رابطه جنسی بعد کاشت مو برخی از نکات مراقبتی بعد از جراحی

رابطه جنسی در کاشت مو

کاشت مو نوعی عمل جراحی است. که موفقیت آن علاوه بر تخصص پزشک، وابسته به مراقبت های بعد از کاشت مو است. بعد از انجام پیوند مو، پزشک به شما دستورالعمل هایی ارائه می دهد تا بتوانید از محل موهای کاشتی به خوبی محافظت کنید. نکته مهم این است بعد از انجام کاشت مو باید از فعالیت های بدنی سنگین اجتناب شود. از این رو، باید از رابطه جنسی بعد از کاشت مو اجتناب کنید.

زیرا می تواند بطور مستقیم روی پیوند انجام شده تاثیر بگذارد. رابطه جنسی نیز نوعی فعالیت بدنی سنگین محسوب است. که با تعریق و افزایش فشار خون همراه است. از این رو لازم است تا زمان مستحکم شدن گرافت ها، از داشتن رابطه جنسی اجتناب کنید.

دلایل نداشتن رابطه جنسی بعد از کاشت مو

معمولا پزشکان توصیه می کنند بعد از جراحی از فعالیت هایی که باعث به نفس افتادن شما می شود جلوگیری نمایید. رابطه جنسی نیز یکی از این موضوعات است تا مانع از رسیدن اکسیژن به موهای کاشته شده نشود .ممنوع بودن رابطه جنسی به دلیل مراقبت از گرافت ها انجام می شود.

بهتر است بگوییم که نمی توان این واقعیت را انکار کرد. برخی از افراد طبیعتا تمایل زیادی به رابطه جنسی دارند و سخت است. برای مدتی از این رابطه دوری کنند. اما به هر حال در کاشت مو لازم است که تا مدتی اجتناب داشته باشد.

اگر پزشک شما داشتن رابطه جنسی بعد از کاشت مو را بلامانع دانست، پوزیشن های مناسب و امن را به شما آموزش خواهد داد. رواط جنسی می تواند بر روی بخیه ها هم تاثیر بگدارد. باعث بشود که بخیه ها باز بشوند و حتی مقداری خونریزی هم بوجود بیاید.

رابطه جنسی بعد از کاشت مو

رابطه جنسی چه تاثیری در روند ترمیم مو دارد

رابطه ی جنسی خود یک نوع اشتیاق و هیجان می باشد. اگر شریک جنسی شما در طول این فعالیت موهایتان را بکشد، می تواند باعث آسیب رساندن به بافت پیوند موی شما شده و تمام کارهای سخت پیوند مو به هیچ وجه به ثمر نخواهد نشست.

می‌توان بیان کرد که فرد می‌تواند رابطه ی جنسی بعد کاشت مو را ۱۰-۱۲ روز بعد داشته باشد. در طول این ۱۰ روز بهتر است از رفتن به وان های داغ، سونا، انجام مقاربت جنسی و انجام فعالیت و تمریناتی که بر قلب و عروق تاثیر می گذارند، خودداری نمایید.

برای کاهش امیال جنسی از خوردن غذاهایی چرب و تند خودداری کنید می توانید از دمنوش هایی که باعث کاهش امیال جنسی می شوند مانند به لیمو استفاده کنید . همچنین سرگرم کردن خود با فعالیتهای دیگر می تواند کمک کننده باشد.

عوارض داشتن رابطه جنسی بعد از کاشت مو

دلیل نداشتن رابطه جنسی بعد از کاشت مو چیست؟ و چه تاثیری بر روند پیوند مو میگذارد؟ پیش از همه باید بدانیم که کاشت مو یک روش بدون عارضه اما کم تهاجمی است و عواملی چون داشتن فعالیت جنسی می‌توانند باعث تاثیر منفی بر کاشت مو شوند. عوارض رابطه جنسی بعد از کاشت مو در دوره نقاهت شامل موارد زیر هستند:

  • افزایش فشار خون: باعث افزایش موقت فشار خون می‌شود. تاثیر منفی بر روی سلامت موهای کاشتی بگذارد. بنابراین سعی کنید در این دوره از هر کاری که منجر به افزایش فشار خون شما می‌شود خودداری کنید.
  • تعریق: سکس بعد از کاشت مو باعث تعریق پوست و همین عرق پوست سر شما را در دوره نقاهت تحریک و باعث حساسیت و خارش پوست خواهد شد.
  • خطر عفونت: پس از کاشت مو رابطه جنسی خطر ایجاد عفونت را بیشتر می‌کند. عفونت‌ها به طور غیرمستقیم روی پیوندهای تازه کاشته شده اثر می‌گذارند.
  • استرس: برخی از افراد ممکن است بعد از رابطه جنسی دچار اضطراب شوند که باعث می‌شود بهبودی فرد بعد از کاشت مو به تاخیر بیفتد.

عوارض داشتن رابطه جنسی بعد از کاشت مو

برخی از نکات مراقبتی بعد از جراحی پیوند مو

  • بعد از عمل زیبایی کاشت مو نیز شما نیاز به استراحت و مراقبت از خود خواهید داشت:
  • یک روز بعد از جراحی، شستشو با اسپری کردن یا استفاده از اسفنج نرم به مدت ۲ هفته صورت میگیرد.
  • بعد از سه روز به انجام فعالیت های طبیعی زندگی باز گردید.
  • از فشار برس یا شانه تا حدود ۱ ماه روی پیوندها جلوگیری کنید.
  •  از کلاه و یا لباس های کلاه دار دوری کنید.
  • تا یک هفته ورزش نکنید. تا حداقل ۱ ماه از انجام ورزش های سنگین خودداری نمایید.
  • رابطه جنسی به علت داشتن فعالیت و به نفس افتادن شما سعی کنید اجتناب کنید مگر با دستور پزشک
  • بعد از ۲ هفته از کاشت مو ، ریزش مو شروع می شود و این نباید باعث نگرانی شما شود، این بخشی از پروسه پیوند مو است.
  • ممکن است تا چند ماه از لحاظ میزان رویش و ظاهر شبیه موهای اطراف خود نباشند.

چه مدت بعد از کاشت مو می‌توان رابطه جنسی داشت؟

مدت زمانی که باید از کاشت موی شما بگذرد تا بتوانید رابطه جنسی داشته باشید 7 تا 10 روز بعد از کاشت مو است. البته احتما کمی تورم و درد در ناحیه مو خواهید داشت که طبیعی است و جای نگرانی وجود ندارد. و با وجود مسکن ها میتوان برای کاهش درد این ناحیه زیر نظر پزشک متخصص اقدام کنید.

پیوندهای مو معمولا بعد از 10 روز در محل جدید خود پایدار خواهند شد و شخص می‌تواند مجددا فعالیت جنسی خود را آغاز کند. البته اینکه دقیقا چند روز بعد کاشت مو می‌توان رابطه داشت بستگی به زمان بهبودی فرد دارد که گاهی در برخی بیماران ممکن است تا 3 هفته نیز طول بکشد.در این مدت باید مراقب باشید که به سر خود دست نزنید یا فشار و کشش در ناحیه پیوند ایجاد نکنید.