پی ار پی و اهمیت آن در کاشت مو

پی ار پی برای کاشت مو

ایا پی ار پی برای تقویت موها مناسب است؟ وقتی علم پزشکی هر روز در حال پیشرفت است دیگر روش های قبلی مانند :ماینوکسیدیل روش های قدیمی را کنار گذاشته و جای خود را به روش جدید می دهد. اگر شما به دنبال روش بدون مشکل و پر طرفدار هستید. باید از متخصص کمک بگیرد.

تا به بهترین شکل روش پی ار پی را برای شما انجام دهد. برای کسانی که از سرطان رنج می برند این روش توصیه نخواهد شد. و روش پر خطری است. البته اگر این بیماری را در خانواده ندارید این روش برای تقویت موها مناسب است.

پی آر پی چگونه انجام می شود؟

معنی «پلاسمای غنی از پلاکت» یا «Platelet-Rich Plasma» یک پتانسیل درمانی برای بهبود زخم است. پی ار پی نوع خونی است که از خون شما گرفته اند. در دستگاه در حال چرخش قرار می گیرد. در این بخش خون از هم جدا و در نهایت محلول به نام پلاکت خون به دست می اید.

پی آر پی

این محلول سرشار از ویتامین پروتئین است. در اخر محلول که بدست امده همان چیزی است که موهای سر شما به ان نیاز دارد. باعث تقویت موهای جدید و در ناحیه طاسی موها دوبار به رشد خود ادامه می دهند.

موها به حالت کرک بر روی سر شما شروع به رشد خواهند کرد. بعد از این مراحل در اخر پی ار پی را به پوست سر شما تزریق می کنند. با وارد شدن این محلول به داخل موهای شما پلاکت ها دوبار ازاد و به حرکت در می ایند.

مواردی که موجب ازاد شدن پلاکت می شود:

  • باعث تحریک کلاژن می شود. پروتئین کلاژن به عنوان سیمانی برای بافت های بدن شما به حساب می اید.
  • عروق جدید خونی تشکیل می شود.
  • باعث تقسیم سلولی می شود.

هماتوکریت

هماتوکریت از گلبول های قرمز، سفید و پلاکت ها و سلول های خونی تشکیل می شود. پلاسما یک نوع محلول خونی است که شامل ویتامین ها و موادغذایی و معدنی است.

چرا پی ار پی اهمیت خیلی بالایی دارد؟

اگر از این روش برای تقویت مو استفاده نکنید. باید از محلول های تقویتی مو که امروز موجود است استفاده کنید. برای تقویت موها باید هر روز زمان بگذارید تا شاید موها شما ضخیم و روی ان تأثیر داشته باشد.

ولی درمان پی ار پی نتیجه بخش و یک بار انجام می گیرد. در این روش جدید توسط متخصص انجام می گیرد. تا خطری برای شما به همراه نداشته باشد. البته از پلاکت ها و پی ار پی بسیار استفاده می شود.

رشد موها با پی ار پی در 72 روز

بعد از عمل کاشت مو از پی ار پی استفاده می شود. این روش برای موهای ملتهب عالی خواهد بود ولی بعد از کاشت مو دچار ریزش موی شدید می شود. که توسط درمان پی ار پی جلوی ریزش ان را خواهید گرفت. که به تقویت موهای جدید خود بپردازید.

با الگوی آلوپسی آندروژنی از ریزش مو و طاسی خانم ها با روش پی ار پی باعث تقویت و ضخیم شدن موها خواهد شد.

عمل کاشت مو از پی ار پی

چرا بعد از عمل کاشت مو از پی ار پی باید استفاده شود؟

برای عمل کاشت مو و رشد دوبار ان پی ار پی را به ان ها تزریق می کنند. به همین دلیل است که گرافت ها با سرعت در ناحیه پوست سر قرار می گیرند و زخم های سطح افراد در این روش کاملا بهبود می یابد. اگر می خواهید با انجام احتمال برای بیمار اسکار انجام دهید. تاحدی زیادی با پی ار پی درد کاهش خواهد یافت.

ترمیم بافتی پلاکت

برای ترمیم بافت ها و تسریع بهبود آسیب ها بیشتر از پلاکت درمانی استفاده می شود. پلاکت درمانی برای درد عضلات وتاندوم قابل استفاده است.

کاهش التهاب پوست

گاهی بیماری ها باعث التهاب پوستی خواهد شد. که برای برطرف شدن که با پی ار پی به صورت کامل از بین می رود. یکی از کارایی پلاکت درمانی که دربین افراد امروز طرفداری زیادی پیداکرده است برطرف کردن چین چروک های صورت است.

البته پوست که دچار چین چروک است مستقیم پلاکت به ان تزریق می شود. این روش می‌توان برای درمان خطوط، چین‌ها، خشکی، زخم‌های خفیف، ترک پوستی بسیار موثر است.

توصیه های قبل و بعد از عمل پی ار پی.

با استفاده از این درمان یک روزه نمی تواند منتظر موهای فوق العاده باشید، بعضی از افراد فکر می کنند بعد از کاشت مو یک روزه شامل موهای پر خواهند شد. باید بعد از عمل به مدت چهار ماه مراقبت های اصولی را رعایت کنید.

پی ار پی هم از این قضیه مستثنا نیست. قبل و بعد از عمل این درمان باید مقدار زیاد اب بنوشید. اگر سه هفته قبل از عمل با متخصص پوست و مو خود حرف بزنید برای شما بهتر است به شما می گوید که قبل از عمل چه مراقبت های برای تزریق پی ار پی انجام دهید. اما احتمالا این درمان برای بعضی افراد مناسب نخواهد بود.

مراحل درمان پی ار پی

معمولا پی ار پی از خون شما گرفته و بعد از یک ساعت نیم از جداسازی خون ها به سرما شما منتقل خواهد شد. برای برخی از بیماران دردناک و با بی حسی به ان ها تزریق خواهد شد. بیمار نگرانی از این بابت نداشته باشد. محلول را از طریق سرنگ به پوست مورد نظر تزریق خواهند کرد. برای درمان های کاشت مو محلول مورد نیاز را روی ناحیه پوست اسپری کرد.

به مدت یک روز کامل به محل مورد نظر دست نزنید و از محصولا ارایشی استفاده نکنید تا محل تزریق بهتر شود. مراقب انتقال آلودگی گردو غبار باشید. از قرار دادن کمپرس اب سرد و گرم بپرهیزید. برای خوابیدن از چند بالش زیر سر یا نیمه خوابیده قرار بگیرید.

سعی کنید تماس انچنانی با بالش نداشته باشید. از کرم زد افتاب تا یک ماه کامل استفاده کنید. پوست شما تا دوره تکمیل شاید کمی حساس باشد. با توجه به عوارض کبودی یا قرمزی برای درمان به پزشک خود مراجعه کنید.

عوارض جانبی PRP چیست؟

پی ار پی عوارض جانبی خاص ندارد. در درمان پی ار پی از پلاکت های خود شخص استفاده می شود، و معمولا منتظر هیچ عوارض جانبی نیستیم. مواردی نظیر ایجاد حساسیت، درد یا خونریزی در محل‌ تزریق از عوارض محتمل این درمان هستند.  بعضی از افراد که پی ار پی انجام می دهند بعد از ان می توانند کارهای روز مره ی خود را انجام دهند.

چرا بعضی از افراد نمی توانند از پی ار پی استفاده کنند؟

همان طور که گفته می شود پس از استفاده از پی ار پی مریض باید قبل از ان بابد تمام داروهای که از ان استفاده می کند به پزشک مراجع خود اطلاع دهید.

  • استفاده از داروهای خون
  • مصرف بیش از اندازه دخانیات
  • افرادی که به مواد مخدر یا الکل اعتیاد دارند.

پی ار پی برای کسانی که از بیماری های زیر رنج می برند مناسب نیست.

  • بیماری های کبد
  • پوستی
  • تیروئید
  • سرطان
  • تعداد کمی از پلاکت های خونی

روش های زیادی برای رشد موها وجود دارد که شما بستگی به موها خود روشی را انتخاب می کنید. از ان روش برای همیشه استفاده کنید. ولی در کل روش پی ار پی از همه روش ها موثر تر است. بعد از گذشت چهار ماه همین موهای نازک به مرور زمان به موهای طبیعی تبدیل می شوند.

‫5/5 ‫(1 نظر)