ریزش مو با شامپو ارتباطی دارد؟

ریزش مو با شامپو

برخی افراد زیادی فکر خود را درگیر سلامتی پوست و مو می کنند. اگر دچار ریزش مو شده اید شاید این سوالات ذهن شما را درگیر کرده باشد. چند بار می توانید موهای خود را در هفته بشویید؟ ایا با هر روز شستن موها دچار ریزش مو با شامپو می شود؟ ایا موها را هر روز با شامپو یا بدون ان می شوید؟ جواب این پرسش ها چندان دشوار نیست. در مطلب زیر که به ان اشاره شده می توانید جواب انها را پیدا کنید.

ارتباط شستشوی مو با شامپو و ریزش مو

شما تنها نیستید که این سوالات ذهن شما را درگیر کرده است. برای انجام ان تمام تصورات غلط را کنار بگذارید. تا به نتایج مثبت دست یابید. بسیاری از افراد برای شستن موها از شامپو خسته شده اند. در طول هفته کمتر موهای خود را با شامپو شستشو می دهند. برای اینکه فکر می کنند شستن موها با شامپو دچار ریزش و بد حالتی می شود. این باورها را شاید تو مجله ها یا ارایشگر ها یا بلاگر ها شنیده باشید. در جواب این سوالات استفاده از شامپو در روز بر روی موها اگر این محصول معتبر باشد باعث ریزش مو نمی شود.

شستن موها با شامپوی معتبر از هر گونه الودگی که امروزه توسط متخصصان تراریولوژیست مورد تأیید است. مزایای زیادی برای پوست سر و موها به همراه دارد. مزایای شامپو ها که فقط رورانه از ان استفاده می شود زیاد است. برای تغییر کردن موها شما را نباید نگران کند. به طور کلی همه افراد روزانه 80 تا 100 تار مو از دست می دهد. اما این کار به معنی این نیست تمام موهای خود را از دست می دهید. موها به طور مداوم دارای چرخه رشد و در حال ریزش مو و بازسازی است.

بیشت بخوانید : برای داشتن موهای پر پشت و بلند چه تقویتی لازم است.

شاید در هنگام شستشوی موها با شامپو یا شانه کردن متوجه ریزش مو شوید. به این دلیل است که وقتی موها از پوست سر بیرون می آیند توسط بقیه موها بر روی سر باقی می ماند. در هر صورت با شستشوی موها با شامپو یا شانه بیشتر متوجه ریزش مو می شوید. اگر موهای خود را هفته ای یک بار بشویید تار موها بر روی سر باقی می ماند و یک دفعه به ریزش مو دچار می شوید. و نمی توانید تشخیص دهید ایا دچار ریزش مو شده اید یا نه؟

اگر در روز ریزش مو بیشتر از این رقم داشته باشید در مرحله اول باید حتما ریزش مو را تشخیص بعد ان را درمان کنید. البته بابد روزانه موها و پوست سر را از هرگونه الودگی  و چربی های اضافه تمیز کنید علاوه بر این که بر روی سلامتی موثر است و در ادامه به روند رشد موها کمک می کند.

معیار انتخاب شامپوی مناسب برای جلوگیری از ریزش مو

برای خرید شامپو برای موها روش های مختلفی وجود دارد که می توانید گزینه مورد نظر خود را بستگی به شرایط انتخاب کنید. اما باید به این نکته توجه کنید که شامپوی که برای موها استفاده می شود حتما باید مناسب با موهای شما باشد. افرادی که برای شتسشوی موها روزانه از شامپو فرار می کنند بخاطر خشکی پوست سر است این عوارض بخاطر شامپوی است. که از ان بهره می برید و دارای پاک کننده یا مواد شویندی که برای پوست سر بسیار قوی است.

یا از طرفی که شامپوی های که حاوی نرم  کننده و شوینده بسیار ضعیف است به درستی نمی توانید پوست سر و موهای که حاوی چربی اضافه است پاک کند. با گذر زمان اگر الودگی ها به درستی تمیز نشود دچار ریزش مو با شامپو و شوره شدید سر می شود. ولی سطح چربی بر روی پوست و موهای سر کمک به حفظ رطوبت، افزایش درخشش و محافظت در برابر باکتری ضروری است.

ولی برای تشخیص موهای خود که ایا پاک کننده قوی یا ملایم می توانید با توجه به چربی مو متوجه شوید و از ریزش مو پیشگیری کنید. برای شتسشوی موها روزانه از شامپوی مخصوص استفاده کنید. که اغلب یک پاک کننده ملایم دارند. که بر روی موهای سر و پوست تأثیر زیادی دارد. تعادل چربی و رطوبت را به اندازه کافی حفظ تا شرایط سالم و خوب برای روند رشد موها فراهم کنند.

شامپوهای موثر در ریزش مو

شامپو و نرم کننده های مختلفی وجود دارد. که برای براق کننده و شوره سر مناسب است. برخی از این شامپو های عرضه در بازار از موادی تشکیل که موجب عوارضی مانند تحریک پوست سر و ریزش مو با شامپو خواهند شد. در این صورت نباید به هیچ عنوان از ان استفاده کنید. برای تشخیص این نوع مواد در دورن شامپوی های عرضه در بازار حتما برچسب های بر روی محصول را بخوانید و می توانید جلوی ریزش مو را بگیرید این مواد عبارتند از :

سولفات ها

این دو موارد به نام های لوریل سولفات سدیم (SLS) و لوریل سولفات آمونیوم (ALS) موادی هستند که در شامپوی های ارزان قیمت پیدا می شود و دلیل استفاده از آن این است که دارای کف های زیاد و فراوانی می باشند. اگر در این محصول سولفات بیش از 20 درصد غلیظی داشته باشند موجب تحریک پوست سر می شود. البته که هم SLS و هم ALS موجب صدمه به فولیکول های مو و در نتیجه به ریزش مو با شامپو شدید دچار می شود.

فرمالدئید

این مواد در برخی از شامپوی های نرم کننده و شامپوی های کودک وجود دارد بخاطر کم هزینه و ضدعفونی کردن موها  استفاده می شود. این مواد اسیب به DNA می رساند. در معرض زیاد این مواد باعث ریزش مو می شود.

کلرید سدیم

این مواد مانند موارد دیگر در نرم کننده و شامپو ها به عنوان لوریل سولفات سدیم وجود دارد که در سوزش چشم موثر است و در برخی شامپو ها این وضعیت وجود دارد. درصدی از ان موجب خارش و خشکی پوست سر می شود. شاید باعث ریزش مو با شامپو نیز شود.