لیزر تراپی برای درمان ریزش مو موثر است؟

روش لیزر تراپی برای درمان ریزش مو

ویژگی های ظاهری شما  شناسنامه خود شما است. رسیدگی به حفظ ظاهر، توجه به سلامت پوست و مو نشانه این است که چقدر برای خود ارزش قائل هستید. اگر برای ظاهر شخصی خود اهمیت زیادی بگذارید می توانید زندگی را با احساس راحت تر ادامه دهید. همه افراد وظیفه دارند به سلامتی خود اهمیت دهند و برای هر مشکلی سریعا اقدام کنند. امروزه به لطف پیشرفت‌های گسترده در روش‌های درمان پوست و مو، مشکلی نیست که نتوان چاره‌ای برای آن یافت. مشکلات ریزش مو خیلی زیاد هستند که می توانید در ادامه این مطلب به روش لیزر تراپی برای درمان ریزش مو اقدام کنید.

لیزر تراپی مو

قبل از انجام درمان ریزش مو باید با روش لیزر تراپی مو اشنایی کامل داشته باشید. لیزر تراپی یک نوع روش درمانی است که به صورت پرتوی متمرکز عمل می کند. نور لیزر قابل تنظیم در طول موج‌های مختلفی است که امکان درمان نواحی گسترده‌تری را در اختیار پزشکان قرار می‌دهد. این روش نبست به بقیه ی روش ها بیش ازحد گران است. اما نسب به بقیه روش ها عوارض کمتری دارد. با توجه به نتایجی که این روش نسبت به بقیه روش ها داشته است برای درمان مشکلات مو هم استفاده می شود.

نتایج این روش برای درمان ریزش مو بدون تأثیر نبوده است. لیزر تراپی مو یا با تابش فوتون‌های نور به صورت متمرکز موجب درمان ریزش مو می شود. استفاده از این روش معمولا برای افرادی که مبتلا به آلوپسی آندروژنیک هستند میتوانند ان را انجام دهند.

برای رشد مجدد موها می توان از لیزر تراپی استفاده کرد.

این روش به شکل ابیاری گل و گیاه است اما به چه صورت می توان این روش را به پوست افراد انتقال داد. باید به فولیکول های مو مواد و تغذیه سالم برسد. انرژی این پرتوها توسط فولیکول‌های مو جذب شده و میکروسیرکولاسیون (گردش بهتر جریان خون) افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید : ریزش مو در زنان به چه عواملی بستگی دارد.

چرخه‌ی مو شامل سه مرحله‌ی رشد (فاز آناژن)، استراحت (تلوژن) و ریزش (کاتاژن) است، در حین استراحت ریزش مو و کم پشتی اتفاق می افتد. نقش لیزر درمانی موجب گردش خون و تحریک متابولیسم موهای هستند که در فرایند کاتاژن یا تلوژن است و با وجود این مراحل فولیکول های مو به مرحله آناژن می رسيد در نتیجه وجود گردش خون مواد و تغذیه های زیادی دریافت می کنند و در مرحله‌ی اخر تأثیر لیزر تراپی در رشد موها را می بینید.

مکانیزم عملکرد لیزر برای درمان مو چیست؟

اگر امروزه کمی در مورد ان بپردازیم باید کمی حرفه ای تر تأثیر لیزر تراپی در رشد موها را بیان کنیم. مراحل‌ فوتون های نور بر روی اکسیداز سیتوکروم c بر روی این نوع سیستم ها عمل می کند که به صورت آدنوزین تری فسفات تولید می شود. این ماده در سلول‌های فولیکول مو به AMP حلقوی تبدیل می شود. این ماده‌ی جدیدAMP منجر به آزاد شدن انرژی و تحریک فرآیندهای متابولیکی لازم برای رشد مو می شود. همچنان تحقیقاتی در مورد این نوع روش تأثیر ان بر روی رشد موها هنوز ادامه دارد اما نتایج ان موفقیت امیز و امیدوار کننده است.

مزایای روش ریزرتراپی مو

  • درد ندارد
  • غیر تهاجمی
  • زیادتر شدن تراکم مو
  • توقف ریزش موی بیشتر
  • تحریک کردن فولیکول های مو برای رشد
  • بلندی موها در هر دو جنسیت دارای مزایای فوق تخصص بالینی است که در مطالب دیگر معتبر به ان اشاره شده ولی برخی بیماران این روش را تصدیق می کنند بنابراین تکیه بر اظهار نظرهای شخصی دلیلی بر نتیجه‌گیری‌های منفی شما نیست.
  • بدون عوارض جانبی

مراقبت های بعد از لیزر درمانی مو

  • تا 48 ساعت استفاده از مکان‌های نظیر استخر، سونا، جکوزی بپرهیزد.
  • نباید به طور مستقیم در معرض نور خورشید قرار بگیرید تأثیر لیزر با گرم شدن سطح پوست از بین می رود.
  • مصرف ژل های آنتی بیوتیک توسط پزشک تجویز می شود.
  • دارو ها یا پماد های که توسط پزشک تجویز می شود باید به طور مداوم مصرف شود.
  • در این مدت از سیگار کشیدن بپرهیزید.

بیشتر بخوانید : 22 راه درمان ریزش مو که از ریزش مو می توان پیشگیری کرد

آیا لیزرتراپی مو عوارض خاصی دارد؟

فوتون‌های نور روشی است که افراد زیادی با ان کار می کنند. در این روش با استفاده از تابش پرتو به داخل فولیکول های مو و در کل لایه‌ی درم پوست، منجر به گردش خون بهتر و تحریک سلول‌های مو برای رشد می‌شوند. طبق تحقیقات انجام شده این روش برای کل افراد مناسب است. درباره این روش با پزشک متخصص معالج خود مشورت کنید. ولی در مورد عوارض لیزر تراپی نباید نظر قطع داد. انجام این روش با رضایت فرد بدون هیچ گونه عوارض دیده شده. در محل لیزر تراپی کم توان با لیزر تراپی سرد  برای پوست سر افراد هیچ مشکل انچنانی ایجاد نکرده است. در این صورت باید به عنوان روشی بی خطر و مورد اطمینان ان را انجام داد.

لیزر درمانی مو برای چه افرادی مناسب است؟

با توجه به کارایی که لیزر درمانی دارد نمی توان به طور صدرصد بیان کرد که ریزش مو را متوقف می کند. زیرا قبل از استفاده از این روش باید اول از نتایج احتمالی ان مطمعن شوید. تحقیقات نشان داده است برخی از افراد به دلیل بیماری های ژنیتکی دچار ریزش مو می شوند بازدهی بهتری دارد. بنابراین افرادی که دچار مشکلاتی نظیر آلوپسی آندروژنیک یا بیماری‌های ارثی هستند، می‌توانند از این روش استفاده کنند. برای افرادی که ریزش مو در نواحی مختلف سر موجب کم پشتی شده  این روش مناسب است. اگر در مرحله اول قبل از شروع ریزش مو اقدام به لیزر درمانی کنید نتایج بهتری از این روش دریافت می کنند.

هزینه لیزر تراپی مو

عوامل های مختلفی به هزینه لیزر درمانی بستگی دارد ولی در کل لیزر درمانی روشی پر هزینه است. از جمله هزینه‌ی خریداری دستگاه لیزر تراپی سرد (LLLT)، حساسیت‌های موجود در این روش و نیاز به مهارت بالای اوپراتور در تنظیم شدت نور لیزر در قیمت این روش موثرند. هزینه هر جلسه این روش مطابق با کار کردن متخصص و تجهیزات مدرن است. ولی کار متخصص خیلی تأثیر در هزینه لیزر درمانی دارد. البته با توجه به حساسیت فرد بهتر است نسبت به اقدام در یک کلینیک معتبر مشورت کنید.

 

‫0/5 ‫(0 نظر)