مراقبت از ابرو و راهکارهای آن

مراقبت از ابرو و راهکارهای آن
مراقبت از ابرو و راهکارهای آن

ابروها نقش بسیار زیادی در صورت و زیبایی چهره ما دارند. پس در مراقبت و نگهداری آن باید سعی و تلاش کنیم تا ابروهای طبیعی خود را از دست ندهیم. در این مقاله راهکارهای مراقبت از ابرو را برای شما بیان می کنیم تا با استفاده از این راهکارها ابروهای سالم و طبیعی داشته باشید.

یکی از موارد مهم برای خانم هایی که کاشت ابرو انجام داده اند مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو است که بعد از عمل باید مواردی را رعایت نمایند.

از طرف مدیر کلینیک ستاره ساعی

ویتامین های مناسب برای ابروها

ابروها هم مانند تمام بدن احتیاج به ویتامین ها دارند. مواد معدنی و ویتامین ها باعث رشد ابروها می شوند. با قرار گرفتن این ویتامین ها در رژیم غذایی خود باعث رشد ابروها می شوید. پس یکی از راهکارهای مراقبت از ابرو استفاده از ویتامین ها می باشد.

استفاده از ماسک های طبیعی برای مراقبت از ابرو

یکی از راهکارهای مراقبت از ابرو استفاده از ماسک طبیعی است. ۲ تا قاشق غذاخوری با ۵ قطره روغن رزماری و یک قاشق غذاخوری آب لیمو را با هم مخلوط کرده و از خمیر به دست آمده به ابروهای خود بمالید. بعد از نیم ساعت ابروها را بشویید این ماسک باعث تقویت ابروها می شود.

۴ تا قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با یک قاشق غذاخوری آب لیمو ترش و یک قاشق غذاخوری روغن درخت چای را با هم مخلوط کرده و به ابروهای خود بمالید و بعد از نیم ساعت آن را بشویید.

تقویت ابروها با روغن کرچک

استفاده از روغن کرچک یکی از روغن های موثر برای تقویت ابرو و رشد آن می باشد. این روغن دارای ویتامین ها ، آمینواسیدها ، پروتئین و آنتی اکسیدان می باشد. که باعث رشد موهای ابرو می شود و استفاده از روغن کرچک یکی از راهکارهای مراقبت از ابرو می باشد.

تخم مرغ و مراقبت از ابرو

یکی از راهکارهای مراقبت از ابرو استفاده از تخم مرغ می باشد. با استفاده از پنبه یا گوش پاک کن می توانید تخم مرغ را به ابروهای خود بمالید. بعد از ۱۵ دقیقه آن را بشویید و هر هفته این کار را انجام دهید تا باعث رشد موهای ابرو شوید.

مراقبت از ابروها در برابر لوازم آرایشی

مراقبت از ابرو در برابر لوازم آرایشی یکی از مهمترین اصول مراقبتی است و باید حتما از محصولات با کیفیت استفاده نمایید. لوازم آرایشی که با کیفیت نباشند باعث ریزش ابروها می شود. به همین دلیل اصل بودن و با کیفیت بودن لوازم آرایشی بسیار مهم می باشد. بنابر این یکی از راهکارهای مراقبت از ابروها استفاده از لوازم آرایشی مناسب می باشد.

برداشتن و مراقبت از ابرو

یکی از راهکارهای مراقبت از ابرو برداشتن ابرو می باشد. برداشتن ابروها برای خانم ها بسیار مهم است. که باعث ظاهر خوب در شما می شود. ولی زمانی که پوست چرب و کثیف باشد برداشتن ابروها باعث تورم عفونت و جوش می شود. ولی این کار را بعد از حمام می توانید روی پوست تمیز انجام دهید و حداقل دو هفته یک بار ابروهای خود را بردارید.

چون اگر زود به زود این عمل را انجام دهید باعث اختلال در رشد موهای ابرو می شود. و هم چنین بهتر است روش اصلاح ابروی خود را هر چند وقت یکبار عوض کنید. مثلا اگر با موچین ابروی خود را بر می دارید بعد از مدتی ابروهای شما سست می شود و به جای آن می توانید از تیغ استفاده کنید.

مراقبت از ابروها با تغذیه سالم

غذاهای که حاوی ویتامین A می باشند مانند سیب زمینی ، هویج و غذاهای که سرشار از ویتامین C می باشند. مانند لیمو ، کلم بروکلی و پرتقال و غذاهای که سرشار از ویتامین E مانند بادام زمینی ، ریحان ،اسفناج ،زیتون و غذاهای که سرشار از پروتئین مانند پنیر ، لوبیا ، عدس و ماست و غذاهای که سرشار از امگا ۳ مانند گردو ، آووکادو و ماهی قزل آلا همه برای رشد موهای ابرو و مراقبت از ابرو لازم می باشد.

سخن پایانی

  • آب کافی بنوشید چون باعث هیدراته شدن موهای ابرو و مرطوب ماندن ابروها می شود.
  • از استرس دوری کنید و سعی کنید آرامش داشته باشید چون استرس باعث کاهش رشد ابروها می شود.
  • هر شب دور ابرو و موهای ابرو را وازلین بمالید چون باعث مرطوب ماندن ابروها و ضخیم تر شدن آنها می شود.
  • از زیاد برداشتن ابروی خود اجتناب کنید.
  • حداقل ۶ ساعت در شبانه روز باید استراحت کنید و خواب آرامی بدون استرس داشته باشید.
  • راهکارهای مراقبت از ابرو بسیار زیاد می باشد ولی همه این راهکارها برای تقویت موهای ابرو بسیار مفید می باشد.
‫5/5 ‫(1 نظر)