کوتاه کردن مو بعد از کاشت مو

کوتاه کردن مو بعد از کاشت مو

یکی از مهمترین درمان ها بعد از کاشت مو رعایت صحیح مراقبت از موی کاشت شده است. که نتیجه نهایی کاشت مو را تحت تاثیر قرار می دهد. زمان دقیق باید به درستی رعایت شود تا به موی کاشت شده آسیب وارد نشود. فولیکول  مو بسیار حساس بوده و به همین دلیل شما باید طبق دستورالعمل های پزشک خود اقدام به کوتاه کردن بعد از کاشت مو خود کنید. البته حتما این مورد را با پزشک متخصص خود در میان بگذارید و طبق نظر دستورالعمل‌های آن مو‌های خود را کوتاه کنید.

کوتاه کردن مو جدید بعد از کاشت مو

خیلی از افراد انتظار دارند که بعد از کاشت مو رشد مو جدید شروع شود. و بسیاری نیز متوجه تغییر اندازه در موههای جدید خود می‌شوند. تمام این مسائل دلیل تفاوت در سرعت رشد موهاست. فولیکول  جدید با سرعت کمتری رشد می کنند و اندازه متفاوتی نسبت به موهای طبیعی شما دارند.

به طور معمول 3 ماه زمان نیاز است که بعد از کاشت مو رشد فولیکول ها آغاز شود و موهای کاشت شده جدید شروع به رشد نمایند. در ابتدا سرعت رشد موها بسیار کم است و موها نازک هستند اما بعد از سپری کردن مرحله شوک جراحی، ضخامت و تراکم موها افزایش میابد.

در عرض 6 ماه بعد از کاشت مو سرعت و ضخامت رشد مو افزایش یافته و با ثابت شدن فولیکول ها به راحتی می توانید اقدام به کوتاه کردن مو های خود کنید. البته در نظر داشته باشید هر اقدامی بعد از کاشت مو، باید با رعایت دستورالعمل ها و مشورت پزشک انجام شود.

کوتاه کردن بعد از کاشت مو

زمان مناسب برای کوتاه کردن موها بعد از کاشت مو

فولیکول ها بعد از گذشت 3 الی 4 هفته بعد از کاشت مو تثبیت و حالت تقریبا پایداری به خود  می گیرند. شما تحت نظر پزشک خود می توانید اقدام به کوتاه کردن مو های خود کنید. البته کوتاه کردن مو با قیچی مجاز است نه با تیغ و یا وسایل برقی.

مهمترین نکته ای که زمان کوتاه کردن مو باید به آن توجه کنید بهبودی کامل زخم ها و دلمه هاست.

مدت زمانی که شما باید برای کوتاه کردن مو صبر کنید سه ماه است. فولیکول های جدید بعد از سه ماه جراحی شروع به رشد کرده و بعد از مرحله شوک جراحی دائمی خواهند شد. در این زمان شما می توانید اقدام به کوتاه کردن مو خود کنید اما نه با ماشین اصلاح برقی و یا تیغ.

اولین اطلاح بعد از کاشت مو بسیار مهم است. دقت داشته باشید که قیچی در نزدیکی سر قرار نگیرد. هر چند برای تمام افراد به یک شکل نیست. حتما با پزشک خود  مشورت نمایید. این در شرایطی است که در برخی افراد ممکن است بهبودی زخم ها کندتر از دیگر افراد به طول  بیانجامد. در همچین حالتی باید با پزشک خود مشورت کنید.

شانه زدن موها بعد از کاشت مو

برای شانه زدن مو های خود بعد از عمل کاشت مو باید نزدیک به سه هفته منتظر بمانید. زیرا گرافت مو در این زمان بسیار حساس است.  زمانی که مو های شما خیس هستند اصلا نباید اقدام به شانه کردم مو خود کنید زیرا در این شرایط مو ها مرطوب بوده و ممکن است ریزش مو ها اتفاق بیافتد.

شانه زدن و کوتاه کردن بعد از کاشت مو

رنگ کردن موها بعد از کاشت مو

رنگ کردن موها در هفته های اول کاشت مو مجاز نیست. ممکن است بخواهید آن را زیباتر کنید و به مو خود حالت دهید. مواد شیمیایی موجود در رنگ ها باعث شکنندگی فولیکول های مو می شود. شما باید بعد از 2 ماه بعد از کاشت مو زیر نظر پزشک خود اقدام به رنگ کردن مو های خود کنید.

همچنین برای استفاده کردن از اتو و وسائل برقی نیز باید صبر کنید و عجله نکنید.

‫5/5 ‫(1 نظر)