دوام کاشت ابرو چقدر است؟ و راه های افزایش ماندگاری کاشت ابرو چیست

ماندگاری و دوام کاشت ابرو

یکی از مزایای کاشت ابرو دوام زیاد ان است. متخصصان برای پیوند ایمپلنت از قسمت های سر که احتمال ریزش مو در ان وجود ندارد. یا از قسمتی که ریزش کمتری داشته و یا  فولیکول های بسیار قوی دارند. پیوند انجام می شود. شاید برای دائم بودن موهای تازه کاشته شده و روند رشد ان مدت زمان زیادی لازم است. اما بعد ازیک دوره کامل رشد مو به صورت شما زیبایی ماندگار می بخشد . فقط سوالی که برای برخی از افراد پیش می اید این است که دوام کاشت ابرو چقدر زمان بر است؟ بعد از عمل کاشت موها به روند رشد طبیعی خود ادامه می دهند و برای ماندگاری بیشتر ابروهای کاشته شده باید حتما مراقبت های بعد از عمل به درستی رعایت شود.

مراحل ثبت شدن در ابروهای کاشته شده

بعد از عمل کاشت حفره های موجود در ابروهای تازه کاشته شده قابل روئیت است. با مراقبت درست بعد از کاشت می‌توان حفره های از قبل به وجود امده را از بین ببرند.  شاهد رشد دوباره موها باشید. و موهای که تازه کاشته شده در اغلب موارد دچار ریزش مو می شوند. در غیر این صورت نگران نباشید. چون مراحل طبیعی پیوند فولیکول های ابرو می باشد. و بعد از ریزش موهای پیوند شده به رشددوباره خود ادامه می دهند. شاهد دوام زیاد موهای کاشت خواهید شد. اگر مراقبت از ان به درستی رعایت شود در نتیجه  ان شاهد ابروی پر پشت و زیبا خواهید شد.

دوام کاشت ابرو و نتایج ان

در گذشته ابروهای باریک و کشیده برای برخی از افراد به عنوان بخشی از زیبای صورت بوده است. اما امروزه در دنیای مد تعریف از زیبایی تغییر کرده است. ابروهای پر پشت حالت خاصی به صورت افراد می بخشند. برخی از افرادی که از ابروهای باریک خود رنج می برند. به دنبال راهکاری برای پرپشت کردن ابرو ها می گردند. چرا که این نوع افراد برای پیوند ابرو های طبیعی روش کاملا دائم برای این کار انتخاب می کند و دیگر نیاز به روش های موقت نخواهند داشت. در نتیجه مشکلاتی نظیر آلرژی‌های پوستی و عفونت‌های احتمالی ناشی از اعمال روش‌های موقتی پیش نمی‌آید.

بخاطر ماندگاری ابروها بر روی نتایج کاشت تأثیر مثبتی برای متقاضیان حاصل می کند. اگر چه سابقه های کاشت مو به چند سال گذشته بر می گردد. ولی ایمپلنت طبیعی در سال 1990 بر روی ابروها انجام شد. اما در هر صورت پروسه ایمپلنت دشوارتر از پیوند مو است چرا که در این روش دقت زیادی باید به کار برد. طراحی ابرو پیش از پیوند، مشخص نمودن نقاط و تعیین خط ابرو از ضرورت‌هایی است که در کاشت طبیعی ابرو لازم است. ولی در کل زاوایه بندی تار درست ابروها مهم است. در صورتی که شکل این تارها در یک جهت باشند و در اخر بر روی نتایج  ان تأثیر منفی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید : کاشت ابرو

در ادامه مطالب به عوامل و نکات مهم در خصوص ماندگاری کاشت طبیعی ابرو می بپردازیم. تا حد زیادی ماندگاری ابرو به متخصص و کلینیک بستگی دارد. در ماه های اول اگر از ایمپلنت به درستی مراقبت کنید شاهد ماندگاری پیوند ابرو طبیعی خواهید بود و احتمال ریزش مو بعد از پیوند فولیکول ها بسیار اندک است یا شاید در حین انتقال فولیکول ها صدمه ببینند یا عوامل دیگر رشد موها را متوقف کند. ولی این مراحل نیاز به جلسات تکراری و ترمیم دوباره دارد تا فولیکول های که  صدمه دیده اند یا کاشته نشده‌اند جایگزین شوند تا موهای در جهت مناسب خود رشد کنند و اصلاح شوند.

عوامل تاثیر گذار در ماندگاری و دوام کاشت ابرو

روش های مختلفی در عمل کاشت ابرو به کار می رود. ولی یکی از تفاوت های که در کاشت ابرو و مو وجود دارد این است که روش های مختلفی برای نتایج ابرو وجود دارد که برخی از انها نتیجه مثبت نخواهد داشت. برای پیوند نباید از همه روش های کاشت استفاده کرد روش کاشت ابرو طبیعی کاملا ماندگار است تنها با وجود مراقبت های درست دور از حساسیت انجام می شود. روش های در انجام ماندگاری کاشت مو تأثیر دارند که در ادامه مطلب به برخی از این عوامل می پردازیم. کسانی که از ایمپلنت استفاده می کنند باید از واقعیت های کاشت ابرو طبیعی اطلاعات کافی داشته باشند و انتظارات خود را از کاشت با پزشک معالج خود در میان بگذارند.

راه های افزایش ماندگاری و دوام کاشت ابرو

ریزش ابرو ها بخاطر درست اصلاح نکردن  ابرو ها یا زیاد برداشتن ابرو ها و استفاده از محصولات ارایشی غیر استاندارد اتفاق می افتد. البته وراثت، کم‌پشت بودن ابرو به صورت مادرزادی و بیماری­‌هایی همچون سرطان نیز در این اتفاق بی‌تاثیر نیستند. توصیه ها و نکات بسیار مهم وجود دارد که قبل از کاشت مو باید با دقت کامل رعایت کنید. تا مدت ماندگاری ابروها از حالت عادی بیشتر باشد.

محصولات ارایشی استاندار استفاده کنید.

محصولات ارایشی تقلبی از جمله مداد ابرو، ژل ابرو باعث ریزش موهای ابرو و خارش، التهاب می شود ولی برخی از افرادی که به محصولات ارایشی استاندارد حساسیت دارند نباید از مداد ابرو یا هر از گونه محصولات ارایشی ابرو استفاده کند. البته مداد ابرو یا وسایل های ابرو معتبر باعث ریزش موی ابرو نخواهد شد.

ابروهای خود را نباید نازک کنید.

امروزه حالت ابرو به سلیقه مد روز است ولی اگر می خواهید موهای ابروی تازه کاشته شده ماندگاری زیادی داشته باشد نباید تا مدتی ان را اصلاح  کنید.  با انجام عمل های ایمپلنت نباید حالت ابرو را مطابق با مد روز انتخاب شود باید مطابق با شکل یا حالت صورت فرد باشد تا همیشه صورت زیبا و شاداب داشته‌ باشید خلاصه در نظر داشته  باشید زیبایی فقط در صورت است.

داروهای تجویز شده توسط پزشک را به دقت مصرف کنید.

بعد از پیوند طبیعی فولیکول های کاشتی دکتر داروهای تقویتی برای فولیکول ها تجویز می کند. باید در مصرف این داروها دقت کامل به کار ببرید. در روز های اولیه کاشت باید خیلی مواظب فولیکول ها باشید که اسیب نبینند اگر بتوانید فولیکول های کاشته شده را تقویت کنید ماندگاری زیادی به دنبال دارد.

به هیچ عنوان به محل پیوند ابرو دست نزنید

بعد از عمل شاید در قسمت پیوند دچار خارش شوید به هیچ عنوان نباید به قسمتی که خارش ایجاد شده واکنش نشان دهید یا ابروها را بخارانید.

تقویت کننده­­‌های خانگی نیز بی­ تاثیر نیستند

برای تقویت موهای ابرو از موادی مانند بادام تلخ، روغن زیتون، فندق، تخم مرغ و … استفاده می شود. البته به  این مواد نباید به عنوان معجزه به ان نگاه کنید. ولی اگر فولیکول های مو از بین برود هیچ یک از این روش های کاشت قادر به زنده کردن ان نخواهد بود. این روش فقط فولیکول های که زنده است را تقویت می کند.

نتیجه کاشت مو بعد از یک الی سه ماه

عمل کاشت ابرو بعد از سه ماه ریزش، ابرو وارد مرحله جدید می شود. این همان مرحله‌ای است که در آن آناژن افلوویوم نیز روی می‌دهد. فولیکول های که در جریان کاشت ایمپلت ابرو هستند دچار شوک ریزش مو خواهد شد. جای نگرانی نیست در صورتی که فرد از ریزش ان خبر نداشته باشد جای خطر است ولی اگر عمل کاشت ابرو خوب پیش برود باید منتظر نتایج ان باشید. در ماه سوم باید منتظر شتاب بیشتر روند رشد موها باشید امروزه افراد زیادی بدنبال بدست اوردن نتایج کاشت مو هستند تا تغییر بر روی صورت خود را ببینند. باید در نتیجه کاشت ابرو صبر و شکیبایی داشته باشید در ماه های اول شاهد روند رشد موها به صورت نامحسوس می باشید.

کاشت ابرو چند ساعت زمان می برد؟

کاشت ابرو یک عمل سرپایی است و توسط پزشک برای قسمت مشخص عمل از داروی بیحسی استفاده می شود. برای وقت های ضروری بیهوشی لازم است. در مرحله ی اول پزشک قسمت مشخصی برای پیوند برش و برش‌هایی نیز در ناحیه ی ابرو که قبلا توسط پزشک مورد معاینه انجام می شود. مدت زمان عمل کلی برای همه افراد معمولا بین 3 الی 6 ساعت طول می کشد. به طور کلی میزان بستگی موهای کاشت ابرو برافزایش و کاهش مدت زمان ان تأثیر دارد. برای حجم موهای کاشته شده ابرو به مهارت و تجربه پزشک بستگی دارد.

ریزش ابرو بعد از کاشت تا کی ادامه دارد؟

بعد از عمل کاشت ابرو ریزش مو 20 روز نخست در قسمت پیوند اتفاق می افتد. پس از این مدت به خصوص در فاصله بین 40 تا 50 روز پس از عمل امکان دارد حتی فرد موهای زیادی را از دست بدهد. یا بعضی وقت ها ریزش مو کلی رخ می دهد. بدین معنی که ریزش موها متوقف و روند تقویت ریشه موها از همین دوره به بعد به طور محسوسی شروع می‌شود. تا دو ماه ریزش مو طول می کشد. ولی برای ریزش موی زیاد حتما با پزشک معالج  خود در ارتباط باشید .

‫0/5 ‫(0 نظر)