خوابیدن بعد از کاشت ابرو و توصیه های بعد از عمل کاشت ابرو

خوابیدن بعد از کاشت ابرو

برخی از سوالات در مورد کاشت مو ذهن بسیاری از مراجعین را به خود درگیر کرده است. که خوابیدن بعد از کاشت ابرو به چه صورت است؟ ایا طرز خوابیدن تأثیر انچنانی بر روی ورم کاشت ابرو می گذارد؟ ایا پیاده روی یا استراحت برای افرادی که عمل کاشت ابرو انجام می دهند مناسب است؟ طرز خوابیدن بعد از عمل کاشت ابرو چگونه است؟ سعی داریم نحوه خوابیدن را برای افرادی که کاشت ابرو را انجام داده اند در ابن مطلب به ان اشاره کنیم . 

ایا طرز درست خوابیدن بعد از کاشت ابرو موثر است؟

این پرسش از دو طرف مورد بررسی قرار می گیرد. اول از نظر نتایج کاشت ابرو دوم از نظر بهتر شدن جای زخم و ورم، التهاب بعد از عمل کاشت ابرو. اول از همه  تورم بعد از عمل کاشت ابرو باید حتما مورد بررسی قرار گیرد تا دلیلی برای ان پیدا کنید. این عوارض بعد از کاشت ابرو به دو عامل بستگی دارد. اول این که باید از داروی بی حسی که به قسمت پیوند شده تزریق می شود. مانند جاذبه نزول قسمت پیوند ابرو را با خود درگیر کند. دوم این که التهاب و خونریزی بافت های موجود در زیر پوست وجود دارد. درهنگام کار، توسط پروسیجر در قسمت پیوند ابرو باید انجام شود.

بیشتر بخوانید :درمان ریزش ابرو و دلایل ریزش ابرو در زنان چیست؟

همانطور که قبلا به ان اشاره شد افرادی که پوست کاملا شل یا برخی افراد که پوست کاملا حساسی یا قرمزی دارند یا کسانی که مسن هستند نسبت به برخی افراد التهاب و تورم بیشتر خواهند داشت. همانطور که در بالا دلیل تورم و التهاب بعد از عمل کاشت ابرو را ذکر کرده ایم. باید توجه کنید برعکس کاشت مو که خوابیدن به حالت 45 درجه بعد از عمل کاشت در کمتر شدن تورم موثر است. چرا که هنگام کاشت، مایعاتی در زیر پوست توسط جاذبه نزول می کند. و طرز خوابیدن با زاویه و ماساژ دادن پیشانی پس از پیوند مو و به کناره چشم و جلوی گوش نمی رود. جرم های زیادی به کناری چشم ها هدایت شده و باعث تورم زیاد در اطراف چشم ها می شود.

نکاتی در رابطه با خوابیدن بعد از کاشت ابرو

توجه کنید هنگامی که تورم در اطراف چشم ها وجود دارد خوابیدن بدون هر گونه زاویه ای تورم در اطراف چشم ها به وجود می اید ولی بستگی به شل یا سفت شدن پوست افراد دارد. در کل این ورم می تواند میزان ان را تنظیم کند. اما با توجه به نکاتی که پزشک بعد از عمل به انها توصیه می کند می توانید این ورم را کنترل کنید. مرحله دوم که ایا نحوه خوابیدن بعد از کاشت ابرو بر روی نتایج آن تأثیر گذار است یا خیر؟ همانطور که قبلا در بخش مراقبت های بعد از عمل کاشت ابرو گفته شده که بعد از پیوند نباید از هیچ گونه محصولات بر روی ابروهای خود استفاده کنید.

تفاوت زمان بیداری با خواب

رعایت این نکات در زمان بیداری برای فرد راحت تر است. اما در هنگام خواب که افراد کنترل بر روی حرکات جسم خود ندارند. و شاید ابروهای کاشتی بر روی بالش خود هنگام خواب برخورد داشته باشد. و در نتیجه موجب بیرون کشیدن گرافت ها در جای پیوند شده وجود دارد. برای برخی افراد که عادت دارند هنگام خواب به پهلو یا شکم دراز بکشند امکان این حادثه بیشتر است.

افرادی که به این حالت هنگام خوابیدن عادت دارند بهتر است در هنگام خوابیدن کمتر بدن خود را حرکت دهند. یا در این صورت باید از دو بالش در زیر سر استفاده کنند. تا کمتر به ابرو های تازه پیوند شده اسیب وارد کند. یا می توانید هنگام دراز کشیدن دو بالش در هر دو طرف خود بگذارید تا بدن خود را کنترل کنید و به طرف پهلو یا شکم نروید.

بیشتر بخوانید : لیفت شقیقه در کاشت ابرو چیست و چگونه انجام می شود؟

فرد در هنگام خواب شاید ابروی خود را بخاراند. در هنگام خواب حتما باید ناخن های خود را کوتاه کنید. یا از دستکش برای پوشاندن دست خود استفاده کنید. تا هیچ گونه اسیبی به ابروها وارد نشود. یا باید از مصرف قرص هیدروکسی زین یا انواع آنتی‌هیستامین بهره ببرید. چون بر روی خواب و خارش تأثیر زیادی دارد. برای کمتر شدن فشار بر روی گردن هنگام نشستن می توانید از یک بالش مسافرتی برای گردن خود استفاده کنید یا با استفاده از یک حوله ان را به شکل لوله در بیاورید و در زیر گردن خود قرار دهید در این صورت می توانید فشار را بر روی ان کم کنید.

عمل کاشت ابرو : پیاده‌روی یا استراحت؟

بعد از عمل کاشت ابرو پیاده روی هیچ تأثیری بر روی برطرف کردن ورم ندارد. چرا که به وجود امدن ورم بعد از عمل ناشی از عوارض های عمل بوده و تا زمانی که این مایعاتی که در داخل بدن توسط سیستم لنفاوی جذب می شود، توسط ادرار دفع نمی شود و ورم دوام زیادی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید : دوام کاشت ابرو چقدر است؟ و راه های افزایش ماندگاری کاشت ابرو چیست

پیاده روی مانع این سیستم نمی شود. دراخر عامل رفع این مشکل گذر زمان است. توجه کنید افراد زیادی برای دفع ادرار اب و مایعات زیادی مصرف می کنند. در این صورت ادرار بیشتر منجر به برطرف کردن ورم می گردد. که این ذهنیت کاملا اشتباه است. چرا که ادرار فقط مایعات اضافه را دفع می کند. و مکانیسمی برای برطرف کردن تورم پیوند ابروها را ندارد.

برطرف کردن تورم در زمان استراحت

در برطرف کردن تورم استراحت و بی تحرکی در این موارد بر روی انها تأثیر دارد و هیچ گونه تأتیری در دفع ورم ندارد. ورزش و در کل فعالیت های سنگین منجر به کم شدن تنفس می گردد. از هفته اول بعد از عمل کاشت خودداری کنید. چرا که موجب خارج شدن گرافت ها از جای خود می شود ولی فعالیت ها سبک مشکلی ندارد.

نحوه خوابیدن بعد از کاشت ابرو روی رفع ورم هیچ گونه تأثیر نخواهد داشت. خوابیدن نادرست بعد از کاشت ابرو یعنی به پهلو یا شکم خوابیدن به ابروهای تازه کاشتی لطمه وارد می کند. اگر برخی افراد با این حالت خوابیدن دچار تنفس می شوند بهتر است همان حالت بخوابند.

‫0/5 ‫(0 نظر)