نحوه خوابیدن بعد از کاشت مو به چه صورتی است؟

کاشت مو بهترین و پر طرفدارترین روش برای موهای زیبا و پر پشت است. برخی از افرادی که از کم پشتی و طاسی رنج می برند. به روش های کاشت مو روی می آورند. اما باید توجه کنید که مراقبت های درست و اصولی مثل انتخاب روش کاشت مهم است. و در نتیجه ان تأثیر مثبتی خواهند داشت. یکی از کارکرد مهم در روش بعد از کاشت مو نحوه درست خوابیدن بعد از عمل جراحی است. با رعایت نکردن این نکات مهم عوارض جانبی زیادی به همراه خواهد داشت اگر شما قصد کاشت مو را دارید در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید تا با نکات مهم در مورد نحوه خوابیدن بعد از عمل کاشت مو آشنا کنیم.

نحوه خوابیدن بعد از کاشت مو

باید مراقبت های بعد از عمل به درستی رعایت شوند. چرا که رعایت نکردن ان در نتیجه عمل تا حد امکان تأثیر خواهد گذاشت. مراقبت‌های لازم مدتی قبل از پیوند مو شروع و تا ماه‌ها بعد از انجام آن ادامه خواهد. داشت. یکی از موارد مهم  که برخی از کانديداهای مناسب در روز اول درگیر ان هستند چگونه خوابیدن بعد از عمل کاشت مو است چرا که درست نخوابیدن بر روی عملکرد فولیکول ها کاشته شده تأثیر منفی می گذارد. در غیر این صورت هدف یا زمانی که صرف کاشت مو کرده اند هدر می رود یا از طرفی شاید دیگر شانسی برای پیوند مو نداشته باشید.

بیشتر بخوانید : کاشت مو به روش DHI چیست و عوارض و مزایای آن چکونه است

اهمیت خوابیدن صحیح بعد از کاشت مو

از انجایی که در روز اول موهای سر یا پوست سر افراد کاملا حساس هستند باید در نحوه خوابیدن بعد از کاشت مو که جزء مراحل مراقبت از موها است دقت کنند چرا که هنگام خوابیدن و برخورد سر با بالش موجب می شود به گرافت ها اسیب جدی وارد شود. توجه کنید فولیکول های تازه پیوند شده ممکن است با فشار کمی از جای خود کنده شوند. در اخر نحوه خوابیدن بعد از کاشت مو کمک می کند تازخم های پوست سر بهتر شود تا نتیجه مثبتی از کاشت مو به دست آورید. حتما باید در این مرحله به پزشک معالج خود گوش دهید و همه ی توصیه های پزشک را به خوبی انجام دهید.

خوابیدن بعد از کاشت مو

معرفی روش های درست خوابیدن پس از کاشت موی طبیعی

  • تا 10 روز از به پهلو بخوابید خودداری کنید
  • خوابیدن روی شکم هم برای فرد ضرر دارد
  • چند روز بعد از کاشت می توان به حالت قبل خوابید
  • از روسری یا دستمال قبل از خوابیدن بر روی سر خودداری کنید
  • استفاده از بالش های طبی مخصوص
  • در حین خوابیدن از چند بالش طبی استفاده کنید

بیشتر بخوانید :کاشت مو به روش FCI چیست؟ و فرایند آن به چه شکل است؟

نکات مهم از نحوه درست استراحت بعد از کاشت مو طبیعی

 به جای خواب خود هنگام خوابیدن نگاه کنید تمیز باشد.

از انجایی که کاشت مو با کمی خونریزی همراه است. مراقبت های بعد از عمل کاشت لازم است. مواردی که باید به ان توجه کرد از جمله تمیز بودن محل خواب مثل بالشت‌ها و لحاف‌ها است. البته کوچک ترین اسیب به محل کاشت موجب عفونت در افراد می شود.

بر روی بالش خود از حوله یا رو بالشی تمیز استفاده کنید

ترشحات زیادی بعد از کاشت مو ایجاد می شود. وجود این ترشحات موجب لکه دار شدن بالش ها خواهد بود که برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است. حوله یا پارچه بر روی بالش هنگام خواب قرار دهید.

برنامه خواب منظم و دقیق داشته باشید

یکی از مواردی که به نتیجه کاشت مو کمک می کند داشتن استراحت کافی است حتما توجه کنید باید برنامه خواب کافی برای خودتان داشته باشید. تا سیستم ایمنی بدن در بهترین حالت خود باشد تا عوارض های ایجاد شده در کمترین زمان بهتر شود.

از برخورد نواحی کاشت مو به بالشت خودداری شود.

همانطور که قبلا اشاره شده هنگام خواب بهتر است زاویه 45 درجه رعایت شود. این حالت نباید هیچ گونه فشاری به فولیکول‌های تازه کاشته شده وارد نشود باید بعد از کاشت حتما بر روی پشت خوابید و از خوابیدن روی شکم بپرهیزید. این موضوع علاوه بر ایجاد تماس و فشار بین نواحی کاشت و بالش، سبب خواهد شد تا فشار زیادی به سر وارد شود و این می‌تواند باعث بروز خونریزی در زخم‌ها گردد.

بیشتر بخوانید : کلاه بعد از کاشت مو امکان پذیر است و چه زمانی می توانیم استفاده کنیم؟

عوارض احتمالی خوابیدن نادرست بعد از پیوند مو

نحوه خوابیدن بعد کاشت مو بسیار مهم است. که هنگام خوابیدن اگر فرد در مورد این گزینه ها کوتاهی کند عوارض های جانبی زیادی به همراه دارد. که عبارتند از ایجاد تورم، التهاب، صدمه به فولیکول‌های تازه کاشته شده، ایجاد زخم‌های جدی همراه با عفونت و … اشاره کرد. پس در اخر نباید به مراقبت های قبل از خواب بی توجه باشیم و تمام این موارد را باید با دقت بالا انجام دهید و ما وظیفه داریم تمام موارد که در ارتباط با نحوه صحیح خوابیدن بعد از کاشت مو است به شما آموزش دهیم باید توجه کنید نتیجه کاشت مو بستگی به مراقبت های بعد از کاشت است و نباید ان را فراموش کنید. چرا که فولیکول های تازه کاشته شده بسار ضعیف بوده و با هر کار نادرستی سبب بروز نتایج ناخوشایندی می‌گردد.

‫0/5 ‫(0 نظر)