پیوند مو و معایب نتراشیدن و مراقبت های قبل از عمل کاشت مو

عمل پیوند مو - کاشت مو

چه مویی مناسب برای انجام پیوند مو می باشد؟ با توجه به نوع روش، بهترین حالت استفاده از موهای خود شخص از پشت سر آن است. در صورت نبود و یا کم بودن تراکم آن از موهای برخی نواحی از بدن برداشته می شود.

سپس با استفاده از میکروسکوپ و لوپ های مخصوص، فولیکول های آن به صورت تک تک جدا می شوند. با همان ظرافتی که جدا شده اند در ناحیه گیرنده با ایجاد برش هایی در حد یک میلی متر پیوند زده می شود.

بدن نیز به این موها واکنشی نشان نمی دهد و در واقع حسن پیوند موی طبیعی همین است. با توجه به این که عضو پیوندی از بدن خود فرد تهیه می شود، احتیاج به نگهداری و مراقبت های درمانی ندارد.

ظرافت در این جراحی بسیار حائز اهمیت است. پزشک جراح برای عمل پیوند مو این موها را با چنان ظرافتی برمی دارد که تنها یک خط بسیار باریک می ماند. توجه به این نکته در کاهش نگرانی های بعد از عمل برای شما مهم است که وقتی موها کاشته می شوند بعد از ۴ تا ۶ ماه می ریزند و دوباره شاهد رویش مجدد موها خواهید بود.

ریزش موهای کاشته شده بعد از پیوند مو امری طبیعی و طبق روند این جراحی است.

توضیحاتی درباره ی معایب نتراشیدن مو بطور کامل برای پیوند مو

می توان گفت، کاشت طبیعی مو به خودی خود یکی از دقیق ترین عمل های زیبایی نیز می باشد اما زمانی که شما تصمیم به انجام پیوند مو بدون تراشیدن موی سر خود، می گیرید باید در انتخاب پزشک خود خیلی محتاط باشید. زیرا این روش مستلزم یک پزشک متخصص با تجربه و مهارت بالا می باشد.

اگر قرار است که تنها در یک جلسه پیوند مو بدون تراشیدن موی سر خود را انجام دهید، باید گفت که به علت نیاز بالا به دقت و توجه، تعداد پیوندها کاهش خواهد یافت در نتیجه شما شاهد تراکم کمتری نسبت به حالت معمول خواهید بود.

مانند سایر روش های کاشت مو، پیوندهای زده شده بین هفته دوم تا چهارم خارج می شوند. شما شاهد ریزش مو خواهید بود. نسبت به سایر روش های کاشت طبیعی مو نیازمند زمان بیشتری خواهد بود.

به علت دقت بالا و مهارت بالای پزشک در مقایسه با سایر روش های کاشت مو، هزینه ی بیشتری برای بیمار به همراه خواهد داشت.

بهتر است قبل از پیوند مو چه مراقبت هایی را انجام دهیم؟

  • استراحت کافی در شب قبل از عمل پیوند مو.
  • در جریان گذاشتن پزشک در زمینه داشتن هر نوع بیماری.
  • ترک سیگار دو هفته قبل از عمل کاشت مو.
  • ترک مصرف داروهایی مانند ایبوپروفن و یا ناپروکسن یک روز قبل از عمل کاشت مو.
  • ترک مصرف قرص ویتامین E تا سه هفته قبل از عمل پیوند مو.
  • استحمام یک روز قبل از عمل کاشت مو و شستن موها با نرم کننده.
  • خوردن یک وعده غذای کامل و مفید قبل از عمل کاشت مو.
  • عدم اصلاح مو تا سه هفته قبل از عمل پیوند مو.