بهترین مواد غذایی برای تقویت مو بعد از کاشت مو

تقویت مو و کاشت مو

رژیم غذایی برای هر یک از ما انسان ها نقش به سزایی دارد. حتی در تقویت مو و اندام های بدن نیز میتواند موثر باشد. از این رو تغذیه مناسب و درست بعد از کاشت مو مهم است و سوالی که مطرح می شود آیا کاشت مو دوام دارد. این سوالات را در ادامه با ما همراه باشید تا به جواب آنا برسیم.

البته نکته بسیار مهمی که وجود دارد تقویت مو بعد از کاشت مواست که باید آن را در نظر گرفت. تغزیه، استفاده از مکمل های غذایی، ویتامین ها و همچنین دستورات و برنامه های پزشک متخصص کاشت مو بسیار مهم است.

برای تقویت مو چی بخوریم؟

بعد از کاشت مو، بهترین مواد غذایی برای رشد دوباره و تقویت مو معمولا سبزیجات سبز مانند اسفناج و کلم بروکلی هستند و فلفل و گوجه فرنگی هم می تواند بسیار مفید باشد. رژیم های غذایی حاوی آهن، روی و مواد معدنی برای تولید موهای سالم و فولیکول ها، لازم هستند. همچنین  بعد از کاشت مو از مواد غذایی شیرین و با ویتامین بالا مصرف کنید.

غذاهایی که غنی از پروتئین، آهن، روی، منیزیم، کلسیم و ویتامین B6 هستند، منابع عالی و مغذی برای رشد موهای سالم ، جدید و فولیکول های قوی هستند. این مواد مغذی معمولا در غذاهایی مانند ماهی، سیب زمینی، لوبیا، فلفل، بروکلی، گوجه فرنگی، اسفناج، آجیل و حبوبات یافت می شود. معمولا بعد از کاشت مو، رشد موها جدید گاهی تا شش ماه به طول خواهد کشید. بنابراین، شما در این فرصت یک رژیم غذایی مناسب را در پیش گیرید.

تقویت مو بعد از کاشت مو

تغذیه برای تقویت مو بعد از کاشت مو

بهترین راه برای رسیدن به اهداف تغذیه ای از طریق عادات غذایی است. نه از طریق مکمل. اما مکمل های تغذیه ای هم در دستیابی به اهداف تغذیه ای، در کنار مصرف مواد غذایی، مناسب هستند.

در صورت مصرف مکمل ها، رشد و تقویت مو بعد از کاشت مو به میزان قابل توجهی تحریک شده و شما می توانید با در نظر گرفتن این مکمل ها، مواد غذایی مورد نظر را مصرف کنید.

این ویتامین ها عبارتند از:

  • کلسیم
  • آهن
  • منیزیم
  • پروتئین
  • ویتامین B6
  • فلز روی

شب اول پس از عمل حتی الامکان از سوپ و مایعات تغذیه نموده و از خوردن غذاهای چرب و سنگین خودداری نمایید. پس از ۲۴ ساعت می توانید از هرگونه غذای دلخواه خود استفاده کنید. البته نکاتی در رابطه با مراقبت بعد از کاشت مو وجود دارد که بسیار مهم و حائز اهمیت است و باید به آن توجه کنید

نوشیدن آب کافی خون بیشتری را به فولیکول میرساند و باعث میشود موی پیوند شده کاملا تثبیت یابد،پس آب را روزانه زیاد مصرف کنید چون علاوه بر رشد مو مانع از خشکی و شکنندگی موها می شود. متقاضیان عزیز باید در مصرف شکر و نمک هم دقت کافی را داشته باشند چون مصرف زیاد آن ها رشد مو و تثبیت مو ها را کند میکند پس از مصرف زیاد آن اجتناب ورزید.

از میوه،سبزیجات،نخود،ماهی سالمون،گوشت قرمز،زرده تخم مرغ،آجیل و مغزیجات استفاده نمایند و در کنارشان حتما از قرص های ویتامین c و b خصوصا b میل کنند.

آیا کاشت مو دوام دارد؟

ریزش مو می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد. می‌توان با استفاده از دارو سرعت ریزش مو را کاهش داد یا از آن جلوگیری کرد. اما در اکثر موارد برای حفظ حجم مناسب موها به کاشت مو نیاز است. موهای کاشت شده پس از مدتی شروع به رشد می‌کنند و راه حلی دائمی برای ریزش مو و حتی تقویت مو محسوب می‌شوند.

البته اگر در سنین پایین کاشت مو انجام دهید باید دارو مصرف کنید تا از ریزش موهای اصلی جلوگیری شود و به تقویت مو کاشته شده بیشتر رسیدگی شود.

تقویت مو بعد از کاشت مو با ویتامین ها و مکملها

نتایج کاشت مو

اگرچه نگرانی در مورد دوام نتایج کاشت مو قابل درک است ، اما خوشبختانه در اکثر موارد ، نتایج این عمل تا پایان عمر افراد دوام دارد. فولیکول‌هایی که قرار است به ناحیه کم مو منتقل شوند، از ناحیه اهدا کننده‌ای از پوست سر برداشت می‌شوند. که نه تنها پوست ناحیه گیرنده پیوند آن‌ها را بپذیرد بلکه در عرض چند ماه بعد از پیوند موهای جدید به خوبی با بقیه موها ترکیب می‌شوند. هر فولیکول مویی تولید می‌کند که به طور طبیعی در کنار موهای اطراف خود رشد کرده و درست شبیه بقیه موها به نظر خواهد رسید.

اگرچه این خطر وجود دارد که مبتلایان به طاسی با الگوی مردانه یا زنانه ، در آینده بازهم دچار ریزش مو شوند. اما این مساله اغلب با یک کاشت موی مجدد برای کاشت موهای سالم در مناطقی که جدیدا دچار ریزش مو شده‌اند قابل حل است. البته طاسی سر در زنان و مردان دلایل خود را دارد که مهم است آن را به خوبی بدانید.

سوابق خانوادگی و ژنتیک

جراحان متخصص کاشت مو کلیه سوابق خانوادگی فرد در رابطه با ریزش مو و دلایل ضعف و ریزش موی فردی هر بیمار را به شکل موردی در نظر می‌گیرند و به این شکل بهتر می‌توانند تشخیص دهند احتمال این که فرد در آینده مجددا دچار ریزش مو شود وجود دارد یا نه. به این ترتیب ، می‌توانند پیش‌بینی کنند ایا ممکن است فرد در اینده مجددا نیاز به کاشت مو داشته باشد یا خیر.و بر این اساس خط رویش و تراکم مویی که در اینده به خوبی با موهای موجود ترکیب شود را طراحی می‌کنند.

نتایج کاشت مو تمام عمر برای فرد باقی خواهد ماند. وقتی پیازهای مو به پوست سر پیوند زده می‌شوند. به سلول‌های اطراف متصل شده و از جریان خون تغذیه می‌کنند. درست مثل زمانی که هنوز از سر کنده نشده بودند. این موها طبیعی و زنده هستند. اما مدتی طول می‌کشد تا موهای پیوندی شروع به رشد کنند. اما پس از چند روز شروع به ریزش می‌کنند. با این‌که موها می‌ریزند، پیازهای آن‌ها هنوز سر جای‌شان هستند. پس از ۳ تا ۶ ماه شروع به رشد خواهند کرد. کاشت مو باعث می‌شود موهایی پر و ضخیم داشته باشید، اما باید کمی صبر کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)