کلاه بعد از کاشت مو امکان پذیر است و چه زمانی می توانیم استفاده کنیم؟

کلاه بعد از کاشت مو

بعد از کاشت مو داشتن موهای پر پشت و زیبا کمی زمان بر است. باید فولیکول های تازه کاشتی دوران خود را سپری کنند. تا موها به حالت قبل خود برگردد. در این دوره قسمتهای پیوندی دارای زخم خواهند بود. با وجودزخم های موجود چند روز تا برطرف شدن زخم موها به صورت نامرتب رشد می کنند. به همین دلیل تا تموم شدن دوره درمان خود را از افراد جامعه مخفی می کنند. یک راهکار برای حل این مشکل بعد از کاشت مو حتما از کلاه استفاده کنید.

چرا که علاوه بر مخفی نگه داشتن حالت ناخوش‌آیند سر از تابش نور آفتاب بر روی سر نیز جلوگیری می‌کند. البته باید افراد از کلاه مخصوص برای کاشت مو استفاده کنند. تا صدمه به فولیکول‌های تازه کاشتی وارد نشود. حتما با ما همراه باشید تا راهکارهای استفاده از کلاه مناسب کاشت مو را بدانید و انجام دهید.

کلاه بعد از کاشت مو

برخی از افرادی که می خواهند کاشت مو را به راحتی پشت سر بگذارند. همواره سوالاتی در مورد مراحل کاشت که ایا بر روی زندگی فرد اثر دارد یا خیر؟ یا بعضی از انها می خواهند بفهمند. کی می توانند از کلا بعد از کاشت طبیعی استفاده کنند. یا استفاده از این کلاه چه تأثیری بر روی کاشت مو دارد. پوشاندن سر در مواردی خاص پس از کاشت طبیعی مو، کاملا توصیه می‌شود. اما استفاده از کلاه بعد از پیوند مو قواعدی دارد. که اگر نادیده گرفته شوند،برروی نتایج ان اثر منفی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید : دوام کاشت ابرو چقدر است؟ و راه های افزایش ماندگاری کاشت ابرو چیست

وقتی که کاشت انجام می شود فولیکول های مو بسیار ضعیف و شکننده هستند. این وظیفه که باید بعد از عمل کاشت مراقبت ها به درستی انجام شود. تا هیچ گونه اسیبی نبینید. اگر این گرافت ها سالم بماند شما می توانبد شاهد تراکم بالا در سر خود باشید ولی اگر سالم نماند شما شانس خود را برای ایمپلنت مو از دست خواهید داد.

استفاده از کلاه بعد از عمل کاشت مو اشکال ندارد. اما زمان و نحوه استفاده از ان بسیار مهم است. اگر زمان کلاه گذاشتن بعد از کاشت مو را ندانید شرایط اسیب رساندن به گرافت های تازه کاشته شده ایجاد می کنید. اول باید با نکات استفاده از این کلاه بعد از کاشت مو آشنا شوید تا دچار هیچ گونه اسیب جدی نشوید.

چرا افراد پس از کاشت مو از کلاه استفاده می کنند؟

استفاده از کلاه بعد از ایمپلنت مو بدون مشکل است و اتفاقأ اثر مثبت نیز به همراه دارد. برخی از افراد علاقه دارند مدل های مختلف کلاه را استفاده کنند وبعضی از افراد برای بعد از عمل کاشت مو به سراغ کلاه می روند. اصلی‌ترین خاصیت کلاه مخصوص کاشت مو، محافظت از گرافت‌ها در مقابل عوامل مختلف است.اگر طرز استفاده از آن درست باشد به نفع شما خواهد شد.

زمان استفاده از آن

بعد از کاشت موی طبیعی برای جلوگیری از هر گونه اسیب جدی به گرافت های تازه کاشتی حداقل تا 6 روز نباید از کلاه استفاده کنید. البته این به ان معنا نیست که نمی توانید ازهیچ گونه پوششی تا 6 روز استفاده کنید. برای برخی از افراد به میل خودشان بانداژ های مختلفی استفاده می شود. با این کار از گرافت های تازه کاشته شده محافظت می شود.

بیشتر بخوانید : لیزر تراپی برای درمان ریزش مو موثر است؟

نحوه استفاده از کلاه

شما وقتی که از خانه خارج می شوید به کلاه نیاز دارید صرفاً نباید بعد از کاشت مو از کلاه داخل خانه استفاده کنید چون به گرافت ها اسیب جدی وارد می‌شود. نحوه گذاشتن کلاه بسیار مهم است. این کار را باید با دقت زیاد انجام دهید. شما بابد مدل انتخابی کلاهتان را زیر نظر پزشک معالج خود انتخاب کنید.

  • استفاده از کلاه پس از پیوند مو، در نظر گرفتن چند نکته مهم، ضروری به نظر می‌رسد:
  • برای برداشت کلاه از روی سر خود باید با هر دوتا دست انجام گیرد. تا هیچ گونه اسیب به فولیکول‌های کاشته شده وارد نشود.
  •  باید شما از هدبند و سفت و سبک نبودن کلاه اطمینان حاصل کنید و مطمعن باشید فولیکول ها را تحت تأثیر قرار نمی دهد.
  •  برای گذاشتن کلاه بر روی سر با صبر و حوصله باشد. و با استفاده از دو دست این کار را انجام دهید تا اسیب به فولیکول ها نزنید.
  •  به هیچ عنوان از کلاه تنگ استفاده نشود.
  • باید کلاه به راحتی سر را بپوشاند. تا فشار بر روی گرافت های تازه به وجود نیاورد.
  •  برای استفاده از هر نوع کلاه باید با پزشک معالج خود مشورت کنید.
  •  کلاه خود را کاملا تمیز نگه دارید و اگر متوجه آثارخون یا سایر مایعات روی آن شدید، بلافاصله کلاه خود را شستشو بدهید چرا که در غیر این صورت ممکن است در معرض برخی عفونت‌ها قرار بگیرید.

بیشتر بخوانید : فیلر مو چیست و مزایا و معایب و مراقبت های بعد از تزریق

تا چه زمانی باید به محافظت از گرافت ها ادامه بدهیم؟

در مدت کوتاهی این اوضاع برای شما کاملا راحت می شود. وعوارض جانبی نیز از بین می رود. ولی در کل باید شما تا حد امکان مراقب فولیکول های تازه کاشتی باشید. یا باید حداقل تا چند روز گرافت های تازه کاشتی را از تابش مستقیم خورشید، باد و باران و همچنین آلودگی حفظ کنید. در این صورت استفاده از کلاه در این دوره کاشت بسیار مناسب است.

‫0/5 ‫(0 نظر)