای برطرف کردن مداوم ان، کاشت ابرو گزینه مناسبی است به خاطر این که برای انجام دادن ان از موهای بدن خود فرد در هنگام عمل گرفته می شود و روش کاملا تضمینی و مورد اطمینان است.

البته روش های زیادی برای حل این مشکل وجود دارد که می توانید با تحقیقات لازم برای انجام دادن در کلینیک های معتبر این مشکل را حل کنید. ولی در مواردی که افراد شیمی درمانی یا با تمام شدن دوره های دارو برگشت موهای ابرو به شرایط قبل امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید : درمان ریزش ابرو و دلایل ریزش ابرو در زنان چیست؟

راه های خانگی برای پرپشت کردن ابرو خالی

علاوه بر این مواردی که بیان شده مواد خانگی بر روی ابروی شما کاملا تأتیر گذار است تا شما شامل ابروی پر تراکم و پر پشت باشید و نگرانی ها بابت این مشکل برطرف شود. در ادامه این مطلب می توان با استفاده از ماسک های خانگی که به خاطر طبیعی بودن و در خانه همه افراد وجود دارد و بسیار اسان است و عوارضی خاصی هم ندارد. با این مواد ما بین 4 تا 8 تراکم می تواند ابروها را پرپشت کند. باید حتما برای این کار صبرو شکیبایی داشته باشید تا این مشکل برای همیشه برطرف شود.

روغن کرچک

این روغن می تواند ریشه ابرو را برای ادامه رشد تحریک کند. برای رشد باید هر شب ابروها را چرب کنید و ماساژ دهید بعد از یک ساعت می توانید ان را با پارچه پاک کنید و بعد ان را بشویید. برای داشتن ابروی پر پشت بابد تا 6 هفته حتما از این روغن بهره ببرید تا نتایج خوب بدست آورید.

روغن زیتون

این روغن برای رشد دوباره موهای ابرو مفید است این روغن معمولا حاوی ویتامینA , E است که برای رشد موها مناسب است. برای ماساژ دادن ابرو حتما از روغن زیتون استفاده کنید. بعد از ماساژ دادن با اب سرد بشویید.

ماسک پیاز

پیاز معمولا حاوی گوگرد است که باعث ضخیم تر و پر تراکم تر شدن موها می شود. برای این ماسک حتما اقدام کنید. 1 پیاز کوچک و 1 قاشق غذاخوری آبلیمو ترکیب کنید.  از صافی رد کرده و با پنبه یا گوش پاک کن روی ابروهایتان بزنید و بعد از نیم ساعت با یک پارچه نمدار تمیز کنید. ولی اگر ویتامینE دارید حتما ان را باز کنید و بر روی ابروهای خود شب بمالید. و بگذارید تا صبح بماند بعد ان را با اب سرد بشویید حتما برای نتایج مثبت این کار را هر شب قبل از خواب انجام دهید. بعد از چند هفته نتایج ان را می بینید.

رزماری

برای پرپشت کردن ابرو راهکارهای زیادی وجود دارد تنها باید حتما چند قطر اسانس رزماری 1 قاشق غذاخوری روغن جوجوبا یا روغن زیتون مخلوط کرده و به آرامی ابروهای خود راماساژ دهید و آن را یک شب تا صبح نگه دارید. این روش سلول ها و گردش خون را تحریک می کند. و در نتیجه باعث رشد ابرو می شود.

روغن دانه کنجد

به میزان کم این روغن را روی ابروها بگذارید و ان را ماساژ دهید. بعد از یک روز کامل می توانید ان را با اب سرد بشویید.