فیلر مو چیست و مزایا و معایب و مراقبت های بعد از تزریق

فیلر مو چیست

امروزه مو به عنوان یک نمونه بارز زیبایی و جوانی توسط رنگ های شیمیایی، سشوار، اتوی مو، مشکلاتی از قبیل آلودگی هوا در شهرهای بزرگ و پرجمعیت و همچنین اختلالات هورمونی، تحت تاثیر قرار گرفته است. فیلر مو یا هیر فیلر این دو روش درمانی مطمئن و موثر است که برای بهتر شدن مو و تقویت ان در فرد با هر سنی زیاد توصیه می شود. اولین ماده حجم دهنده مو فیلر است که از فرمولی به نام اسید هیالورونیک  تشکیل شده است.

توجه کنید فیلر برای رشد موها امکانات محدودی دارد که ریزش ان باعث کم پشتی و طاسی شدید در ناحیه مشخص می باشد. از جمله کاشت مو با روش انتخاب مانندFIT ، SUT ، FUT و … می‌تواند درمان مناسبی باشد.

فیلر مو چگونه انجام می شود؟

روش های درمان به این ترتیب است که ماده فیلر مانند مزوتراپی توسط یک سرنگ با سوزن بسیار ریز به پوست سر تزریق می‌گردد. معمولا بعد از تزریق ماده فیلر به داخل پوست این ماده کاملا ازادو شدید فعال می شوند و در زمان خیلی کمی به تقویت مو ها می پردازد. این روش درمان از مرده شدن سلول ها پیشگیری می کند و سالم بودن قسمت تزریق را تضمین می کند.

در نتیجه ریزش موی غیر طبیعی درمان قطعی دارد فیلر مو موجب سلامت و شادابی موها می گردد. در کل با احیای پوست سر به سلول ها جان دوباره می دهد و گردش خون بهتر می شود. بهتر شدن گردش خون مواد لازم برای تغذیه فولیکول ها را تامین می کند. در اخر فولیکول های مو تخریب شده و سرعت رشد ان با این روش شدت می گیرد.

مزایای فیلر مو سر

با توجه به محیط زندگی، آلودگی اب و هوا، استفاده از رنگ های غیر طبیعی برای موها، استفاده از سشوار و اتو مو و….. که در نتیجه موها با این کار دچار اسیب جدی خواهند شد. به همین دلیل خشکی و دوساقه بودن موها امری کاملا طبیعی است. در نتیجه به برطرف کردن این مشکل کمک می کند. این محصول برای جلوگیری از ریزش مو، تقویت فولیکول مو و تسریع رشد مو به کار می رود. فیلر مو برای رشد موها و تقویت ریشه موها به موادی مانند آنزیم های لازم، مواد معدنی و ویتامین ها برای موها احتیاج دارد. برای افرادی که موهای ضعیف و شکننده ای دارند انتخاب فیلر مو بهترین گزینه است.

مراقبت های پس از تزریق

بعد از عمل فیلر باید نهایت دقت و مراقب به طور کاملا جدی رعایت شود این مراقبتها عبارتند از:

  •  با پوشش مناسب از نور مستقیم خورشید روی سر خود جلوگیری کنید.
  •  در روز اول بعد از فیلر مو از حمام کردن بپرهیزید.
  •  تا جای ممکن از کلاه یا روسری استفاده نکنید.
  •  در صورت استفاده از سشوار و…  حتما با پزشک معالج خود مشورت کنید.
  •  برای کم تر شدن درد و پخش شدن یک نواخت فیلر کافی جایی تزریق را به ارامی ماساژ دهید تا مواد یک نواخت پخش شود.

تفاوت مزوتراپی و فیلر مو

بعد از انجام فیلر مو موهای که تازه با مزوتراپی بهتر شده احیا می شوند. شاید هنگام استفاده از درمان مزوتراپی برای موها  بستگی به تشخیص پزشک از داروهایی مانند فیناستراید و ماینوکسیدیل نیز استفاده شود و به همراه ویتامین های لازم در زیر پوست تزریق گردد.

این دو روش همچنین شباهت هایی نیز دارند که عبارتند از:

  •  هر دو روش برای ویتامینه و رشد موها مناسب هستند.
  •  هر دو روش درمان چند جلسه یا دوره درمان مشخصی دارند.
  •  مزوتراپی و فیلر مو برای ایجاد موهای جدید و یا بازگشت موهای از دست رفته کاربردی ندارند. برای این موضوع تنها راه حل کاشت موی طبیعی می باشد.
  •  هردو محصول توسط سرنگ های مخصوص در مدت زمان 20 یا 30 دقیقه به پوست سر تزریق می شوند.