درمان و مراقبت‌های خانگی ریزش مو بعد از کرونا

ریزش مو کرونا

مطالعات که روی بهبود یافتگان کرونا انجام شده است نشان می دهد. پس از فارق شدن از این بیماری علائم در بدن افرادی که سلامت خود را به دست اورده اند تا مدت ها باقی می ماند. که یکی از این علائم ریزش مو بعد از کرونا است.

اما یکی از شایع‌ترین عوارض ابتلا به ویروس کرونا ریزش مو است. که سبب ریختن موهای می شود اما سوال اینجا است که چرا کرونا باعث ریزش مو می‌شود و آیا علائم آن برای همیشه با افراد باقی خواهد ماند؟ در ادامه این موضوع با ما همراه باشید.

عوارض ریزش مو بعد از کرونا

در تحقیقات انجام شده بر روی ریزش موی ناشی از ابتلا به کرونا نشان داده است که  این عارضه در اکثر مبتلایان مشاهده شده است. افراد زیادی از این موضوع اسیب دیده اند. به دلیل اهمیت مو بر چهره و زیبایی باعث نگرانی افراد زیادی شده است. به همین دلیل آماری قطعی از احتمال ریزش مو بعد از ابتلا به کرونا نمی توانن ان ها را ارائه دهند.

مطالعه نشان داد که حدود 30.2 درصد از مراجعه کننده ها پس از بهبود کامل از کرونا درگیر ریزش موها شده‌اند. 60.9 روز برای بهبودی کامل ریزش مو لازم است.در میان 15 نفر که به کرونا مبتلا شده اند و دچار ریزش مو هستند. 5 نفر به طور کامل بهبود یافتند. بقیه هنوز هم درگیر ریزش مو هستند.

داروی ریزش موی که پزشک تجویز می کند اگر به طور کامل از ان استفاده شود شاید ریزش مو کاهش یابد درنتیجه می‌توان امیدوار بود که ریزش مو همیشگی نیست و در طول زمان از بین خواهد رفت.

ریزش مو کرونا باعث می شود
آلیسا میلانو بازیگر هالیوودی که بعد از کرونا دچار ریزش مو شده است.

ابتلا به کرونا باعث ریزش مو خواهد شد؟

تحقیقات نشان می دهد که افراد ی که از کرونا بهبود یافته اند با تلوژن افلوویوم درگیر هستند. TE نام ریزش موی تی وی به صورت دسته ای یا ناگهانی رخ می دهند. فرد از ان بی خبر است.

در هنگام دوش گرفتن یا شانه زدن جمعی از موها خواهد ریخت و این ریزش ناگهانی باعث افسردگی در افراد خواهد شد. در این صورت به پزشک مراجعه کرده و بعد از دو یا سه ماه یک روند منحصر به فرد را مشاهده میکند. ریزش مو شامل موهای کم پشت شده اند و تا 10 ماه ادامه دارد.

بالا رفتن دمای بدن و تب شدید

یکی از نشانه های فرد مبتلا به کرونا تب است. پس از این که دمای بدن زیاد از حد تصور بالا برود و کنترل نشود. این عمل باعث تحریک سلول های مو و سبب ریزش مو خواهد شد. البته با دمای بدن موی سر هم تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

ایا نگرانی و استرس در کرونا باعث ریزش مو می شود؟

یکی از عواملی که امروز افراد زیادی دچار ریزش مو هستند استرس است. باید از فشار و استرس دوری کنید که موجب ریزش مو نشود.

زمانی رخ خواهد داد که یک منبع استرس زا وارد بدن شود و تأثیر در روند رشد مو خواهد گذاشت. در این دوره موی سر وارد استراحت و تلوژن می شود و موی سر پس از 2 الی 4 ماه استراحت می کند و ما باید موها را با منابع مغذی و ویتامین ها از این حالت خارج کنیم.

بدن در دوره کرونا باید بسیار تقویت شود تا دچار ریزش مو و ضعیف و بی حالی نباشد. اگر مدت زیادی در این حال باقی بماند در این حالت ریزش موی te اتفاق می افتد.

داروهای برای ریزش مو بعد از کرونا

امروزه هیچ داروی برای از بین برنده کرونا وجود ندارد. همه داروی ها نه فقط داروی کرونا علائم خود را دارند ولی داروی کرونا موجب ریزش موی موقتی خواهد شد.

بعد از قطع این دارو ها برطرف می شود. اگر در دوران کرونا موجب این ریزش مو شده اید نگران نباشید موقتی است.

(البته امروزه با دو یا سه دوز واکسن کرونا تا حد بسیار زیادی از شیوع کرونا جلوگیری شده است).

دلایل ریزش مو بعد از کرونا

مراقبت های خانگی ریزش مو بعد از کرونا

راه های بسیار ساده و خانگی برای ریزش مو وجود دارد که روی درمان ان موثر است ولی در بعضی از موارد بستگی به موهای سر دارد شاید برای بعضی ها خوب باشد و بر روی بعضی افراد تاثیر بدی داشته باشد ولی قبل از استفاده ی ان به پزشک خود مراجعه کنید.

شیوه زندگی

سبک زندگی و تغذیه سالم و شیوه نگهداری موها تأثیر زیادی در تقویت موها بگذارند.  یکی از این شیوه ها شانه زدن موهاست. باعث اسیب به ساقه مو و سبب خراب شدن و یا ریزش مو خواهد شد.

دلایل دیگر ریزش مو صاف کردن موهای سر با اتو مو است به علت حرارت زیادی که اتو مو دارد سبب ضعیف شدن مو خواهد شد. این حرارت مو ها رو از بین میبرد. از کش سر خودداری کنید. مواد شوینده نامناسب هم می تواند به مو ها اسیب وارد کند.

ویتامینD

ویتامین D یکی از اصلی ترین منابعی است که به تقویت و استحکام موها کمک می کند. باعث کاهش ریزش مو خواهد شد. و در زیبای مو تأثیر بسزای دارد. غذا هایی که شامل ویتامین D هستند مانند ماهی، اب پرتغال طبیعی، شیر کم چرب و غلات برای ریزش مو مناسب است. نور خورشید به دلیل ویتامین d فراوان به ریزش مو و استحکام استخوان ها کمک شایانی خواهد کرد

ویتامین دی فولیکول های مو را تقویت خواهد کرد. در حفظ و سلامتی ان نقش زیادی دارد. پس نباید نقش ویتامین ها را در حفظ سلامتی نادیده گرفت.

آمینواسیدها

ویتامین های موجود در کراتین عامل سازنده مو هستند. آمینواسیدها سازنده این پروتئین  سبب رشد مجدد موها شوند اما بدن توانایی ساخت این مواد را ندارد و شخص باید از طریق مصرف گندم، تخم مرغ، شیر این مواد را به بدن منتقل کند. بعد از کرونا با تقویت کردن خود و استفاده از این منابع به مو رشد دوباره ببخشید.

روغن ماهی

ماهی به سلامت بدن و تقویت موها کمک می کند. از روغن ماهی که از بافت خود ماهی بدست می یابد ویتامین ها و چربی زیاد دارد که به سلامت پوست و مو و بدن کمک می کند. اروغن ماهی برای تقویت وماساژ ابرو و موهای سر مفید است چون که باعث رشد دوباره موها میشود. اگر بوی ماهی رو دوست ندارید می توانید از روغن ماهی که به صورت خوراکی است. استفاده کنید. شاید مصرف روغن خوارکی با بعضی از دارو ها مناسب نباشد. در این صورت به پزشکتان مراجعه کنید.

داروی هیرویت (HAIR VIT)

این دارو به صورت قرص خوارکی هست که موثر ترین درمان برای بهبود رشد سریع موها است. هیرویت (HAIR VIT) حاوی انواع ویتامین‌های B1، B2 و B3 وB12 است که به رشد دوباره موها کمک خواهد کرد.

اگر بدن شما این ویتامین ها را کم داشته باشند باعث ریزش موی مجدد خواهد شد. این دارو دارای اهن زیادی است که موجب تقویت و سلامت مو و تاثیر مستقیم روی ریشه و ساقه ی مو دارد.

بیوتین که درون این دارو موجود است کمک به رشد سریع موها خواهد کرد. توجه داشته باشید برای مصرف این دارو بعد از کرونا با پزشکتان مشورت کرده وبا اطمینان کامل مصرف نمایید. چند مدت بعد از کرونا ریزش مو رخ می دهد ریزش مو بعد ازکرونا اغلب یک هفته ی بعد که کل علائم ناپدید شدن رخ می دهد.

‫5/5 ‫(1 نظر)