ورم چشم بعد از کاشت ابرو و درمان آن چگونه انجام می شود.

درمان ورم چشم بعد از کاشت ابرو

افراد مشهور و هنرمندان یکی از مشتریان زیبایی و مد روز هستند. بعضی از افراد سعی دارند خود را مانند شخص مورد علاقه خود در بیاورند. دقت کنید مانند بازیگران زن در سال های گذشته که ابروهای خود را با عمل کاشت مو پر پشت کرده اند. این کار باعث شده امروزه خانم ها علاقه زیادی به پر پشت کردن و پهن کردن ابروهای خود داشته باشند. در این مقاله توضیحاتی در زمینه ورم چشم بعد از کاشت ابرو و همچنین روش درمان آن بیان خواهیم کرد.

برای رسیدن به این نوع ابروها از محصولات ارایشی استفاده می کنند. ولی قطعا برای رسیدن به ابروهای پر پشت طبیعی و ماندگار کاشت ابرو بهترین گزینه است. در کل عمل کاشت ابرو هزینه و عوارض جانبی زیادی ندارد. عوارض های که دارد بعد از مدتی که از عمل بگذرد برطرف می شود جای نگرانی نیست. یکی از این عوارض ها که بعد از عمل کاشت به وجود می اید ورم چشم است.

بیشتر بخوانید : عوارض کاشت ابرو

در این صورت ابروی پر پشت و متفارن به صورت و چشم نمای زیباو شادابی می بخشند. به همین دلیل کاشت در چند سال گذشته تا الان مورد توجه بعضی از افراد بوده است. این عمل زیبا در کل به کاشت مو شهرت دارد در کلینیک ستاره ساعی توسط پزشک با تجربه و ماهر انجام می شود. کاشت در میان بعضی از افراد جایگاه بسیار مهم و ویژه ای دارد. چرا که عمل کاشت ابرو به شما کمک می کند.

که ابروی زیبا و پر پشت داشته باشید. البته مانند همه عمل های زیبایی با عوارض جانبی کمی همراه است چون هیچ گونه عمل زیبایی بعد از عمل بدون عوارض نخواهد بود. در عمل کاشت ابرو به عوارض جانبی مانند ورم چشم می توان اشاره کرد ولی خوشبختانه این عوارض بعد از عمل کاشت موقتی بوده و برطرف می شود و به راحتی می توانید ان را درمان کنید. در ادامه این مطلب به دلایل بروز این عارضه و راه‌های جلوگیری و درمان آن پرداخته شده است.

پیوند طبیعی ابرو چگونه است؟

یکی از راهکارهای که باعث می شود ابروها پر پشت و پهن شود کاشت ابرو است. رعایت کردن کارهای بعد از عمل کاشت ابرو مانند کاشت مو است. ولی تفاوتی که باهم دارند این است که کاشت ابرو در حین عمل کمی حساس تر از کاشت مو است در عمل کاشت ابرو نیاز به دقت و ظرافت زیادی دارد. تا منجر به عوارض های خطرناک نشود.

ورم چشم بعد از کاشت ابروی طبیعی عارضه‌ای است که برای بعضی از افراد بعد از عمل کاشت مشاهده می شود. نگران نباشید کاملا موقتی است و بعد از مدتی برطرف خواهد شد. همان طور که قبلا به ان اشاره کرده ایم کاشت ابرو مانند کاشت مو انجام می گیرد.به این معنی که متدهای کاشت یکی بوده و بعد از اتمام کار در هفته سوم، موهای پیوند زده شده، ریخته می‌شوند.

بیشتر بخوانید : اصلاح ابرو بعد از کاشت ابرو

و بعد از گذشت سه ماه موها دوباره روند رشد خود را ادامه می دهند و همچنین بعد از 9 ماه کاشت ابرو بدون عوارض ظاهر می شوند. بیشترین تکنیک‌های مورد استفاده برای کاشت ابرو و کاشت موی طبیعی در ایران و جهان شامل روش‌های میکروگرافت، FUT و FIT است. اولین روش استفاده برای کاشت ابرو در کلینیک ستاره ساعی FUT بوده که در آن یک برش چهار اینچی از پوست بانک موی فرد برداشته شده و سپس تمام موها را برای کاشت در ابروها جدا می کردند.

آیا کاشت ابرو ایمن است؟

همان طور که قبلا گفته شده، ابرو یکی از عضو مهم صورت شخص است. انجام هر گونه عمل های زیبایی بر روی ابرو باید تحقیقاتی درباره عمل کاشت انجام داد. تا متوجه شویم روش مورد نظر، ضرری برای پوست و موی ابرو نداشته باشد. برای مثل اگر می خواهید عمل کاشت ابرو را در کلینیک ستاره ساعی انجام دهید. از متخصص یا پزشک ماهر بخواهید که عکس های قبل و بعد از عمل کاشت ابروی طبیعی را به شما نشان داده و همچنین درباره عوارض های بعد از عمل مانند ورم چشم بعد از عمل کاشت ابرو سوال کنید.

علاوه بر کاشت شما باید تجربه و دانش پزشک متخصص را در نظر بگیرید. با انتخاب یک پزشک و کلینیک مناسب در ایران همچون کلینیک تخصصی کاشت ابرو ستاره ساعی و استفاده از دستورات پزشک از زیبایی و پر پشتی ابروها  لذت ببرید و نگرانی از بابت عوارض ان نداشته باشید جون موقتی بوده و برطرف می شود.

 دلیل ورم چشم بعد از کاشت ابرو

 اگر کاشت ابرو در یک کلینیک معتبر و با تیم پزشکی ماهر و متخصص و یک تیم دلسوز همچون کلینیک ستاره ساعی انجام گردد یک عمل جراحی کاملا مطمپن است. با این حال، افراد در واکنش‌های جسمی به این عمل و توانایی‌های بدنی برای بهبودی، بسیار متفاوت هستند شدت عوارض کاشت برای همه افراد یکسان و شبیه به هم نیستند زیرا باهم تفاوت زیادی دارد و بستگی به شرایط و نوع بدن دارد.

دو دلیل عمده برای بروز ورم چشم بعد از پیوند طبیعی ابرو وجود دارد که عبارتند از:

  • مراقبت های غلط بعد از عمل کاشت
  • روش های عمل و نزدیک ابرو و چشم

 مراقبت های اشتباه بعد از عمل کاشت

یکی از دلایل دیگر  این عوارض می توان به شستن ابروها بعد از عمل کاشت ابرو با اب گرم به روش مستقیم باشد. همچنین خاراندان و ماساژ ابروها علاوه بر اینکه باعث آسیب به فولیکول‌های پیوندی خواهد شد. ورم پوست را نیز تشدید می‌کند. بعد از عمل کاشت ابرو پزشک معالج از شما می خواهد در مدت استراحت سر  بالاتر از بدن باشد تا از تجمع مایعات در محل زخم و تشدید ورم چشم پیشگیری گردد.

 روش های عمل و نزدیک ابرو به چشم

 به هر حال در عمل کاشت ابرو التهاب، کبودی، قرمزی و ورم چشم بعد از کاشت ابروی طبیعی رخ خواهد دهد. همچنین فاصله بین ابرو تا چشم خیلی کم می باشد ممکن است ورم چشم بعد از عمل کاشت ابرو، علاوه بر ابرو ها در قسمت چشم مشخص می شود. بنابراین آنچه گفته شده انتخاب متخصص با تجربه و ماهر که ظرافت و دقت بالایی دارد. نقش بسیار مهمی در کاهش ورم چشم بعد از کاشت ابرو دارد.

 راه های درمان ورم چشم بعد از کاشت ابرو

 اگر چه امروز روش کاشت ابرو به روش تهاجمی خیلی کم انجام می شود، در کل این روش یک روش جراحی تا به امروز به شمار می رود و بعد از جراحی همیشه خطر ورم چشم بعد از کاشت ابرو وجود دارد. خبر خوب این است که فرد با رعایت چند کار ساده از شدت  ورم چشم بعد از عمل کاشت ابرو کم کند یا به صورت کاملا از بروز عوارض ان جلوگیری کرد.

بیشتر بخوانید : ریزش ابرو و اتفاق هایی که در کاشت ابرو رخ می دهد

 این نکات و موارد مراقبتی ورم چشم بعد از کاشت ابرو عبارتند از:

  • نوشیدن آب
  •  استفاده از تجویز داروهای که توسط پزشک انجام می گیرد.
  • استفاده از کمپرس یخ
  • مصرف اناناس زیاد
  • دقت کردن در انتخاب پزشک
  •  کم کردن مصرف دخانیات و الکل

 دقت کردن در انتخاب پزشک

 همانطور که قبلا به ان اشاره شد،این عمل زیبایی توسط کاشت مو انجام می شود، درنتیجه در حین عمل به ظرافت و دقت بیشتری نیاز دارد. بنابراین هر چند مهارت و تجربه پزشک بیشتر باشد و کاشت ابرو با دقت زیادی انجام  شود، امکان بروز هرگونه عارضه ای کمتر خواهد شد.

 مصرف اناناس زیاد

 مصرف اناناس بعد از کاشت به بهبود زخم ها بعد از عمل کمک می کند و همچنین دارای ویتامین‌ ها و مواد مغذی هستند که از ورم چشم بعد از کاشت ابروی طبیعی و بعد از عمل نیز پیشگیری می کند. در واقع اناناس ضد التهاب بوده و طبیعی است که باعث برطرف شدن ورم پوست می شود.

 استفاده از کمپرس یخ

 همان طور که همه می دانند کمپرس یخ یک ماده قوی برای  تورم پوست است که استفاده از ان باید با دقت کاملا باشد  استفاده از کمپرس یخ در بالای ابرو های شما  (نه در محل کاشت ابرد) می‌تواند یک اقدام پیشگیرانه از ورم چشم بعد از کاشت ابرو باشد. در نتیجه باید کمپرس یخ را درون پارچه یا کیسه قرار دهید.

 کم کردن مصرف دخانیات و الکل

 مصرف این دو مواد می تواند روش درمان را کندتر کرده و باعث شدت عوارضی مانند ورم چشم بعد از کاشت ابرو شوند. یعنی توصیه می شود بعد از دو هفته از عمل مصرف این مواد را  تا حد امکان محدود کنید برای مثال الکل، خون را رقیق کرده و همین موضوع باعث افزایش التهاب و ورم پوستی خواهد شد.

 استفاده از تجویز داروهای که توسط پزشک انجام می گیرد.

 پزشکان در کلینیک ستاره ساعی بعد از عمل کاشت مو داروهای استروئیدی تجویز می‌کنند که مصرف ان به مدت 5 روز به صورت منظم می تواند از ورم چشم بعد از کاشت ابرو پیشگیری نمایید.

 نوشیدن آب

 به همین سادگی با توجه به ابرسانی به بدن می توان شدت عوارض کاشت ابرو همچون ورم چشم بعد از پیوند ابرو را کاهش داد.

 کاهش عوارض التهابی کاشت ابرو

 ابروهای شما یکی از اعضای مهم صورت شخص است. آن‌ها برای برقراری ارتباط و بیان حالات صورت و همچنین محافظت از چشم در برابر آلودگی‌ها و عرق کردن بسیار مهم هستند. اصلاح کردن ابرو با توجه به دستکاری برای به دست امدن شکل ظاهری طول یا تراکم دلخواه به کمک کاشت ابرو بسیار رایج است. خوشبختانه با توجه به روش های که از طریق کاشت ابرو به وجود امده است میتوان  به راحتی عوارض زیبایی عمل همچون ورم چشم بعد از کاشت ابرو، التهاب، عفونت و مواردی از این دست را کاهش داد.