برداشت مو از بانک مو چگونه است و چه کارایی دارد؟

برداشت مو برای کشات مو از بانک موی افراد

کاشت مو امروزه یک نوع جراحی است.  برداشت مو برای پیوند کاشت مو بدین وسیله که فولیکول های مو از یک طرف سر به نام بانک مو به قسمت های که طاس یا کم پشت شده به ناحیه سر پیوند می شود. کاشت مو فقط برای موهای سر به کار نمی رود. امروز بخاطر تکنولوژی مدرنی که وجود دارد.

برای نواحی مختلف بدن مانند ترمیم مژه ها، ابروها، موهای ریش، موهای قفسه سینه در مردان و پر کردن جای زخم های ناشی از تصادفات یا جراحی استفاده می شود. شاید این سوال پیش بیاید که برای کاشت مو از کدام طرف سر مو برداشته می شود؟ ایا  این مو مصنوعی است یا کاملاطبیعی؟ ایا قسمتی که از ان مو برداشته می شود طاس باقی می ماند؟ در کل سوال های زیادی هستند که فکرتان را مشغول کرده است ولی ما قصد داریم به همه سوال های شما جواب بدهیم و دراین مطلب شما را با موهای پیوند شده اشنا کنیم.

برداشت مو چه زمانی رخ می دهد؟

فولیکول‌های پیوندی زمانی انتخاب می شوند که از نظر ژنیتکی برای پیوند پوست سر مقاوم باشند. بهترین گزینه برای برای هر نوع کاشت و برداشتن موی پشت سر است. زیرا قسمتی از موهای سر که از همه قسمت ها مقاوم تر پیوند انجام می شود. که معمولا ریزش مو بیشتر در این قسمت رخ می دهد. به طور کلی تارموهای که درگروه یک یا چهار به روند رشد خود ادامه می دهند در اخر فولیکول‌ها برای رشد موها از موهای طبیعی برای پیوند استفاده می کنند.

روش های مختلفی از نظرمعایب و مزایا برای فولیکول ها وجود دارد. توجه کنید روش برداشت فولیکول ها برای کاشت دوباره موها بسیار مهم است. اما در این روش تولید فولیکول ها از هر چیز با ارزش تر خواهد بود. برای زنده ماندن فولیکول های  مو برای کاشت باید اطمینان حاصل شود تا برای جلوگیری از هرگونه تراش، برش ساقه و از پیازه مو استخراج مناسب در درجه اول قرار دارد. زاويه فولیکول های مو مناسب با پوست سر رشد می‌کنند.

بافت زاویه فولیکول ها در حین برداشت درست روی موها ایجاد می شود. امروزه روش های مختلفی برای برداشت فولیکول ها وجود دارد که به دو مورد ان در زیر اشاره شده که عبارتند از :

  • تولید واحد فولیکولی یا روش FUE
  • برداشت نواری یا روش FUT
  • برداشت نواری یا روش FUT

این روش به شکل فولیکول ها که در حین پیوند به اسم فولیکولار شناخته شده است. یکی از روش های برداشت برای پیوند مو است. در این روش پزشک یک نوار مخصوص از قسمت خلفی پوست سر در ناحیه ی که مو ها خوب رشد می‌کنند برداشت خواهند کرد. از چاقوی مخصوص کاشت یک یا دو ، سه بار برای پاک کردن نوارهای بافت مویی از ان قسمت انجام می شود. باید طوری برداشت شود که به هیج فولیکولی لطمه وارد نشود. اندازه همه نوار ها معمولا بین 1 یا 2 و طول ان بین 15 تا 20 سانتی متر است.

در حین برداشت این نوارها موجب ایجاد زخم و خط باریک در ناحیه قسمت اهدا کننده می شود. مهم است بخیه های این قسمت کوتیکولار توسط متخصص در این زمینه برداشته شود. تا موجب بسته شدن بهتر جای زخم شود. متخصص اماده برای پیوند واحد فولیکولار میشود. گروه کوچکی از فولیکول های مو از یک نوار تشکیل شده است. متخصص توسط میکروسکوپ های استریو دو چشمیُ بافت چربی اضافه و فیبرهای که بدون صدمه به سلول های فولیکولی مو برای پیوند را از بین می برند.

تولید واحد فولیکولی یا روش FUE

در حین برداشت مو و کاشت مو توسط واحد تولید فولیکولی، یا واحدهای فولیکولی منفرد یک تا چهار تار مو توسط داروی بی‌حسی انجام می شود. فولیکول های که به وسیله دستگاهی به نام میکرو پانچ برداشته می شود. در حین برداشت حفره ای کوچکی به اندازه قطر ۰.۶ تا ۱.۰ میلی متر در پوست سر فرد به وجود می اورد. در اخر پزشک از سوزن های بسیار کوچک و تیز برای سوراخ های قسمت پوست سر استفاده می کند.

فولیکول ها را  به درستی و حالت مناسب دراین سوراخ های ایجاد شده قرار می دهد. در این روش فولیکول های که به شکل نوار یا برای برداشت به صورت نوار در پوست سر ایجاد می شود. بعد از بخیه زدن مانند همه زخم های جراحی به دوره استراحت نیاز است. اما در روش استخراج فولیکولی به صورت تک یا همان روش FUE در سر حفره های ریزی ایجاد می شود که نیاز به بخیه ندارد. ولی در کل عوارضی در پوست سر بوجود می اورد از قبیل:قرمزی، تورم یا حتی درد را ایجاد می کند،ولی مثل روش نواری درد یا خونریزی ندارد.

مزایا و معایب روش های برداشت مو چیست؟

  • شرایط روشFUT
  • روشFUE
  • شرایط روشFUT

در این روش یک زخم بزرگی به شکل نواری ایجاد می شود. و برای بهبودی ان بهتر است بخیه یا پاسمان بزنید. ازمعایب این روش این است. که بعد ازعمل دوران استراحت ان نسبت به همه روش ها کمی بیشتر است. زیرا بعد از مراقبت درست موهای پیوند و زخم پوست سر نیز جدا نیاز به مراقبت و پاسمان دارد. در این روش در حین عمل اگر لازم باشد از داروی بی حسی استفاده می شود. در کل این روش در یک جلسه به پایان میرسد. زیرا موهای پیوندی به شکل نواری در یک جلسه تعداد زیادی از موها برای کاشت برداشته می شود. در محل مشخص پیوند می شود.

شرایط روش FUE

در این روش برای پیوند فولیکول ها موها به صورت تک به تک در پوست سر پیوند داده می شود. به طور هم زمان در یک حفره ای کاشت می شود. مزایا این روش این است که به صورت روش بالا به شکل نواری کاشت نمی شود. که در اخر به بخیه نیازداشته باشد. تنها یک حفره ای در ان ایجاد می شود که دوره استراحت زیادی نمی خواهد. تنها باید از موهای که تازه پیوندی مراقب درستی کنید. زمان طولانی برداشت مو قبل از پیوند از معایب این روش است.

زیرا فولیکول های این روش به صورت تکی پیوند یا برداشته می شوند که بسیار زمان می خواهد به همین خاطر این روش در یک جلسه درمان به اتمام نمی رسد. هر جلسه 2 الی 4ساعت زمان می خواهد. ولی در شرایط خاص در یک جلسه پزشک شاید بتواند این عمل را به پایان برساند که در این صورت 9 ساعت زمان لازم است که بسیار کسل کننده است.

اگر فرد موهایی برای برداشت نداشته باشد چه کار باید کرد؟

این نوع کاشت برای افرادی مناسب است. که بانک مو خوب برای برداشت و کاشت داشته باشند. برخی از وقت ها برای اقایان که دچار طاسی کامل اند و بانک مو مناسبی ندارند. در اخر می توانند با عمل زیبایی این نوع مشکل را برطرف کنند. اگر بعضی از افراد موهای کوتاه و ظاهر ان را دوست ندارند. این روش به نام میکروپیگمنتیشن یا SMP شناسایی شده است. به راحتی با متخصص دراین زمینه انجام می گیرد.

این روش به شکل خالکوبی انجام می شود. به وسیله دستگاهی که از رنگدانه ی به نام کروموفر پایدار شناخته شده است. به وسیله تعدادی از سوزن ها که در لایه دوم پوست سر که مثل لایه اول پوست سر ریزش ندارد. یا به شکلی روی پوست سر خالکوبی می کنند. ولی در دوره استراحت کوتاه، میکروپیگمنتیشن به شکل موهای تراشیده ظاهر می شود. البته برای برخی از افراد که ریزش موی کمی دارند. برای مخفی کردن جای زخم و بخیه مانند شکستگی ابرو یا کسانی که پیوند FUT انجام داده اند. جای بخیه رو پوست سر خود دارند این روش به زیبایی می تواند آن را پنهان کند.

ایا کاشت مو به روشFUTبه چند جلسه درمان نیازمند است؟

کاشت مو با این روش به جلسات درمانی زیادی نیاز ندارد و در یک جلسه انجام می شود.

ایا عوارض برداشت مو به روش FUE خیلی زیاد است؟

خیر برای برداشت مو با این روش عوارض چندانی ندارد.

ایا قسمت پیوند بعد از کاشت ممکن است عفونت کند؟

بله عفونت بعد از عمل با مراقبت های نادرست ایجاد خواهد شد.

‫0/5 ‫(0 نظر)