کاشت موی سر و مراحل آن

کاشت موی سر در ستاره ساعی

کاشت موی سر به صورت یک عمل سرپایی و بدون بیهوشی همراه با بی حسی موضعی است. شخص متقاضی کاشت مو در حین عمل هیچگونه دردی حاصل از موهای که روی سرش کاشته می شود را حس نمی کند.

پس از اتمام یک جلسه کاشت موی سر ( که حدود ۳-۸ ساعت طول می کشد) به مدت یک روز پانسمان مناسبی روی سر گذاشته می شود. بیمار فردای آن روز جهت تعویض پانسمان و ویزیت جراح و شستشوی سر مراجعه می کند.

در روز دوم بعد از عمل می تواند به حمام برود. اما دلمه هایی در محل کاشت موی سر ایجاد شده که نباید دستکاری شود. این دلمه ها تا روز پانزدهم از بین می روند. موهای کاشته شده به مدت ۲ هفته رشد می کنند که این اتفاق نشان دهنده گرفتن پیوندهاست و موفقیت آمیز بودن جراحی کاشت مو میباشد.

اما درصد زیادی از موهای کاشته شده از هفته سوم شروع به ریزش کرده ولی ریشه موها زنده می ماند. موهای جدید ازماه دوم به بعد ظاهر می شوند. در ابتدا این موها نازک و کرکی شکل بوده و به مرور ضخیم می شوند.

در اغلب افراد همراه با ریزش موهای کاشته شده تعدادی از موهای قبلی بیمار در اطراف محل کاشت مو نیز وارد فاز استراحت می شود. ریزش پیدا می کنند. محل کاشت مو برای مدتی (شاید تا حدود ۴ ماه) کم پشت تر از سابق دیده می شود. این حالت شوک نامیده شده و موقتی است و با بیرون آمدن موها از حالت استراحت و رشد موهای کاشته شده تراکم مورد انتظار ایجاد می شود. موهای کاشته شده در ۶ ماه اول نازک، کرکی و کم تراکم ظاهر می شوند. از ماه ششم به بعد موها پر پشت تر شده و تا ۱۲ ماه کامل می شوند.

چه چیزهایی در رابطه با کاشت موی سر نیاز است که بدانیم ؟

بیشتز افراد چیزهایی که دارند را جدی نمی گیرند. داشتن موهایی پرپشت و زیبا نیز از این قضیه مستثنی نیست. برای اکثر افراد کاشت موی سر، پی ار پی و یا مزوتراپی مو اقدامی برای پر شدن موی سر و یا پرپشت کردن آن می باشد.

از عوامل ریزش مو می توان ژنتیک، رژیم غذایی نامناسب، استرس، بیماری، عدم تعادل هورمونی و مصرف داروهای خاص را نام برد. کاشت مو یکی از راه حل های رسیدن به ارامش خاطر می باشد. برای کسانی که از کم شدن موی سر و کچل شدن آزارده خاطر هستند. همیشه قبل از عمل کاشت مو با دکتر خود صحبت کنید و سعی کنید بهترین کلینیک را انتخاب نمایید.