۷۵۲۶ ۵۱۵ ۹۱۲ ۹۸+​

حتما قبل از مراجعه حضوری با شماره بالا تماس بگیرید

آدرس کلینیک

جردن – ابتدای دستگردی غربی – کلینیک ستاره ساعی

نتیجه کاشت مو بعد از 3 الی 6 ماه

امروزه عمل کاشت مو طرفداران زیادی در بین زنان و مردان پیدا کرده است. اما افرادی بخاطر عوامل های مانند ژنتیک، استرس، سوختگی در سانحه، قرار گرفتن در معرض آفتاب زیاد و یا مواد شیمیایی و همچنین مصرف برخی از داروها، به ریزش مو دچار شده اند.

با برطرف کردن ریزش مو شاید حجم موها باز گردد. اما در برخی موقع جوابگو نیست. برای کاشت موی طبیعی روش های مختلفی در دنیا وجود دارد.

مراقبت دائم بعد از عمل تا بعد از سه ماه نتیجه کاشت مو را مشخص می‌کند. در کل زمانی نتایج مثبت از عمل را دریافت می‌کنید که به درستی از محل پیوند مراقبت کنید.

بررسی نتیجه کاشت مو بعد از سه ماه

کاشت مو یکی از مطمئن ترین روش ها برای ایجاد موهای پر پشت و دائم هستند. افرادی که دچار ریزش مو شده اند و به دنبال راه چاره برای درمان این مشکل هستند. با پیوند به آرزوی دلخواه خود میرسند.

برای نتایج بعد از عمل باید یکم صبر و شکیبایی داشته باشید. چرا که بعد از سه ماه اولین نتایج ان را مشاهده خواهید کرد. در مرحله اول توضیح درباره روش های کاشت مو داده می‌شود. در این مرحله اول فولیکول های برداشته شده را به قسمت کم مو یا طاسی انتقال می‌دهند.

دو روش اصلی برای عمل کاشت مو داریم :

  • جراحی نوار واحد فولیکار (FUT)
  • استخراج واحد فولیکولی (FUE)

ولی معمولا مراحل کاشت و نتیجه کاشت مو در این روش ها باهم متفاوت هستند. در مراحل بهتر شدن و مراقبت از انها با هم شباهت زیادی دارند. بعد از عمل ممکن است شما دچار ریزش مو شوید. اما برای نتایج دائم ان باید یک سال صبر کنید.

با کاشت مو از شر طاسی سر برای همیشه خلاص خواهید شد. امروزه پزشکان با سریع ترین زمان و روش های پیشرفته کاشت را انجام خواهند داد. با توجه به روش های مدرن، عوارض های که درهنگام کاشت رخ می دهد کمتر اشت.

روش‌های قدیمی‌تر، با برش‌هایی در بانک موی افراد همراه بود. این کار عفونت در هنگام عمل را بیشتر می کند. این عفونت ها می توانند بر روی نتایج کاشت مو تأثیر منفی بگذارد.

زمان مورد نیاز جهت نتیجه کاشت مو

امروزه برخی افراد برای نتایج عمل عجله زیادی دارند. این امر کاملا طبیعی است. اما در کل کاشت مانند هر عملی دیگر نیاز به زمان دارد. عوامل های مختلفی می تواند بر روی نتیجه کاشت مو تأتیر داشته باشند.

شاید نتیجه عمل در بین برخی افراد 6 الی 8 ماه طول بکشد. یا در برخی از انها شاید 12 ماه نیز برسد. در واقع با بررسی سلامتی فرد و نوع پوستی که دارد، همچنین تعداد گرافت‌های مویی که مورد پیوند قرار گرفته است زمان مشاهده نتیجه کاشت مو متفاوت است.

نتایج کاشت مو بعد از سه ماه چگونه خواهد بود؟

معمولا نتیجه کاشت مو در بین افراد کاملا متفاوت است. شاید ریزش مو بعد یا قبل از عمل اتفاق بیفتد. حتما یکی از مشکلات ثابت بعد از عمل کاشت ریزش مو است. اگر بعد از عمل با روش ایمپلنت مو ریزش اتفاق بیفتد نشانه خوبی است.

ریزش مو معمولا بعد از هفته دوم کاشت رخ می دهد و ممکن است تا سه ماه به طول می‌انجامد. تار موها بعد از سه ما نازک تر از زمانی می شوند که پیوند مو انجام داده‌اید. اما بعد از ریزش شدید روند رشد دوباره آغاز می شود.

موهای که به طور طبیعی در حال رشد و در ادامه دارای کیفیت و ضخامت زیادی هستند دارای کمتری هم خواهند بود. تا یک سال باید برای نتیجه کاشت مو صبر کنید. تا موها دوباره به رشد خود ادامه دهند.

راهکارهایی جهت ماندگاری نتایج کاشت مو بعد از سه ‌ماهه اول

اگر می خواهید بعد از کاشت مو کمتر دچار ریزش مو شوید و از ان لذت ببرید. باید به پزشک معالج خود در مورد هر چیزی مشورت کنید تا ریزش مو بعد از عمل کاشت اتفاق نیفتد.

مواردی جهت ماندگاری بیشتر بعد از کاشت مو

  • شاید در قسمتی از کاشت مو عوارضی مانند تورم و قرمزی ایجاد شود.
  • برای برطرف کردن این عوارض ها می توانید از داروی های انتی بیوتیک بهره ببرید.
  • برای عدم تورم و فشار به موهای کاشتی هنگام خوابیدن باید با زاویه 45 درجه بخوابید.
  • نباید بعد از عمل قسمت پیوند زده را ماساژ یا ان را لمس کنید.
  • بعد از عمل از رفتن به استخر بپرهیزید.
  • تا حد امکان بعد از عمل بخاطر حساس بودن پوست سر از نور مستقیم افتاب و اشعه مضر خورشید دوری کنید.
  • باید از استرس و اضطراب دوری کنید.
  • مواد غذایی مانند فست فود ها و مصرف الکل رشد موها را کندتر می کند.
  • از میوه‌ها و سبزیجات و ویتامین بهره ببرید.
  • برای رشد موها از محصولاتی مانند پروبیوتیک‌ها، پروتئین، ویتامین C، D و A، اسید چرب امگا 3 مناسب است.
  • هنگام خوابیدن از دو بالش بهره ببرید یعنی سر بالاتر از بدن باشد.
  • برای خوابیدن باید حتما رو بالش ها تمیز باشد تا هیچ الودگی به داخل زخم ها وارد نشود.

آیا می‌توانیم کاری کنیم که فرایند رشد مو را تسریع کنیم؟

برای رشد بهتر  موها و نتایج ان باید توصیه های پزشک را به خوبی انجام دهید. هر چیزی که برای بهترشدن ان لازم باشد برای شما انجام می دهند. همچنین دستور شستسوی موها را هم به شما اموزش می دهند.

بعد از جراحی لیزر درمانی با سطح پایین انجام و بر روی ترمیم پوست مفید است. در اخر چرخش و جریان خون به نواحی پیوندی نیز افزایش خواهد داشت. و فولیکول ها از شوک خارج و به روند رشد خود ادامه می دهد.

بیشتر بخوانید : کاشت موی سر طبیعی و روش های آن

سیکل رشد موهای کاشته شده

بعد از سه ماه شاهد نتیجه نهایی کاشت مو هستید. موها بعد از سه ماه با سرعت کمتری شروع به رشد می کند. و بعد از مدتی رشد موها ضخامت بیشتری به همراه دارند. البته به کمک ویتامین‌های A ،B و C و مصرف آهن، روی و پروتئین می‌توان در روند رشد و ضخامت موها تاثیر گذار باشید.

و با مصرف انها نتیجه نهایی کاشت مو با سرعت بیشتری مشاهده می شود. با مراقبت های درست و اصولی روند رشد موها دچار هیچ گونه مشکلی نمی شوند. به همین خاطر روند رشد از ماه سوم شروع و تا ماه نهم ادامه دارد.

در طول این چند ماه موها به درستی رشد کرده اند. مانند موهای طبیعی خود قوی تر از قبل شده اند. در اخر موجب زیبایی و جذابیت افراد می شود.

نتیجه کاشت مو بین یک هفته تا یک سال

نتیجه کاشت مو بعد از یک هفته

بعد از عمل کاشت 7 الی 10 روز برای ثابت ماندن گرافت درجای پیوند زده زمان می خواهد. باید از دست زدن یافشار دادن پرهیز کنید. در ابن دوره شاید از دیدن خون مردگی و دلمه ها احساس ناخوشایندی داشته باشید.

برای روند مراحل کاشت و مراقبت از ان از داروی که پزشک تجویز کرده بهره ببرید. تا به خوبی مراحل ان طی شود تا هفته اینده کمی از نتیجه کاشت مو را مشاهده کنید. البته باید بدانید این موها موقتی هستند برای دیدن موهای دائم باید سه ماه صبر کنید.

نتیجه کاشت مو بعد از یک ماه

در ماه اول موهای تازه کاشتی در محل مورد نظر دچار ریزش مو می شوند. و به این مرحله ریزش شوک گفته می شوند. در واقع شما طی یک هفته اول شاهد رویش موهایی خواهید بود. که از ناحیه بانک مو به سرتان پیوند شده و کاملا موقتی است.

اما طی یک الی چهار هفته شاهد توقف رویش دوباره موها خواهند شد. همزمان با ریزش تارهای مو دلمه‌ها نیز شروع به ریزش می‌کنند و پوست سر شما تقریبا مانند قبل از کاشت می‌شود. افراد انتظار دارند مدتها بعد از سه ماه به روند رشد خود ادامه دهند.

بیشتر بخونید : موهای خشک و مراقبت از آن

نتیجه کاشت مو بعد از 6 و 9 ماه

عمل کاشت بعد از چهار ماه به روند رشد خود به ارامی ادامه می دهد. در این مرحله موها با فاصله بسیار کم از هم رشد می کنند. از زیبایی ان بسیار کم می شود. شاید مثل موهای بدن هنگام رشد نازک و ضعیف باشند. اما جای نگرانی نیست موها با ضخامت هر چه بیشتر به صاف شدن انها کمک می‌کند.

توجه به تجربه، نتیجه و مقدار رشد مو با گذشت 6 ماه از فرد به فرد دیگر می‌تواند متفاوت باشد. در اخر باید انتظار 50 درصد رشد موها نسبت به قبل باشد.

موها معمولا در زمان های گوناگون رشد می کنند. موهای پبوندی در دوره 6 ماه کم تراکم به نظر می رسد. مهمترین کاری که در این دوران باید انجام دهید صبر و شکیبایی برای نتایج نهایی ان است.

باید نزدیک 12 ماه برای موهای پرتراکم و پر پشت صبر کنید. پس از 9 ماه محسوس‌ترین جهش رشد و ضخیم شدن موها رخ می‌دهد. از این زمان به بعد موهای جدید شما به طور طبیعی حدود 1-2 سانتی متر در ماه رشد می‌کنند. زیاتر شدن ضخامت تا چند ماه ادامه دارد جای نگرانی نیست.

ریزش مو بعد از کاشت تا چه زمانی ادامه دارد

افراد بعد از یک ماه از ریزش موی بعد از عمل کاشت ناراحت هستند. ریزش مو یکی از مشکلات امروز افراد است که روزانه 50 الی 100 تار مو در حال ریزش دارند. طبیعی است که ریزش موی الان را با ریزش موی که در هنگام بعد از عمل رخ می دهد تمایز قائل شویم.

توجه کنید ریزش مو  کاملا امری طبیعی است. که بدن به اتفاقاتی که در طول دوره عمل کاشت رخ می دهد واکنش نشان دهد. و این اتفاق افلوویوم گفته می شود. برخی مواقع به ان شوک ریزش هم می گویند.

ریزش مو بعد از عمل کاشت معمولا یک ماه یا بین 1 الی 5 هفته خواهد بود. ولی بعد از عمل افراد زیادی از ریزش مو نگران هستند. باید فکر کنند که بعد از یک ماه دوباره موها به روند رشد خود ادامه می دهند.

به همین خاطر ریزش بخش کوچک از ترمیم مو است. که به موها صدمه وارد نمی کند. اما این اتفاق نادر است اگر هم رخ دهد کاملا موقتی است. باید بدانید رشد موهای جدید به زمان نیاز دارد و به ارامی به رشد خود ادامه می‌ دهند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *