کاشت مو در سالمندان چگونه انجام می شود.

کاشت مو در سالمندان

کاشت موی طبیعی فقط روی موهای خود فرد انجام می گیرد. اکثر افراد در دوره ی نوجوانی دچار ریزش مو می شوند. که در سن 40 سال به بالا متوقف می شود. البته مردانی که سن بالا نیز داشته اند دچار ریزش مو شده اند و بابد بدانند سن نمی تواند عامل پیشگیری از کاشت مو باشد. کاشت مو در سالمندان نیز چندان تفاوتی ندارد.

البته برای مردانی که در سن 50 سال یا بیشتر قرار دارند. شاید در اولین جلسه برای بعضی از افراد نتیجه خوبی داشته باشد. در زمینه کاشت برای مردانی که 70 سال به بالا هستند نتیجه ای فوق العاده به همراه خواهند داشت. کاشت مو برای افرادی که از50 سال به بالا هستند باید با مشاوره پزشک کاشت برای ان ها انجام گیرد.

در نتیجه پیوند مو باید متناسب با سن که از قبل تعیین شده است انجام گیرد. در کل افراد که در سن سالمندی هستند نمی تواند مانند شرایط  جوان 20 سال به نظر برسند بلکه به دنبال درمان کم پشتی و طاسی خود هستند. اهدافی که قبل از عمل بین بیمار و پزشک  انجام می شود باید سریع تر  به نتیجه برسند تا زمان عمل را از دست ندهند. اگر فرد قبل از سن 30 سالگی با مشکل ریزش مو روبرو شد، احتمال این است که  ریزش مو ارثی باشد. یا اگر در خانواده یا اطرافیان فرد این مشکل را نداشته باشند، احتمالا به تغذیه ناسالم یا بیماری های که موجب ریزش مو شده برگردد.

عوارض کاشت مو برای افراد سالمند

کاشت مو برای افراد مسن توسط پزشک یا متخصصان ماهر انجام می گیرد، البته هیچ گونه مسئله ی برای این افراد به وجود نمی اید ولی عوارضی مانند: خارش و سوزش، خونریزی به همراه دارد.

 سوزش و خارش

 التهاب برای همه افرادی که عمل کاشت مو انجام می دهند وجود دارد. باید قبل از عمل کاشت مو این موارد مورد توجه افراد قرار بگیرد. اما باید به شیوه های که وجود دارد توجه کنند. افراد مسن می توانند بدون استرس و نگرانی از این شیوه ها به درستی استفاده کنند. در مشاوره های پزشکی بیمار باید از هر گونه درمان یا داروی که به طور مداوم از ان استفاده کرده اند. یا بیماری که برای عمل کاشت مو مناسب نیست باید با پزشک معالج خود درباره این موضوعات در تماس باشد.

دیابت، اختلالات خونی بالا، فشار، حملات قلبی مزمن و اگر بیمار طاسی زیادی دارد بهتر است این روش را در 2 جلسه کوتاه انجام دهد. برخی از این داروها به کاهش توانایی لخته شدن خون کمک می کند. پزشک باید داروهای مصرف شده با استفاده از آسپرین و آروادین را مشاهده کند.

  •  روش های جایگزین برای کاشت مو
  •  مصرف داروهای فیناستراید و ماینوکسیدیل
  •  استفاده از روش PRP که برای رشد دوباره موها از پلاسمای غنی شده از پلاکت خون استفاده می کند.
  •  بهره بردن از روش های لیزر کم توان یا لیزر تراپی

 این روش ها برای کسانی که نمی توانند از کاشت مو بهره ببرند مناسب است. با اینکه روش های مختلفی برای کاشت مو وجود دارد اما در هر حال کاشت به عنوان بهترین گزینه برای روش درمان مو یا پیشگیری از ریزش مو شناخته شده است.

بهترین روش کاشت مو در سالمندان

کاشت مو روش های مختلفی دارد. که یکی از بهترین روشها که برای افراد مسن تر به کار می رود روش SUT است. با این روش افراد بعد از عمل کاشت دچار هیچ گونه عوارض جانبی نخواهند شد. بیشتر متخصصان با توجه به شرایط از این‌ روش استفاده می کنند. اما بعضی از افراد به دلیل نداشتن شرایط مجبور می شوند از روش های مختلف کاشت به غیر از SUT می توان استفاده کرد.

ریزش مو آندروژنیک یکی از دلایل مهم ریزش مو در افراد مسن هستند. با توجه به این که کاهش بانک مو در هرسن متفاوت است در کل عمل کاشت تأثیر متفاوت و چشم گیری در زیبایی ان خواهد گذاشت. در نتیجه بهترین سن برای افراد سن 27 سالگی است. اما بعضی وقت ها دلایل مختلفی مانند  از دست رفتن اعتماد به نفس فرد، از بین رفتن زیبایی بیش از حد یا بیماری که منجر به ریزش مو می شود، متخصصان برای افرادی که بالای 25 سال هستند کاشت مو انجام میدهند.

برای اقدام به کاشت موی خوب بهتر است با یک پزشک خوب  مشاوره کنید و در اخر بهترین تصمیم را بگیرید. اگر شما دچار ریزش مو شده اید و دنبال راه حل برای انجام دادن کاشت مو هستید در جستجوی بهترین کلینیک کاشت مو هستید پس با کلینیک ستاره ساعی در تماس باشید.

آیا کاشت مو در سالمندان امکان پذیر است؟

کاشت مو در هرسنی متفاوت است. ولی قبل از کاشت باید تحقیقات لازم را انجام دهید. تا در یک زمان مناسب‌ پیوند مو صورت گیرد. و  از نتایج آن بهره‌مند شوید. بدون شک نتایج کاشت طبیعی مو، در میانسالی بهتر از دوران پیری است اما ایمپلنت مو در افراد سالمند نیز با موفقیت انجام خواهد شد.

رسیدن به نتیجه خوب در کاشت مو محدودیت خاص و ویژه‌ای ندارد. و افراد نباید خیلی زود از این اتفاق ناامید شوند. برای شروع دوباره هیچ وقت دیر نیست و کاشت مو برای بعضی از افراد شروع دوباره زندگی است. اگر به دنبال کاشت مو با ضریب بیشتر هستید، باید کمی زودتر اقدام کنید تا موهای‌ پیوندی از قدرت بیشتری برای استقرار برخوردار باشند.

شاید در جوانی و میانسالی، داشتن مو از جذابیت و اهمیت بیشتری برخوردار باشد. افراد در هر سنی دوست دارند موهای خوش حالت و خوش فرم و بلند داشته باشند و پیوند مو، این فرصت را برای آن‌ها مهیا می‌کند. در کشور ایران افرادی که سن بالا برای کاشت دارند. اطلاعات کافی درباره این زمینه ندارند به همین دلیل است که بیشتر افراد در انجام کاشت منصرف می شوند.

بیشتر بخوانید : برداشت گرافت از پشت سر در کاشت موی طبیعی چگونه است؟

در واقع آن‌ها تصور می‌کنند زمان‌ را از دست داده‌اند و عملا شانسی برای این کار ندارند، اما در کل اینطور نیست این افراد باید حتما اطلاعات خود را بالا ببرند و با پزشک متخصص کاشت مو مشورت کنند تا متوجه شوند حتی‌الامکان کاشت مو برای سالمندان نیز وجود دارد. فراموش نکنیم که پیری در درجه اول یک مسئله درونی است و وقتی اتفاق می‌افتد که احساسات، انگیزه‌ها و اشتیاق و تجربه‌های تازه را در درون خود سرکوب کنیم.

در حقیقت سن واقعی افراد درصحفه شناسنامه مشخص نشده است. در واقع می‌شود با وجود سن و سال زیاد، جوان ماند و مثل جوان‌ها رفتار کرد. تصمیم‌های تازه و انتخاب‌های جذاب، عملا پیر شدن را در افراد به تاخیر می‌اندازد.

‫0/5 ‫(0 نظر)