لیفت سانترال لب چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

لیفت سانترال لب

به جراحی لیفت لب که کم کردن فاصله ان تا بینی است لیفت سانترال لب نام دارد. افرادی که از فاصله بینی تا لب یا از شکل لب خود ناراضی هستند طرفدار این نوع جراحی خواهند بود.

لیفت سانترال لب برای چه کسانی مناسب است؟

بعضی از افراد به دلیل وراثت یا مصرف دخانیات و افزایش سن از ناحیه لب و چروک‌های احتمالی در این قسمت ناراضی هستند. زمانیکه افراد از روش های تزریقی نا امید شده اند. به دنبال روشی ماندگارتذ هستند. تا لب های پر حجمی داشته باشند. ‌برای این نوع افراد معمولا این روش بسیار مناسب است. ان ها به خواسته خود می رسند. به شرطی که به پزشک با تجربه بالا و مهارت خاص در این روش مراجعه شود. حتما می‌توان از تغییرات بهترین لیفت سانترال لب بر زیبایی، بهره‌مند شد.

تاثیر لیفت سانترال لب بر زیبایی

از نظر زیبا شناسی اندازه لب بالا تا بینی 12 الی 15 میلیمتر می باشد. این اندازه در بعضی از افراد بنا به دلایلی متفاوت است. با افزایش سن این اندازه تغییر می کند. و این فاصله به تدریج بیشتر می شود. و شکل مناسب لب بالای را از بین خواهد برد. به عنوان یکی از نشانه های پیری اثر نامطلوبی بر زیبایی افراد خواهد گذاشت. ظاهر دندان های نیش بالا جذابیت خاصی به چهره افراد به خصوص برای خانم ها به وجود می اورد. فاصله زیاد لب بالا و افتادگی لب ها باعث پوشاندن دندان ها می شود. و جلوی دید دندان ها را می گیرد.

روش انجام

هر چند روش های لیفت سانترال لب جزء اعمال جراحی محسوب می شود. اما یک عمل سرپایی است که در مطب با استفاده از بی حسی موضعی در عرض30 الی 60 دقیقه انجام می گیرد. در مواردی که بیمار اضطراب زیادی داشته باشد به وی داروی خواب اور می دهند تا جراحی به پایان برسد. بعد از تشخیص پزشک بر تاثیر لیفت سانترال لب روی زیبایی و اتفاق نظر ایشان با بیمار برای عمل، و  شرح حال از بیمار، و انجام آزمایش در صورت نیاز، جراحی آغاز خواهد شد. در اول کار بی حسی برای فرد شروع می شود.

بیشتر بخوانید : تزریق ژل لب با انزیم و درمان گرانولوم

سپس از قسمت سوراخ بینی تا کمی پایین‌تربه سمت لب، نشانه گذاری می شود. به این نوع نشانه گذاری در گذشته شاخ گاوی می گفتند و تقریبا به همان شکل است. در مرحله بعد قسمتی از پوست  برداشته می شود. لبه‌های پایین و بالا با نخ بخیه ظریف به هم دوخته می‌شوند. این بخیه ها را در زیر سوراخ بینی میزنند. که کاملا پنهان بماند و نمایان نشود. در اخر این عمل به پایان می یابد. بعد از یک هفته بخیه ها کشیده می شوند.

نکته مهم در لیفت سانترال لب

  • در این روش پوست باید تا جایی کشیده شود.
  • از حد نرمال خود خارج نشود.
  • شخص حین صحبت کردن دچار مشکل نباشد.
  •  در این روش مانند سایر جراحی ها باید جای موضع کاملا استریل باشد و برای جلوگیری از هر گونه عفونت علاوه بر استریل کردن ابزار و لب و بینی در صورت، نیاز به تجویز آنتی بیوتیک هم خواهد بود.