کاشت مو در زمستان بهتر است یا تابستان

بهترین زمان کاشت مو در چه فصلی است

بسیاری از افراد که برای کاشت  اقدام کرده اند می خواهند زودتر به نتایج ان دست یابند.  ولی همیشه عجله کردن موجب خراب شدن کار می شود. کمی تحمل کنید تا هزینه ان هدر نرود. سوال اینجاست که بهترین زمان کاشت مو چه فصلی است؟  ایا برای نتیجه بهتر کاشت مو، در فصل تابستان بکاریم یا زمستان موثر است.

داشتن موهای پر پشت اعتماد به نفس افراد برای زیبا را بیشتر می کند. عوامل که موجب ریزش موی افراد می شود زندگی نادرست و بیماری های ارثی  است. این عوامل موجب شده که افراد به خاطر نبود اعتماد به نفس در جمع  دچار مشکل شده اند. کاشت مو راه حل این مشکل برای افراد است. فرد زمانی که به این نتیجه می‌رسد که  کاشت مو لازم دارد ولی همیشه این سوال هست که چه زمانی برای کاشت اقدام کند؟

ایا باید در فصل مشخص انجام گیرد ؟

ادمی در طول روز در معرض الودگی ها و نور خورشید قرار می گیرد. که در این میان صورت و پوست سر بیشتر در معرض اسیب هستند. در این میان اقایان بیشتر از خانم ها به علت نبود پوشش روی سر در معرض الودگی قرار دارد. در ابتدا با مراقبت هی مرتب و مداوم می توان به رشد موها کمک شایان کرد. به علت تغییرات اب وهوایی نحوه مراقبت از پوست با توجه به شرایط متفاوت است.

در واقع  اگر می خواهید نتیجه قابل قبولی از کاشت بدست بیاورید باید به نحوه مراقبت ان در هر فصل توجه زیادی کرد. با توجه به شناخت هر فرد از شرایط آن می توان زمان کاشت را انتخاب کرد.

با توجه به باور بعضی از افراد که کاشت در بعضی از فصول بهتر است کاملا غیر منطقی به نظر می رسد. باید بدانیم که تنها زمان کاشت مهم نیست بلکه مراقبت های بعد از کاشت نتیجه عمل را مشخص می کند پس به مراقبت های بعد از کاشت باید بیشتر توجه کرد.

کاشت مو در فصل بهار

‌شروع فصل بهار به علت تعطیلات بهترین زمان برای کاشت مو است. زیرا به علت هوای معتدل و نسبتا خنک بهترین شرایط برای ترمیم زخم های ناشی از کاشت است.

البته  باید به تغییرات اب و هوا توجه کرد زیرا بعضی از مواقع افتاب و باران را همزمان مشاهده می کنیم. پس باید بیشتر مراقب بود و به محض خروج از خانه تدابیر لازم را باید انجام داد. پس قبل از خروج از منزل حتما به توصیه های هواشناسی دقت کنید و تجهیزات لازم به همراه داشته باشید.

کاشت مو در تابستان

تابستان گزینه مناسبی برای عمل است چون می توان از تعطیلات  ان برای استراحت بعد از عمل استفاده کرد. معمولا رشد موها در فصل گرما بیشتر است و به دلیل نوع پوست زخم ها زودتر ترمیم می شود. البته یکی از مشکلات گرما نور شدید افتاب و تعریق پیش از حد بدن است. تعریق پیش از حد و افتاب شدید بر روند رشد تأثیر می گذارد.

پس عمل کاشت در تابستان شرایط خود را دارد و شخص بعد از عمل حداقل تا ده روز اول نباید از خانه خارج شود. همیشه باید جای عمل تمیز باشد تا تعریق زیاد باعث عفونت در محل زخم نشود. حتی پزشکان توصیه کرده اند که بعد از عمل حتما در جا های خنک قرار بگیرید.

پس یکی از فعالیت ها در فصل تابستان برای این افراد شنا است. اما شنا کردن در استخر توصیه نمی شود چون به علت کلر موجود در اب بر روند رشد تأثیر می گذارد. به توصیه پزشکان محل زخم را باید با اب خنک شست و شو داد. در کل عمل کاشت در تابستان بسیار راحت تر از فصل های دیگر سال است.

کاشت مو در پاییز

برای کسانی که دارای فرزند کوچک یا مدرسه ای هستند پاییز گزینه مناسب برای کاشت نیست زیرا باید به ان ها رسیدگی کنند و زمان استراحت کم می شود.

حرص و جوش زیاد به علت رسیدگی به فرزندان و ایجاد استرس و روند رشد تأثیر می گذارد. همچنین برای افراد دانشجو نیز فصل مناسبی نیست.  اب و هوا در پاییز نیز مانند بهار قابل پیش بینی نیست و به علت تغییرات ناگهانی باید با تجهیزات کامل بیرون رفت.

 کاشت مو در زمستان

به علت ضعیف شدن دمای خورشید پوست دچار تعریق و افتاب سوختگی نمی شود. زیرا این دو مورد باعث عفونت در پوست سر می شود. به همین دلیل تمیز نگه داشتن محل زخم در این فصل کار زیاد سختی نیست.

پس در این فصل برای محافظت از پوست سر می تواند از پوشش سبک مانند کلاه استفاده کرد. استفاده از پوشش سبک مانند کلاه باعث محافظت از محل زخم در برابر سرما و نور خورشید می شود.

به علت سرما شخص کمتر از خانه خارج می شود به همین دلیل کمتر در معرض الودگی قرار می گیرند و  در نتیجه زخم ها زوتر بهبود می یابد. در این فصل  به علت سردی هوا رفتن به شنا و استخر کمتر می شود پس  شخص از الودگی وکلر موجود در اب در امان است و دچار عفونت نمی شود.  بعد از گذشت 6 ماه از عمل کاشت موها رشد چشمگیری خواهند داشت و در تابستان شاهد موهای پر پشت خواهید شود.

کاشت مو در  زمستان یا تابستان

خطر کاشت مو در زمستان

اختلاف دما بین هوای خانه و بیرون است که تا حدودی در روند رشد تأثیر می گذارد. زیرا وارد شدن از محل گرم  به محل سرد باعث وارد شدن به جای زخم می شود و در روند بهبود جای زخم  تأثیر می گذارد.

برای جلوگیری از این تغییرات دما باید  پوشش مناسب داشته باشد تا از انقباض و انبساط بدن جلوگیری کند و بدن دچار تغییرات دما نشود. هر چند باید دوره ای نقاهت به درستی سپره کرد و حداقل 5 تا6 روز اول از خانه خارج نشوید.

ایا زمان در نتیجه ان موثر است؟    

در اصل چیزی که باعث سلامت مو می شود شرایط زندگی و سلامتی افراد است.  در نتیجه اگر شخص به  روند ریزش موی خود توجه داشته باشد در هیچ از فصل سال ریزش مو  تغییر نمی کنند. پس نتیجه می گیریم زمان در فصل کاشت تأثیر چندانی در کاشت مو ندارد. پس تصور این که فصل بر نتیجه کاشت تأثیر می گذارد کاملا غلط است.

دما تأثیر در روند رشد مو ندارد. پس انچه در رشد سریع مو تأثیر گذار است مراقبت های درست ان است. در واقع در این مرحله صحبت دباره ی  نتیجه ریزش مو می شود ولی برای افراد مراقبت ها ی  کاشت مو یکسان و شرایط ان مشابه هستند ولی تنها  زمان تعیین کاشت متفاوت است. 

برای نتایج خوب باید بهتر از قبل به مراقبت های مو در هر فصل بپردازیم. موهای کاشت شده بسیار حساس در هر فصل مراقبت های انها متفاوت  است.

این موضوع در هر فصل سال تأثیر زیادی در ریزش مو دارد. در هر فصل  مراقبت های کاشت مو متفاوت است و تأثیر در نتیجه کاشت دارد. برای بهتر شدن نتیجه کاشت باید شخص اطلاعات لازم درباره کاشت در هر فصل داشته باشد.

بهترین نکته برای کاشت مو امادگی لازم افراد برای انجام این جراحی است. در بعضی از فصل ها  به مراقبت های خاص و شدید احتیاج دارد. برای کاشت مو  بستگی به مراقبت های  خود شخص دارد اگر  از عهده این مراقبت های بر می یابد برای کاشت اقدام کنید.

چه کسانی  زمان کاشت مو را تعیین می کنند.

اولین بار که  کاشت را انجام می دهید زمان ان بستگی به خود شخص دارد و به همین خاطر است که افراد باید چه از نظر مالی یا روحی اماده کاشت باشد.  افراد باید از همه نظر امادگی لازم برای کاشت و مراقبت های قبل و بعد از عمل را داشته باشند.

همچنین باید دور از استرس و فشار عصبی باشد تا نتیجه بهتر از این کاشت بگیرد. پزشک پس از مشورت با افراد بهترین زمان برای کاشت و با در نظر گرفتن همه شرایط فرد زمان لازم برای این عمل  پیشنهاد می دهد.

‫5/5 ‫(1 نظر)