تقویت مو در بارداری و علت ریزش مو در بارداری چیست؟

تقویت مو در بارداری

یکی از بهترین دوران خوب برای خانم ها بارداری است. تغییراتی بهتر در بدن فرد اتفاق می افتد. تغییرات زیادی در دوران بارداری برای خانم ها ایجاد می شود. که یکی از این تغیرات ریزش مو در دوران بارداری است که زیاد برای انها قابل قبول نیست. اما نگاهی به این معضل و چگونگی تقویت مو در بارداری می اندازیم که ببینیم آیا راهی برای آن وجود دارد؟

علت ریزش مو در بارداری چیست؟

عوامل های زیادی در ریزش موی در این دوران موثر است. در کل این ریزش شاید در دوره ها و سبک زندگی رخ دهد. که در هر دو جنسیت مشابه است. دوران بارداری دلیل اصلی ریزش مو در خانم ها می باشد. تحقیقات لازم توسط محققان بر روی ریزش موی خانم های باردار انجام شده است. به این نتیجه رسیده اند که این مشکل کاملا طبیعی است. در برخی از خانم های باردار این اتفاق می افتد اما در هر صورت این مشکل فقط در دوران بارداری رخ می دهد. بعد از پایان این دوران ریزش مو قطع و موها به حالت قبل بر می‌گردد.

توجه کنید اگر ریزش مو فقط در این دوران بیشتر شود جای نگرانی نیست کاملا طبیعی است. و میتوان با تقویت مو در بارداری این مشل را حل کرد. ولی اگر این مشکل توسط این دوران به وجود نیامده حتما پیش یک متخصص خوب در این زمینه بروید. بروز این مشکل امروزه به دلایل و عوامل های زیاد بستگی دارد که عبارتند از :

  • مبتلاشدن به بیماری ها
  • تغذیه نادرست در دوران بارداری
  • کم کاری غده تیروئید
  • تغییرات هورمون ها

کم کاری غده تیروئید

شاید در دوران بارداری خانم ها دچار مشکل غده تیروئید شوند ولی میزان کمبود این هورمون ها بخاطر کم ابی در بدن است. همچنین این هورمون ها در بدن وظیفه سوخت و ساز، سیستم گوارشی و پوست و مو می باشد، در هر صورت اگر میزان این هورمون ها کمتر شود صدرصد دچار ریزش مو در صورت و بدن می شود.

تغییر کردن هورمون ها

به طور طبیعی تمام خانم هایکه در دوران بارداری هستند تغییرات زیادی در بدن انها رخ می دهد و این مشکل شاید تا مدت کوتاه ادامه پیدا کند.  این عوامل می تواند موجب ریزش مو در سر و صورت شود و این تغییرات هورمونی در روند رشد موها موثر خواهد بود .

تغذیه نادرست در دوران بارداری

همه خانم ها در دوران بارداری اطلاعات کافی در مورد تغذیه و سلامت در این دوران را ندارند. اما توجه کنید خانم ها باید در این دوران میوه جات و مواد مغذی سالم ویتامین های از قبیل آهن، پروتئین و سایر موارد دیگر بسیار استفاده کنندکه در این دوران مناسب و ضروری است. این مواد بر روی ریزش موی شدید تأثیر مفیدی دارد.

مبتلاشدن به بیماری ها

خانم ها شاید در این دوران دچار بیماری های گوناگون باشند به عنوان مثال خانم ها در این دوران دچار دیابت، فشار خون، افسردگی و سایر موارد دیگر مبتلا می شوند که به تنهایی خود شامل ریزش مو خواهد بود.

بیشتر بخوانید : ریزش مو در زنان دلایل و روش های درمان آن

روش های تقویت مو در بارداری

برخی از خانم ها که دچار ضعیفی موها یا ریزش شده اند. راهی را برای درمان این نوع مشکل دارند. روش های در سراسر دنیا برای رفع ریزش مو وجود دارد که در این مطلب به موارد ان اشاره شده است. توجه کنید قبل از استفاده از ان با پزشک معالج خود در میان بگذاريد.این روش ها عبارتند از :

  • بهره بردن از روغن‌ های کاملا طبیعی
  • شیر نارگیل
  • ژل آلوورا
  • استفاده از محصولات و خوراکی های ارگانیک
  • ترکیب ابلیمو و تخم مرغ
  • بهره بردن از مولتی ویتامین ها
  • دانه های شنبلیله

ترکیب ابلیمو و تخم مرغ

یک عدد تخم مرغ خام را در ظرفی ریخته و ان را به خوبی ترکیب کنید. و بعد از ان یک قاشق غذا خوری ابلیمو را به ترکیب اضافه کنید و این ترکیب را به موهای سر خود بمالید. بعد از 30 دقیقه کاملا خشک می شود. و سپس ان را با اب سرد به خوبی بشویید. انجام این روش به تقویت مو و زیاتر شدن تراکم مو کمک می کند.

دانه های شنبلیله

این دانه معمولا خاصیت زیادی به همراه دارد که یکی از عوامل ان کمک به تقویت مو در بارداری می باشد. طرز استفاده از ان، این دانه را خوب بکوبید بعد ان را به موهای خود بمالید و به ارامی ان را ماساژ دهید این روش بر روی تقویت مو و روند رشد مو تأثیر گذار است.

شیر نارگیل

شیر نارگیل بر روی تقویت ریشه و ساقه موها موثر است طرز استفاده از آن باید مقدار کمی را بر روی نوک انگشتتان بگذارید بعد بر روی موهای سر خود بمالید و به ارامی ماساژ دهید تا نتیجه متبت ان را شاهد باشید. توجه کنید حتما از شیر نارگیل تازه بهره ببرید چون تأثیر زیادی دارد.

مولتی ویتامین ها

یکی از دلایل ریزش مو که الخصوص در دوران بارداری دچار می شوند کمبود ویتامین و مواد معدنی در این دوران است که باعث ریزش مو و ضعیف شدن موها می شود که در اثر کمبود ویتامین و مواد معدنی رخ می دهد برای کمبود این مشکل به غیراز مصرف مواد معدنی و خوراکی‌ها باید حتما از مولتی ویتامین‌ها استفاده کنید. ویتامین ها و مواد معدنی که در تقویت موها موثر هستند عبارتند از:روی، ویتامین های E و C و خانواده گروه ویتامین B که باعث تقویت مو در بارداری می باشد.

ژل آلوورا

این نوع ژل ها خاصیت زیادی بر روی تقویت اختلالات پوست سر دارد. افراد زیادی با استفاده از ان به نتیجه دلخواه خود رسیده اند. یا خانم های که در دوران بارداری ریزش مو را تجربه کرده اند. می توان با مالیدن این ژل بر روی پوست سر تأثیر مثبت ان را مشاهده کنند و سبب تقویت موی در این دوران باشد.

بیشتر بخوانید : دوران شیردهی و رابطه آن با ریزش مو و راهکارهایی برای جلو گیری از آن

استفاده از محصولات و خوراکی های ارگانیک برای تقویت مو در بارداری

در دوران بارداری یکی از راه های برطرف کردن مشکل ریزش مو استفاده از محصولات و خوارکی های ارگانیک و معتبر می باشد و در رفع مشکل پوست و مو تأثیر زیادی دارد و می تواند باعث برطرف شدن این مشکل تا حد امکان باشد.

بهره بردن از روغن های کاملا طبیعی برای تقویت مو در بارداری

محصولات و روغن های طبیعی که امروزه وجود دارند برای تقویت مو مناسب است و دارای خاصیت تقویت کننده برای مو و پوست هستند و روغن های که باعث تقویت مو و پوست می شود عبارتند از: روغن های زیتون، بادام، جوجوبا و نارگیل اشاره کرد. توجه کنید حتما همراه با اب ولرم به نوک انگشتتان بمالید و بعد قسمت مورد نظر را به ارامی چند دقیقه ماساژ دهید این کار در برطرف کردن ریزش مو موثر است.