کاشت مو بدون عمل جراحی و درد و خونریزی امکان پذیر است؟

کاشت مو بدون عمل جراحی

 در این مطب می خواهیم بدانیم ایا کاشت مو بدون عمل جراحی ممکن است؟ توضیحات کاشت موسرشار از اطلاعات غلط است. برخی افراد بر این باورند که تکه های پوست بریده شده با عمل به پوست سر پیونده داده می شود. بعضی از افراد از عوارض کاشت مو آگاهی دارند.

برخی از افراد هم با کمی جستجو و سرج در گوگل متوجه می شوند. که کاشت مو یک نوع عمل جراحی محسوب می شود. و با این خیال که خونریزی، بستری شدن، زخم، درد و بخیه را از ذهم خود بیرون می کنند. در این مطالب می خواهیم کاشت مو بدون عمل جراحی را برای شماها توضیح دهیم و تا حد امکان ترس شما را بابت طاسی کم کنیم.

کاشت مو بدون عمل جراحی

روش درمان طاسی و ریزش مو کاشت مو است. در این روش کاشت مو از واحد سازنده فولیکول مو که از قسمتی از بدن برداشت می شود. و در قسمت طاسی کاشت می شوند. به همین خاطر امروزه تنها راه درمان طاسی کاشت مو است. چون ریشه های مو که از قسمتی از بدن برداشته و در جای جدید کاشت می شود. مانند گذشته موها به رشد دوباره خود ادامه می دهند.

معمولا موهای کاشته شده شبیه به موهای طبیعی هستند. جای نگرانی نیست. مثل موهای طبیعی رشد می کنند. شما هم مانند موهای طبیعی خود با انها رفتار کنید. به موهای کاشت شده است. بعد از مدتی حالت بدهید. یا اتو مو یا سشوار بکشید. موهای که تازه کاشت شده مقاومت زیادی دارند. در بعضی از افراد که دچار ریزش مو یا طاسی هستند، نواحی پشت سر و گیج گاهی هنوز پر از موهای با ضخامت مناسب است.

در صورتی که در قسمت های مختلف بدن موها نازک است. موهای پشت سر و ناحیه گیج گاهی به صورت ژنتیکی و از لحاظ ساختار سلولی، مقاومت بالایی نسبت به ریزش دارند. به همین خاطر موهای جدید نسبت به موهای قبل کیفیت بسیار خوبی خواهند داشت. بعد از استفاده از روش SUT پزشکان به دنبال راهکاری بودند که بتوانند کاشت ریش و سبیل و کاشت مو را با تهاجمی نسبتا کم و بدون عوارض عمل را انجام دهند.

در اخر تکنیک یا روش جدیدی تولید شد که در جهان با نام FUE و در ایران با نام FIT شناخته می‌شود. روش FIT یا FUE به معنی استخراج واحدهای فولیکولی (فولیکولار یونیت) است.

علل ریزش مو

  • بیماری های از جمله استرس و ناراحتی روحی روانی
  • عمل های مختلف، استفاده از داروهای بیهوشی و غیره
  • نگهداری های نامناسب و شرایط فیزیکی
  • محکم بستن موها
  • شانه کردن مداوم با برس های نا مناسب
  • تکرر بیش از حد در شامپو کردن و رعایت نکردن اصول آن
  • استحمام با دمای نامناسب
  • استفاده از مواد شیمیایی یا همان رنگ کننده و حالت دهنده ها
  • استفاده از وسیله های برقی مو مانند: سشوار، اتو مو و …
  • اختلالات هورمونی و مشکلات تیروییدی.
  • رژیم های سخت، مضر و کاهش وزن های ناگهانی

نحوه انجام عمل کاشت و یا پیوند مو

روش های مختلف کاشت مو در جایگزین موهای طبیعی با موهای از دست رفته از فولیکول موهای موجود در نواحی مقاوم به ریزش یعنی پشت و دور سر موسوم به بانک مو استفاده می شود. بنابراین فولیکول یا پیاز مو بعد از کاشت نه تنها یک موی کاملا طبیعی است بلکه  تا پایان عمر خود رشد ادامه می یابد و در برابر ریزش مقاوم می باشد که این مزایا در روش کاشت مو استفاده می شود.

در رو ش کاشت مو نه تنها فولیکول های مو برداشت میشود. بلکه در قسمت های مختلف پوست بدن به روند دوباره رشد موها کمک خواهد کرد. لذا می توان به راحتی عمل کاشت مو را در نواحی مختلف بدن از جمله سر ، ابرو ، ریش و سبیل ،مژه و یا حتی در نواحی جوشگاه یا اسکار ناشی از زخم ها و یا سوختگی ها نیز با موفقیت انجام داد. موهای تازه کاشته شده تا به امروزه هیچ گونه داروی خاص لازم ندارد و به طور دائم رشد خواهند کرد.

این موها مانند موهای طبیعی را می توانید بشویید یا حالت داد و کوتاه کرد و بعد از کاشت مو هیچ محدودیتی از نظر اعمالی که می توانید روی مو انجام دهید وجود ندارد.

آیا کاشت مو نوعی عمل جراحی است؟

 امروزه برای بعضی از افراد این سوال پیش می اید که ایا کاشت مو یک نوع عمل جراحی است باید در جواب این سوال گفت بله کاشت مو یک نوع عمل جراحی است اما روش های مختلف کاشت مو بسیار کم تهاجمی هستند. در حدی که ان را به عنوان یک عمل جراحی نمی بینند.

 به طور کلی روش های کاشت مو را می توان به دو دسته تقسیم کرد:

  • روش‌های بدون جراحی: روش FIT
  • روش‌های جراحی: روش FUT و روش ترکیبی

کاشت مو با جراحی

کاشت مو به روشFUT یک روش قدیمی و عالی بوده و بیش از 20 سال است پزشکان از این روش استفاده می کردند. در بین افراد این روش کاشت موی نواری شناخت شده است. چرا که با خارج شدن فولیکول های مو در پوست به شکل نواری از روی پوست سر برداشت می شود. در کل فولیکول های مو در کنار پوست قرار دارند.

زیرا برای برداشت نواری پوست به طوری که حاوی فولیکول‌ها باشد، باید برش نسبتاً عمیقی ایجاد کنیم. بعضی از برش ها خونریزی شدید دارندو نیاز به بخیه دارد. در حین انجام عمل چون محل را با دارو بی حس کردند هیچ دردی را احساس نخواهید کرد. ولی بعد از رفتن اثر بی حسی درد یا ناراحتی کمی را احساس می کنید. بعد از برداشت نوار، کادر درمانی در زیر میکروسکوپ گرافت‌ها را استخراج و آماده‌سازی می‌کند.

بنابراین پزشک یک سوراخ به قطر کمتر از یک میلی متر ایجاد می کنددر ادامه گرافت ها را درون ان ها قرار می دهد.

 مزایا و برتری‌های روش FUT ( بدون جراحی )

  • روش FUT هزینه کمتری نسبت به روش های مختلف کاشت مو دارد.
  • کل مراحل عمل با این روش در یک روز کاملا انجام می گیرد.
  • برای کاشت مو به این روش نیاز به تراشیدن کل سر نیست
  • چون سرعت این روش بیشتر است در نتیجه فولیکول های مو خارج از پوست به سر می برند و اسیب چندانی به ان ها وارد نمی شود

 معایب و محدودیت‌های روش FUT

  • دراین روش ظریف پایین گردن، موهای صورت و موهای بدن در حین برداشت کاشته نمی شود
  • بعضی از افرادی که پوست سر انها سفت است یا پوست انعطاف پذیری دارند نمی توان از این روش استفاده کنند.
  • بعد از کاشت مو با این روش از ورزش های سنگین خودداری کنید.
  • بزرگ ترین مشکل این روش این است جای زخم نواری در محل بانک مو وجود دارد.

 عوارض کاشت مو بدون عمل جراحی

  • در مراحل کاشت مو با عمل دو نوع عوارض وجود دارد که عوارض اولی برای بعد از عمل کاشت است مانند سرگیجه، درد، خارش، تورم، خونریزی
  • عوارض دومی در بعضی از افراد مانند تغییر رنگ موی پیوند زده شده، نازک شدن تار مو، و غیره دیده می شود.
  • میکروبلیدینگ مانند این روش دارای عوارضی مانند تورم و قرمزی است.
  • افرادی که دارای پوست روشن تر هستند این عوارض بهتر روی پوست های روشن مشاهده می شود.
  • ولی برای افرادی با رنگ پوست تیره، این قرمزی کمتر دیده می شود.
  • برای کاشتن مو با لیزر و یا روش های طبیعی مانند روغن تراپی با این روش ها عوارضی مشاهده نمی شود.

 چرا عوارض کاشت مو رخ می‌دهند؟

 کاشت مو یک عمل زیبایی و مدرن است که به سرعت در بین افراد در حال پیشرفت است. هرچه جلوتر می‌رویم، روش‌ها و تکنیک‌های کاشت مو کم‌تهاجمی‌تر، کم‌عارضه‌تر و نتایج‌شان طبیعی‌تر و زیباتر می‌شود. کاشت مو مثل همه عمل های دنیا عوارضی به همراه دارد گاهی این عوارض پزشکان و مراجعین را به چالش دعوت می کند.

در بعضی مواقع این عوارض به خوبی کنترل و درمان می شوند اما در بعضی مواقع کنترل نمی شود. در بین افراد زیادی شاهد پیشرفت کاشت مو هستیم تعداد کاشت مو روز به روز بیشتر می شود. نکته‌ی مهم‌تر این است که با پیشرفت تکنیک‌های کاشت، پزشکان زیادی با تخصص‌های مختلف و بدون گذراندن دوره‌های مربوطه و مهارت کافی، روی به کاشت مو آورده‌اند.

مقایسه روش کاشت مو بدون جراحی و عمل جراحی کاشت مو

باتوجه به ریزش مو در بین تمامی افراد ترمیم مو امروزه دیگر روش مدرنی نیست. قبل از اینکه دست به عمل کاشت مو بزنید باید از تفاوت کاشت مو بدون عمل جراحی یا با عمل جراحی  اگاهی داشته باشید. از انجایی که کاشت مو به روش بدون جراحی در ان رشد مجدد موها وجود ندارد. نواحی طاس سر شما را کمتر نشان خواهد داد.

امروزه متخصصان از دو روش بدون جراحی برای کاشت مو استفاده می کنند در روش اول از تکه موهای طبیعی برای پیوند مو استفاده می کردند در روش دوم از داروهای خوارکی استفاده می شود. البته این داروهای خوراکی بیش از حد نتیجه بخش نیستند. و مانند روش کاشت مو برای قسمت پوشاندن طاسی موثر باشند.

 کاشت مو بدون عمل جراحی برای چه افرادی مناسب است؟

 کاشت مو بدون عمل جراحی روشی است که امروزه افرادی زیادی برای این که به دنبال کاشت موی سر خود باشند به دنبال این روش هستند. راهکارهای برای پیشگیری از ریزش مو وجود دارد. به خصوص برای افرادی که دچار بیماری هستند. یا بر اثر شیمی درمانی موهای خود را کامل از دست داده اند.

در کل با اراده دنبال کاشت موهای خود هستند. تا به صورتی جزئی و یا کلی موهای خود را ترمیم کنند. کاشت مو بدون عمل جراحی توانسته در برخی از افراد ریزش مو را درمان کنند. در بعضی از مواقع کاشت مو یک روش درمانی دائمی است. برای افرادی که می خواهند زودتر به نتیجه دلخواه برسند کمی زمان بر بوده و گزینه ی مناسب برای این جور افراد نمی باشد.

 روش های کاشت مو بدون جراحی

  • کاشت مو با دستگاه لیزر
  • مصرف داروها
  • میکروبلیدینگ

 بهترین سن برای کاشت مو

 کاشت مو برای افرادی که سن انها از 25 سال به پایین یا از 50 سال به بالا است مناسب نیست. معمولا از سن 15 الی 20 سال اوج ریزش مو در اقایان است. اما ابن نوع ریزش موقتی و کاملا طبیعی است. انجام کاشت مو درسن 25 سال به پایین ظاهر زیبایی به موهای شما نخواهد داد. زیرا در این سن پزشک به درستی نمی تواند تشخیص دهد که الگوی ریزش مو کی اتفاق می افتد.

 هزینه کاشت مو SUT

 هزینه کاشت موی سر شما را تعداد گرافت‌ها که به پوست سر افراد پیوند داده می شود تعیین می کند. که هزینه ان چقدر است. . از دیگر موارد به رزومه کاری و تجربه پزشک، هزینه کلینیک و تجهیزات آن،تیم مجرب و کار آزموده و…نام برد. توجه کنید کاشت مو برای هر فرد در طول عمر خود بیش از 1 یا 2 بار نمی توان ان را انجام دهد حتی اگر هزینه ان را پرداخت کنید در قبال نتایج آن (زیبایی، جوانی،اعتماد به نفس )بسیار ناچیز می باشد.

مرکز تخصصی موی ستاره ساعی دارای 15 سال سابقه در زمینه روش sut می باشد. تا به امروز بیش از 100000 نفر کاشت مو را انجام دادند. و بیشتر افراد از ان نتایج خوبی گرفته اند.