موهای پر پشت و بلند و نکات مراقبتی جهت تقویت آن

موهای پر پشت و بلند

امروزه موهای پرپشت و بلند ارزوی هر فردی است و تمام سعی خود را برای تفویت مو انجام می دهند تا رشد ان بیش از اندازه باشد. این کار نیاز به دقت کامل دارد. مراقبت های درست و اصولی کمک به ترک عادت های مانند دوری از مواد غذایی مضر و فست فود و سیگار است. نکات های زیاد برای تقویت پوست وجود دارد اما برخی وقت ها ما ان را نمی‌بینیم ولی برای پرپشت شدن و تقویت موها نقش به سزای دارد. 

لزوم توجه به تقویت موهای بلند و پرپشت شدن آن

در این مطلب  به روند رشد موها می پردازیم. قبل از ان  تمام نکات پرپشت شدن و تقویت موها ارائه می شود. باید بدانید هر ماه به طور کلی یک سانتیمتر از موها رشد می کند. یعنی هر سال موهای شما 20 الی 15 سانتی متر رشد می کنند. ولی اگر از موها به درستی مراقبت نکنید یا برخی از عادت های بد خود را ترک نکنید شاید موجب شکنندگی موها و بر روی رشد ان تأثیر منفی بگذارد. اسیب زدن به موها بیشتر با کارهای مانند رنگ کردن مکرر و بیش از حد، عادت های مربوط به بستن مو، کمود آب و مواد مغذی است. تقویت مو به معنای کلی یعنی سالم ماندن موها است  ولی در بخشی از موها بدحالت و شکنندگی موها را به همراه دارد و رشد موها به مشکل بر میخورد.

بیشتر بخوانید : ابروی پرپشت و راهکارهایی برای تقویت و داشتن ابروی پرپشت

مواد مغذی جهت تقویت موهای بلند و پرپشت شدن ان

یک مثله ی قدیمی است که‌ بیان شده عقل سالم در بدن سالم است پس در این صورت موهای سالم هم بابد در بدن سالم تشکیل شود بدنی سالم و سرحال از عهده تأمین مواد غذایی و آب لازم برای بر هم نخوردن چرخه رشد مو نیز بر می آید در این صورت موهای بلند در این گروه قرار دارد. برای داشتن موهای سالم و پرپشت باید حتما سبک زندگی و مواد غذایی خود را تغییر دهید تا شاهد موهای سالم باشید.

حتما باید نکاتی در تغذیه غذایی جهت تقویت موهای بلند و پرپشت کاملا رعایت شود :

  • برای تقویت مو باید از ویتامین B12 بهره ببرید.
  • اگر موهای شما رشد انچنانی یا رشد ان کند است صدرصد شما کمبود ویتامین B12 دارید. این نوع ویتامین برای پرپشت شدن مو و تقویت ان موثر است.
  • کمبود این نوع ویتامین موها را خشک و نازک و شکننده می کند. علاوه بر موها پوست سر هم به این نوع ویتامین نیاز دارد.

در اثر کمبود این ویتامین پوست سر موجب خارش یا شوره سر به وجود اید. در میان مواد غذایی برای تقویت مو باید ویتامینB12  هم استفاده شود. اما قبل ار مصرف حتما با پزشک معالج خود در ارتباط باشید. برای تقویت مو می توانید از روغن زیتون استفاده کنید. در میان ماسک های خانگی برای تقویت مو  روغن طبیعی را به هرم غذایی خود اضافه کنید. این نوع روغن سرشاز از ویتامینEو آنتی اکسیدان است که برای براق و درخشانی موها مناسب است.

این دو ویتامین ها به نامC, A برای تقویت مو را فراموش نکنید. همانطور که قبلا به ان اشاره شده اگر می خواهید موهای شما سالم باقی بماند باید از  درون خود و از سلامتی کامل بر خوردار باشید برای این کار باید مواد معدنی مختلف مصرف کنید. شما می توانید غذاهای به رژیم غذایی خود اضافه کنید که حاوی پروتئین (مانند ماهی، گوشت و لوبیا) و ویتامین های A و C باشد (با چیزهایی مانند هویج، مرکبات و کدو تنبل). رسیدن اب به اندازه کافی به بدن باعث تقویت مو و رشد ان می شود. فولیکول ها برای ادامه رشد به مقدار کافی اب نیاز دارد. اب برای موهای بلند و تقویت ان موثر است.

بیشتر بخوانید: تقویت مو در بارداری و علت ریزش مو در بارداری چیست؟

نکات مراقبتی جهت تقویت موهای بلند و پرپشت شدن آن

بعد از هرم غذایی مراقبت درست و اصولی در تقویت و پرپشت شدن موها نقش به سزایی دارد. که عبارتند از:

  • موها را به طور مداوم خشک کنید
  • روی بالش های ابریشمی بخوابید
  • موهایتان را با آب سرد آبکشی کنید
  • از روغن های طبیعی مانند کرچک و زیتون به عنوان ماسک استفاده کنید
  • روش بستن موهای خود را تغییر دهید
  •  پوست سر خود را ماساژ دهید
  •  از پوست سر خود مراقبت کنید

موها را به طور مداوم خشک کنید

برای تقویت و رشد مداوم ان نباید موهارا بعد از استحمام با حوله بپوشانید و نبابد موهای خیس شده را با حوله ماساژ دهید زیرا به موها حالت شگنندکی دست می دهد به جای مالش برای رطوبت ان فقط ان را فشار دهید.

روی بالش های ابریشمی بخوابید

این نوع بالش ها رطوبت موهای را خارج می کند و باعث می شود موها خشک شود. در کل رطوبت برای موهای بلند و پرپشت موثر است. اما هنگام بهره بردن از این نوع بالش ها همچین اتفاقی نمی افتد. ابرشیم اصطکاک موها را کاهش می دهد. در اخر موجب کمتر شدن اسیب به موها می شود.

روش بستن موهای خود را تغییر دهید

اگر در روز به طور طولانی موهای خود را دم اسبی ببنید باید حتما جهت موهای خود را زود زود تغییر دهید موها را نباید تند ببندید و بستین بیش از حد به ریشه موها اسیب جدی وارد می کند و به ریزش مو دچار می شوند.

از پوست سر خود مراقبت کنید

پوست سر همانند پوست صورت به مراقبت های مداوم نیاز دارد. توجه کنید باید حتما بدانید کدام محصول برای پوست فرد مناسب است. حتما بابد پوست سر کاملا مرطوب شود و از pH با کیفیت به خاطر سالم ماندن موها برخوردار باشد و زمینه را برای موهای پر پشت و بلند فراهم کند.

موهایتان را با آب سرد آبکشی کنید

بعد از استحمام حتما موها را با اب کاملا سرد بشویید. اب سرد به تقویت و سالم ماندن موها کمک می کند و درخششی عالی را به موهای شما هدیه می دهد و موهای نرمی به شما می بخشند.

از روغن های طبیعی مانند کرچک و زیتون به عنوان ماسک استفاده کنید

این نوع روغن را برای تقویت پوست سر و پشت گردن بزنید و برای چند دقیقه به ارامی ان را ماساژ دهید. سر خود را کاملا با کلاه بپوشانید و بعد از گذشتن15 الی 20 دقیقه ان را با شامپوی مخصوص موهای خود بشویید می توانید از روغن زیتون یا نارگیل، کرچک، فلفل، زنجبیل بهره ببرید.

پوست سر خود را ماساژ دهید

ماساژدادن پوست سر به جریان راحت گردش خون کمک می کند و خون راحت تر به طرف فولیکول های مو جریان پیدا می کند و سبب پرپشت و بلند شدن موها می شود. برای ماساژ دادن پوست سر ابتدا با انگشتتان به صورت دورانی به ارامی این کار را انجام دهید. حتی موقع شستن موها می توانید به این کار ادامه داد.

‫0/5 ‫(0 نظر)