موهای چرب و نحوه مراقب خانگی و شستشو

موهای چرب و درمان آن

امروزه موهای چرب در میان بعضی افراد وجود دارد که بر روی ظاهر فرد تأثیر می گذارد یا شاید موهای شما بعداز حمام  هنوز چرب است. این مشکل برای بسیاری از افراد یک دغدغه ی بزرگ است. شاید بر روی حضور ان در جامعه و اعتماد به نفسشان تأثیر بگذارد. ولی درباره مراقبت و درمان ان شاید وضعیت از این بدتر باشد. در ادامه این مطلب می‌فهمیم که کدام یک از کارها باعث چرب شدن موها می شود و برای برطرف کردن ان چه اقداماتی لازم است.

چه عاملی باعث شکل گیری موهای چرب می شود؟

امروزه دیده شدن این مشکل به دو عامل بستگی دارد. یکی از ان شستشوی نادرست موها و بهره برداری از وسایل ارایشی هست. و برای برطرف کردن ان باید راهکارهای درست و اصولی مراقبت از موهای چرب را بدانید. رسیدن به حل این مشکل نیاز به تحقیقات فراوان دارد. وجود هر گونه منافذ باز دارای غدده ی چربی هستند معمولا این غده ماده غنی شده به نام سبوم را ترشح می کنند. در کل سبوم برای روند رشد دوباره موها کمک زیادی می کند این سبوم به موها حالت صافی می دهد تا دچار شکنندگی و خشکی نشوند.

ولی برخی از موها بیش از حد این سبوم را تولید می کنند که باعث چرب شدن پوست سر و موها می شود. امروزه موهای چرب می تواند بخاطر این عوامل ها به وجود اید مانند ارثی یا به دلیل عوض شدن هورمون ها یا حتی تغییر در فصول، سبک زندگی یا آب و هوا یا تغذیه نامناسب و برخی از داروها اتفاق بیفتد. علت این مشکل امروزه با توجه به تکنولوژی های مدرن کار بسیار سخت و دشواری نیست بهتر است به مواردی که در بالا ذکر شده توجه کنید در چه دوره های زمانی این مشکل بیشتر می شود.

بیشتر بخوانید : مراقبت از مو در زمستان و راههایی برای شستشوی بهتر موی خشک

نحوه صحیح شستشو

روش های زیادی وجود دارد که برای برطرف کردن این مشکل موثر است. شستشوی زیاد موها با شامپوی مخصوص انها را تحریک می کند و کمک به چربی بیشتر می کند. باید یک بار در روز موهای خود را بشویید. برای شستشوی درست و اصولی ان به موارد زیر دقت کنید.

  • برای برطرف کردن این مشکل شامپوی مخصوص ان را برای موهای خود پیدا کنید و به درستی از ان بهره ببرید و بگذارید دو دقیقه شامپو بر روی موها بماند تا اثر خود را بگذارد و بعد موها را قبل از شستن ماساژ دهید.
  • نکته مهم این است که موهای را باید نیم ساعت ماساژ دهید و بعد حتما ان را با اب ولرم بشویید تا اثرات شامپو بر روی موها نماند.
  • توجه کنید اب بیش از حد داغ غده های چربی را تحریک می کند در حالی که اب سرد ان را کمتر می کند. اب خنک هم به بسته شدن کوتیکول ها کمک می کند و سبب کمتر شدن اسیب به موها می شود.
  • بهترین راهکار برای برطرف کردن این مشکل بهتر است بگذارید موها بعد از حمام در هوای ازاد خشک شوند.

بهترین محصولات برای مراقبت از موهای چرب کدامند؟

برخی از شامپو ها با موادی به نام فرمولاسیون و مواد خشک و ملایم تولید می شوند چون کمک به کمتر شدن چربی موها، ریزش مو و شستشوی درست می کند. موهای چرب شما ممکن است نتیجه تجمع نرم کننده ها و شامپوها باشند. برای این نوع موها باید از محصولاتی برای مراقبت از این مشکل بهره ببرید.

حتما در مصرف شوینده و شامپو دقت کافی به کار ببرید. در صورت وجود این مشکل عوارض های مانند پوسته پوسته شدن و شوره را هم با خود به دنبال دارد بهتر است برای رفع ان از شامپوی ضد شوره بهره ببرید. اگر این موارد بر روی این مشکل هیچ گونه تأثیری نداشته است باید حتما با پزشک در این زمینه مشورت کنید ممکن است با دارو این مشکل برطرف شود.

بیشتر بخوانید : مراقبت از مو در زمستان و راههایی برای شستشوی بهتر موی خشک

درمان خانگی موی چرب

ابتدا نیاز به پیدا کردن علت ان است تنها بابد در مورد درمان نکردن ان می توانید به پزشک مراجعه کنید. در بیشتر موارد ها چربی موها با داروها یا درمان خانگی برطرف می شود:

  • سرکه سیب در متعادل کردن پوست سر موثر است و کمک به کمتر کردن این مشکل می کند ان را می توانید با اب حل کنبد و بعد ان را به موهایتان بمالید بگذارید چند دقیقه بماند بعد ان را با اب ولرم بشوييد.
  • درخت چای خود به تنهایی خاصیت ضد قارچ طبیعی دارد بهره برداری از ان کمک به پاکسازی پوست و کمتر شدن چربی می کند.
  • گوجه فرنگی دارای خاصیت بسیاری عالی است که سطح PHرا در میان موها کنترل می کند. که بعد از استفاده از این مواردها این مشکل برطرف می شود.
  • توت فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان فراوان است که نه تنها بر روی پوست صورت مناسب است بلکه بر روی پوست سر هم موثر است.
  • آلوئه ورا یک مسکن بسیار عالی است و کمک به برطرف کردن روغن اضافه پوست سر می کند و احساس بهتری به شما دست می دهد.می توانید آلوئه ورا را از برگ آن استخراج کرده و این ژل را با چند قطره آب لیمو ترکیب کنید آن را روی ریشه مو و روی پوست سر خود بمالید. بعد از 30 دقیقه بشویید.
‫0/5 ‫(0 نظر)