کاشت مو برای پیشانی بلند مناسب است و چگونه انجام می شود

کاشت مو برای پیشانی بلند

ایا پیشانی بلند و بزرگ برای کاشت مو مناسب است یا نه. بعضی از این پیشانی ها زیاد از حد بلند هستند. ایا می توانند بر روی ان تغییری ایجاد کنند. با استفاده از علم و تکنولوژی مدرن این امکان وجود دارد. ولی بعضی از افراد ازاین نوع پیشانی ناراضی هستند. یا به وجود امدن پیشانی بزرگ ناشی ازخط مو است یا به سادگی یک ویژگی ژنتیکی در خانواده است،  البته چندان اهمیتی ندارد. برای این نوع افراد کاشت مو بهترین راهکار است با این روش پیشانی توسط مو پوشیده و بزرگی ان مشخص نیست.

کاشت مو برای پیشانی بلند چگونه انجام می شود.

کاشت مو برای این نوع پیشانی بلند از محبوبت زیادی برخوردار است و در روش FUE بدون هیچ گونه زخمی خط مو را به جلو هدایت می کند و با کاشت مو برطرف می شود. تنها راه درمان این نوع پیشانی فقط کاشت مو نیست. روش های دیگر برای برطرف کردن این مشکل جوابگو بوده اند اما امروزه یکی از بی دغدغه ترین روش ها کاشت مو است. این پیوند در نواحی مختلف ازجمله سر، ابرو، ریش، سبیل و مژه قابل انجام است.

این یک مراحل عمل است که فولیکول های مو از نواحی مختلف بدن مانند صورت یا پاها و کاشت آنها روی قسمت های بدون مو است. کمتر کردن پیشانی خانم ها که در اثر ارثی بودن بوجود آمده بهترین گزینه کاشت مو است. فولیکول های این نوع افراد که پیشانی بلند دارند نسبت به بقیه افراد مقاومت زیادی دارد و به راحتی در جای خود به رشد ادامه می دهند. کاشت مو برای پیشانی خانم ها مهم است و اعتماد به نفس انها را افزایش می دهد.

روش FUE در کاشت مو

این روش نسبت به همه روش های کاشت مو دربین افراد پرطرفدارترین است. در این روش ازپشت سر فرد یا از قسمت های دیگر سر به گروه های یک تا چهارتایی در کاشت مو پیوند داده می شود و مو در این روش رشد طبیعی خواهند داشت. مزایای که این روش نسبت به همه روش ها دارد دوران استراحت بسیار کوتاه ان است که بدون زخم های عمیق انجام می شود. تولید واحد های فولیکولی که به FUE معروف است.

در این مرحله فولیکول‌های تولید شده در قسمت های مشخصی پیوند داده می شود و در اخر برداشت‌ فولیکول به خاطر مقاوم بودن روش DHT است. بخاطر این که در بدن شما متابولیت طبیعی تولید می شود و این هورمون دلیل اصلی ریزش مو هستند که در برابر همه چیز مقاومت می کنند. اگر چه این روش زمان زیادی می خواهد ولی بعد از پیوند جای زخمی باقی نمی گذاردو موها دوباره به رشد خود ادامه می دهند و در ان پیشانی بلند در این نوع روش پوشانده می شود. بعضی از افرادی که به هر دلیل دچار پیشانی بلند هستند و در ان ریزش مو ارثی نیست این فرصت را به انها می دهند که کاشت مو را به روشFUE انتخاب کنند.

هزینه کاشت مو برای پیشانی بلند

برخی از افرادی که از پیشانی بلند خود راضی نیستند می توانند از روش های مختلف برای کاشت مو بهره ببرند. این روش یک نوع زیبایی به حساب می اید که برخی از افراد ان را با روش های دیگر مقایسه می کنند.

هزینه کاشت مو به عواملی زیر بستگی دارند که عبارتند از:

  • هزینه کاشت مو در داخل شهر های ایران نسبت به شهر های دیگر متغير است به طور مثل هزینه شیراز و اصفهان کمتر از هزینه تهران است.
  • تجهیزات پزشکی گوناگون: هزینه کاشت درکلینیک ها معمولا متغیر است بخاطر این است که شاید دارای تجهیزات جدید در این کلینیک هستند که در هزینه کاشت تأثیر زیادی دارد.
  • انواع روش های کاشت مو: هزینه ها در تک تک این روش ها متفاوت است به طور مثال هزینه روشFUEنبست به روش FUT بیشتر است.
  •  اندازه قسمت های بدون مو: هزینه کاشت برای ریش و سبیل و ابرو و سر به دلیل میزان این نواحی لازم به تغییر است.
  •  مهارت و تجربه پزشک : مهارت پزشکان با توجه به رضایت افراد شاید در هزینه کاشت مو تأثیر زیادی داشته باشد انتخاب یک پزشک با تجربه درصد موفقیت در عمل را  بیشتر خواهد کرد.
  •  هزینه کاشت مو به ازای هر پیوند و مقدار آن : تعیین متوسط ​​هزینه کاشت مو کارسختی است؛ زیرا به تعداد گرافت های مورد نیاز فرد بستگی دارد و از 1۰۰۰ تا 55۰۰ پیوند شاید لازم باشد و هزینه ان بستگی به تعداد گرافت های مو ی سر دارد.

ایا روش های برای پیشانی بلند برخی از افراد وجود دارد؟

پیشانی بلند مادزادی است. و با برخی از عمل های زیبایی برطرف می شود. و جای نگرانی نیست. در این روش دو راهکار برای حل این مشکل وجود دارد که برای برطرف کردن انها لازم است. کاشت مو و جراحی پوست سر دو روش اصلی برای کاهش خط مو و کاهش اندازه پیشانی هستند. مرحله اول همانند روش کاشت مو به طور مرتب است. یعنی برداشت فولیکول ها از قسمت سر فرد به قسمت خط رویش مو است و مرحله دوم  روش جراحی است. که از امتداد برش طولانی خط مو و برداشتن پوست پیشانی فرد است.

اگر پیشانی بلندی دارد و در داخل جامعه خجالت می کشید بیرون بروید یا به دنبا راهی برای کوچک کردن ان می گردید اما برای انتخاب ان نمی‌توانید تصمیم گیری کنید حتما باید از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید. برای کمتر کردن اندازه پیشانی تکنیک های گوناگونی وجود دارد، اما بهترین گزینه با توجه به مزایا و معایب آن به شرایط و تصمیمات شخص شما بستگی دارد.

پایین آوردن خط مو با کاشت مو

کاشت مو یکی از مطمعن ترین خط رویش مو خواهد بود. یک روش برای برخی از افرادی که از خط مو خود ناراضی هستند یا خط موی ناهماهنگی دارند گرینه مناسبی است. بایدفرد کمی صبر کند که ریزش موی انها بعد از کاشت برای اصلاح مو متوقف شود. زیرا این نوع ریزش مو نتیجه جراحی را نامطلوب می کند و باید در دوره های دیگر از روش های مختلفی استفاده کرد. درهر صورت کاشت مو گزینه مناسبی برای انهایی که پیشانی بلندی دارند است.

ولی برخی وقت ها افرادی که از خط موی نازک یا ناهموار برخوردار نیستند این انتخاب را دارند که روش کاشت مو را انجام دهند که درحین کاشت باید موها در جلوی سر پیوند داده شود تا از پیشانی باریک تر و کوچک تری برخوردار باشند. اگر از روش FUTاستفاده کنید خط زخمی که در حال پیوند به وجود می اید در پشت سر باقی می ماند جای نگرانی نیست بعد از مدتی برطرف می شود. با تجهیزات پزشکی این امکان وجود دارد که خط رویش مو را هر شکلی که فرد بخواهد پزشک می تواند ان را از نو انجام دهد.

این روش برای افرادی مناسب است که می خواهند خط رویش موی ضخیم و مشخص داشته باشند. یکی از معایبی که این روش دارد دیرتر به  نتیجه دلخواه میرسید. برای نتیجه نهایی ان حداقل6 ماه ولی برای نتیجه کلی حداقل 18 ماه فرصت لازم است.

ایا کمتر کردن پیشانی بلند به روش جراحی را می توان انجام داد؟

برای کمتر کردن خط رویش جراحی لازم است. که بعضی از پزشکان برای کوتاه کردن پیشانی بلند از این روش استفاده می‌کنند. پزشک از ابتدا خطی در امتداد رویش مو ازمبدأ به مقصد ایجاد می کند سپس قسمتی از پوست سر را برش داده و به پایین می کشد دوباره توسط پوست سر با بخیه به پیشانی پیوند داده می شود. گزینه مناسب برای این جراحی زمانی است که فرد ریزش مو یا خط موی بالایی ندارند. اما اقایان گزینه مناسب این روش هستند.

افرادی که خط رویش موی ضخیمی دارند یا از پیشانی بلند بهره می برند می توانند با خلاص شدن از آنها این روش را امتحان کنند. افرادی که این عمل را انجام می دهند. باید از پوست خوبی برخوردار باشند. این عوامل بسیار مهم است. که پوست سر باید به اندازه کافی قابل کشش باشد. تا  بتواند در حین برداشت پوست سر و برای پیوند پوست پیشانی کشش داشته باشد. تا برای بخیه زدن به هم نزدیک تر شوند. برای این کار پزشک از شما ازمایشی می خواهد تا مطمعن شود پوست شما کشش دارد یا نه.

یکی از خوبیهای جراحی این است که منتظر نتایج عمل نمی مانید می توانید کمتر شدن پیشانی خود را بعد از اتمام عمل ببینید. عیب اصلی کاهش خط مو با روش جراحی جای زخم است. از انجایی که خط برش کمی طولانی است به خاطر همین جای زخم باقی می ماند  جای نگرانی نیست جای زخم در بین این همه موها پنهان می ماند ولی اندکی از ان قابل مشاهده  است.

ایا انجام عمل کاشت مو می تواند جلوی ریزش مو را بگیرد‌؟

ریزش مو دلایل گوناگونی دارد که قبل از عمل کاشت باید دلیل ان را پیدا کنید. برخی از دلایل یا شاید ارثی باشید یا در اثر یک نوع بیماری به وجود می اید بهترین روش برای ریزش مو کاشت مو است.

ایا در حین عمل کاشت مو فرد دردی را حس می کند؟

برخلاف تصورات همه افراد دردی که کاشت مو دارد کمی ناچیز است یا اصلا حس نمی شود چون پزشکان قبل از شروع جراحی برای درد کمتر از داروی بی حسی استفاده می کنند.

دوره نتایج کاشت مو چقدر طول می کشد.

قطعا هر چند پیوند مو وسیع تر و میزان ریزش مو بیشتر باشد زمان زیادی را صرف خواهد کرد. اگر محل مورد نظر شما کاملا طاسی باشد به چند جلسه درمان نیاز دارد البته کاشت مو در مدت زمان ان تأثیر زیادی دارد.

دوره استراحت کاشت مو چقدر است؟

در صورتی که عمل کاشت مو یک دوره تهاجمی است نیاز به بیهوشی ندارند و از دوره استراحت بسیار کمتری برخوردار است. البته روش کاشت مو در طول این مدت بی تأثیر نیست. اگر کاشت مو به دو روش که در بالا ذکر شده. دو هفته زمان می خواهد که جای زخم و خونریزی بهتر شود.

آیا کاشت مو برای پیشانی بلند تنها برای مردان انجام می شود؟

پیشانی بزرگ برای هر دو جنسیت اتفاق می افتد. برای برطرف کردن ان باید نوع پوست هر دو طرف را بدانید تا روشی را برای انها انتخاب کرد. به عنوان مثال کاشت مو FUE در بین مردان محبوبیت بیشتری دارد، اما برای خانم های که پیشانی بزرگ دارند خیلی مورد استفاده است.