رشد مو بعد از کاشت مو چقدر زمان می برد

رشد مو بعد از کاشت مو

امروز به لطف تکنیک های پزشکی کاشت مو با بهترین روش و کمترین زمان ممکن انجام می گیرد. پیوند مو جراحی لازم ندارد ولی در بعضی از مواقع  بدون عوارض و خطر همراه است. تنها درمان برطرف کردن ریزش مو کاشت مو است. با پیوند مو از شر طاسی موها خلاص شوید. نتیجه نهایی ان  بستگی به جنس مو دارد ولی رشد مو بعد از کاشت مو به عوامل مربوط به خود شخص بستگی دارد.

رشد مو

بعد از عمل یکی از دغدغه های بعضی از افراد برای کاشت، رشد مو است. اغلب افراد برای نتیجه کاشت خیلی مشتاق  هستند زودتر ببینند. می خواهند بدانند فولیکول های مو چه زمانی مانند موهای طبیعی خود رشد می کنند.  برای پاسخ به‌این سوال سرعت رشد موها در همه افراد بستگی به مو دارد.

بعضی از ان ها مانند هم نیستند و با در نظر گرفتن عوامل مختلف کاشت مانند تغذیه، سبک زندگی، ژنتیک و… وابسته است.  در کل یک زمان معین برای کاشت مو تعیین شده است که در این زمان کاشت را انجام داد.

موها با گذر زمان چرخه های مختلف را برای کاشت می گذراند. مو برای رسیدن به رشد طبیعی خود باید یک سیکل دوازده ماه را بگذرانند و در هر ماه شاهد یک تغییرات اساسی خواهید شد و نتیجه بخش خواهد بود. بعد از کاشت مو هم فولیکول ها باید این چرخ را طی کنند. مراحل گذراندن رشد موی مجدد نتیجه بسیار عالی را به شما می دهند.

رشد مو بعد از کاشت مو

برای تقویت مو بعد از کاشت چه زمانی لازم است؟

همانطور که قبل  گفته ایم رشد مجدد مو ها به عوامل ها بستگی دارد این عوامل وراثت، سبک زندگی، رژیم غذایی و وضعیت سلامت بدن به رشد مجدد موها تأثیر خیلی زیاد دارد. البته اینکه در چه فصلی بخواهید کاشت موانجام دهید نز مهم است سرعت رشد موها در بعضی از افراد متفاوت است اما راه های وجود دارد که به رشد موها و تقویت ان بعد از عمل کمک می کند. سرعت رشد موها با وجود ویتامین ها  و مکمل های سالم تقویت می شود.

در صورت کمبود تغذیه برای بیمار دارو تقویت تجویز می کنند. مصرف این مکمل ها در صورت نداشتن  ویتامین ها برای رشد موها کمک می کند. بیمارهای زمینه  در روند رشد موها  تأثیر بسیار دارد.  در ابن شرایط باید اول بیماری را درمان کرد بعد به رشد مجدد  موها بپردازیم.

PRP و سایر روش ها

پی ار پی به رشد مو و درمانی ان کمک می کند. مزوتراپی برای درمان رشد موها مناسب است این درمان برای رشد و کاشت مو کمک شایان می کند.  و تأثیر زیادی در  تقویت  فولیکول های مو  دارد.

ولی انجام این نوع روش های درمانی برای افراد بدون خطر است. پزشکان توصیه می کنند برای بیمار این نوع روش ها لازم است. تا سرعت رشد تقویت فولیکول های مو  را  زیاد کنند.

موها بعد از کاشت با چه سرعت رشد می کنند؟

سرعت رشد مو ها در همه افراد  متفاوت است.  بستگی به شرایط خود بیمار در دوران بهبود فرق دارد. طی عمل کاشت مو  این دوران  از جایی به جای دیکر برای  روند رشد انتقال می یابد. و مدت زمانی زیاد لازم است تا در جایی خود مستقل شوند. ولی افراد منتظر هستند بعد از یک ماه شاهد  روند رشد مجدد موهای  بعد از عمل باشند  اما برای این افراد این چیز وجود ندارد.

فولیکول ها بعد از کاشت مو باید به محل  پیوند خود عادت کنند. با وجود چرخه ی رشد  موها به رشد خود ادامه دهند.  ولی رشد موها بستگی به شرایط  افراد که بیمار نیستن یا مراقبت های بعد عمل از ان خیلی اهمیت دارد.

ایا کاشت موها بسته به جدول زمانی رشد مو دارد

بعد از زمان یک یا دو هفته فولیکول های مو بعد از عمل به جای خود می روند. ولی در زمان این دو هفته تغییرات انچنانی در روند رشد موهای مجدد ندارد  و در این زمان فولیکول ها در حال ساخت هستند که فرصت عالی برای ترمیم مجدد زخم ها است. اصلی ترین روش ها برای تغییرات اساسی ان برای  روند رشد موی مجدد بعد از گذست دو هفته از  کاشت  مو به رشد خود ادامه می دهند.  که در ادامه توضیحات  می دهیم:

 دو هفته بعد

بعد از عمل افراد دو تا سه هفته  ریزش موی غیر قابل تصور خواهید داشت. فولیکول های مو بعد از پیوند زدن در حین جابه جای دچار شوک زیادی می شوند و برای این مدت دچار ریزش موی شدید خواهند شد. 

افراد نگران نباشند چون این ریزش مو دائمی نیست  برطرف می شوند  در این بخش به روند موها در حین ساختن و ترمیم موها برای رشد مجدد ان محسوب می شود.

طی این دوره درمان نه تنها  رشد مو نداشته است بلکه شاهد ریزش موی زیادی بوده ایم. در نتیجه بعضی از افراد شاهد ریزش مو شده اند نگران نباشید. بلگه در این دوره فقط ساقه مو ریزش می کند. 

البته در اصل فولیکول های مو سالم هستند ریرا بعد از دو هفته ازعمل فولیکول های مو در زیر ساقه مو مستقر شده اند.  و با تمام شدن دوره استراحت  روند رشد موها  اغاز  می شود.

4 ماه بعد  

بعد از گذشت چهار ماه ریزش مو رفع می شود وبه روند  دوباره رشد فولیکول های مو  کمک می کند. البته رشد موها در این بازده زمانی کمی کند رشد می کند و در نتیجه امکان  ضعیف و نازک شدن موها می شود.

طی این دور  فولیکول های  برای  آغاز شدن  دوباره رشد به  پوست سر فشار وارد می کنند با وجود ابن فشار های زیاد شاهد جوش های در پوست سر می شوند که با ایجاد این جوش های می فهمیم که رشد مو ها دوباره اغاز می شوند.

پس افراد نگران این نباشند بعد از رشد جوش ها از بین خواهند رفت. اما اگر برای این جوش ها ناراحت هستید به پزشک معالج خود مراجعه کنید یا  مطالب در خصوص جوش های پوست سر مطالعه کنید.

بعضی از افراد ممکن است این جوش را با عفونت های پوست اشتباه بگیرند. برای این که مطمعن باشید همیشه عفونت با التهاب پوست  همراه است ولی به مرور زمان عفونت به پوست اسیب می رساند.  در حالی که  این جوش ها طی رشد دوباره مو  بعد از دو هفته  رفع می شوند.

8 ماه بعد

بعد از 8 ماه طول می کشند تا موها به تراکم و ضخامت مناسب خود برسند.  بعد از این مرحله موها تا حدودی شکننده و شاید فاقد رنگدانه باشند اما جای نگرانی نیست زیرا بعد از مدتی رفع می شود.

یک سال بعد

بعد از گذشت تقریبا 8 ماه موها ضخیم و برجسته می شود و رشد ان سریع تر می شود. و بعد از یک سال موها به رشد کامل خود می رسند و دیگر ریزش مو نخواهند داشت. و بعد از این مدت شما شاهد یک نتیجه کامل و زیبا از رشد مو خواهید بود.

البته برای بررسیدقیقتر نیز میتوانید نتیجه کاشت مو طی دوره چند ماه را دقیقتر در مقاله مورد نظر مطالعه کنید و بسیار مهم است که این موضوع را دقیقتر بدانید که چه اتفاقی می‌افتد و باید چه کارهایی انجام دهید

در اوایل کاشت ریزش مو طبیعی است. و بعد از گذشت یک دوره از استراحت کامل و مراقبت های اولیه موها  رشد طبیعی خود را شروع می کند.  در اوایل کاشت موها بسیار  ضعیف هستند اما بعد از گذشت چند ماه موها ضخامت خود را به دست اورده و کمک شروع به رشد طبیعی خود می کنند.

بعد از یک سال موها  روند رشد خود را شروع کرده و بعد از این دوره مو رشد طبیعی خود را به دست اورده  که شما شاهد موهای کاملا طبیعی و زیبا خواهید بود.