۷۵۲۶ ۵۱۵ ۹۱۲ ۹۸+​

حتما قبل از مراجعه حضوری با شماره بالا تماس بگیرید

آدرس کلینیک

جردن – ابتدای دستگردی غربی – کلینیک ستاره ساعی

کاشت موی طبیعی و مراقبت های آن بعد از عمل

کاشت موی طبیعی

کاشت موی طبیعی امروزه یک روش کاملا مطمئن برای موهای پر پشت و پرتراکم انجام می شود. اما نکاتی که قبل از عمل بسیار مهم هست این است که باید حتما قبل و بعد از عمل مراقبت درست و اصولی صورت گیرد. چرا که برای نتایج درست ان یک سری از مراقبت و نکات موثر است. یکی از این نکات که ایا بعد از عمل پیوند مو می توانید اصلاح مو را انجام دهید؟ این سوال برای همه افراد پیش امده است. باید قبل از عمل با متخصص خود یک جلسه مشاوره انجام دهید و به تمام توصیه های ان توجه کنید. در این مطلب سخت در تلاش هستیم که به مراقبت های بعد از عمل و اصلاح ان بپرداریم.

آیا می بایست برای کاشت مو طبیعی موها را کوتاه کرد؟

ریزش مو امروزه برای اکثر افراد حس ناخوشایندی دارد. ولی طاسی و مشکلات ریزش مو بیشتر در ایران و در میان هر دو جنسیت وجود دارد. این مشکل باعث درمان و پیوند مو خواهد بود.  اما برخی از افراد تصور می کنند که قبل از پیوند مو همه موها کوتاه می شود ولی مایل نیستند به طور کامل کچل شوند. برای انجام پیوند مو از روش ها ودستگاه های مختلف استفاده می شود. برچسب های روی دستگاه برای روش های کاشت مو کاملا متفاوت است.

متخصصان توصیه می کنند که کوتاه کردن مو باید قبل از پیوند مو انجام شود. چرا که عمل پیوند مو باید با ظرافت و دقت کاملا صورت گیرد به همین خاطر موهای بلند از ان جلوگیری ‌می کند. یا کوتاه کردن مو قبل از ایمپلنت می تواند اسیب به موها را کاهش دهد و دوره استراحت ان کوتاه تر می شود.

کاشت موی طبیعی و مراقبت از آن
کاشت موی طبیعی و مراقبت از آن

مراقبت های بعد از کاشت مو طبیعی چیست؟

همه عمل های زیبایی موجود در دنیا به مراقبت های بعد از عمل نیاز دارند که پیوند مو هم در کنار  این قاعده قرار می گیرد. مراقبت های پیوند مو عبارتند از :

  • برای دوباره ترمیم پیوند مو و کمتر شدن کبودی ها حتما از کمپرس یخ بهره ببرید. بخاطر داشتن سینوزیت حتما باید کمپرس یخ را کمتر بگذارید.
  • حتما باید بعد از عمل پیوند مو دوران استراحت را به خوبی طی کنید و روزای ترمیم هم باید استراحت مطلق کنید. در روز انجام عمل حتما کارهای روزمره خود را به تعویق بیاندازید.
  • حتما باید طرز درست خوابیدن را به افراد بعد از عمل اموزش دهید. حتما باید به روبرو بخوابید نباید موهای کاشته شده با بالیش در ارتباط باشند. سر باید بالاتر از بدن قرار بگیرید برای این کار از دو بالیش بهره ببرید. برای کمتر شدن تورم ها در پوست اهمیت دارد.
  • بعد از پیوند مو پزشک معالج، خود برای دردها داروی تجویز می کند که حتما باید روزها از ان بهره ببرید. که نتایج عمل پیوند خوب پیش برود و دچار عوارض های مانندعفونت نشوند.
  • حمام کردن هر وقت که متخصص بیان کند می توانید ان را انجام دهید. توجه کنید در حین دوش گرفتن نباید موها را با اب گرم یا داغ بشویید و در حین شستن به ان فشار وارد نکنید. با دستور پزشک از شامپوی مخصوص این کار بهره ببرید. نحوه شستن موها در این روش بسیار مهم است نباید به صورت مالشی یا چرخشی شستشو دهید زیرا سبب صدمه زدن به گرافت ها می شود و شاید باعث نتایج منفی از پیوند مو شود.

بیشتر بخوانید : انواع روش های کاشت مو و جدیدترین روش برای کاشت مو چیست؟

  • در دوره های اول نباید زیر فشار دوش بروید چون باعث اسیب زدن به گرافت های پیوند شده مو می شود. برای دوش گرفتن می توانید از چند لیوان اب هم بهره ببرید. این کار ها باید با ارامش، صبر و شکیبایی انجام شود. داشتن ارامش در نتایج این عمل بسیار موثر است.
  • استفاده از سشوار بعد از عمل کاشت مو کار بسیار درستی نیست. چون فشار ان باعث اسیب به فولیکول‌های تازه پیوند شده می زنند.
  • اگر فردی سیگار یا دخانیات مصرف میکند حتما باید قبل و بعد از عمل تا یک ماه به تأخیر بیاندازید. باعث اثرات منفی در نتایج این عمل و از بین بردن فولیکول های مو می شود.
  • تا یک ماه نباید ورزش ها یا فعالیت سنگین انجام دهید چون باعث تحریک پوست می شوند. یا افرادی که ورزش سنگین برای مسابقات انجام می دهند تا یک ماه باید از ان خودداری کنید چون موهای تازه کاشته شده دچار اسیب می شود. با دستور پزشک معالج خود می توانید ورزش های سبک را ادامه دهید.
  • بعد از گذشت دو ماه می توانید موهای خود را رنگ کنید.
  • قبل از ایمپلنت مو نباید موها بدون پوشش باشد حتما از یک کلاه بهره ببرید چون کلاه مانع اسیب زدن به پیوند مو می شود. استفاده از هدبند هم برای این کار موثر است. نباید تا چند هفته از کلاه مانند کلاه موتور سیکلت بهره ببرید چرا که باعث تحریک پیوند مو می شود.

تغذیه بر روند موی کاشته شده

تغذیه غذایی هم بر روی پیوند مو موثر است تا روند دوره ای استراحت به خوبی طی شود. مصرف صبحانه و مایعات و همچنین میوه‌های دارای ویتامین C به شدت توصیه می‌شود زیرا تاثیر زیادی در بهبود زخم‌ها و تقویت مو‌ها دارد. غذا خوردن بعد از پیوند مو بسیار مهم است. ویتامین‌ها و مواد مغذی به رشد موها کمک می کند. غذاهایی با شکر مصنوعی مصرف ان به رشد جدید موها صدمه میزند. در این دوران پیوند باید از فست‌فود‌ها، نوشابه‌های گازدار و آبمیوه‌هایی که از شیرین‌کننده مصنوعی در آن‌ها استفاده شده،خودداری کنید.

تغذیه در روند مو
تغذیه در روند مو

کوتاه کردن مو بعد از کاشت موی طبیعی

قبل هر کاری بعد از عمل کاشت مو باید با پزشک معالج خود مشورت کنید چون کوتاه کردن مو در زمان کاملا مشخص به فولیکول های تازه صدمه جدی وارد می کند. برای این کار باید روند رشد مو را طی کنید. در هفته اول چون فولیکول های پیوندی ضعیف هستند. با انجام ان زخم ها یا دلمه ها ایجاد می شود.

در هفته دوم هم به روند رشد خود ادامه می دهند. ولی در هفته سوم این روند رشد دچار ریزش مو می شود. جای نگرانی نیست این ریزش کاملا طبیعی است. و این که موهای سالمی دارید. در ماه دوم موهای تازه پیوندی شروع به رشد می کنند. تا به نتایج ایده ال برسید. بعد از ان که موها وارد مرحله رشد طبیعی و تقویت شدند. می توانید برای اصلاح کردن موها اقدام کنید. حتما پیش یک ارایشگر کاربلد برای اصلاح کردن موها بروید چرا که این کار بعد از عمل کاشت برای موها بسیار مهم است این کار با دقت بالا باید انجام گیرد.

آیا موهای کاشتی پس از کاشت مو قابل اصلاح هستند؟

دو هفته بعد از عمل کاشت مو به مرور زمان در حال ریزش خواهد بود. در ان قسمت بلافاصله موهای تازه پیوندی رشد می کنند. نتایج نهایی از این عمل تا چند ماه طول می کشد. شاید نتایج در همه افراد مانند هم نباشد بعد از کاشت  بستگی به مراقبت، شرایط و تغذیه مناسب دارد. موهای که تازه رشد می کنند مانند موهای خود طبیعی بوده و همانند موهای طبیعی خود خواهند شد. بعد از ان می توان فرد موهای خود را بدون هیچ گونه مانعی کوتاه کند.

وقتی ترس از ریزش مو بعد از عمل دارید شاید این نگرانی برای شما پیش بیاید بعد از اصلاح کردن، ولی بعد از کاشت مو طبیعی دیگر این نگرانی را ندارید. کوتاه کردن هیچ مشکلی بر روی موهای تازه کاشتی ندارد. چون مانند موهای طبیعی خود شما هستند. حتما قبل از انجام ان با پزشک معالج خود مشورت کنید.

بیشتر بخوانید : عفونت کاشت مو و راههای درمان آن

کوتاه کردن و فرم دهی تار های مو پس از کاشت مو طبیعی

بعد از عمل این سوالات برای اکثر افراد پیش می اید که ایا بعد از عمل می توانیم کوتاه کردن مو را انجام دهیم؟ در کل موهای تازه پیوندی بعد از چند ماه شروع به رشد می کند. بسته به شرایط و مراقبت، تغذیه فرد شاید 3 ماه طول بکشد. بعد از یک دوره موها به روند رشد خود ادامه می دهد و همه شرایط را مثل سایر موهای طبیعی دارد و هیچ تفاوتی با موهای دیگر ندارد.

افرادی که بعد از عمل کاشت می خواهند موهای خود را کوتاه کنند یا هر مدلی دوست دارند به هیچ وجه نگران نباشند انها می توانند به کار خود ادامه دهند حتی اگر از لوازم ارایشی برای موها بهره ببرند.

کوتاه کردن مو بعد از کاشت موی طبیعی
کوتاه کردن مو بعد از کاشت موی طبیعی

روش درست کوتاه کردن مو پس از کاشت مو طبیعی

موهای تازه پیوندی نیاز به زمان برای رشد مورد نیاز است.  تا مدت زمان کمی از کوتاه کردن موها تا نتایج نهایی خودداری کنید. تا رشد موها به طور کامل تکمیل شود. هر فرد می تواند این نوع موها را کوتاه کند. در هنگام اصلاح نباید زیاد به پوست سر برخورد دست بزند. چون باعث صدمه به گرافت های تازه کاشتی می شود.

برای هر کاری باید با دستور پزشک معالج خود انجام دهید. برای اصلاح کردن موها بهتر است از قیچی بهره ببرید چون قیچی را می تواند کنترل کرد ولی ماشین اصلاح را نه. نباید از تیغ در هنگام موهای مرده استفاده کنید.

بهترین زمان برای کوتاه کردن مو بعد از کاشت مو

باید بعد از عمل ایمپلنت مو صبر و شکیبایی داشته باشید. چون بعد از عمل با این روش برای رشد موهای تازه کاشتی حدود 3 ماه به طول می انجامد. چون این پروسه به ارامی و با دقت به کار خود ادامه می دهد. در هنگام رشد موها نازک هستند ولی به مرور زمان ضخامت ان بیشتر می شود.

بعد از گذشت 5 الی 6 ماه موهای تازه کاشتی با ضخامت و تراکم حدود 7 الی 5 سانتی متر رشد می کند. بعد از ان این زمان بهترین وقت برای کوتاه کردن موهای تازه کاشتی هستند. در کل برای نتایج بهتر و رشد ان لازم است دستورات پزشک معالج خود را بعد از عمل به درستی انجام دهید.

نحوه استفاده صحیح از ماشین اصلاح بعد از کاشت مو

بعد از گذشت سه ماه از عمل می تواند موهای خود را با هر مدلی که می خواهید اصلاح کنید. تا مدت کوتاهی به ارایشگر خود حتما توصیه کنید از قیچی  بهره ببرد تا یک سال نبابد هر گونه وسیله ای به غیراز قیچی استفاده کنید. چون قیچی در فاصله مشخصی از موها و پوست سر می تواند اصلاح کرد. یا اسرار بر این دارید که با ماشین، اصلاح را انجام دهید باید از سرم های مو بهره ببرید باعث می شود موها را تا اخر نزند. اخرین نکاتی که باید در مورد ماشین اصلاح بدانید این است که حتما باید 6 ماه برای نتایج نهایی ان صبر کنید.

<yoastmark class=

کاشت مو و شانه زدن

بعد از این عمل باید حتما در شانه زدن موها دقت کافی را به کار ببرید. به ارامی این کار را انجام دهید چون نباید فشار به موها وارد شود. اگر موهایتان خیس است باید صبر کنید در هوای ازاد خشک شود چون باعث کشیدیگی موها می شود. باید از شامپوی مخصوص و زیر نظر پزشک خریداری شود. در کل شانه کردن به ارامی و درست بعد از عمل  بسیار مهم است که نشانه مراقبت درست و اصولی ان است. می توانید زیر نظر پزشک این کارها را انجام دهید.

بیشتر بخوانید : نحوه خوابیدن بعد از کاشت مو به چه صورتی است؟

آیا بعد از کاشت موی طبیعی می‌توان موها را تراشید ؟

موها برای اصلاح کردن بابد تا6 ماه صبر کنید تا به  رشد کامل برسد باید تا نتایج نهایی ان صبر کنید. باید حتما برای بهتر شدن زخم ها صبر کنید چون این کار باید زیر نظر پزشک انجام گیرد. چون بعد از اصلاح موها به گرافت های تازه کاشتی اسیب جدی وارد می کند. توجه کنید حداقل باید تا 3 ماه صبر کنید. نباید بار اول موهای تان را زیاد کوتاه کنید. چون باعث اسیب به گرافت ها تازه کاشتی می شود. در اخر باید برای اصلاح کردن با هر محصولی با پزشک معالج خود مشورت کنید.

روش‌های افزایش رشد مو بعد از کاشت موی طبیعی

  • مصرف منظم ویتامین‌ها
  • تزریق پی ار پی
  • مزوتراپی مو
  • ماینوکسیدیل

مصرف منظم ویتامین ها

آهن، ویتامین سی، ویتامین دی، ویتامین E، فلز روی (یا زینک)، بیوتین، امگا 3 و امگا 6 به بیشتر شدن رشد و تراکم موها کمک می کند.

تزریق پی ار پی

این روش برای بیشترشدن موها بسیار موثر است. و از ان محلولی  برای پلاسمای غنی از پلاکت استفاده می شود. این خون را از خود فرد تولید می کنند و ان را با دستگاهی به نام سانتریفیوژ خالص سازی می کنند و ان را اماده تزریق می کند. معمولا این تزریق در قسمت طاسی سر انجام می شود. بخاطر نتایج مثبت ان این تزریق را بعد از کاشت انجام دهید.

مزوتراپی مو

این روش به طور مستقیم به پوست سر تزریق می شود. این روش بر روی اپیدرم، بافت همبند پوست، گردش خون و سیستم ایمنی و عصبی حسی پوست سر تاثیر گذار است و در بهتر شدن برخی از بیماری الوپسی مانند تلوژن افلوویوم، آلوپسی آندروژنتیک، آلوپسی آره آتا و آلوپسی استرس موثر است. هدف این روش بازسازی میکروسیرکولاسیون در پوست سر، تأمین مواد مغذی و تحریک رشد مو است.

ماینوکسیدیل

این دارو برای ریزش موی ارثی از ان بهره می برند و دارای ماده فعالی به نام روگاین است. در برخی از محصولات حاوی ماینوکسیدیل اگر غلظت ماینوکسیدیلشان کمتر از یک درصد باشد. برای مصرف ان نیاز به نسخه پزشک نیست. مصرف این دارو را سازمان غذا و دارو تأیید کرده است. برای برخی افراد موثر نیست چون نتایج ان شاید 6 ماه طول بکشد.

‫0/5 ‫(0 نظر)

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *