خارش بعد از کاشت ابرو و اقدامات لازم پس از خارش ابروها

خارش بعد از کاشت ابرو

یکی از راه های کم عوارض و بدون خطر برای داشتن ابروهای پر پشت و زیبا کاشت ابرو است که مخصوصا امروزه درمیان هر دو جنیست طرفداران زیادی پیدا کرده است. این عمل مانند همه عمل های زیبایی با عوارض کم خطر همراه است که یکی از این عوارض ها خارش بعد از عمل کاشت ابرو خواهد بود. این علائم می تواند نشأت از خشکی پوست و مراقبت های نادرست، مصرف نادرست پماد و داروهای که توسط پزشک تجویز شده است. برطرف کردن این علائم با مصرف داروهای درست و نکات بعد از عمل بر روی درمان ان موثر است.

درمان خارش بعد از عمل کاشت ابرو

این علائم بعد از انجام هر گونه عمل زیبایی مربوط به ابروها رخ می دهد. کاشت برای داشتن ابروی پر پشت و پرتراکم مناسب است. اما برخی افراد امروزه بخاطر دلایل های گوناگون دچار ریزش مو می شوند ولی خوشبختانه با وجود تکنولوژی‌های مدرن توانسته اند این افراد از ابروی پرپشت محروم نباشند و با این عمل به ابروی که دلخواه شان است برسند. برخی از این روش ها مانند روش میکروگرافت، FIT و SUT می توانند بدون درد و خونریزی یک ابروی پر پشت به افراد هدیه دهند. این عمل برای هر دو جنسیت که از مشکلات ابرو ناراحت هستند با کاشت ابرو برطرف شود. یکی از عوارض های که به طور مداوم دچار ان می شوید خارش ابرو است که افراد زیادی امروزه درباره ان حرف می زنند و با چند روش ساده و راحت می توان این مشکل را رفع کرد و عوارض ان کاهش یابد.

عوارض و مراقبت ها، توصیه ها

یکی از عوارضی که معمولادر کاشت ابرو رخ می دهد خارش پوست ابرو است. می توانید برای کمتر شدن خارش و زیر نظر پزشک از قرص های مانند سیتریزین یا لورتادین بهره ببرید. برای کنترل خارش ابرو این قرص ها هر 6 الی 8 ساعت یک بار مصرف کنید چون تأثیر زیادی بر روی خارش ابرو دارند. این خارش مربوط به ریزشی است که در هفته سوم دچار ان می شوید. این علائم بخاطر تحریک پوست ابرو به وجود می اید. این کار طبیعی بوده و نتیجه خوبی در بهتر شدن این علائم دارند و جای نگرانی نیست چون موقتی است. اگر خارش بیش از حد یا غیر قابل تحمل داشته اید بابد با پزشک معالج خود در ارتباط باشید.

خارش بعد از کاشت ابرو

آمادگی های لازم پس از کاشت ابرو

کاشت ابرو یکی از حساس ترین عمل های زیبایی است که باید روش ها و رعایت نکات انجام شود. عمل این نوع کاشت با دقت کاملی صورت می گیرد که فرد چند ساعت بعد از عمل می تواند به منزل برگردد. اما در این نوع عمل می توانید بعد از انجام ان کارهای روزمره ی خود را ادامه دهید.

  • در هنگام عمل کاشت، فولیکول های مو را می توانید از پشت گوش فرد برداشته و به محل مورد نظر پیوند دهید.
  • یکی از عوارض های که بعد از عمل کاشت شاید اتفاق بیفتد کمی خون مردگی یا کبودی ایجاد شود. در اخر باید شما برای هر اتفاقی اماده باشید.
  • برای داشتن ابروی پرپشت و زیبا باید صبر و شکیبایی داشته باشید تا به نتایج دلخواه خود برسید.
  • وجود استرس باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن می شود.
  • افراد می توانند بعد از عمل برای کمتر شدن درد ها از لوسیون و مسکن ها بهره ببرند.

قرار گرفتن در زیر نور خورشید

از قرار گرفتن در زیر نور خورشید تا چند مدت طولانی خودداری کنید. چون افتاب باعث خشکی پوست وعوارض های بعد از عمل می شود به همین خاطر از کلاه لبه دار استفاده کنید.بعد از گذشت سه الی دو ماه موها دوباره شروع به ریزش می کنند جای نگرانی نیست موقتی است و فرد برای این اتفاق باید خود را اماده کنند چون بخشی از عمل کاشت ابرو هستند خود به خود با رشد موهای جدید برطرف می شود. این اتفاق کاملا طبیعی بوده چون با این کارمتوجه می شویم که فولیکول های مو درحال رشد موهای جدید هستند.

بعد از این دوران ابروی پرپشت و زیبا خواهند داشت. نباید تا دو هفته با توجه به توصیه های پزشک اجازه دهید ابروها تعریق کنند تنها راه پیشگیری از این مشکل باید از ورزش کردن و فعالیت های سنگین خودداری کنید.

خارش پس از کاشت ابرو، طبیعی است؟

سوالاتی که امروزه افراد زیادی قبل از کاشت ابرو از متخصصان می پرسند که ایا خارش بعد از کاشت ابرو اسیب پذیر است یا نه؟ در جواب این پرسش باید گفت خارش کاملا امری طبیعی بوده و جای نگرانی نیست. میزان خارش بستگی به روش های کاشت دارد در میان همه افراد متفاوت است.در برخی از افراد با تزریق ماده ای به نام هیستامین خارش به وجود می اید. جای نگرانی نیست قبل از عمل این علائم را تست می‌کنند تا حساست برای این ماده کاملا مشخص شود و متخصص ان را ثبت میکند و برای عمل کاشت ابرو از ان بهره می برند.

این خارش معمولا شاید تا هفته دوام داشته باشد اما در برخی مواقع شاید این خارش یک ماه طول بکشد در میان همه افراد متفاوت است و به شکل گوناگون خود را نشان می دهد. شاید روزهای اول تا 5 الی 4 روز شدت ان افزایش یابد. این علائم در شب بیشتر افراد را مورد ازار قرار می دهند به همین خاطر باید فرد مواظب باشد به این قسمت اسیب جدی وارد نشود. این علائم بعد از کاشت ابرو خطرناک نیست ولی اگر این قسمت از پیوند را دست بزنید و موجب عفونت شود کاملا خطرناک است. اگر توصیه های بعد از عمل به درستی رعایت شود هیچ مشکلی برای فرد ایجاد نمی کند.

خارش بعد از کاشت ابرو

اقدامات لازم پس از خارش ابروها پس از کاشت

امروزه خارش بعد از عمل پیوند ابرو برای همه افراد ناخوشایند است و برای برطرف کردن ان راهکارهای زیادی وجود دارد که ان را کاهش دهد. اگر فرد مراجعه کننده این مراقبت های بعد از عمل کاشت ابرو را به خوبی و درستی رعایت نکرده باشند و قسمت مورد نظر بعد از پیوند را بخاراند به فولیکول های موی کاشته شده در این قسمت صدمه جدی وارد می کند. این اسیب معمولا کل روش ها کاشت را به خطر می اندازد که افراد مجبورمی شوند دوباره این عمل را انجام دهند. باید علت خارش بعد از عمل کاشت را بررسی کنید.

متخصصان برای کاشت فولیکول های مو در این قسمت سوراخ های در زیر پوست ایجاد می کنند و اسیب جدی به سلول ها می زند. در پی این امر، جریان خون به محل آسیب‌دیده زیاد‌تر شده و در نتیجه گلبول‌های سفید خون و دیگر سلول‌های محافظ بدن شروع به‌ ترشح ماده‌ای به نام هیستامین یا ماده‌ حساسیت‌زا می‌کنند که باعث این علائم بعد از کاشت ابرو می شود.

چند نکته را درباره مراقبت خارش بعد از عمل کاشت ابرو

  • برای رفع این علائم بهترین کار استفاده از لوسیون است که  این محصول بخاطر حالت نرم و بی اسیبی که دارد بهترین درمان برای حل این مشکل است و زیر نظر پزشک از این لوسیون بهره ببرید.
  • شامپوی های که موجب کمتر شدن خارش میشود موثر است. تا حد امکان از شامپو و لوسیون های شیمیایی خودداری کنید. بخاطر شیمیایی ان این علائم بیشتر می شود.
  • با اجازه پزشک در این زمینه می توانید با کمک محصولی به نام استروئیدی برای کمتر شدن این علائم استفاده کنند.
  • همچنین برای کمتر شدن این علائم از داروی آنتی‌هیستامین بهره ببرید.
  • هرگز برای جدا شدن زخم ها دست به ابروی کاشته شده نزنید.
  • برای کمتر شدن این علائم می توانید با توصیه های پزشک معالج خود از اسپری اب و نمک بهره ببرید.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم ؟

روش امپلنت مو یک ابروی طبیعی و لذت بخش را به شما هدیه می دهد. مثل روش های دیگر عمل های زیبایی از عوارض های جانبی مانند التهاب،خارش شدید، بروز زخم و یا عفونت برای برخی افراد ایجاد می شود. اگر با این دارو ها و مراقبت ها خارش بعد از کاشت ابرو کاهش نیافت یا شدید تر و دچار عوارض شد حتما با پزشک معالج خود مشورت کنید. هرچند کمتر کسی دچار ان می شود یا گاهی در اثر مصرف خود سرانه ی داروها یا مصرف قطع داروها که با دستور پزشک تجویز شده یا از همه مهمتر در صورت انتخاب کلینیک نامعتبر در این زمینه ها این اتفاق می افتد.

آسیب های دستکاری کردن ناحیه دچار خارش پس از کاشت ابرو

حتما بعد از عمل کاشت ابرو نیاید افرا به ابروهای پیوند زده دست بزنند با رعایت نکردن این نکات به فولیکول های مو اسیب جدی وارد می شود. شاید این سوال ذهن شما را درگیر کند که چرا فولیکول های مو انقدر حساس هستند؟ برای پیوند زدن این فولیکول ها به پوست ابرو چند ماه زمان می خواهد بهمین خاطر حساس هستند و موجب ریزش ان می شود. این امر می‌تواند سبب تغییر در زاویه‌ قرار‌گیری فولیکول‌ها و در نتیجه رشد مو در جهت نامناسب شود. به مرور زمان باعث رشد نامنظم و سیخ شدن انها می شود. رشد اشتباه موهای ابرو یکی از مشکلات اولیه کاشت ابرو است.

متخصص با اطمینان تمام می گوید که اگر این نکات به درستی و طبق اصول پیش بروید این اتفاق هیچ وقت رخ نمی دهد. ضعیف شدن فولیکول های مو موجب از بین رفتن توانایی رشد مو و تقسیم سلول هامی شود. علت این خارش بعد از عمل بخاطر شامپوهای شیمایی موجود در بازار که پوست را هنگام شستشو تحریک می کند. با تغییر دادن شامپو وپماد ضد باکتری می توان این خارش را کاهش دهید. در اخر عمل کاشت خود به تنهایی معایب های زیادی دارد که می توان به ان توجه کرد.

اگر افرادزیر نظر پزشک و نکات ان را رعایت کنند می توانند شاهد ابروی پر پشت و زیبا بعد از عمل باشند. شاید برخی از افراد شما را نگران کنند  جای نگرانی ندارد با پزشک باتجربه و کادر درمان برطرف می شود. اگر می خواهید کاشت ابرو انجام دهید با خیال راحت و بدون توجه به حرف مردم از این عمل بهره ببرید.

‫0/5 ‫(0 نظر)