روش کاشت برای ریش و سبیل، دلایل و مراقبت بعد از کاشت

روش کاشت برای ریش و سبیل

از انجایی که کاشت ریش و سبیل بسیار مهم است ولی  اگر در  زمانه مقرر تعیین شده زوتر انجام شود کار اضافه و عبث محسوب می شود. در این صورت  رشد موهای سبیل تا 25 سالگی ادامه دارد و شاهد رشد کامل  طبیعی خود خواهید بود. اگر از این سن به بعد موهای ریش و سبیل شما پر پشت نشود به کمک کاشت با استفاده از قسمت های بدن و پشت سر ریش و سبیل را پر پشت کنید البته روش های کاشت ریش و سبیل را نیز در ادامه مطلب خواهیم داشت.

اگر در سانحه  ریش و سبیل خود را به طور کامل از دست داده اید در نتیجه محدودیت سنی برای کاشت لازم ندارد. در صورت امکان با مراجعه به پزشک متخصص در زمینه کاشت ریش و سبیل مراجعه کنید. یکی از جذابیت های اقایان داشتن ریش و سبیل پر پشت و زیبا است. طبق امار جهانی اقایان که ریش و سبیل بیشتر نسبت به اقایان که ندارن جذابیت بیشتر دارند. در کل این موضوع برای اقایان تا حدی مهم است. اما بعضی از اقایان که ریش و سبیل بسیار کم دارند احتیاج به کاشت مو که به صورت فرد زیبایی می بخشند. کاشت ریش و سبیل از سنین 25 سال به بالا قابل انجام است.

دلایل که موجب کاشت ریش و سبیل می شود؟

کاشت برای بعضی افراد  اهمیت زیادی دارد زیرا به وسیله کاشت دارای صورت زیبا  می شوند. چون به وسیله کاشت عیوب  صورت را  می پوشانند دلایلی ریزش موی ریش و سبیل ؟

ژنیتیک

قبل این که به  درمان کاشت  اقدام کنیم کافی است نگاهی به خانواده و اطرافیان بیاندازید، ایا مشکل شما کاملا طبیعی است یا نه فقط شما هستید در خانواده ریش و سبیل کم پشت دارید یا این که فقط شما به ان دچار شده اید. ولی اگر در خانواده شما  کم پشت وجود دارد ارثی است پس به دنبال درمان ان نباشید زوتر برای کاشت اقدام کنید چرا که عمل ارثی راه حل برای درمانی ان ندارد باید تحمل کرد تا سن 25 سال که رشد مو کامل می شود و بعد از ان می توان به فکر کاشت بود وگرنه احتمالا شاهد برگشت کم پشتی ریش و سبیل خواهید بود

بروز حادثه

اگر در سانحه یا تصادف موجب  شود که ریش و سبیل شما از بین برود. بعد از بهبودی کامل می توان برای انجام کاشت اقدام کنید .

التهاب

یکی از عوارض ریزش موی ریش و سبیل التهابات پوستی است گاهی  بیماری های پوستی باعث مشکل می شوند. بهتر است قبل از هر عملی  بیماری پوستی رک درمان شود بعد اقدام به کاشت نمایید.

به وجود آمدن زخم در صورت

اگر زخمی که در صورت دارید باعث تنگ شدن و ریزش موی سبیل و صورت شما شده است هیچ ربطی به سن وسال ندارد. در این مورد بعد از ترمیم جای زخم می توانید برای کاشت موی سبیل و ریش اقدام کنید.در افرادی که به دنبال زیبایی هستند روش کاست گزینه مناسب است.

 مشکلات عصبی

یکی از راه های اصلی که باعث ریزش موی سبیل و ریش می شود تنیش های عصبی، استرس است. که تأثیر مستقیم بر ریزش موی این نواحی دارد. بیماران قبل از انجام هر نوع روشی باید ابتدا مشکلات عصبی و استرس را از خود دور کنند. تا شاهد رشد موی مجدد در این نواحی شوند.  پس قبل از هر اقدامی باید مشکلات عصبی برطرف شود.

 سوختگی

کسانی که دچار سوختگی در ناحیه صورت می شود موهای ان قسمت از بین می رود باعث اعتماد به نفس پایین و زیبای ظاهری می شود.  برای پوشاندن عیب های صورت بهترین روش کاشت ریش و سبیل است.  در این افراد سن اهمیت ندارد البته کاملا  رشد موها در این افراد متوقف شده است و پس از بهبودی کامل فرد می تواند کاشت را انجام دهد.

بیماری های هورمونی

با بیماری های از جمله الوپسی و تیروئید ریزش موی ریش و سبیل کم می شود یا به شدت باعث ریزش می شود. باید قبل از کاشت  ریزش مو را درمان کنیم و بعد از تمام شدن درمان  روش های کاشت را انتخاب نموده  یا به وسیله دارو موهای خود را تقویت کنید.

ایجاد عفونت پوستی     

یکی از عوارض عفونت پوستی باعث ریزش موی ریش و سبیل می شود.  بهتر است قبل از ریزش به فکر کاشت ریش و سبیل  باشید. اگر عفونت  برطرف نشود امکان برگشت  کاشت ریش و سبیل بسیار زیاد است.  اگر سن شما از 25 سال کمتر باشد یا درمان کامل نشده باشد باید صبر کنید تا هردوتا  به حد نصاب برسد بعد از ان به کاشت ریش و سبیل  اقدام کنید.

بعد از فهمیدن دلایل ریزش موی ریش و سبیل باید توجه کرد که کاشت ریش و سبیل مربوط به سن خاصی نمی شود و برای هر کس نمی توان از یک روش پیروی کرد اگر در اثر سوختگی یا صانحه ای دچار از بین رفتن مو شده اید در هر سنی که باشید می توان از کاشت مو استفاده کرد حتی در سن 20 سالگی. با این عمل می توان زیبایی از دست رفته را بدست اورد و از ظاهر خود لذت ببرید در اصل با یک تیر دو نشان زده اید.

بیشتر بخوانید : عوارض کاشت مو در زمان های مختلف چه تأثیری دارد؟

 بهتر روش کاشت برای ریش و سبیل

کاشت سبیل و ریش تقریبا مانند کاشت مو انجام می گیرد. اما بهترین روشی که بتوان با ان تراکم مو در ریش و سبیل را بیشتر کرد کدامند؟

کاشت ریش و سبیل به روش FIT

در این روش پزشک از قسمت های پر پشت سر به صورت رندم و نقطه به نقطه  فولیکول مو برداشته و همزمان ان را به ریش و سبیل پیوند می زند. به دلیل اسیب زیاد و زخمی شدن سر و کاهش بانک مو بیمار مجبور است قبل از عمل کاشت موهای خود را کوتاه کنند. در عوض شما در این روش اسکار ندارید پس اندازه کوتاه کردن موها به دلخواه خودتان است. پس روش FIt بهترین روش برای کاشت است.

کاشت ریش و سبیل به روش SUT

بهترین روش برای کاشت ریش و سبیل sut است.   زیرا  از نظر بهداشتی کامل مطمعن است چون کار  کاملا با دستگاه انجام می گیرد. ابتدا به وسیله دستگاه گرافت های مو را جدا کرده و همزمان ان را به  صورت، سبیل و ریش پیوند می زنند.در این روش چون جای اسکار روی سر باقی نمی ماند لازم نیست که موی سر کاملا کوتاه شود اگر از دستگاه های جدید به صورت دقیق و درست استفاده شود می توان گفتsutیکی از بهترین روش ها برای کاشت است.

کاشت ریش و سبیل به روش BHT

در صورتی که به اندازه کافی مو نداشته باشید و شخص تمایل به برداشت موی سر خود نداشته باشد چگونه کاشت را باید انجام داد؟ روش Bht گزینه خوبی است. در روش Bht برای کاشت می توان از موهای دست، سینه و پا استفاده کرد. وبرای پیوند به کار برد. با این روش هم یک پیوند خوب انجام داده اید و هم به موی سر دست نزده اید. از این روش حتی می توان برای کاشت ابرو هم استفاده کرد ولی به دلیل اسکار به جا مانده باید از قسمت های  که زیاد در دید نباشد استفاده کرد. روش Fut زیر مجموعه Bht است که به صورت نوار باریک از موی سر برداشته شوده و پیوند انجام می شود.

کاشت ریش و سبیل به روش FUT

روش Fut موی سر به صورت نوار باریکی برداشته می شود و همزمان گرافت ها را به ریش یا سبیل پیوند می زند. این روش باعث تراکم و پر پشت شدن ریش و سبیل می شود ولی به دلیل اسکار به جا مانده نمی توان  مو را زیاد کوتاه کرد به دلیل تراکم زیاد مو و اسیب نرسیدن به فولیکول مو روش قابل قبولی است. در کل روش کم هزینه است ولی احتمال خونریزی کم بعد از عمل وجود دارد که باید تحمل کرد.

بیشتر بخوانید : مراقبت از مو و داشتن موهای سالم چه کارهایی لازم است.

کاشت ریش و سبیل و مراقبت بعد از ان چگونه است؟

باید بیمار بعد از کاشت ریش و سبیل یک هفته به طور مداوم استراحت  کند تا عمل نتیجه  موفقیت امیز داشته باشد.  مراقبت های بعد از کاشت عبارتند از:

  • از مشروبات الکلی استفاده نشود.
  • از دخانیات و سیگار پرهیز کنید.
  • به قسمت پیوند شده دست نزنید.
  • حمام کردن با اب داغ ممنوع است.
  • شنا کردن بعد از کاشت ممنوع است
  • وان آب داغ، سونا و جکوزی ممنوع است.
  • در مقابل نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.
  • با پزشک در مورد داروها هماهنگ کنید.

مشروبات الکلی استفاده نشود.

از ان جایی که مشروبات الکلی سبب رقیق شدن خون می شود نباید از ان استفاده کرد که باعث خون ریزی شدید در زخم ها می شود.

 از دخانیات و سیگار پرهیز کنید.

مصرف زیاد سیگار باعث تنگی رگ ها  می شود که به اندازه کافی خون به رگ ها نمی رسدو تأثیر در کاشت ریش و سبیل دارد.

به قسمت پیوند شده دست نزنید.

نباید به ریش یا سبیل دست بزنید یا ان  محل را بخارانید چون باعث درد در پوست می شود.

حمام کردن با اب داغ ممنوع است.

حمام کردن بعد از کاشت با اب ولرم نسبتن خنک  که باعث بهبود زخم ها و از خونریزی انها جلوگیری می کند.

شنا کردن بعد از کاشت ممنوع است.

چند ماه با نرفتن به استخر سبب می شود عمل  نتیجه بهتر   خواهد داشت.

وان آب داغ، سونا و جکوزی ممنوع است.

تا فوایکول های مو  در میحط گرم و مرطوب یا سونا  از بین نرود و به  درستی به کار خود ادامه دهد.

در مقابل نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.

چند ماه بعد ازعمل کاشت ریش و سبیل به هیچ عنوان در معرض مستقیم نور خورشید قرار نگیرید. و قرار گرفتن مستقم  نور خورشید  به پوست اسیب می زنند و لایه پوست را می سوزانند. و باعث مختل کردن روش کاشت ریش و سیبل می شود.

با پزشک در مورد داروها هماهنگ  کنید.

در کاشت مو داروی  که خون را رقیق می کند در رشد ان موثر است بعد از عمل کاشت اگه به بیماری مبتلا هستید به متخصص خود مراجعه کنید و داروی برای ان تجویز  می کند تا در حین عمل کاشت مشکل پیش نیاید.