۷۵۲۶ ۵۱۵ ۹۱۲ ۹۸+​

حتما قبل از مراجعه حضوری با شماره بالا تماس بگیرید

آدرس کلینیک

جردن – ابتدای دستگردی غربی – کلینیک ستاره ساعی

کاشت مو با بانک موی دیگران قابل انجام است؟

کاشت مو با بانک موی دیگران

امروزه با توجه به طرفداران زیاد کاشت مو روش های مختلفی برای عمل های زییایی وجود دارد. نیمی از مشکلاتی که افراد دارند نداشتن بانک موی مناسب برای کاشت است. ایا می توانیم کاشت مو با بانک موی دیگران بهره ببریم یا نه؟ درادامه این مطلب با ما همراه باشید.

آیا می‌توان کاشت مو با بانک موی دیگران انجام داد؟

امروزه کاشت مو برای افرادی که از کم پشتی و طاسی رنج می برند مناسب است. عمل پیوند مو فولیکول ها از پشت گردن به قسمت پیوند مو انتقال داده می شود. اولین موردی که باید در پیوند مو به ان خیلی توجه کرد بانک موی افراد است. در صورت نداشتن بانک مو، کاشت مو با بانک موی دیگران برای عمل مناسب نیست.

برخی افراد که از بانک موی خوبی برخوردار نیستند به دنبال روشی یا بانک موی افراد دیگر برای عمل هستند. با توجه به تحقیقات انجام شده این کار امکان پذیر نیست. چون بدن هر فرد فقط به فولیکول های خود جواب می دهد. با این کار شما در حال انتقال بافت های بدن هستید. اگر دو فرد دی ان ای انها با هم همخوانی نداشته باشد بعد از عمل کاشت، بانک موی شخص مورد نظر را رد می کند.

آیا می‌توان کاشت مو با بانک موی دیگران انجام داد؟

آیا کاشت مو با بانک موی دیگران خطرناک است؟

فرد با بانک موی مناسب به زیبایی دلخواه خود می رسد. اگر این عمل توسط متخصص با تجربه انجام گیرد با عوارض کمتری همراه خواهد بود. افرادی که بانک موی مناسبی ندارند و برای عمل کاشت به دنبال بانک موی افراد دیگری هستند باید به این نکته توجه کنند که بانک موی افراد دیگر خطرات و عوارض زیادی دارد که باید بعد از عمل اطلاع داشته باشند تا هزینه ای که برای کاشت مو کرده اند به هدر نرود. این خطرات که افراد را بعد از عمل پیوند تهدید می کنند مانند ریزش مو، ایجاد عفونت و بیماری‌های دیگر می توان اشاره کرد.

دلیل این مشکل تطابقی سیستم ایمنی و بافت های بدن فرد دیگر است که این کار را بدن به عنوان مهاجم تشخیص می دهد و در اخر عمل کاشت مو را رد می کند. برای مثال هر وقت یک عمل زیبایی انجام می شود با خطراتی همراه است مانند عفونت، خونریزی، جای زخم و عوارض جانبی بیهوشی این نوع عوارض فرد را تهدید می کند. اگر با توجه به شرایط موجود جراحی توسط متخصصان انجام شود این خطرات کمتر می شود. ولی افرادی که بعد از عمل سیگار می کشند بر روی عوارض تأثیر زیادی می گذارد.

آیا کاشت مو با بانک موی دیگران با بدن بیمار سازگار است؟

سوالاتی که بیشتر افراد بعد از عمل پیوند مو به ان فکر می کنند. که ایا فولیکول های موی افراد دیگر برای کاشت مو مناسب است یا نه؟ با توجه به تکنولوژی‌های مدرن پزشکان پیوند قلب، ریه‌ها، کلیه‌ها، کبد، لوزالمعده، روده، قرنیه و نواحی مختلف دیگر از فردی به فرد دیگر را انجام داده اند. الان فرض بر این است که فرد که بانک موی مناسبی دارد با فردی که ندارد از این فرد که باید بانک موی مناسبی دارد باید برای کاشت فولیکول مو دریافت کند.

اگر این کار صورت گیرد فولیکول های مو قبل از پیوند از بین می روند یا بعد از پیوند ان را رد می کند. در حالی که بانک موهای که از فرد گیرنده دریافت کرده را مانند یک مورد مهاجم خارجی برای بدن فرد پیوند زده است. به همین خاطر بعد از پیوند ان را از بین می برد و باعث ریزش موی کل موهای کاشتی می شود. برای پیوند کلیه، ریه و قلب از داروی ضد دفع بهره می برند. این دارو نه تنها عوارض زیادی دارد بلکه خطرات طولانی مدت به همراه دارد.

بیشتر بخوانید : شانه زدن بعد از کاشت مو به چه صورت است؟

این دارو با تجویز پزشک در این صورت است که باید علت قابل توجهی برای این دارو داشته باشد. به هیچ وجه عمل کاشت از فردی به فرد دیگر انجام نمی شود. چند موارد برای اهدای موهای شخص به شخص دیگری وجود دارد که عبارتنداز :

  • این کار در دوقلو ها انجام می شود چرا که بانک مو و گیرنده مو ژنتیکی مثل هم دارند کاشت مو بدون داروی ضد دفع صورت می گیرد.
  • این کار یعنی پیوند مو شخصی به شخص دیگر زمانی صورت می گیرد که عمل مغز استخوان انجام شود. این عمل زمانی انجام می گیرد که فرد مبتلا به سرطان باشد. در هنگام عمل یعنی سیستم ایمنی خونی فرد با سیستم ایمنی شخص دیگر انتقال داده می شود. اگر عمل کاشت مو با فردی که عمل مغز استخوان انجام داده، صورت گیرد صدرصد با نتایج نهایی مثبتی روبرو خواهيد شد.

کاشت مو با بانک موی دیگران

نواحی اهدا کننده فولیکول های مو در بدن انسان

شاید قبل از عمل پیوند مو این سوال ذهن شما را هم درگیر کرده است که نداشتن بانک موی مناسب برای پیوند نمی توانید از فولیکول کافی از فرد دیگر برای عمل بهره ببرید. در اخر برای ترمیم دوباره فولیکول های مو باید از کجا تأمین می شوند؟ اگر فردی که می خواهد عمل پیوند مو را انجام دهد اگر بانک موی مناسبی از پشت گردن نداشته باشد متخصص مجبور به انجام برداشت بانک موی از نواحی دیگر بدن برای تأمین فولیکول می باشد. برای پیوند مو از نواحی مختلف بدن :

  •  موهای سینه و شکم برای عمل کاشت مو گزینه مناسبی است. زیرا به خاطر نازک بودن تراکم مورد نظر را تشکیل می دهند.
  •  برای عمل پیوند مو باید از قسمت های از بدن که مو رشد زیادی دارد خودداری کنید.
  •  رشد یکی از نواحی مختلف بدن برای ترمیم کاشت مو مناسب است. یکی از مزیت های ان این است که توسط DHT رشد می کنند. اما توجه کنید این نواحی را نباید در نقاط خط رویش مرزی استفاده نمود.

این موهای پیوندی باید از هر لحاظ با موهای موجود در سر تطابق داشته باشند. البته چنین عملی نیاز به دقت بالای متخصص دارد. چون کیفیت و ضخامت ترمیم مو وابسته به چنین شرایطی است. برای این کار نگرانی افراد از این بابت بیشتر می شود که این نگرانی ها عبارتند از :

  • ناسازگاری بین موهای بدن و موهای سر و پس زدن موهای پیوندی
  • نابودی کامل موهای پیوندی پس از دو یا سه سال
  • تفاوت در ساختار موهای بدن و موی موجود بر سر
  • نحوه انجام برداشت موهای بدن
‫0/5 ‫(0 نظر)

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *