کاشت مو از موهای بدن (BHT) چیست و چگونه انجام می شود

کاشت مو از طریق موهای بدن

برای کاشت مو موهای بدن می توانید از روش FIT , FUT استفاده کنید. در حین بهتر شدن کاشت مو ها نقطه های سفید بسیار کوچک دیده می شوند. این نقطه ها در اکثر قسمت ها کوچک و برای متخصصان قابل تشخص نیست.  معمولا در افرادی که پوست ان ها تیره یا زرد هستند به ندرت قابل مشاهده است. دراین مطالب به بررسی زخم های که باعث هیپرتروفی یا کلوئید می شود می پردازیم.

چون بیمارانی که در گذشته سابقه بیماری داشته اند در این فهرست قرار می گیرند. ولی از ابزار های مناسبی برای این بیماری از جمله (مانند دستگاه چرخاننده سوزن پانچ که زخم مناسب برای خروج گرافت مو ایجاد می کرد). از تجربیات و ماهر بودن پزشک معالج بهره برده اند. البته بعد از استفاده از روش FUE عوارضی ممکن است بعد از ان ایجاد شود، و رشد یک دفعه موها در محل کاشت شده اتفاق می افتد.

کاشت مو از موهای بدن

می توانید از قسمت های مختلف بدن برای کاشت به غیر از قسمت های ریش به قسمت های پوست سر که موجب طاسی شده اند منتقل شود. سرعت رشد موها هیچ ارتباطی با پوست سر ندارد. چون فقط ساقه موها رشد می کنند. به همین دلیل برنامه آرایش و اصلاح بیمار باید نامرتب باشد مشکلی دیگری که در آرایش و اصلاح موی بیمار به وجود می اید. در عمل کاشت مو گرافت ها غیر از پوست می توان به جاهای دیگر هم انتقال داده شود.

مخصوصا در زمان کاشت از قسمت های ریش استفاده می شود. موهای قسمت ریش معمولا حالت دارند. یا سخت تر از موهای سر هستند. بنابراین بیمار مجبور می شود تا پایان عمر خود موهای ریش را کوتاه کند. اگر بلند شود باید وقت زیادی صرف صاف کردن موهای ریش کنند. ولی در قسمت کاشته شده می توان از رنگ مو استفاده کنید.

در نظر داشته باشید که کاشت مو از مو‌های بدن باید زیر نظر پزشک متخصص انجام شود زیرا هر کلینیکی تخصص انجام آن را ندارد. عمل کاشت مو به روش BHT در کلینیک ستاره ساعی انجام نمی‌شود.

مدیریت ستاره ساعی

استفاده از موهای بدن جهت کاشت مو

به طور کلی می توان گفت کاشت فولیکول های مو  با استفاده از موهای بدن نتایج ضعیف تری نسبت به موهای سر دارد. طبق تحقیقات موفقیت موهای پیوند از سایر نقاط بدن 70 الی 80 درصد است. اما با تحقیقات برای افرادی که بانک موی مناسب ندارد بسیار کاربردی است. بین موهای بدن و سر تفاوت های وجود دارد. اما شما از این موضوع شاید کمی نگران باشید.

با مشورت پزشکان متخصص به صورت ازمایشی در محل کوچکی پیوند انجام گیرد. تا از نتیجه کار مطمئن شوید. سپس با توجه به میزان رشد و جنس موی به دست اماده می توانید برای کاشت تصمیم بگیرید. بعد از عمل توجه به مراقبت و توصیه های پزشک متخصص می توان به نتایج دلخواه برسید.

فولیکول های که به تازگی کاشت شده اند بسیار ضعیف و شکننده هستند. احتیاج به مراقبت های زیادی دارند. و بعد از کاشت باید محل مورد نظر به درستی ضدعفونی شود تا از عفونت و عوارض بعد از عمل جلوگیری شود. توجه به این نکته که قسمتی از پوست که فولیکول ها از ان برداشته شده اند. تا مدت ها جای زخم ان باقی بماند.

اما نباید زیاد نگران شد چون جای زخم ها عمیق نیست و بعد از مدتی خود به خود رفع می شود پس تا حد امکان باید به توصیه های پزشک خود به درستی عمل کرد و از تارهای مو به خوبی مواظبت کنید. رعایت این توصیه ها در کاشت مو بسیار اهمیت دارد و باعث می شود نتیجه درست از عمل به دست اید.

کاشت مو از موهای بدن

کاشت مو از موهای بدن برای چه کسانی مناسب است؟

به طور کلی استفاده از موی بدن برای کاشت برای افرادی که بانک موی ضعیف دارند بسیار مناسب است. افرادی که فولیکول های ضعیف یا ناسالمی دارند و احتمال اینکه این فولیکول ها هم دچار ریزش شوند، پیوند مو با موهای طبیعی بدن گزینه مناسبی است. و افرادی که شیمی درمانی می شوند و البته بانک موی مناسبی ندارند می توانند از این روش استفاده کنند.

بعضی از افراد به دلایل مختلف یا ارثی دچار طاسی می شوند. یا در اثر بیماری تیروئید دچار ریزش مو شده اند. در نتیجه این افراد می توانند برای کاشت مو از موهای بدن استفاده کنند. البته تکنیک FUT با تکنیک های دیگر در برداشت فولیکول های جدید تفاوت دارد. ولی ضخامت و تراکم مو در این روش بسیار کم است. در نتیجه روند کاشت مو در این روش بسیار طولانی است.

و راه های دشواری در پیش خواهد داشت، و نتیجه این روش ارزش این همه سختی و دشواری ها را دارد. روش FUT بسیار از ان استفاده می شود، و طرفدار زیادی دارد.  و بعد از گذشت سه ماه نتیجه ان  به راحتی قابل مشاهده است. در اخر به این  نکته  باید توجه کرد که  پزشک معالج باید مهارت کافی در این زمینه را داشته باشد تا در کاشت مو به نتیجه دلخواه برسید.

موفقیت در کاشت مو با موهای بدن به عوامل زیر بستگی دارد:

  • جای کافی برای اهدا کننده داشته باشید.
  • شباهت خیلی زیاد بین موهای سر و بدن باید داشته باشد.
  • باید موهای بدن برای کاشت مثل طول موهای سر باشد.
  • تراکم فولیکول مو باید بیشتر از 40 واحد در هر سانتیمتر مکعب باشد.

آیا کاشت مو از موهای بدن امکان پذیر است؟

پیوند موی بدن که با نام BHT شناخته شده است، در موارد آلوپسی شدید و زمانی که موی سر اهداکننده برای پوشاندن نواحی طاس سر مناسب نیست، استفاده می‌شود. این روش در  مقابله با طاسی پیشرفته بسیار زیادی دارد. ولی منظور از طاسی پیشرفته این است که قسمت های سر مانند پشت و دور سر که  کمتر دچار ریزش مو می شوند. 

نمی تواند ان را برای کاشت موی سر به کار برد چون موی کافی برای کاشت ندارد. در نتیجه پزشکان با توجه به این نتایج این روش را به افراد پیشنهاد می دهند. با استفاده از روش BHT می‌توان بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ پیوند را در یک جلسه انجام داد‌. در اخر بهترین روش برای کاشت است.

کاشت مو از موهای بدن

کاشت مو از موی بدن در چه مواردی امکان پذیر است

  • موهای که برای پیوند اماده می شود بسیار ضعیف و نازک هستند.
  • برای افزایش تراکم موها پس از کاشت مو به روش‌های استاندارد در نواحی ریش ، سبیل، ابرو و پوست سر
  • روش FUT برای برطرف کردن جای زخم در پوست سر مناسب است.
  • در صورت نداشتن بانک مو در گذشته برای کاشت دوبار می توان از بانک موی جاهای مختلف بدن استفاده کنید.
  • برای پر پشت کردن موهای سر و قسمت های که طاس هستند این روش را به کار می برند.
  •  فرد در شاخص بدن اهدا کننده نمره‌ای بالاتر از 4 بگیرد برای کاشت مناسب است.

عوارض جانبی کاشت مو از موهای بدن چیست؟     

یکی از عوارض کاشت مو زخم های که در قسمت پیوند زدن موها است. و این زخم ها جای نگرانی نیست چون اگر دو هفته از عمل بگذرد بهبود می یابند. قسمت های مختلف موی بدن مثل قفسه‌ی سینه، پشت پاها و ناحیه‌ی بیکینی است. و مراقبت های درست تا زمان درمان زخم ها باید ادامه داشته باشد.

از لباس های که حاوی جنس نخ هستند بپوشید و از اسیب بدن تا حد امکان باید جلوگیری کرد. یکی از عوارضی که بعد از عمل به وجود می اید عفونت های در قسمت جراحی است. با رعایت مراقبت های درست از احتمال عفونت به این محل خودداری کنید. بازدهی کمی نسبت به روش های دیگر دارد.

ولی در کل برای انتخاب ان راهی به جز این روش ندارید فولیکول ها در این روش به مرحله رشد نخواهد رسید. به همین دلیل در این روش گرافت های زیادی تولید و کاشته می شود. در این روش زخم های زیاد در محل پیوند به دلیل کاشت زیاد فولیکول ها از دیگر معایب این روش است.