مزایا و معایب کاشت ریش و سبیل

کاشت ریش و سیبیل

یکی از انواع روش های کاشت ریش و سبیل، کاشت مو است. دقیقا مانند کاشت موی  از گرافت ها و بانک مو برای کاشت ریش و سبیل استفاده می شود. ولی  این بار کاشت روی صورت  فرد در نقاط مختلفی انجام می شود.

داشتن موی پر پشت برای اقایان موجب زیبایی می شود. ولی ریش و سبیل در مردان به معنای مردانگی و این جذابیت برای خانم ها مهم است. برخی  از اقایان به صورت ارثی دچار کم پشت ریش و سبیل شده اند یا اصلا مو نداشته اند. برخی از افراد بدون دلیل دچار ریزش مو می شوند. که تا حد زیادی از اعتماد به نفس افراد کم می کند.

دو روش مختلف برای ترمیم ریزش مو و اسیب زدن به  ریش و سبیل امروز وجود دارد. بهترین روش برای ریش و سبیل کاشت طبیعی و دائمی است. 

امروزه با پیشرفت علم باعث شده نگرانی های اقایان بابت  کم پشت شدن ریش و سبیل کمتر شود. زیرا با یک عمل ساده یک روزه شامل ریش و سبیل پر پشت خواهید شد و نیاز به عمل های سنگین و طاقت فرسا ندارید.

کاشت ریش و سبیل چه تفاوتی با کاشت مو دارد.

از انجایی که عمل کاشت روی پوست سر که گرافت های زیاد ظریف و حساس دارد کاشته می شود. درست کار کردن ظرافت کار را به همراه دارد. پزشک باید گرافت ها را طوری در جای خود پیوند بزند که به پوست سر اسیب نزنند. پس در واقعا کاشت مو اسان تر از کاشت ریش و سیبل است.

در کاشت ریش و سبیل تراکم مناسب و خواب درست چیزی است که ما انتظار  ان را داریم.

چه افرادی برای کاشت ریش و سبیل گزینه مناسبی هستند؟

تمام افرادی که ریش و سبیل کم پشت دارند ( به معنای کوسه هستند)، افرادی که به دلیل ریزش مو ریش و سبیل یا به دلیل بیماری یا هر ثانحه دیگری کل ریش و سبیل خود را از دست  داده اند. ان ها برای کاشت مناسب هستند. ولی قبل از عمل پزشک ازمایشات و کارای لازم را انجام می دهند تا از خطرات احتمالی کاسته شود و عمل نتیجه بخش باشد.

روش های مختلفی از کاشت ریش و سیبیل

دلایل ریزش موی ریش و سبیل

ریزش موی ریش و سبیل دلایل زیاد و مختلفی دارد و در مطالب دیگر مهم ترین دلایل ان عبارتند از:

هورمونی

تغييرات هورمونی در بدن باعث ایجاد مشکلات زیادی می شود و باعث مواردی از جمله ناباوری و ریزش موی ریش و سبیل می شود. اگر سطح این هورمون ها بالا رفته باشد. با پزشک متخصص  این بیماری مراجعه کنید. سپس درمان بیماری های هورمونی سخت و زمان بر هستند ولی اگر بیمار هورمونی برطرف شود رشد موها به حال قبل بر میگردد. 

اسیب در اثر سانحه

بعضی از افراد در حوادث مانند تصادف و اتش سوزی یا شکستی ریش و سبیل خود را از دست بدهند. در صورت که در این نواحی هنوز خون رسانی داشته باشند می توان هر چه سریع تر برای کاشت اقدام کرد.

کم پشت شدن ریش و سبیل به صورت مادر زادی

بعضی از افراد مثل نژاد کره ای ها ریش و سبیل کمی دارند یا اصلا ریش و سبیل ندارند تمام این موارد بستگی به ژنتیک دارد.

 روش زندگی نادرست

روش زندگی نادرست مانند خواب نا کافی، غذای نا سالم، عدم تحرک همه ی این گزینه ها باعث ریزش موی ریش و سبیل می شود جلوگیری بهتر از درمان است پس باید اول به سلامتی خود اهمیت بدهید. بعد زیبایی ظاهری مهم است.

ریش و سبیل  مثل همه کاشت ها روش مختلفی دارد بسته شرایط افراد پزشک روش را به کار می برند روش ریش و سبیل عبارتند از :

  • FUT
  • FUE
  • FlT

دلایل کاشت ریش و سبیل چیست؟     

اگر به کاشت مو علاقه دارید و افراد زیادی به دنبال ان هستند اول باید با مراحل ان اشنا شوید.

مشاوره قبل از عمل

باید قبل از عمل به کمک پزشک خود مشاوره انجام دهید که بدانید کاشت برای سن شما مناسب است یا نا؟ بهترین روش کاشت ریش و سبیل برای شما و بانک موی که دارید مناسب کاشت است؟

ازمایشات لازم

برای عمل ازمایشات که قبلا انجام داده اید یا داروهای که قبلا از ان استفاده کرده اید به پزشک معالج خود اطلاع دهید. برای سابقه پزشکی که دارید کاشت را برای این نوع افراد مناسب نباشند. یا برای مدت طولانی این قرص با رژیم که گرفته اید کنار بگذارید.

مدل های ریش و سبیل

اگر تصمیم جدی دارید مدل برای ریش و سبیل خود طراحی کنید با توجه به تجهیزات پیشرفته که متخصص این کار ریش و سبیل که به سلیقه خود شما  عالی ترین حالت را برای فرد طراحی می کنند و به شما ارائه می دهند.

وقت عمل

وقت عمل که باشد باید صبحانه کامل مفید و تکمیل بخورید. تا حد امکان اگر ممکن است از نوشیدنی های که جزء کافئین‌ هستند نخورید. به خاطر این که زیر عمل اذیت نشوید لباس راحت تر بپوشید و از شامپوی های بدون خاصیت و معمولی استفاده کنید.

برداشتن و نحوه اماده سازی گرافت ها

بعد از کنترل شدن  همه علائم های بیمار و درمان بی حسی به بانک مو تزریق و گرافت های مو بدون درد برداشته می شود.  و توسط میکروسکوپ  گرافت های قوی و سالم برای کاشت  از  پوست جدا می شود.

کاشت موی ریش و سبیل

گرافت ها از پوست جدا شده  و به  ان ها بی حس زده می شود تا گرافت ها با دقت و ظرافت کامل انجام شود با مدت زمان طول کشیده به بیمار وعده غذایی هم می دهند.

ریش و سیبیل در ایران

مزایای کاشت ریش وسبیل  کاملا طبیعی

  • می توانید با کاشت ریش و سبیل  خوشتیپ تر  شوید و نه فقط کاشت اهمیت دارد بلکه شکل و فرم ان هم مهم است.
  • در نگاه خانم ها ریش و سبیل پر پشت وجذابتر به نظر خواهید امد و اقایان که ته ریش میزارن  زیاتر در نگاه خانم ها دیده می شوند.
  • در کاشت ریش و سبیل حس مردانگی و اعتماد به نفس انها بالا می رود.
  • با کمک موها از اشعه مسقیم نور خورشید روی پوست جلوگیری می کند.

معایب کاشت ریش و سبیل کاملا طبیعی

  • بزرگ ترن ایراد این روش که همه نمی توانن کاشت ریش و سبیل انجام دهند گران بودن ان است.
  • به خاطر استفاده از یک نوع مدل طراحی کاشت محدود می شود.
  • برداشتن مو از پشت گردن برای کاشت یک نوع عمل جراحی محسوب می شود.
  • در این روش شاید به مدت کوتاه کاشت  ریش و سبیل شما ریزش مو داشته باشد. در این صورت بعد از مدتی دوبار به رشد خود ادامه می دهند.
  • بعد از عمل کاشت ریش و سبیل حالت نامناسب دارد به همین خاطر نمی توانند از خانه خارج شوند.
  • البته هر عملی درد بی‌حسی و مراقبت های سخت خود را دارد.

قبل از عمل  کاشت باید چه مراقبت هایی انجام داد.

  • روز قبل از عمل موها را نباید با شامپو بشویید یا رنگ نکنید یا موها را نباید اصلاح کرد.
  • با دستور پزشک تمرینات ورزشی برای صورت انجام می گیرد.
  • قبل از عمل بايد ازمایشات که متوجه شوید که بدن هیچ بیماری ندارد.

مصرف کردن الکل یا دخانیات

اگر مصرف الکل یا دخانیات را کنار نگذارید کاشت ریش و سبیل هیچ  نتیجه نخواهند داشت.  در هنگام عمل کاشت هیچ  دخانیات یا الکلی مصرف نکنید چون موجب می شود درمان بی حسی اثر نکند و درد زیادی بکشید.  پزشکان  مجبور ند از بیهوشی که برای افراد  کم خطرناک است استفاده کنند.

چرا باید قطع دارو قبل از عمل با تجویز پزشک باشد.

از مصرف داروی اسپرین که باعث رقیق شدن خون می شود پرهیز کنید. خون رقیق شده باعث خون ریزی می شود که در این صورت دوره نقاهت طولانی می شود  در نتیجه پزشک شما را از مصرف هر  داروهای قبل از عمل منع می کند.

تغییر رژیم غذایی قبل از عمل

از ویتامین C و غذایی سالم  برای تقویت استفاده کنید. ولی بابد رژیم های سخت را برای مدت طولانی کنار بگذارید. بدن شما قبل از عمل  نیاز به پروتئین کافی ، سبزیجات، میوه‌جات، قندهای سالم و … نیاز دارد. و بدن خود را با دهیدرات مناست نگه دارید.

عدم مصرف برخی مواد غذایی در روز قبل از عمل

باید قبل از عمل از چای گیاهی و  رژیم لاغری را کنار بگذارید. در روز قبل از عمل از مواد غذایی سنگین بپرهیزید و صبحانه مقوی بخورید  ولی  از خوردن قهوه که کافئین دارد خودداری کنید.

مراقبت های بعد از کاشت ریش وسبیل

چه در دوره ای ریکاوری چه پس از بهبود از کاشت ریش و سبیل خود مراقبت کنید. اما با چه روشی؟

ضدعفونی محل کاشت و برداشت

پس از کاشت ریش و سبیل محل ان زخم است باید مواظب باشیم زخم ان بخاطر آلودگی عفونت نکند هر  روز ان را با ضدعفونی که پزشک تجویز می کند تمیز کنیم تا دچار کثیفی نشود.

مصرف داروهایی که پزشک تجویز کرده

برخی از دارو ها که پزشک تجویز می کنند مانند انتی بیوتیک  که برای جلوگیری از عفونت و بعضی از داروها برای تورم استفاده می شوند.

مصرف مکمل ها

مصرف مکمل ها و قرص و امپول ها  و پماد و سرم……. که به تقویت کاشت ریش و سبیل کمک می کند که توسط دکتر تجویز می شود  موثر هستند.

شستشوی درست صورت

شوینده های که توسط پزشک تجویز می شود و به ارامی به صورت زده و با اب ولرم  و محلول مخصوص صورت خود را ماساژ دهید بعد ان را بشوييد.

تغذیه مناسب

تغذیه مناسب برای هر سنی مناسب است. ولی در عمل تغدیه سالم اهمیت خیلی زیاد پبدا می کند.  برای بهترین تغذیه از یک پزشک تغذیه خوب کمک بگیرید.

چکاپ توسط پزشک

بهتر است توسط پزشک چک کنید یا  حداقل یک پشتیبان  که سوالات خود را درباره روند رشد ریش و سبیل  است از ان ها بپرسید.

عدم فعالیت سنگین

بعد از کاشت بابد استراحت کامل داشته باشید و از کار های سنگین بپرهیزید  کار های روزمره اگر سبک باشد مشکل ندارد ولی  فعالیت های بدنی  مثل ورزش یا پیاده روی را کم کم  انجام دهید.

روند رشد موهای کاشته شده چطور انجام می شود.

کاشت ریش و سبیل   نبست به کاشت مو نتیجه بهتر و عمل راحت تر خواهد داشت.  بعد از یک ماه ریزش مو دارید که طبیعی است بعد از این یک ماه دوباره به رشد خود ادامه می دهند نگران نباشد ولی اگر ریزش مو همچنان دارید به پزشک معالج خود اطلاع دهید.

‫0/5 ‫(0 نظر)