کاشت مو دائمی و آیا میتوان به صورت دائمی کاشت مو انجام داد

کاشت مو دائمی

وقتی درباره کاشت مو دائمی ذهن تان را مشغول می کنید شاید تعداد موهای گذشته خود را تصور کنید. اما روش کاشت مو به علاوه در طول دهه های اخیر راه طولانی را پشت سر گذاشته است. کاشت مو بعضی اوقات به نام ترمیم مو شناخته می شود. که این روش یک عمل سرپایی است. در روش میکروگرافت برای به کار بردن فولیکول های موی خود فرد برای قسمت دیگر جمجمه که مو در این ناحیه دچار کم پشتی  کاربرد دارد.

ولی نتیجه کاشت مو دائمی و دوام بیشتری دارد و در کل این روش زمان بر و هزینه ی زیادی دارد. مراحل های مانند التیام و ریکاوری در آن وجود دارد. به این دلیل برای افراد زیادی که قسمتی از موی خود را از دست داده اند. در این صورت گزینه مناسبی برای کاشت مو است.

 آیا نتایج کاشت مو دائمی است؟

 هنگامی که فولیکول‌های مو سر افراد در قسمتی که دچار کم پشتی شده اند. ولی برای التیام یا خوب شدن موی سر به زمان زیادی نیاز است. در کل این وضعیت کاملا عادی است. ریزش مو بعد از کاشت مو در سه ماه اول کاملا طبیعی بوده. مراحل التیام شاید در بعضی از موارد ما بین یک سال زمان ببرد. اما وقتی که این مراحل تکمیل شده باشد فولیکول‌های پیوند داده شده شروع به رشد موهای تازه کاشته شده می کنند تا قسمتی های که دچار طاسی شده است را پوشش دهد.

بیشتر بخوانید : ترک پوست سر بعد از کاشت مو و راهکارهای پیشگیری و درمان آن

رشد این نوع موها بستگی به بالا رفتن سن فرد دارد. ولی حرکت فولیکول های مو دائمی است و هیچ گونه بازگشت به حالت قبل وجود ندارد اما مانند بقیه فولیکول های فرد این نوع حالت بعد از پیوند یک دوره حیات کامل دارند. ولی در دوره های خاص شاید از تشکیل مو به اندازه ساقه باز بماند.

 آیا این امکان هست که شخص به کاشت موی مجدد نیاز پیدا کند؟

 این امکان زمانی اتفاق می افتد که اولین کاشت موی فرد آخرین مرحله نباشد. در مورد بعضی از گزینه های مناسب کاشت مو درباره این موضوع مشاوره بگیرند و به توصیه ی پزشک مشخص میشود که به چند جلسه کاشت نیاز دارند.

بقیه گزینه های این اقدام از نتیجه به وجود امده در همان روز اولین جلسه کاشت موبعد از اخرین دوره ی التیام بهترین رضایتمندی حاصل می شود و در مرحله ی بعد تصمیم خود را می گیرند تا تکلیف بقیه لکه های که باعث ریزش مو بر روی موهای سر خود مشخص کنند.

 انواع کاشت مو دائمی

 درباره انواع کاشت مو باید تحقیق کنید. تولید واحد فولیکولی از سوراخ های کوچک برای پیوند فولیکول های روی سر به قسمت کم پشتی یا طاسی کاربرد دارد.

 نمای ظاهری بعد از کاشت مو دائمی

 برای دیدن نتیجه حاصل از کاشت مو به زمان نیاز است. ولی قسمت های تشکیل شده از مو شروع به بهتر شدن می کنند. شاید فرد در طول چند ماه اول بعد از کاشت موی خود شاهد مقدار زیادی ریزش مو باشد . پزشکان کاشت مو باید فرد رادرمورد عادی بودن این روند و آنچه در عمل رخ می دهد باخبر سازند. وقتی بعد از کاشت  پوست سر افراد بهتر شود شما شاهد رشد فولیکول خود میشوید و در آخر همان بافت و طول بقیه‌ی موهای سر را به دست می اورد. موهای تازه پیوندی را  با میکروگرافت کوتاه کرد. حالت داد یا در صورت نیاز موها را رنگ کرد.

 انتظار دراز مدت چیست ؟

 موهای پیوندی باید دوام زیادی داشته باشد. این احتمال که با بالا رفتن سن فرد رشد فولیکول های مو ضعیف شوند. اگر کم پشتی موهای فرد ادامه دار باشد. خط موی فرد بر مبنای الگوی گذشته ریزش موی خود در حالت طبیعی عقب‌نشینی یا پسرفت نخواهد کرد. پزشکان کاشت مو باید درباره این وضعیت که موهای پیوندی در طول زمان های اینده حالت لکه مانند یا غیر طبیعی نخواهد داشت توضیح دهد.

 چه هنگامی به دکتر مراجعه کنیم ؟

 اگر فرد درباره ریزش موی خود نگران هست باید با متخصص در  این زمینه مشورت کند.  بعضی از اختلالات پزشکی و داروها هستند که ریزش مو یکی از این عوارض ها است. فرد باید قبل از تصمیم گیری درباره کاشت مو برای درمان ریزش موی خودو نقش اختلالات و داروهای مورد اشاره را از تشخیص خارج کند. هیچ مراحل مورد اعتباری برای پزشکان در زمینه ی که کاشت مو انجام می دهند وجود ندارد. دلیل اهمیت همین انتخاب این است که دکتر مراحل مزبور را انجام دهد.

فرد باید به دنبال متخصص در این زمینه باشد این می‌تواند درماتولوژیست‌ها (متخصصان پوست)، جراحان زیبایی، و متخصصان جراحی پلاستیک را شامل شود. در اخر باید نمونه یا نتیجه کار متخصص مورد بررسی قرار گیرد. عکس های در مورد ترمیم مو بعد از ترمیم دوباره مشاهده گردد. تا در مرحله اخر تصمیم دوباره برای کاشت مو گرفته شود. کاشت مو یک گزینه درمانی برای مویی است که دچار ریزش مشهودی است. ولی نتیجه کاشت مو دائمی خواهد بود اما امکان برگشت مراحل قبل وجود ندارد.

بیشتر بخوانید : آزمایشات قبل از کاشت مو چیست و چگونه انجام می شود

به هر حال این ادامه مراحل نیست که نمای شکل ظاهری کاشت مو بعد از بهتر شدن همانی است که در بقیه عمر خود فرد وجود دارد. یا ظاهر طبیعی و قابل تحمل برای فرد ایجاد کند.  رسیدن به خشنودی کامل از نتایج کاشت مو دائمی اساسی است.