کاشت مو با بانک موی ضعیف چیست و چگونه است؟

کاشت مو با بانک موی ضعیف

هنگامی که بیمار بانک موی کافی برای انتقال ندارند، می توان از ناحیه‌ي شانه ها، ران، تنه، سینه یا بقیه اندام های بدن برای انتقال گرافت مو استفاده کرد.در این مطلب روش ها و راهکارهای استفاده از موی بدن برای کاشت مو با بانک موی ضعیف را برسی میکنیم. در بین 122 بیماری که در گزارش به ان اشاره شد 79 بیمار در طی 3 سال به کاشت مو و تهيه گزارشات کمک کرده اند.

و کل میانگین که با این روش ۷.۸ از ۱۰ بوده است. تا 12،500 مو، یا تقریبا 6000 واحد فولیکولی، در قسمت پشت سر وجود دارد که برای پیوند مو مناسب است. این قسمت در معرض ریزش مو یا آلوپسی آندروژنیک قرار ندارد. یا محلی که قراره این روش روی ان اجرا شود یا موجب طاسی شدید یا قسمت پیوند مو در اثر اتفاقات اسیب دیده است مناسب برای  انتقال پیوند مو در این روش نیست.

در نتیجه روش پیوند موی بدن (BHT)

گزینه مناسبی برای کاشت مو است. در این روش، به جای ناحیه پشت سر، از ناحیه ي دیگری از بدن، مانند ناحیه سینه یا ریش برای به دست آوردن گرافت مو استفاده می شود. و این گرافت ها در قسمت پیوند مو به کار می رود. حتی این روش برای کاشت مژه و ابرو قابل استفاده است. از موی بدن که عبارتند از : قسمت های ریش، تنه و اندام ها می توان با روش استخراج فولیکولی (FUE) برای :

  • پوشش موی سر
  • بهبود طاسی های شدید
  • ایجاد موهای طبیعی و نرم تر
  • ترمیم زخم های پوستی
  • اثر جراحی های قبلی ترمیم مو
  • بازگرداندن موهای صورت

جاهای دیگر بدن استفاده می شود.

کاشت مو از بدن و نحوه مطالعه بر روی آن

شرکت کننده گان واجد شرایط در این مطالعه مردانی بودند. که در فاصله زمانی سپتامبر 2005 تا اکتبر 2011 با استفاده از FUE و BHT مورد آزمایش قرار گرفتند. ولی برای انتقال معمولا از ریش یعنی قسمت گردن استفاده شده است. و از موهای بدن و موهای سر برای قسمت طاسی  استفاده می کردند.

در عمل کاشت مو هر دو روش استخراج واحد فولیکولی یا پیوند مو به روش فولیکولار یا کاشت به روش FUE به قسمت پیوند موی سالم برای تولید گرافت های مورد نیاز برای کاشت مو مناسب است. اگر  اهدا کننده فولیکول سالم و قوی برای برداشته نداشته باشد. روش کاشت مو کاملا با مشکل مواجهه می شود.

بیشتر بخوانید : تقویت مو با تغذیه و دوام کاشت مو

مشکلاتی از جمله عدم تولید تعداد گرافت های لازم، قوی نبودن فولیکول ها در حین پیوند مو کاشته شده در برابر اتفاقات و اسیب دیدن در برابر کاشت مو مقاوم نبوده و از بین می رود. ولی برای بعضی از افراد که تصمیم برای عمل کاشت مو گرفته اند محل پیوند با کیفیت نداشته باشند. این عمل برای ان ها خیلی ناراحت کننده است.

بانک موی ضعیف برای کاشت

خوشبختانه بخاطر پيشرفت کاشت مو کسانی که بانک موی ضعیف برای کاشت دارند می توانند از قسمت های مختلف بدن برای کاشت استفاده کنند. یکی از قسمت های بدن پشت سر است. ولی از انجایی که موهای سر با موهای بدن متفاوت است. هنگام رشد ان موهای بدن متفاوت تر از موهای سر است. ولی برای اقایان این مسئله چندان مهم نیست. و بر رشد موها در ابتدای کاشت مو تأثیر می گذارد. بعضی از افراد می توانند نتیجه ان  را بعد از 6 ماه الی 1 سال مشاهده می کنند.

کاشت مو با بانک موی ضعیف

پیوند مو برای کسانی مناسب است که اماده کاشت مو هستند ولی بانک موی ضعیف دارند. در مرکز زیبایی ستاره ساعی، ما بیشترین عمل را با بانک موی ضعیف برای افراد انجام داده ایم. اگر می خواهید بدانید شما گزینه مناسب برای کاشت مو با بانک موی ضعیف هستید یا نه با این مرکز تماس بگیرد و برای مشاوره توسط پز‌شکان و متخصصان در این مرکز حاضر شوید و متخصصان ما شرایط لازم را برای شما توضیح خواهند داد.

چرا بانک مو اهمیت دارد؟

بانک موی سر معمولا در طرفین سر یا پشت سر قرار دارد. به گفته دانشمندان در برابر طاسی سر مقاوم هستند. در نتیجه این قسمت برای کاشت مو اهمیت زیادی دارد.  از این قسمت ها گرافت مو برداشته می شوند. موهای پشت سر یا ناحیه بانک مو به صورت طبیعی نسبت به طاسی مقاوم‌اند. و برای همیشه در محل جدید با همین خاصیت به رشد خود ادامه می‌دهند.

روش ترکیبی برای بانک موی ضعیف

در این روش از هر دو تکنیک که در بالا استفاده می شود. تا قسمت های که دچار طاسی شده اند پوشیده شود. روش ترکیبی بستگی به تعداد گرافت ها که در یک جلسه هست بسیار موثر است. کاشت موی سر و کاشت ریش و سبیل یا بانک موی ضعیف تنها با این دو روش کافی نیست چرا که تعداد گرافت ها کاملا محدود است و این روش به صورت کلی میزان تلافات فولیکولی زیادی دارد.

بانک موی ضعیف و کاشت مو

تنها به تراکم افراد بستگی ندارد بلکه به مهارت پز‌شک نیز ارتباط دارد. چرا که پزشک باید بتواند از بانک موی شما تا حد امکان استفاده کند. گرافت ها را از موی بدن به موی سر پیوند بزند. پس در انتخاب پز‌شک دقت کافی را به کار ببرید. در مورد کاشت مو با بانک موی ضعیف یا موهای ضعیف یا نازک مهارت جراح اهمیت زیادی دارد.

بیشتر بخوانید : موهای کرکی و نازک چه داروهای تقویتی مناسب است؟

زیرا بعضی از گرافت ها در حین عمل می‌میرند اگر پیوند به اندازه کافی خوب پیش نرود بدن ان را پس می زند به همین خاطر اگر بانک موی ضعیف باشد عمل را دشوار می کند اما برای تراکم بیشتر 9 الی 18 ماه صبر کنید کمی زمان می برد که بانک موی مناسب وجود داشته باشد.

بهترین روش‌های کاشت مو بدون بانک مو

مهم ترین مسئله داشتن بانک موی با تراکم قوی از فولیکول ها است. بعصی از افرادی که فاقد بانک موی استاندارد هستند مناسب برای کاشت نیستند. موهای طبیعی که تراکم بالا برای کاشت مو مناسب است. که به منایع فولیکول ها وابسته است. مشکلاتی نظیر الوپسی فراگیر منجر به از دست دادن کل موهای سر فرد می شود.

در این شرایط فرد منبع فولیکولی نخواهد داشت پس راه حل این مشکل چیست؟ برای تأمین فولیکول ها از قسمت موهای بدن و ریش استفاده می کنند. کاشت مو بدون بانک مو شامل روش‌های متنوعی است که برحسب نیاز زیباجو توسط متخصص انتخاب می‌شود.

نحوه کاشت مو با بانک مو ضعیف عبارتند از:

  • روش HRT
  • کاشت مو بافت
  • کاشت با بانک مو ضعیف با استفاده از BHT

 مزایای ترمیم مو برای افرادی که بانک موهایشان ضعیف است:

  • ترمیم برای بانک موهای ضعیف در یک جلسه اتفاق می افتد.
  •  عمل همراه با درد و خونریزی
  • ترمیم موها زمان خیلی کوتاهی می خواهد
  • موهای ترمیم شده قابلیت سشوار کشیدن، تافت زدن و یا روغن و ژل نیز دارند.
  • این روش ها در یک جلسه انجام می گیرد.
  • برای اقایان و خانم ها قابل استفاده است.
  • محدودیت سنی ندارد
  • مناسب برای همه سن ها و افراد
  • موهای ترمیم شده سفت و محکم خواهد شد.
  • قابلیت تنظیم دوباره موها را دارد.
  • امکان انجام ورزش های سنگین، رفتن به سونا و یا شنا کردن.
‫0/5 ‫(0 نظر)