عوارض جانبی کاشت مو چست

عوارض جانبی کاشت مو

کاشت مو یک فرایند سخت و دشوار نیست. با این حال همانند سایر جراحی ها، عوارض جانبی در مورد آن وجود خواهد داشت. عوارض کاشت مو مانند درد و خونریزی، عفونت، جای زخم و اسکار و غیره دارد. اگرچه این عوارض اندک و کوتاه مدت است اما باز هم بهتر است قبل از جراحی با آن اشنا شوید. در ادامه لیستی از عوارض جانبی محتمل را مشاهده می‌کنید.

منظور از عوارض کاشت مو چیست؟

عوارض به دسته‌ای از رخدادها گفته می‌شود که نمی‌توان آن‌ها را اتفاقی طبیعی یا معمول به حساب آورد. وقتی عارضه‌ای اتفاق می افتد، به این معنی است که روش درمانی استفاده شده، روش خوبی نیست یا حداقل با فرد تحت درمان سازگاری ندارد. دسته‌ای از عوارض کاشت مو، به عنوان عوارض طبیعی شناخته می‌شوند؛ مواردی مانند تورم و قرمزی محل کاشت یا برداشت گرافت‌ها. عوارض طبیعی جزئی از روند بهبودی بدن بوده و نگران کننده نیستند.

سردرد:

این درد به ویژه در کاشت مو به روش FUT (پیوند واحد فولیکولی) بیشتر است. این شرایط کوتاه مدت و معمولاً بی خطر است. سردرد اغلب نتیجه فرآیند کاشت است که در طول جراحی اتفاق می افتد. همچنین شما ممکن است درد و ناراحتی جزئی را تجربه کنید. به ندرت استفاده از مسکن نیاز خواهد بود اما در برخی از موارد باید چند روز مصرف گردد.

نازک شدن:

شوک از دست دادن مو در بیشتر جراحی‌های کاشت مو رخ می‌دهد و معمولاً موقتی است. همچنین ممکن است نواحی و نقاطی از سر دچار طاسی شود. ضخامت موها بعد از چند ماه دوباره باز می گردد. با اینحال باید به خاطر داشته باشید که ناحیه دهنده همانند روزهای قبل حجیم و پرپشت نخواهد بود.

تورم:

تورم ممکن است در اطراف پیشانی بیمار و چشم او ایجاد شود اما بعد از چند روز بهبود خواهد یافت. پزشک ممکن است داروهایی را برای کاهش تورم تجویز کند. اغلب افراد در ناحیه گیرنده و جلوی سر خود دچار تورم می‌شوند. اگر مایع ادماتوز به سمت بافت اطراف چشم حرکت کند، دور چشم‌تان خون‌مردگی بروز پیدا می‌کند. در این صورت نمی‌توانید به راحتی چشمان خود را باز کنید.

خونریزی یکی دیگر از عوارض کاشت مو:

پوست سر از عروق خونی زیادی تشکیل شده که ممکن است پس از اتمام جراحی و خروج از کلینیک دچار خونریزی شود. اما میزان خونریزی به طرز شگفت‌آوری کم است. در موارد کمتر شایع، پس از خروج بیمار از کلینیک، خونریزی رخ می‌دهد. اعمال فشار به مدت ۱۵ دقیقه با گاز تمیز برای کاهش خونریزی بسیار موثر است.

این موضوع اغلب زمانی رخ می دهد که استعداد ژنتیکی برای ایجاد زخم در بدن داشته باشید. اگر زخم ایجاد شده حاد بود کاشت موی بعدی ممکن است برای پنهان کردن آن نیاز باشد.

خارش:

خارش یکی دیگر از عوارضی است که بعد از کاشت مو دیده می‌شود. این مورد بیشتر از چند روز نباید طول بکشد. شستن موها به صورت مکرر می‌تواند مشکل را حل کند.

عفونت:

از آنجایی که بیمار برای جلوگیری از عفونت آنتی بیوتیک دریافت می‌کند این موضوع به ندرت رخ خواهد داد. با اینحال اگر عفونتی داشتید، بهتر است با پزشک متخصص خود مشورت نمایید.

کیست:

کیست معمولاً به ندرت ایجاد می‌شود و ممکن است در ناحیه گیرنده برای چند روز ظاهر گردد.

شایعترین عوارض کاشت مو بعد ار عمل

شایع‌ترین عوارض بعد از کاشت مو

هر عمل زیبایی مختلف بخاطر مزایایی که دارد شاید سبب بروز عوارض های بشود. این پروسه در مورد کاشت موی طبیعی هم وجود دارد. در همین مطالب باید به نکته های اشاره کرد که هیچ گونه تفاوتی دربین هر دو جنسیت وجود نداشته و این موارد شاید در بین همه افراد اتفاق بیفتد. برخی عوارض همچون درد خفیف کاملا طبیعی است و بعد از انجام عمل پیوند موی طبیعی ممکن است رخ دهند. در ادامه مطلب به خطرات و عوارض های بعد از عمل پیوند مو می پردازیم.

  • نکروز
  • خارش پوست سر
  • سکسکه
  • جابه‌جایی پیوند
  • سرگیجه های پیاپی
  • بی‌حسی در سر
  • ظاهر سنگفرشی
  • جای زخم قابل دیدن
  • نازکی و تنگ شدن تار مو
  • ایجاد کیست روی سر
  • شوک آنافیلاکسی (نوعی واکنش آلرژیک)
  • آسیبب عصبی و ممکن است گاهی دچار شوک و تیک عصبی شوید.

در این مطلب می خواهیم عوارض کاشت موی طبیعی را بیان کنیم. کاشت مو امروزه یک عمل زیبایی به شمار می رود. که در این مرحله فولیکول ها از قسمت سر برداشته و به قسمت پیوند مو انتقال داده می شوند. کاشت مو معمولا داری روش و مراحل های گوناگونی است. در این میان شاید عوارض های احتمالی زیاد اتفاق بیفتد. عوارض بعد از کاشت مو جای نگرانی ندارد و کاملا طبیعی است.

عوارض کاشت مو

عوارض کاشت مو در مردان و زنان چیست؟

امروزه برخی از عمل های زیبایی هر چفدر مزایا داشته باشد. به همان اندازه عوارض کاشت هم وجود دارد. برای عوارض های مانند درد خفیف جای نگرانی نیست. کاملا طبیعی است. شاید بعد از عمل این دردها را داشته باشند چند نکته  بعد از عمل و عوارض کاشت را با شما درمیان می گذاریم.

منظور از خطرات و عوارض کاشت مو چیست؟

معمولا کاشت مو عوارض زیادی ندارد. که افراد را نگران کند. نسبتا بدون خطر است. البته برخی از خطرات کاشت طبیعی مو می‌تواند زندگی فرد را از هر نظر تحت الشعاع قرار دهد. به علت تجهیزات مدرن و دستگاه ها ی کاشت مو هم به مرور زمان در حال پیشرفت و تکامل است. البته کاشت مو امروزه روشی نسبتا مدرن بوده در این صورت برای پیشرفت وقت زیادی دارد. البته تا به امروزه این نوع عمل زیبایی توانسته است نتیجه کاملا رضایت بخشی برای افراد ارائه دهند.

کاشت مو معمولا نیاز به عمل جراحی دارد شاید بعد از عمل عوارض احتمالی در افراد به وجود اید که این عوارض ها در کلینیک ستاره ساعی به حداقل می رسد. اندازه این عوارض ها بستگی به تجربه پزشک و متخصص دارد. به این معناست که هر چه تجربه پزشک و مهارت ان زیاد باشد  عوارض کاشت مو بعد از عمل کاهش می یابد در اخر شاید احتمال عوارض به صفر درصد برسد.

یک پزشک کار بلد باید روش یا راه های درمان این عوارض ها بعد از کاشت مو را خوب بلد باشد تا بتواند در صورت وقوع، با تشخیص روش درست درمانی، عوارض پس از کاشت موی طبیعی را رفع کند.

برخی عوارض ها قابل درمان است و در صورت استفاده از روش درست جراحی و انجام دستورات پزشک در رابطه با مراقبت‌های بعد از عمل، تا حد زیادی از احتمال وقوع آن‌ها کاسته می شود.

عوارض کاشت مو هنگام شروع عمل کاشت

در روش های مختلف کاشت موی طبیعی شاید به علت انجام برش های در قسمت بانک مو، مویرگی پاره شده یا شاید خونریزی کمی اتفاق بیفتد. پاره شدن مویرگ معمولا به ندرت رخ می دهد اما برای بیماران قلبی شاید این عوارض ها خطرناک باشد پس نمی توان از ان بی اهمیت گذر کرد.

به همین خاطر افرادی که در رده سنی 40 به بالا قرار دارند قبل از شروع عمل حتما از انها نوار قلب بگیرند همچنین توسط متخصص کلینیک ستاره ساعی معاینه می شود. با اطمینان هر چه تمام‌تر، سطح فشار خون و ضربان قلب افراد در تمامی مراحل به ویژه در حین انجام عمل و زمان بی‌حسی، مرتبا چک می‌شوند.

این عوارض چه دلایلی دارد؟

به وجود امدن عوارض ها بعد از عمل کاشت مو به خاطر تمام مواردی که بعد از عمل توسط پزشک باید به درستی انجام شود. در انتخاب کلینیک معتبر و پزشک باتجربه دقت کافی داشته باشید و بهترین نتایج را در کلینیک ستاره ساعی دریافت کنید و این پتانسیل را در خود شناسایی کنید که آیا توانایی انجام کارهای لازم قبل و بعد از پیوند را دارید یا خیر.

برای مثال نکاتی که باید برخی از افراد رعایت کنند طرز خوابیدن است به طوری که در هنگام خوابیدن سر زاویه45 درجه با بدن داشته باشد ایا شما می توانید اینگونه تا مدتی زندگی کنید؟

کاشت موی درست

راه های جلوگیری از عوارض کاشت مو چیست؟

موارد های که در کاشت موی طبیعی تأثیر دارند عبارتنداز :

  • مراقبت‌های بعد و قبل از کاشت مو
  • خدمات کلی وتجهیزات مدرن توسط کلینیک
  • مهارت و ظرافت کاشت مو توسط پزشک

بعضی از عوارض های کاشت مو مانند عفونت‌ها یا به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی پزشک معالج رخ می دهد. و یا به دلیل درست رعایت نکردن نکات لازم از سوی فرد بروز می‌کنند. برای رفع عوارض کاشت موی طبیعی باید هر فرد جداگانه پیش متخصص برود.

و بعد از ان همه ی کارهای قبل و بعد از عمل کاشت برای افراد توضیح داده می شوند. برای افراد تمام عوارض ها مشخص و دلایل بروز عوارض کاشت نیز شرح داده می شود. در بالا راه های جلوگیری از عوارض کاشت مو ذکر شده است.

زمان مراجعه به پزشک

عوارض کاشت مو یک امر طبیعی برای بسیاری از افراد است.. برخی افراد با عوارض سطحی مانند قرمزی، تورم، درد خفیف و خارش مواجه می‌شوند که پس از چند روز بهبود می‌یابد.

اگر کاشت مو را در کلینیک درمانی معتبر و زیر نظر پزشک متخصص پوست و مو انجام ندهید احتمال بروز عوارض جدی‌تر وجود دارد که مدت طولانی باقی می‌ماند.حتما این موضوع را در نظر داشته باشید که هر زمان با عوارضی مواجه شدید حتما با پزشک متخصص خود مراجعه و موضوع را با آن در میان بزارید.

‫0/5 ‫(0 نظر)