ورزش کردن بعد از کاشت مو عوارض دارد؟

ورزش کردن بعد از کاشت مو

ممکن است شما جزو افرادی باشید که برنامه ریزی دقیقی نسبت به ورزش کردن دارید و در این بین نیز می خواهید عمل کاشت مو را انجام دهید. اما نمی دانید که آیا ورزش کردن بعد از کاشت مو ضرر دارد یا خیر.

با توجه به اینکه ورزش کردن در رشد و تقویت مو تاثیر بسزایی دارد ممکن است حتی نیاز باشد برای افرادی که ورزش نمی  کنند نیز به برنامه انها اضافه شود. البته نه ورزش های سنگین و یا فعالیت های آن. بلکه باید ورزش در زمان مناسب و طبق برنامه و کامل مورد بررسی قرار گیرد.

اما چه مدت می توانید بعد از کاشت مو ورزش کنید؟

 از تمرینات سنگین و شدید ورزشی باید 40 روز از عمل کاشت مو بگذرد و بعد از گذشت 7 روز از کاشت مو باید ورزش کردن را شروع کرد، ورزش های سبکی مانند پیاده روی انجام داد. ولی برای انجام ان باید حتما با پزشک معالج خود در ارتباط باشید. برای پیوند مو که فولیکول های مو سالم هستند  موها را از پشت گردن یا قسمت مختلف بدن به قسمت های موی سر که در حال ریزش خواهند بود پیوند می زنیم.

برای کاشت مو براش های در پوست سر ایجاد می کنند. در قسمتی که برش انجام شده است. گرافت های مو در قسمت برش ها کاشته می شوند.ولی گرافت های که تازه پیوند داده شده نیاز به مراقبت های بیشتری دارد تا افراد دچار عفونت نشود. و احتمال زیاد داد که اگر مراقبت درست انجام نشود گرافت ها از این شکاف ها بیرون بیاید در نتیجه پاسمان باعث می شوند. گرافت ها محکم در جای خود قرار بگیرد. تا پوست سر شما به درستی ترمیم یا بهبود یابد.

تأثیر ورزش بر رشد و تقویت مو

ورزش کردن بر رشد و تقویت مو تاثیر خوبی دارد. و باعث درخشانتر شدن و پر پشتی موی سر می شود. افرادی که ورزشی به صورت منظم انجام می دهند مطمئنا شرایط متفاوتی را بر روی مو خود احساس می کنند. ورزش کردن باعث گردش خون در بدن می شود. در این صورت فولیکول‌های مو تغذیه بهتری خواهند داشت و وظایف خود را بهتر انجام می‌دهند و بدین صورت رشد مو افزایش می‌یابد.

زمانیکه شما ورزش می کنید پروتئین ها در بدن باعث می شود شکسته شود و راحت تر به مو و بدن نیز خواهد رسید. پروتئین ها بیشترین ساختارها را بر روی مو تشکلی می دهند. و ورزش کردن نیز باعث تقویت و رشد مو خواهد شد. زیرا مواد معدنی مختلف، اکسیژن و آنتی اکسیدان ها با گردش در خون به صورت پیوسته به فولیکول‌های مو و پوست سر می‌رسند و باعث تقویت فولیکول‌های مو خواهند شد.

مسئله مهم در رابطه با ورزش کردن بعد از کاشت مو این است که شما باید فعالیت های ورزشی خود را کامل بررسی نمایید و همه فعالیت های ورزشی مانند ورزش های سنگین نه تنها مفید نیستند بلکه مضر نیز خواهند بود پس در این رابطه بیشتر باید تحقیق کنید.

ورزش بعد از کاشت مو

برنامه ورزشی بعد از کاشت مو

اگر در مراکز معتبر کاشت مو انجام داده اید. مطمنا برنامه های رژیم غذایی و ورزشی و مراقبت های پس از کاشت مو را به شما ارائه خواهند داد. که کلینیک ستاره ساعی نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

در زیر برنامه ورزشی در بازه های زمانی مختلف ارائه شده است. که می توانید از این برنامه نیز استفاده نمایید و شما هم بعد از کاشت مو به بررسی و تحقیق بیشتر نیز دست خواهید یافت

البته لازم به ذکر است نتیجه کاشت مو بعد از 3 الی 6 ماه نیز میتوانید برای شما بسیار حائز اهمیت باشد پس مطمين شوید تا طبق اصول و برنامه جلو خواهید رفت.

هفته اول

در هفته اول نباید فعالیت صورت گیرد و فعالیت هایی که معمولا انجام هم میدهید نیز باید کاهش یابد. برای مثال خم کردن بیش از حد سر پیاده روی های بی مورد و طولانی و حتی ورزش کردن های سبک باید بپرهیزید.

هفته دوم

شروع فعالیت های سبک و ورزش هایی مانند یوگا و یا پیاده روی مجاز است. البته فعالیت هایی این چنینی که باعث تعریق یا افزایش فشار خون می شود میتواند در قسمت هایی از کاشتمو سوزش را ایجاد کند.

۴۵ روز بعد

افرادی که ورزش های سنگین مانند وزنه برداری یا بدن سازی انجام میدهند بعد از دو ماه به صورت آرام می توانند شروع به فعالیت کنند. ولی به صروت آرام و کامل طبق برنامه باید این گونه فعالیت ها را انجام دهند.

شما می‌توانید پس از اینکه پیوند مو را انجام دادید، دستورالعمل‌های لازم را از پزشک خود در این زمینه دریافت کنید. به خصوص اگر جزو افرادی ورزش دوست هستید و برنامه‌های ورزشی منظمی دارید.

پیاده روی بعد از کاشت مو

.پس از انجام کاشت مو، از پیاده‌ روی در فضای باز و در طول روز خودداری کنید. در طی هفته‌های اول حتی پیاده‌روی نیز منع شده است. زیرا پیاده‌ روی در طول روز، باعث تابش مستقیم نور آفتاب به موهای کاشتی شما می‌شود. که این نور آفتاب می‌تواند به شدت برای موهای کاشته شده، مضر باشد. اما با گذشت چند هفته شما می‌توانید نرمش‌های صبحگاهی، یوگا و مدیتیشن را انجام دهید.

بیشتر بخوانید : کلاه بعد از کاشت مو امکان پذیر است و چه زمانی می توانیم استفاده کنیم؟

 عوارض فعالیت های سنگین بعد از کاشت مو چیست؟

ورزش کردن بعد از کاشت مو یا فعالیت های سنگین موجب پاره شدن بخیه های پوست سر می شود. ولی این اتفاق زمانی رخ می دهند که قسمت اهدا کننده بخیه زده باش.د ولی مثل در روش FUE این اتفاق رخ نخواهد داد. در نتیجه باید در فعالیت های سبک هم عرق نکنید.

پیاده روی بعد از کاشت مو تا چه زمانی ممنوع است؟

در هفته های اول کاشت یا پیوند مو پیاده روی نباید انجام داد.  ولی بعد از گذشت یک هفته الی دو هفته در صورتی که افتاب شدید یا باد یا الودگی وجود نداشته باش هوا مناسب باشد می توانید به پیاده روی ارام و سبک و کوتاه اکتفا کنید.

تا چه مدت ورزش کردن بعد از کاشت مو امکان پذیر است?

بستگی به شرایط شما دارد که چه زمانی بهتر شوید یا چه زمانی ورزش کردن را انجام بدهید. بهتر است برای این موارد با پزشک معالج خود مشورت کنید ولی بهتر است تا یک ماه از ورزش کردن بعد از کاشت مو کاملا بپرهیزید.

آیا عرق کردن به علت هوای گرم یا آفتاب شدید نیز برای موها مضر است؟

عرق کردن در هر صورت برای کاشت مو ضرر دارد. چون باعث اسیب زدن به موها می شود. و افتاب کاملا شدید موجب ریزش موی شدید خواهند بود.

چرا باید در روزهای ابتدایی بعد از کاشت مو استراحت کرد؟

روز های اول عمل باید مانند هر عملی دیگر استراحت کنید. انجام هر فعالیت چه سنگین چه سبک در روز های اول تأثیر بدی روی فولیکول های مو  خواهند گذاشت. ولی محل که پیوند انجام داده اند در اثر فشار کار های روزمره در روز های اول باعث خونریزی شدید می شود.

‫0/5 ‫(0 نظر)