انواع روش های کاشت مو و جدیدترین روش برای کاشت مو چیست؟

انواع روش های کاشت مو

انواع روش های کاشت مو وجود دارد اما طاسی در برخی از اقایان بیشتر از خانم ها در اثر بالا رفتن سن دچار ریزش مو می شوند. انها براساس این مشکل دچار راه حلی برای برطرف کردن درمان ریزش مو توسط کاشت مو می شوند. معمولا افراد مختلفی دچار ریزش مو می شود و یک نمونه از علت ریزش مو بیماری الوپسی آندروژنیک است. که بعضی وقت ها به عنوان ریزش مو با الگوی مردانه شناخته می شود. فولیکول ها را از قسمتی از پوست سر برداشته و به قسمت مورد نظر پیوند داده می شود.

نتایج این روش اولین بار در سال 1939 اتفاق افتاده است. و به طور کلی در این زمان بهبود یافته است. در طول دوره درمان هر چند ماه یک بار تکنولوژی جدیدی برای طرفداران این روش معرفی می شود. به این ترتیب بسیاری از مطب‌ها و کلینیک‎های زیبایی در سراسر دنیا با آموزش و به کارگیری جدیدترین روش‌های پیوند مو اقدام به خدمت رسانی به داوطلبین این متد می‌کنند. تا به امروز روش میکروگرافت به عنوان جدیدترین روش ایمپلنت مو شناخته می شود.

این دو روش به نام FUT و FIT مخصوص روش ایمپلنت مو هستند که در دوره های مختلف  تغییراتی رخ داده است و امروزه روش میکروگرافت به عنوان جدید ترین روش پیوند مو طرفداران زیادی دارد. در این مطلب قصد داریم به روش های پیوند مو بپردازیم.

انواع روش های کاشت مو پیوند طبیعی مو در ایران و جهان

همانطور که امروزه متوجه شدید روش میکروگرافت در کل جهان شناخته شده است.برای مراحل این دو روش از دستگاهای مخصوص استفاده می شود در کل باید با سرعت و دقت و ظرافت بالایی انجام گیرد. هر دو متد، پتانسیل ارائه نتایج طبیعی و دلپذیر را از نظر زیبایی دارند. طرفداری زیاد این روش باعث شده کلینیک های زیادی به

 این روش گرایش پیدا کنند. برخی نکات که باید در این روش رعایت شود عبارتند از :

  • مراحل انجام روش های مختلف میکروگرافت
  • پیدا کردن روش های میکروگرافت
  • مدرن ترین روش کاشت مو در کل جهان
  • مزاحل انجام برداشت مو در روش میکروگرافت
  • روش های میکروگرافت برای هر دو جنسیت
  • ایا میکروگرافت بهترین روش است؟
  • تفاوت تکنیک میکروگرافت با سایر روش‌ها

انواع روش های کاشت مو و پیدایش تکنیک میکرو گرافت

همانطور که ریزش مو در همه‌ی دوره ها وجود داشته است، محقیقان برای حل این مشکل به دنبال درمان برای برطرف کردن علت ریزش مو هستند.  متخصصان در این بین به نام نورمن اُرنتریک سال های زیادی را به وقف درمان ريزش مو اختصاص داده است. بعد از این همه تلاش بی وقفه درمانی را برای ریزش مو پیدا کرد که به نام پانج گرافت شناخته شده است. بعد از ان پزشکان زیادی برای درمان به کمک این روش انجام داده‌اند. ابتدا پیاز موی 4 میلی‌متری را برای فرد متقاضی کاشتند.

به مرور زمان این روش به چند شاخه تبدیل شد. به شکلی که متخصصان تشخیص می دهند که کدام قسمت پوست سربرای دریافت پیاز مو، قوی‌تر هستند و نتیجه بهتری به همراه دارد. در کل امروزه روشی ابداع شده که پزشکان و افراد را به خود جذب کرده است و این روش به نام میکروگرافت شناخته شده است. استفاده از این روش به این صورت است که پیازچه قوی و سرعت عمل بسیار بالای دارد در حال حاضر مدرن ترین روش در کل جهان میکروگرافت است.

در روش های دیگر علاوه بر این که وقت زیادی صرف می شد بعد از پایان کار جای زخم باقی می ماند در این صورت باعث نارضایتی افراد و پزشک می گشت. اما امروزه با وجود این روش نگرانی ها برطرف شده چرا که در تکنولوژی های امروزه جای زخم باقی نمی ماند. متخصص توسط این روش در کاشت مو تعداد تار موها را بررسی می کنند و به تعداد مورد نیاز پیازچه برداشته می شود.

همه چیز درباره ایمپلنت مو

کاشت ایمپلنت مو روشی است که امروزه توسط پزشکان با تجربه موهای پشت سر، کنار سر یا روی بدن را به قسمت طاسی سر پیوند داده می زتند. این روش معمولا در کلینیک ها توسط داروی بی حسی انجام می شود و عمل کاملا سر پایی است، نیاز به بیهوشی افراد یا بستری در بیمارستان ندارد. این روش امروزه با استقبال زیادی روبرو و زیبایی رو به افرادمی بخشید. تکنیک استخراج واحد فولیکولار مو (FUT) یا تکنیک جداسازی فولیکولار (FIT) از جالب‌ترین و جدیدترین روش‌های‌ کاشت موی مدرن هستند. که هر کدام از این دو روش FUT و FIT در درمان به یک اندازه کارآمد هستند.

جدیدترین روش کاشت مو در ایران (میکروگرافت)

امروزه ریزش مو همه ی افراد را به خود درگیر کرده است. یعنی افرادی که به دلیل طاسی یا کم پشت شدن موها دچار اعتماد به نفس ضعیف شده اند. موهای سر برای هر فرد ارگان زیبایی محسوب می شود در برخی از قسمت ها تفاوت قبل و بعد از ایمپلنت مشخص است و به خوبی می توانید تفاوت زیبایی فرد را احساس کنید. کاشت موی طبیعی را برای این نوع افراد در نظرگرفته اند. کاشت مو طبیعی هر یک به صورت های متفاوت مزایا و معایب خود را دارند.

یکی از درمانهای ان به روش کاشت مو توسط میکروگرافت است این روش در کل بهترین نتیجه را ارائه می کند. در ایملپنت مو به روش میکروگرافت، فولیکول‌های مناطقی از سر که رشد بیشتری دارند برداشته شده و برای مناطقی که دچار ریزش شده‌اند استفاده می‌شود. این روش محدودیتی مخصوصی برای افراد قائل نشده و روش درمانی کاملا مطلوبی دارد. روش میکروگرافت یک روش کاملا قابل قبول است که در کل جهان از ان استفاده می کنند. با پیشرفت‌های علم پزشکی در زمینه کاشت مو، شاهد پیشرفت اساسی روشی  به نام پیوند طبیعی موی Micrograft هستیم. امروزه در کنار این روش از ان هم استفاده می شود.

تفاوت تکنیک میکروگرافت با سایر روش‌ها

در این روش میکرو گرافت از دستگاه های مخصوص استفاده می شود به پزشک این امکان را می دهد که فولیکول های در حین کاشت را کنترل کند. یکی از برتری‌های این روش این که فولیکول مو همراه با غدد چربی مخصوص خارج و در نهایت تمام عناصر مورد نیاز مو حفظ خواهد شد. و مطمئنا نتیجه خیلی بهتری در پی خواهد داشت. ابزار های مناسب با شرایط موهای فرد انتخاب می شود در اخر درصد اسیب به فولیکول ها بسیار کم است در نهایت شانس موفقیت ان بسیار زیاد است در کل بهترین روش برای کاشت مو است.

مرحله برداشت مو در روش میکروگرافت

دقت نگهدارندها در این روش یعنی میکروگرافت 4/0درصد بیشتر از نگهدارنده ها در روش های دیگر است این ضریب بالا باعث برداشت گرافت های سالم می شود در اخر نتیجه ی موفقیت امیز به دنبال دارد. به نظر پزشکان این روش رضایت افراد را بالاتر برده است. همچنین در مواردی که نیاز به برداشت میکروگرافت ترکیبی باشد از روش حراجی پلاستیک به نام تریکوفیتیک اسکارلت برای برداشت مو استفاده می‌شود. در برداشت مو از داروی بی حسی استفاده می شود تا فرد درد را کمتر حس کند.

مراحل انجام کاشت موی طبیعی به روش میکروگرافت

قبل از هر کاری با فرد مشورت کنید و وی  را در جریان کاشت مو با این روش بگذارید بعد از بررسی سالم بودن جسم فردو تعیین نوبت در اخر به مرحله ایمپلنت مو می رسد. در این روش با استفاد از داروهای بی حس کننده پوست سر افراد را بی حس می کنند تا فرد دردی را حس نکند. بعد از آن با استفاده از ابزار مخصوص، حفره‌هایی به اندازه 1 میلی‌متر روی قسمت‌های طاس یا کم موی سر، ایجاد می‌کنند. و گرافت های موی تولیدی توسط دستگاه ایمپلنت مو جایگزین می شود.

کاشت مو به روش میکروگرافت برای بانوان و آقایان

از کاشت مو در کل برای  درمان  کم پشت بودن یا طاسی استفاده می شود. ریزش مو معمولا در اقایان بیشتر از خانم ها رخ می دهد چرا که بخاطر مشغله کاری و زندگی است که بر دوش اقایان است. ولی درصد طاسی کمتر در خانم ها و درصد کم پشتی خیلی بیشتر است. خانم ها هم به دلیل شیمی درمانی، افسردگی، تغییرات هورمونی در دوران بارداری و شیردهی، تغییرات بدنی در دوران یائسگی و… امکان طاسی وجود دارد. در اخر کاشت مو برای هر دو جنیست با روش میکروگرافت قابل اجرا و به پزشک روند درمان را طی می کنند.

برخی مزایای کاشت مو به روش میکروگرافت

  • در کاشت مو با این روش هیچ گونه اثر ی در محل برداشت و کاشت قابل دیدن نیست یکی از دلایل ان استفاده از دستگاه مخصوص و به تجربه پزشک بستگی دارد.
  •  دوران استراحت این روش نسبت به همه روش ها کوتاه تر است.
  •  به دلیل وجود تکنیک سلول‌های بنیادی رشد موها با این روش سریع تر بوده و ضخامت بهتری دارند.
  •  یکی از مزیت‌های این روش این است که دستگاه با صلاح‌دید پزشک متخصص می‌تواند تا دو برابر از بانک مو، برداشت مو کند و در سطح مورد نظراز پوست سر تراکم چهار برابری و باکیفیت‌تری را ارائه دهد که بی‌شک باعث رضایت پزشک و شخص متقاضی خواهد شد.
  •  تزریق بی حسی در این روش با دستگاه، کاملا بدون درد بدون سوزن و بدون قطره‌ای خونریزی می‌باشد.
  •  استفاده از دستگاه سه بعدی لیزری برای اندازه گیری خط رویش که طبق آناتومی صورت شخص باشد.
  •  کاشت خط رویش با دستگاه ایمپلنتر یا همان DHI که حالت بسیار طبیعی دارد و به هیچ عنوان عروسکی نمی‌شود.

انواع روش های کاشت مو در دنیا که عبارتند از :

مزایای ابداع انواع روش های کاشت مو

  • این روش این امکان را به شما می دهد که به جای کاشت مو با این روش علاوه بر ایمپلنت مو، کاشت سبیل، ریش و ابرو را نیز انجام دهید.
  •  برای کاشت مو از دستگاه یا ابزار مخصوص استفاده می شود. لذا نه تنها سرعت کار بلکه دقت بسیار بالا و کمترین اشتباه در عمل رخ می دهد. بنابراین سلامت فولیکول‌ها حفظ می‌گردد و از سویی دیگر بهترین نتیجه را دریافت خواهید نمود.
  •  بهترین روش کاشت مو کمترین تهاجم را به پوست وارد می کند کمترین خطر و اسکار و عفونت بسیار کم است.
  •  با توجه به اینکه دقت کار در روش ‌های جدید پیوند طبیعی مو بالا است. تعداد فولیکول به اندازه استخراج و از استخراج کم یا زیاد جلوگیری می‌شود. چون این مسئله بسیار مهم است که قدرت بانک مو حفظ گردد.
  •  همچنین استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته در روش‌ های جدید پیوند مو باعث می‌شود رشد مو بعد از کاشت، طبیعی به نظر برسد.

روش (DHI (Direct Hair Implantation

امروزه کاشت موی مستقیم توسط ایمپلنت مو انجام می گیرد. طی این روش ابتدا فولیکول‌های مو از ناحیه اهداکننده با استفاده از ابزار قلم مانند برداشت میشود. و داخل دستگاه باقی می‌ماند. برش های موجود در قسمت طاسی و با فشار صپیستون دستگاه، فولیکول موها کاشته می‌شوند. و این روش در گروه ایمپلنت مو قرار گرفته است. در روش DIH خونریزی کمتری اتفاق می افتد. در کل هزینه ان نسبت به موارد قبل بالاتر است.