طاسی در خانم ها و درمان آن

طاسی در خانم ها و درمان آن

یکی از کارهای خانم ها توجه زیاد به زیبایی ظاهری است. اما برخی مواقع هنگام شانه زدن موها روبروی اینه متوجه نازک شدن مو و جای خالی در میان موها می شوند. اگر توجه کنید متوجه می شوید که بستن دم اسبی موهای شما این روزها کمی نازک تر از قبل شده است. این علائم نشانه ریزش مو یا طاسی در خانم ها است. چیزی که صدها نفر از خانم ها را درگیر خود کرده ولی نگران نباشید استرس و اضطراب به دل خود راه ندید به شکل طاسی سر اقایان تبدیل نمی شود و امروزه می توانید با تکنولوژی های مدرن جلوی این مشکل را بگیرید.

الگوی طاسی خانم ها چیست؟

برای برخی افراد معمولا در سن بالا اتفاق می افتد. وقتی که یک خانم در 40، 50 یا 60 سالگی قرار می گیرد رخ می دهد. در برخی از خانم ها این مشکل زودتر نسبت به بقیه شروع می شود. این مشکل اگر در هر صورت درمان نشود به کار خود ادامه می دهد. خوشبختانه خانم ها هم مانند اقایان اگر دچار این مشکل شوند کل موهای خود را از دست نمی دهند. اما در الگوی طاسی خانم ها شاید این عوامل نسبت به اقایان تشدید شود. بادرمان ان می توان از ریزش موی شدید جلوگیری شود و به زندگی دوباره موها کمک کند.

با اولین علائم می توانید برای درمان ان اقدام کنید تا جلوی این مشکل گرفته شود. برای تشخیص درست این عوارض بهتر است با یک متخصص پوست و مو در این زمینه مشورت کنید. تنها فقط یک پزشک می تواند تشخیص دهد که ایا شما دارای FFHRهستید یا به عوامل دیگر مبتلا شده اید که موجب ریزش مو می شود.

بیشتر بخوانید : رنگ کردن مو ها و عوارض جانبی آن

عوامل الگوی طاسی زنانه

با تشخیص اولین نشانه از این مشکل شاید این سوال ذهن شما را درگیر کرده باشد که چه مواردی باعث طاسی الگوی خانم ها می شود؟ یکی از این عوامل نقش ژنتیکی یا سابقه ی خانواده است. این مشکل معمولا در میان خانواده به شما انتقال داده می شود و عوامل دیگر ان نقش مهم هورمون در بدن است یکی از عوامل ریزش مو زمان یائسگی رخ می دهد. به همین خاطر هورمون ها در ریزش مو نقش به سزایی دارد.

در کنار ژنتیک و عدم تعادل هورمونی، دیگر عوامل موثر در شکل گیری این عارضه عبارتند از:

  •  عفونت های پوست سر
  •  نبودن اهن و رژیم غذایی نامناسب
  •  پیری و بالا رفتن سن
  •  سوختگی یا زخم شدن
  • درمان پزشکی الگوی طاسی زنانه

بعد از تشخیص درست این مشکل شاید برای داشتن نتایج مثبت و درمان کردن طاسی خانم ها به صورت کاملا تخصصی یک روش درمانی معتبر توصیه می شود. که نیاز به تحمل و شکیبایی دارد. مراحل درمان شامل موارد زیر که عبارتند از :

  •  مصرف مکمل ها
  • شامپوی ریزش مو
  • داروی درمانی
  • کاشت مو

مصرف مکمل ها برای طاسی خانم ها

مصرف بیش از حد مکملها در تقویت و ضخیم‌تر شدن موها مفید است. نشان داده شده که افراد بعد از مصرف این مکمل ها مانند اسیدهای چرب امگا 3، اسیدهای چرب امگا 6 و آنتی اکسیدان ها موها مقاوم تر شده است و ریزش مو تا حدی برطرف می شود.

کاشت مو

اگر چه کاشت برای اقایان بیشتر از خانم ها وقت و مدت زمانی زیادی می خواهدولی برای رفع ریزش مو کاشت گزینه مناسبی است. ولی بخاطر بخیه های بعد از عمل مورد پسند اکثر خانم ها نیست. اما با توجه به تکنولوژی‌های مدرن توانسته اند با وجود دستگاه به نام HDI الگوی طاسی مناسبی برای خانم ها باشند و نتایج مثبت به همراه دارد. البته نتایج این عمل به دست متخصص خواهد بود.

شامپوهای ریزش مو

این شامپو ها کمک به رفع ریزش مو و ازضعیف و شکنندگی پیشگیری می کند.

دارو درمانی

برای رفع این مشکل از داروهایی مانند ماینوکسیدیل، فیناستراید، فلوتامید یا دوتاستراید بهره ببرید. ولی حتما از متخصص درباره علائم و عوارض این داروها قبل از مصرف سوال کنید تا دچار هیچ گونه عوارضی نشوید. حتما این داروها باید 6 الی 12 ماه مصرف شود تا شاهد اولین نتایج شوید.

بیشتر بخوانید : طاسی سر و داروهایی که باعث آن می شود

درمان های خانگی برای الگوی طاسی خانم ها و درمان آن

برخی از افراد در مورد مواد های که در خانه موجود هست بیخبر هستند. این موارد بعضی مواقع اثر و نتایج خود را به جا می گذارند. برای درمان این مشکل می توانید رو این موارد ها حساب کنید شاید روش درمان طبیعی از دورهای پزشکی کمی زمان بر است و برای نتایج ان باید کمی صبور باشید. این مواد های طبیعی عبارتند از :

  •  ماسک قهوه
  •  ماسک عسل و پیاز
  •  سرکه سیب
  •  روغن دانه کدو تنبل

روغن های مختلفی برای طاسی خانم ها وجود دارد مانند روغن کرچک و روغن زیتون خاصیت زیادی برای موها دارند. البته باید کمی ان را مثل خمیر مانند در آورید و ان را بر روی پوست و موهای خو بمالید و بعد از چند ساعت ان را با اب ولرم بشویید.

روغن دانه کدو تنبل

شاید استفاده از این ماده برای فرد ناخوشایند باشد ولی برای موها مفید هستند و در درمان کردن ریزش مو موثر است. تنها باید1 قاشق چای خوری روغن دانه کدو تنبل 1 قاشق غذا خوری روغن زیتون ترکیب کنید و مانند ماسک های قبل روش استفاده از آن را انجام دهید. این ماسک از موادی مانند کاروتن، توکوفرول ها و سایر مواد مغذی بوده  که در معکوس کردن این مشکل نقش بسیار مهمی دارد. روغن های مانند جوجوبا، کنجد و روغن نارگیل موثر است.

ماسک عسل و پیاز

این ماسک را باید حتما هفته دو بار استفاده کنید تا اثر ان را ببینید. خاصیت پیاز به باسازی ریشه موها کمک می کند در صورتی که با عسل ترکیب می شود در بهتر شدن طاسی موهای سر خانم ها موثر است. طرز استفاده از آن ابتدا اول 1 عدد پیاز متوسط را رنده کرده و آب آن را بگیرید و با 1 قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید. این خمیر بدست امده را بر روی موهای سر بمالید و بگذاربد 20 الی 30 دقیقه بر روی موها بماند تا خشک شود بعد با اب ولرم و شامپو موهای خود را بشویید.

ماسک قهوه

اگر اهل قهوه هستید کمی را برای ماسک نگه دارید و نتایج ان بر روی ضعیف شدن الگوی طاسی موهای سر خانم ها موثر است. طرز استفاده از آن ابتدا 1 قاشق غذاخوری عسل 1 قاشق غذا خوری روغن زیتون و 2 قاشق چایخوری پودر قهوه را به خوبی مخلوط کرده و به نوک موها و پوست سر خود بمالید و ماساژ دهید. بعد از 20 دقیقه با شامپوی معمولی موهای خود را بشویید. هفته ای دو بار استفاده از این ماسک کافی است زیاده روی در ان باعث اسیب به موها می شود. کافئین موجود در داخل قهوه به بالا بردن سطح هوشیاری و به تقویت مو کمک می کند.

سرکه سیب

برای استفاده از این ماسک و برای رفع این مشکل اول باید 1-2 قاشق غذاخوری سرکه سیب را با آب رقیق کنید و بعد از شامپو آبکشی کردن موهای خود را با آن انجام داده و پوست سر را به مدت یک یا دو دقیقه ماساژ دهید و سپس با آب بشویید. این ماسک را باید هفته دو بار انجام دهید. انتی باکتری که در داخل سرکه وجود دارد به تقویت و رشد موها کمک می کند وکمک به تحریک گردش خون می کند. و در رشد دوباره موها موثر است.

‫0/5 ‫(0 نظر)