روش مراقبت انواع موها

روش مراقبت انواع موها

یکی از مهم ترین اعضای بدن موها هستند. برای صورت هر فرد بسیار مهم است. به همین خاطر برخی افرادبرای موها اهمیت زیادی قائل می شوند. اما توجه کند همه افراد دارای یک نوع مو نیستند چرا که روش مراقبت انواع موها، با افراد دیگر تفاوت زیادی دارد. در کل همه افراد دارای انواع زیادی از مو هستند که هر کدام ویژگی های مخصوص به خود دارند که از جمله حالت و جنس و نحوه نگهداری در مراقبت از آن تفاوت دارند. یکی از تحقیقات در زمینه انواع موها و نحوه  درست و اصولی  مراقبت ها مربوط به جنس مو می باشد.

دلیل اصلی ان حساس بودن موها و مراقبت های درست آن است. در اخر اگر درست با موها رفتار نشود شاید سبب ریزش مو و کچلی در این نوع افراد شود. یکی از دلایل ریز مو در افراد مراقبت نادرست از موها می باشند.

موهای چرب

یکی از مواردی که افراد زیادی با یک دیگر شباهت دارند موهای چرب هستند. همه افراد غده های کوچک چربی در داخل پوست سر دارند. که کار ان ترشح چربی مورد نیاز برای پوست سر است. اما به هر دلیلی اگر غده چربی زیاد از حد تصور چربی تولید کنند باعث می شود چربی های که در داخل پوست است. به ساقه ی موها مالیده و سبب چربی موهای فرد می شود. این ترشح چربی که در داخل پوست سر به ساقه ی موها می رسد. سبب براق تر و لختی موهای سر افراد می شوند. شاید این حالت برای برخی افراد زجر اور باشد.

بیشتر بخوانید : مراقبت از مو و داشتن موهای سالم چه کارهایی لازم است.

اما ترشح این چربی برای پوست سر کاملا حیاتی و لازم است. وجود چربی در پوست سر باعث نرم شدن می شود. چرب شدن زیاد پوست سر دلایل های زیادی دارد. در میان افراد متفاوت است. اما یکی از عوامل چرب شدن موهای سر علل ژنتیکی می باشد مانند پدر یا مادر این دسته از افراد هستند که دارای موهای چرب می باشند در کل این مشکل ارثی است. البته دلایل زیادی وجود دارد که از جمله می توان به مشکلات اختلال غدد داخلی و همچنین مشکلات گوارشی مانند یبوست های پی در پی و بیش از حد و کبد چرب اشاره کرد. توجه کنید افرادی که در محیط گرمسیر زندگی می کنند از موهای چرب رنج می‌برند شاید وجود اب و هوا باعث این شرایط است.

روش مراقبت انواع موها چرب

مهم ترین نکاتی که باید برخی از افراد به ان توجه کنند نباید موها را زیاد با شامپوی قوی و اب بشویید چون باعث تحریک غده ی چربی در پوست سر می شود توجه کنید باید هر روز یک بار شستشو دهید. در هنگام حمام کردن نباید کف سر را زیاد ماساژ دهید چون باعث تحریک غده چربی زیاد در داخل پوست سر می شود. برای شستن موها نباید از اب خیلی گرم استفاده کنید. توجه کنید برای این که بخواهید چربی پوست سر را کنترل کنید باید از شامپوی اسیدی یا PH بهره ببرید. شامپو ها معمولا دارای گوگرد در کنترل کردن چربی موها در سر افراد نقش مهمی دارد و مصرف گروه ی از ویتامین های B را افزایش می دهید.

موهای خشک

برخی از موها مادر زادی خشک هستند و از حالت موها امروزه خیلی گله دارند چون این نوع موها نسبت به سایر موها به سختی حالت می‌گیرند وبعد از شانه کردن حالت وزی به این نوع مو دست می دهد. شانه زدن این نوع موها بسیار دشوار است. زمانی که بلندتر شوند باعث گره خوردن موها می شود. در کل مراقبت این نوع موها بسیار سخت است. البته در موهای خشک مشکلاتی مانند شوره و مخوره بسیار دیده می شود. و سبب ناراحتی افراد می شود خاصیت این نوع موها شکننده خواهد بود و در صورت فشار زیاد قطع می شوند.

روش مراقبت انواع موها خشک

تا جای ممکن باید از شستشوی زیاد موها تا حدی خودداری کنید. در هر صورت برای شستشوی موها نباید از شامپو استفاده کنید اگر از شامپو بهره ببرید باید حتما استفاده از ان را کم کنید. توجه کنید حتما از شامپوی ملایم و ضعیف استفاده کنید. ولی در کل شامپوهای گیاهی برای این گروه از افراد مناسب است. از اب گرم به هیچ عنوان نباید استفاده کنید ترجیحا باید حتما اب ولرم باشد. چون اب گرم به مرور زمان باعث شوره سر می شود. برای نرم کردن موها حتما از ماسک مو بهره ببرید.

بیشتر بخوانید : پوست و مو و مراقبت از آن

امروزه ماسک های زیادی در بازار عرضه شده است. که برای این نوع موها مناسب است و می توان ان را در مواقع مناسب استفاده کرد. بعد از خشک شدن موها ان را شانه کنید. به هیچ عنوان نباید در هنگام خیس بودن موها را شانه کنید. می توان به مدت یک ساعت برای ماساژ دادن پوست سر از روغن زیتون استفاده کنید.

موهای معمولی

افرادی که زیر مجموعه این نوع موها هستند خودشانس ترین افراد محسوب می شوند. چون این نوع موها خود به خود حالت نرمی دارند. میزان کمی براق و درخشان دیده می شوند. این نوع موها کمتر دچار مشکلاتی از قبیل شوره و موخوره می شود و  نبود این مشکل مزیت خوبی به همراه دارد. موهای معمولی مانند سایر موها مشابه هم نیستند چون از سایر موها زیباتر و حالت پذیزی مناسبی دارد. موهای معمولی مانند موهای دیگر مراقبت های ویژاه ای ندارد. در صورت کلی باید به طور معمولی از ان مراقبت کرد و رفتار درستی با انها داشته باشیم.

توجه کنید هنگام شستشوی سر باید مراقبت های لازم را انجام دهید از شستشوی بیش از حد یا کم پرهیز کنید. برای شستن موهای معمولی نیاز به شامپوی خاص و گران قیمت نیست. تنها می توانید از شامپوی های معمولی بهره ببرید.

‫0/5 ‫(0 نظر)