کاشت مو به روش نیوگرافت چیست؟ برای چه کسانی مناسب است

کاشت مو به روش نیوگرافت

امروزه ریزش مو یکی از مشکلات زیبایی به حساب می اید زیرا یکی از نمونه جذابیت انسان ها موهای فرد می باشند این مشکل سبب شده تا روش های گوناگون کاشت مو توسط پزشک در این زمینه ابداع شود. کاشت مو به روش نیوگرافت می تواند با انواع روش های گوناگون انجام شود ولی همه ی این روش های کاشت را نمی توان به عنوان یک نوع روش برای کاشت معرفی کرد. زیرا همه این روش ها تنها خود دارای مزایا و معایبی می باشد و تشخیص بهترین روش کاشت موی مناسب شما بوسیله متخصص پوست و مو و مشاور شما با توجه به شرایط گرافت های مو و پوست سر شما و میزان ریزش مو انتخاب می شود.

در هر روش مدرنی تلاش بر رفع مشکلات قبلی بوده. کاشت مو با این روش یکی از مدرن ترین وگوناگون ترین یکی از نمونه های کاشت مو به روش نیوگرافت  خواهد بود. بدون شک یکی از روش هایی است که در سال های بعد حرف های بسیار زیادی نسبت به بعضی از روش های دیگر کاشت مو دارد. در این روش بعضی از کارها به صورت کاملا اتوماتیک انجام می شود و پزشک در این زمینه وظیفه درست کردن پارامتر ها را بر عهده دارد.

اساس کار کاشت مو به روش نیوگرافت

در روش کاشت مو به روش نیوگرافت از یک ربات استفاده می کنند. بنابراین می توان به عنوان یک روش کاملا اتوماتیک شناخته خواهد شد که این‌نکات موجب پیشرفت این  روش نسبت به بعضی از روش های کاشت مو بخصوص روش کاشت موی SUT خواهد بود. در این روش به غیراز ربات نیاز به یک صندلی ارگونومیک نیز می باشد. یکی از راه های ارتباط ربات با پزشک کامپیوتر است و بازوهای ربات دارای دوربین هستندو با استفاده از این دوربین ها محل برداشت مو یا قسمت کاشت مو را مشخص می کند.

بنابراین با شناسایی واحد فولیکولی همراه با الگوریتمی خاص این فولیکول ها به صورت کاملا اتفاقی برداشته و به نواحی مورد نظر پیوند می دهد. در کل سیستم بازوهای ربات که از دوربین استفاده می‌کند دارای دو سوزن هستند که یکی از این سوزن ها وارد عمق اپیدرم شده و سوزن بعدی هسته پیوندی را خارج می کند. بنابراین می تواندشاهد این شد که اغلب فرایند کاشت مو به روش نئوگرافت به وسیله ربات انجام می شود و پزشک بر روی این کار نظارت کامل دارد تا با مشکل خاصی روبرو نشود.

پارامتر های قابل تنظیم توسط پزشک

مهمترین عملی توسط پزشک متخصص با این روش کنترل پارامتر های گوناگون را برعهده داشته باشد. ولی این کنترل ها از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد. زیرا ربات توان تشخیص ان را ندارد. و طبق پارامترهایی که از طریق رابط کامپیوتری برای وی تعیین می شود، و به کار خود ادامه می دهد. در صورت انجام کاشت مو به روش نیوگرافت به خوبی و با کیفیت بالا استفاده می شود. که پزشک راحت میتواند این کنتزل را تنظیم نماید.

بیشتر بخوانید » مراحل کاشت مو و رعایت توصیه های بعد از کاشت مو

ولی زاویه دقیق برداشت گرافت ها یکی از  گزینه ها که باید توسط پزشک انجام شود. هر زاویه که پزشک به کامپیوتر انتقال بدهد ربات ان را تکمیل می کند. سرعت سوزن نیز از جمله پارامترهایی بوده که پزشک باید برای روبات تعیین نماید. زیرا سرعت این سوزن ها از اهمیت بسیاری برخوردار است. عمق نفوذ سوزن نیز از دیگر مواردی بوده که پزشک باید آن را تعریف کرد. ربات با توجه به این اطلاعات که از طریق کامپیوتر دریافت نموده ان را به کار می برد. عمق سوزن باید براساس زاویه مناسب انتخاب شود زیاد کم و زیاد شدن عمق سوزن شاید مشکلاتی به همراه داشته باشد.

کاندید مناسب کاشت مو به روش نئو گرافت چه کسی است؟

یکی از پرسش های خیلی مهم که شاید در ذهن بسیاری از افراد خطور نماید این هست که کاشت مو به روش نیوگرافت برای چه افرادی مناسب است؟ در پاسخ به این پرسش می توان گفت هر کسی به هر دلیلی به ریزش مو دچار شود. و یا می خواهد تراکم بالا و با کیفیت و طبیعی را دوباره ترمیم کنید می توانید از این روش استفاده کنید. کاشت مو با این روش با هر سن یا جنسیتی می توانند از این روش برای کاشت مو بهره مند شوند.

در سال های گذشته این روش اختراع شده است. و به گفته ی متخصصان افرادی که به ریزش موی زیاد دچار شده اند مناسب است. با توجه به اینکه ریزش مو بسیار ناراحت کننده و ناخوشایند می باشد ولی بعضی از افرادی که از این روش استفاده نموده و نتایج خوشایندی از ان دریاف کرده اند. از نظر روحی و روانی نیز شرایط بسیار بهتری نسبت به قبل پیدا می کنند.

مزایای کاشت مو به روش نئوگرافت

  • طبیعی بودن موها
  • تراکم بالا
  • سرعت بالا
  • کمترین میزان تهاجم و آسیب رسانی

سرعت بالا

یکی از عالی ترین مزایای این روش داشتن سرعت بالا ی این عمل است. که بسیار بیشتر در مقایسه با  سایر روش های کاشت مو است. زیرا در سایر روش ها متخصصان به صورت دستی عمل کاشت مو را انجام داده اند. در صورتی که در روش نئوگرافت این کار توسط بازوی روباتیک انجام می شود. در کل ربات می تواند با سرعت بیش از حد از سرعت دست انسان این عمل را انجام دهد این مزیت سبب می شود تا افرادی که می خواهند موی خود را دوباره ترمیم نمایید وقت کمتری صرف این کار کنند.

بیشتر خوانید » ترک پوست سر بعد از کاشت مو و راهکارهای پیشگیری و درمان آن

کمترین میزان تهاجم و آسیب رسانی

این روش را می توان یکی از این روش ها کاشت مو دانست. زیرا با تهاجم کم این کار انجام می شود. بنابراین افراد زیادی به این روش تمایل دارند. بعضی از این روش ها در گذشته از نظر تهاجم شباهت زیادی داشته است. و باعت مشکلات بسیار در پوست سر شده است. و این موضوع سبب می شد تا دوره استراحت بعد از عمل کاشت بیشتر شود. در حالی که روش نئوگرافت با کمترین تهاجم صورت گرفته است. و دوره استراحت این جراحی نیز بسیار کمتر از سایر روش ها می باشد.

طبیعی بودن موها

جنس کاشت مو با روش نئوگرافت از سایر روش ها بسیار بالاتر می باشد. بنابراین با این روش بسیار طبیعی تر بوده تا با روش های دیگر. معمولا با این روش هیچ گونه ناهماهنگی دیده نمی شود. این موضوع باعث شده تا اغلب افراد این روش را به خاطر کیفیت بیشتر انتخاب نمایند. به همین خاطر هر چه میزان کیفیت کاشت مو بیشتر باشد می توان با اعتماد به نفس زیاد داخل جامعه حضور یابند.

تراکم بالا

یکی دیگر از مزایای کاشت مو به روش نیوگرافت تراکم بالا است زیرا در این روش دقت و ظرافت زیادی به کار می رود با توجه به وجود تصاویر بسیار با کیفیت از محل برداشت و همچنین محل کاشت مو، می توان هم از کم پشت شدن بانک مو یا همان ناحیه پشت سر جلوگیری نمود. تعداد تراکم را بیشتر از سایر روش ها مشخص نمود. ولی افرادی که کاشت مو را با این روش تجربه کرده اند از انجام این جراحی رضایت زیادی داشته اند. و این بحث سبب شده تا این روش را به همه اطرافیان خود نیز به عنوان روش کاملا مطمعن معرفی نمایند.

‫0/5 ‫(0 نظر)